Mindent a kérdőívről.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Napfényen a „rejtőzködő szavazók” Mérők klubja április 24.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
„Avagy mit illik tudni róla, mielőtt bedőlünk neki”
Our Mobile Planet: Magyarország
Ön is szokott vásárolni: élelmiszert , üzemanyagot, ruházatot?
Verbális kommunikáció
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Híradók a közvéleményben június 16. Az adatok forrása : június 6-9. között készült 1000 fős telefonos kutatás.
Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja, aki tanítani sem tudja…
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
A szeretet himnusz A Biblia egyik legszebb szakasza
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Piackutatás (teszt).
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
Verbális kommunikáció
Tanulmány a bizalomról Nyolc európai országban és az USA-ban október-november.
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
A magyar háztartások fizetési szokásai
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Készítette: Magyar Orsolya
5. A mellékelt kép(ek)en egy üzlet elárusítóterét látja. Ön szerint milyen megfigyeléseket végezhetnénk itt el? Milyen módszerekkel egészítené ki az információszerzésnek.
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATOK.
Fülemüle informatika verseny
Megfigyelés Irodalom: Falus Iván (200,szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
Felhasználói kérdőíves felmérés a MEK-ben Moldován István OSZK MEK.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
Kérdőivek szerkesztése
Scenáriók készítése Dr. Kollár József Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
Kérdőív-tervezés.
Kérdések típusai Zárt kérdések Nyitott kérdések
Prezentáció KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
A Zalaegerszegi Televízió nézettségi mutatói A felmérés április- májusában készült.
Iszony vagy viszony - Magyarország megítélése az Európai Unió tagállamaként - Pavlics Tamás -
Kapcsolataim a neten. Bemutatkozás a virtuális világban – magunkról a Facebook-on.
Általános lakossági ismeretek a szén-monoxid elleni védekezés vonatkozásában Honeywell Szabályozástechnikai Kft november 11.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Hivatalos levél szerkesztése
mint ami mások szerint szükséges!
Kutatásmódszertani dilemmák
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Mountain of China Tudjuk…. - miért nem teszünk róla ?
4. Bináris Bónusz! 10% Az Ön Bináris struktúrájának két ága /lába/ van . Kétféleképpen kerülhet új tag a rendszerébe. Vagy Ön csatlakoztat új tagokat.
Munkatársak alkalmasságának vizsgálata „Szolgálni, mint a fény”
Ügyfélpreferenciák a bankszámlakivonatok esetében Dr. Tomcsányi Péter Prime Rate ügyvezető.
GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Mennyire tudatos a magyar lakosság pénzügyekben? 2010/10/14 Bacher János – ügyfélkapcsolati igazgató.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
1 Tárgy- feladatelemzés módszerei Dr. Kaucsek György.
IBD betegek életminőségét befolyásoló objektív és szubjektív körülmények felmérése Június MCBBE egyesület beteg tagjai között végzett kérdőíves felmérés.
Programozás alapjai Készítette: Csiszár Nóra Anita
Rendszeres szociális támogatás – Hallgatói visszajelzések
A kutatási program leírása
A vásárlási döntés folyamata
Legyen Ön is Milliomos! A játék beállítása:
Közbiztonság Budapesten Budapesti adatok
Tisztelt Szülők! Az alábbi kérdések megválaszolásával kérem segítsék munkánkat! Nincsenek jó, vagy rossz válaszok. Kérem minden kérdésnél azt az egy.
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Előadás másolata:

Mindent a kérdőívről

A kérdőívszerkesztés 3 lépése:. 1. előkészítés és szerkesztés A kérdőívszerkesztés 3 lépése: 1. előkészítés és szerkesztés (kísérőlevél, kérdőív szerkesztésének szabályai) 2. kipróbálás 3. véglegesítés

