A MARKETING FOLYAMATA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Humán Erőforrás Menedzser Szak Bátor Attila
Advertisements

STP marketing.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Kisvállalati marketing
Az üzleti terv.
5.1. Marketingkutatás •Szekunder- versenytársak, nyilvános adatok •Primer- versenytársak •Szóbeli megkérdezésköltséges.
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Üzleti terv.
Dr.Tóth Judit BME IMVT1 ÚJTERMÉKTERVEZÉS LABOR MENEDZSMENT MELLÉKSZAKIRÁNY A DOKUMENTÁCIÓ.
Piac és verseny A piac marketing szemléletű felfogása
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Versenyelemzés 8.fejezet.
Művelődésmarketing A célpiaci marketingstratégia kialakítása:
Piacszegmentáció és pozicionálás 2. szeminárium
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Dr. Piskóti István Marketing Intézet
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Marketingmenedzsment 2008
(1) A marketingkörnyezet
Stratégiai tervezés.
Településmarketing Stratégiatípusok. 2 Marketingstratégia Tudatos piacorientált vezetés Tudatos piacorientált vezetés életképes kapcsolatok kialakítása.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A marketing mix, a marketingkörnyezet és a piac
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Marketing mix.
Marketing eszközrendszere
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Adatgyűjtés Kérdőív és kérdéstípusok Kérdőívek nyíltak és rövidek legyenek Kérdéstípusok: –Nyitott –Zárt –Többszörös válaszlehetőség –…
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Munkavédelem és controlling
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A marketingkörnyezet elemzése
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
6. PIACSZEGMENTÁLÁS, CÉLPIAC KIVÁLASZTÁS, TERMÉKPOZÍCIONÁLÁS (STP)
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Szegmentáció & pozicionálás.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia
Célpiaci marketing.
2/18/2018 Marketingterv Név.
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Üzleti terv.
1. Stratégiai tervezés és marketing
Üzleti terv bemutatása
Cégnév Üzleti terv.
Üzleti terv.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

A MARKETING FOLYAMATA

A marketing folyamata a marketinglehetőségek elemzéséből, a marketingstratégiák és -programok tervezéséből, valamint a marketingműveletek szervezéséből, végrehajtásából és ellenőrzéséből áll.

A marketinglehetőségek elemzése A marketingkutatás segítségével a vállalat folyamatos információkat kíván szerezni legfontosabb piaci környezetéről.

A marketingkörnyezet részei Mikrokörnyezet - szállítók, piaci közvetítők, fogyasztók, versenytársak. Makrokörnyezet - demográfiai, gazdasági, műszaki, politikai-jogi, szociális-kulturális környezet.

A marketingstratégiák kidolgozása mely piacokon? milyen termékekkel?

Az SZCP-marketing Piacszegmentáció Célpiac kiválasztása Pozícionálás 5. Pozícionálási lehetőségek meghatározása 6. Pozícionálási koncepció kialakítása Ismérvek kiválasztása, piac részekre osztása Szegmentumok arculatának kialakítása 3. Szegmentumok vonzerejének meghatározása 4. Célpiaci szegmentumok kiválasztása

Piaci stratégiák Tömegmarketing Szegmentációs marketing Szegletmarketing Lokális marketing Egyéni marketing

A fogyasztói piac szegmentációja Földrajzi Demográfiai Pszichografikus Magatartási

Célpiacok kiválasztása Koncentrált marketing

Célpiacok kiválasztása Szelektív szakosodás

Célpiacok kiválasztása Termékszakosodás

Célpiacok kiválasztása Piacszakosodás

Célpiacok kiválasztása Teljes piaci lefedés

Differenciálatlan marketing (pl. Coca-Cola) Differenciált marketing (pl. IBM)

Pozícionálás Tulajdonság alapján Előny alapján Felhasználás szerint Felhasználói pozícionálás Versenytárshoz viszonyított Termékkategória pozícionálás Minőség/ár pozícionálás

Pozícionálás Kiváló minőség Alacsony ár ? Y Magas ár V X Alacsony minőség

A marketingprogramok tervezése A marketinprogramok tervezésekor alapvető döntéseket kell hozni a marketing kiadásaira, eszközrendszerére (marketingmix) és forrásainak szétosztására vonatkozóan.

A marketingmix azoknak a marketingeszközöknek az összessége, amelyeket a vállalat a célpiacokra vonatkozó tervek megvalósításához használ fel.

A marketing-mix elemei Termék (Product) Ár (Price) Célpiac Elosztás (Place) Promóció (Promotion)

A marketing(mix) programok tervezése Olyan konkrét cselekvési programok, amelyekben pontosan meghatározzák azt, hogy ki, hol és mikor végzi el a kitűzött marketing feladatokat, valamint döntenek a marketingműveletek kivitelezési költségeiről is.

A marketingműveletek végrehajtása és ellenőrzése állandó kényszer a folyamatos piaci alkalmazkodásra

A marketingterv elemei Vezeti összegzés, tartalomjegyzék Tömören tájékoztat a javasolt tervről. Pillanatnyi helyzetkép Bemutatja a piacot, a terméket, a versenyt, az értékesítést és a makrokörnyezetet. SWOT-analízis Erősségek-gyengeségek, lehetőségek-veszélyek elemzése. Célok Kijelöli az értékesítendő mennyiséget, a piacrészesedés és a nyereség tervcéljait. Marketingstratégia Bemutatja a célokat megvalósító átfogó marketing megközelítést. Cselekvési programok Ismerteti a speciális marketingprogramokat. Várható nyereség Előrejelzi a terv várható pénzügyi hatásait. Ellenőrzés Tájékoztat a terv ellenőrzésének mikéntjéről.