A figyelem általános értelmezése Készítette: Karakó Miklós.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Advertisements

E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Készítette: Raczkó Viktória
A túlzott informatikai eszköz-használat veszélyei
Csoport munka.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
testi-lelki feltöltődést eredményező szabad felhasználású idő. Fajtái: aktív és passzív.
Kognitív nyelvészet Készítette: Molnár Dániel és Herczeg Renáta.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A viselkedés, mint a pszichológia tárgya
Tudatos és tudattalan modern felfogása
Színjátékos tehetséggondozó projekt
Mivel foglalkozik a pszichológia?
Elkészülni, vigyázz, kész …! Rajt!
AZ ÉGHAJLATTAN FOGALMA, TÁRGYA, MÓDSZEREI
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
AZ INFORMÁCIÓ Forrás: Dr. Haig Zsolt: Hadviselés az információs hadszíntéren [Zrínyi Kiadó]
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
MOTIVÁCIÓ.
A szakmai nevelés lényege, célja és feladatai
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az ember egszisztenciális szükségletei és a karakterből eredő, különböző szenvedélyek Erich Fromm.
Harmadik előadás.
Hatodik előadás.
Ötödik előadás. A képzelet Ha korábbi emlékképeinket tapasztalatainkat új struktúrába szervezzük képzeleti működésről beszélünk.
ELEKTROMOS ÁRAM, ELEKTROMOS TÖLTÉS.
Az emberi tanulás.
A kommunikáció Az emlékezet
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
A víz világnapja Készítette: Kokas Zsófia, Molnár Blanka és Pers Kriszti 9.c osztályos tanulók.
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
Marczellné Szilágyi Eszter (intézetvezető-helyettes, Zsigmond Király Főiskola, Gazdaság – és Vezetéstudományi Intézet) A tudástranszfer sűrűségét befolyásoló.
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
Üzleti Etika A munkanélküliség
A szomatikus marker feltevés
VETÍTŐKÉSZÜLÉKEK ÍRÁSVETÍTŐ
Vezetés és kommunikáció
Bevezető a könyvvizsgáló-jelöltek részére december 04.
A pszichikumról általában
„OLYANNAK LÁTOM MAGAM, MINT EGY
E-KULTÚRA A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETBEN Tanulmány + power-point internetes konferencia vázlat OFA - STRATOSZ PROJEKT 2004 internetes konferencia.
Fenomenológiai megközelítés
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
2. óra Kognitív folyamatok
Egyéni állapot, válasz a külvilág változásaira
vizuális kommunikáció
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Mindennapi veszteségeink
Tudatosság, kogníció, érzelmek
Személyközi kommunikáció Készítette: palacsint szeptember 30.2 A kommunikáció és jellemzői.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Szegedi Tudományegyetem
A képzőművészet-terápia
Értékek.
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
A nyelv mint jelrendszer
A vásárlási döntés folyamata
egymáson elgördülve (diffúzió!)
A motiváció szerepe a testnevelésben. Pelyhe Árpád
Képek jelentés-elemei
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Csúszógyűrűs aszinkronmotor három fokozatú ellenállásos indítása
Előadás másolata:

A figyelem általános értelmezése Készítette: Karakó Miklós

2004. március 11.2 A figyelem, jellemzői A figyelem: „tulajdonképpen nem más, mint a tudatunknak egy meghatározott tárgyra vagy jelenségre történő irányultsága és koncentráltsága.” irányultsága koncentráltsága külső vagy belső dologra irányul nem önálló

2004. március 11.3 A figyelem szükséges a… környezet teljes felfogásáhozkörnyezet teljes felfogásához produktív gondolkodáshozproduktív gondolkodáshoz gyorsabb emlékezetbe véséshezgyorsabb emlékezetbe véséshez tananyag befogadásához és megértéséheztananyag befogadásához és megértéséhez jártasságok kialakulásához az első stádiumbanjártasságok kialakulásához az első stádiumban

2004. március 11.4 A figyelemtől függ… Az akarati tevékenység célirányossága, ereje, az elhatározás szilárdsága Az indítóokra való reagálás Érzelmek Alkotómunka –K. Sz. Sztanyiszlavszkij: „Az alkotás elsősorban teljes testi és lelki koncentrációt kíván.”

2004. március 11.5 A figyelem fajtái Kontrollált figyelem (szándékos) Önkéntelen figyelem (reflexszerű, automatikus) –Első jelzőrendszer –Második jelzőrendszer

2004. március 11.6 Az önkéntelen figyelem Függ: –Külső ingerkeltők tulajdonságaitól Ingerkeltők erőssége, kontraszthatás Mozgás Szokatlan inger –Az ember belső állapotától Szükséglet, érdeklődés, a szervezet általános állapota Fizikai állapot Megszerzett tapasztalat, felhalmozott ismeretek

2004. március 11.7 A kontrollált figyelem Történelmileg a munka hozta létre. A figyelem fölötti hatalomnak óriási jelentősége van. Kétféleképpen képzelhető el: –Nagy akaratmegfeszítést követel –Nem követel nagy erőfeszítést

2004. március 11.8 Felhasznált irodalom: F. N. Gonobolin: A figyelem fejlesztése, 1976, ISBN Bernáth – Révész: A pszichológia alapjai / /, 2002, ISBN Fóliák és vázlat:

Köszönöm a figyelmet!