A kísérőlevél készítésének szabályai: - A kísérőlevél készítésének szabályai: - minden kérdőívhez szükséges a kísérőlevél elkészítése - fel kell tüntetni a felmérést végző szerv nevét, az ügyintéző nevét és telefonszámát - ügyeljünk a megszólításra - pontosan meg kell fogalmazni a felmérés célját, esetleg utalva a kitöltést végző számára várható előnyökre, ez lehet kisebb ajándék vagy nyereményjátékon való részvétel - meg kell határozni a visszaküldés módját, határidejét - tartalmaznia kell hogy a válaszadás önkéntes - dátum és aláírás - visszaküldési dátum feltüntetése

A kérdőív szerkesztésének szabályai: - A kérdőív szerkesztésének szabályai: - felhívni a figyelmet a kérdőív elején vagy a kísérőlevélben hogy a kitöltés önkéntes - egyszerű könnyen megválaszolható kérdéseket alkalmazzunk - fokozatosság elve szerint a kérdések az egyszerűtől a bonyolultabb kérdések felé haladjanak - a kérdések egyszerűen fogalmazottak, világosak, mindenki számára érthetőek legyenek és kerüljük az idegen szakkifejezéseket - minden lehetséges válasz adását lehetővé kell tenni - helyesírás követelményének megfeleljen - a kérdőív és a kísérőlevél jó minőségű papíron, szép kivitelben, jól olvashatóan készüljön

Kérdéstípusok:. I. kérdéstípusok a feltevés módja szerint 1 Kérdéstípusok: I. kérdéstípusok a feltevés módja szerint 1. Zárt kérdés: - kérdésre adandó válaszok adottak (aláhúzás,beikszelés) A, két kimenetelű kérdések - egyszerű eldöntendő kérdések( általában két egymásnak ellentmondó válasz lehetőség van megadva) Pl.: Van-e az Önök háztartásában televízió? - van - nincs B, többkimenetelű kérdések - a válaszadó választhat a válaszkategóriák között, akár többet is bejelölhet. Pl.: Volt-e az elmúlt hónapban moziban? - igen - nem - nem emlékszem

C, szelektív kérdések - a kérdező több válaszlehetőséget biztosít és általában utolsó helyen, helyet ad az önálló vélemény kifejtésére is Pl.: Miért döntött úgy hogy „hagyományos” mosóport vásárol? Több választ is megjelölhet! - mindig ezt használom - nem ismertem, de sok jót hallottam róla - láttam a reklámját - ismerős ajánlotta - eladó ajánlotta - kiváncsiságból - akciós ára miatt - egyéb okból: ………………………………….. D, dialógus kérdések - személyes jellegű téma, az illető nem nyilatkozik saját szokásairól hanem adott szituációból nyílvánít véleményt Pl.: Nagyné: én mindig mirelit terméket vásárolok Kissné: én csak tavasszal és télen Kovácsné: én soha nem vásárolok mirelit terméket Kinek van igaza Ön szerint? ……………………………..

2. Skálás megkérdezés A, sorrendi skála Pl 2. Skálás megkérdezés A, sorrendi skála Pl.: Tegye sorrendbe melyik csatornákat nézi Ön általában hétköznap? (Első helyre kerüljön az amelyet a legtöbbször néz hétköznap!) TV2 RTL Klub HBO Viva M1 Viasat 3 B, fontossági skála Pl.: Mennyire fontos Önnek a banki szolgáltatásoknál az alábbiak? Karikázza be! 1. egyáltalán nem, 2. nem fontos, 3. viszonylag fontos, 4. nagyon fontos, 5. különösen fontos Megfelelő nyitvatartási idő 1 2 3 4 5 Elegendő számú bankautomata 1 2 3 4 5 Rövid várakozási idő 1 2 3 4 5 Megfelelő parkolási lehetőség 1 2 3 4 5

C, Minősítő skála Pl.: Mennyire illik a bolt munkatársaira az alábbi állítások? 1 gyenge, 2 megfelelő, 3 jó, 4 nagyon jó, 5 kiváló munkatársak nagyon barátságosak és udvariasak 1 2 3 4 5 a munkatársak ritkán cserélődnek 1 2 3 4 5 a munkatársak minden problémára megpróbálnak megoldást találni 1 2 3 4 5 a munkatársak elegendő időt fordítanak tanácsadásra 1 2 3 4 5 D, Vásárlási hajlandóság szerint - a válaszadó kifejezi vásárlási szándékának erősségét Tervezi-e hogy az elkövetkező évben vásárol-e mosogatógépet? 1 2 3 4 5 E, Likert - skála - a válaszadó megjelöli azt amivel egyetért Pl.: Mennyire ért egyet magazinunkra vonatkozó állítással? 1 egyáltalán nem ért egyet, 2 nem ért egyet, 3 részben egyet ért, 4 egyetért, 5 teljesen egyetért csak ezt olvasom, mert ez a legjobb 1 2 3 4 5 közel áll hozzám, nekem szól 1 2 3 4 5 hiteles forrásnak tartom 1 2 3 4 5 csak azért olvasom, mert a kezembe került 1 2 3 4 5

2. Nyitott kérdés - nincs előre megadott válasz, legbonyolultabb, önálló munkát igényel Pl.: Miért néz Ön Tv-t? …………………………………………………….. II. Kérdéstípusok a feltevés célja szerint 1.Szűrő kérdések Pl.: Rendelkezik Ön személyi számítógéppel? - igen - nem 2. Emlékeztető kérdések Pl.: Mikor vásárolta gépkocsiját? - idén - tavaly - 5 éven belül - 5-10 éve - nem emlékszem 3. Ellenőrző kérdés Pl.: Rendszeresen jár színházba? - igen - nem Ha igen , milyen darabot látott utoljára? …………………………….

4. Direkt kérdés. - közvetlen, egyenesen rákérdez a tárgyra Pl 4. Direkt kérdés - közvetlen, egyenesen rákérdez a tárgyra Pl.: Előnyösnek tartja-e a vízlágyító szereket? - igen - nem 5. Indirekt kérdés - közvetve kérdez rá a tárgyra Pl.: Egyetért-e a mosógépszerelők véleményével, hogy a vízlágyító szerek használatával a mosógép alkatrészein nem rakódik le vízkő, így a gépet hosszabb ideig lehet használni? - egyetértek - nem értek egyet 6. Bevezető kérdések ( ráhangoló kérdések) Pl.: Szokott-e egyáltalán nyaralni? Hol szokta tölteni a nyári szabadságát? 7. Átvezető kérdések: Ezek teremtenek kapcsolatot a kérdőív egy-egy logikai egysége között, helyenként szűrőkérdésként funkcionálnak. 8. Tárgyköri kérdéstípus: Az adott kutatási téma konkrét céljaira irányul.

9. Személyes kérdések - intim jellegű, nem, életkor, végzettség, lakóhely, foglalkozás, jövedelem III. Kerülendő kérdések 1. Befolyásoló kérdések Ugye egyetért azzal, hogy a kisebb boltokban kedvesebbek az eladók? 2. Rávezető kérdések Miért gondolja, hogy a Knorr leves jobb, mint a Maggi? (Naná hogy Knorr) 3. Több kérdést egybemosó kérdések Szereti Ön a romantikus és sci-fi filmeket? (egyiket igen, másikat nem) 4. Erős érzelmi töltésű szavak használata Mi a véleménye a családokat nyomorba taszító munkanélküliségről? 5. Megfoghatatlan fogalmak használata Gyakran eszik fagylaltot? (Mindenkinek más a ritkán és a gyakran) 6. Megszámlálhatatlan dolgokra való rákérdezés Hány Tv reklámot látott a héten? (Ki számolja?) 7. Megválaszolhatatlan kérdések Mikor evett először palacsintát? (Ki emlékszik?) 8. Összemosó válaszok Életkora: 0-20, 20-30, 30-40, 40-50 (Hova írja magát a 30 éves?) 9. Jövedelemre vonatkozó számításos feladatok Kérjük adja meg a családja egy főre eső nettó jövedelmét!

Köszönöm a figyelmet!