A raktározásra vonatkozó szabályozási tervek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

A hatályos és a január 1-jén hatályba lépő közbeszerzési szabályozás
Kamarai prezentáció sablon
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
Az NSR-rendszer tervezett fejlesztései Magyarországon
Az esemény vagy eseménysorozat katasztrófává minősítése Jogszabályi háttér § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről.
A JOGHARMONIZÁCIÓ. Az államok konszenzusa alapján elfogadott, szerződéses és szokásjogi magatartási normák összessége, amelyek a nemzetközi jogalanyok:
BM OKF Országos Iparbiztonsági Főfelügyelőség
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A védelmi bizottság elnökének katasztrófavédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
Tájékoztató a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezésről szóló szabályozás változásairól Dr. Vass Gyula tű. ezredes főosztályvezető,
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről, s az igénybevehető szolgáltatásokról Tisza.
gyakorlati bemutatóval egybekötött
ORSZÁGOS IPARBIZTONSÁGI FŐFELÜGYELŐSÉG
A környezetirányítás jogszabályi háttere
-1- Katasztrófavédelmi hozzájárulás, bírság, és igazgatási szolgáltatási díj SZAKMAI KONFERENCIA február 22.
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
„Geotermia a XXI. században” Kistelek február 26. Geotermia hasznosítás a bányatörvény módosításának tükrében Szabados Gábor elnök Magyar Bányászati.
Állam munkavédelmi feladatai
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
1 A 7/2006. GKM RENDELET TERVEZETT MÓDOSÍTÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, november 24. dr. Gincsai János főosztályvezető.
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
Tűz-, polgári védelmi és katasztrófavédelmi igazgatás
A települési önkormányzatok állategészségüggyel és élelmiszerlánc-felügyelettel kapcsolatos feladatai Dr. Bakos Pál Igazgató-helyettes főállatorvos Békés.
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
Változások a szabálysértési jogban
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
a Seveso II. EU irányelvvel összefüggő
Az erdők megelőző tűzvédelme Magyarországon (aktualitások, tervek)
Új kihívások a katasztrófavédelemben
Kibertér-biztonság és iparbiztonság Kossa György tű. dandártábornok
Seveso Szakértői Csoport II. félévi Értekezlete Göd, november Tájékoztató a súlyos balesetek elleni védekezésről szóló szabályozás módosulásáról.
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Dr. Góra Zoltán tű. dandártábornok főigazgató-helyettes
MUTATVÁNYOS BERENDEZÉSEK PIACFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSE
Vasútszabályozási Osztály
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
Európai Menekültügyi Alap évi allokációja SZAKMAI RÉSZ Pályázható célkitűzések és tevékenységek Célcsoportok Változások A pályázók tájékoztatása,
ORSZÁGOS ATOMENERGIA HIVATAL
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
Anyagvizsgálat a Gyakorlatban 7. Szakmai Szeminárium Tóth Péter MVM Paks II. Atomerőmű fejlesztő ZRt. Nukleáris Osztály VII. AGY, Új atomerőművek.
A kémiai biztonságról közérthetően
kockázat risk Risiko Риск
Elmúlt évek eredményei, tapasztalatai
A tűz-, a polgári- és a katasztrófavédelem kérdései Hoffmann Imre tű. ddtbk. Hatósági Főigazgató-helyettes.
Veszélyes áruk vízi szállítása
Hulladékgazdálkodás – veszélyes hulladékok szállítása
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
-1- Küszöbérték alatti üzemek súlyos ipari balesetek elleni védekezéssel kapcsolatos üzemeltetői feladatok és a hatóság tevékenysége Dr. Vass Gyula tű.
A közbeszerzések elméleti háttere I. A szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
-1- Katasztrófavédelmi bírság és katasztrófavédelmi hozzájárulás Horváth Gergely tű. fhdgy február 9.
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
KBSZ Alapító: Gazdasági és Közlekedési Miniszter Alapítva: január 01. Jogállása: országos illetékességű, központi hivatal, alkalmazottai kormánytisztviselők.
ADR: kit érint, kinek kell foglalkoztatnia biztonsági tanácsadót?
Kárelhárítás Zöldi Irma OVF.
Előadás másolata:

A raktározásra vonatkozó szabályozási tervek. A súlyos ipari balesetek megelőzéséről szóló szabályozással kapcsolatos aktualitások. A raktározásra vonatkozó szabályozási tervek. Dr. Vass Gyula tű. ezredes főosztályvezető Eger, 2014. október 8.

Jogszabályok 2011. évi CXXVIII. törvény a katasztrófavédelemről és hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról 219/2011. (X. 20.) Korm. rendelet a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezésről 208/2011. (X. 12.) Korm. rendelet a katasztrófavédelmi bírság részletes szabályairól, a katasztrófavédelmi hozzájárulás befizetéséről és visszatérítéséről 51/2011. (XII. 21.) BM rendelet a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés hatósági eljárásaiban az igazgatási szolgáltatási díj fizetési körébe tartozó hatósági eljárásokról, igazgatási jellegű szolgáltatásokról és bejelentésekről, továbbá a fizetendő díj mértékéről 2012. évi LXXII. törvény a katasztrófavédelemről és hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény módosításáról (kat. hozzájárulás eltörlése) 226/2012. (VIII. 23.) Korm. rendelet egyes, a fegyverekre és lőszerekre vonatkozó, valamint katasztrófavédelmi tárgyú kormányrendeletek módosításáról (kat. hozzájárulás eltörlése) 2012. évi XXXI. törvény a szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről szóló 2012. évi II. törvény és az azzal összefüggő egyes törvények módosításáról, valamint a katasztrófavédelemmel kapcsolatos egyes törvényi rendelkezések módosításáról (elsőfokú hatósági jogkör leadása) 74/2012. (IV. 13.) Korm. rendelet a katasztrófavédelmet érintő egyes kormányrendeletek módosításáról (elsőfokú hatósági jogkör leadása) 2013. évi CXCII. törvény az egyes törvényeknek a katasztrófák elleni védekezés hatékonyságának növelésével összefüggő módosításáról (2013.XI.29.) 476/2013. ( XII. 17.) Korm. rendelet a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezésről szóló 219/2011. (X. 20.) Korm. rendelet módosításáról (2013.XII.25.)

Ellenőrzött veszélyes tevékenységek Veszélyes anyagokkal foglalkozó üzemek 239 db alsó és felső küszöbértékű Küszöbérték alatti üzemek 465 küszöbérték alatti üzem, melyből terv készítésre kötelezett 397 üzem Veszélyes anyagok gyártását, tárolását, felhasználását végző gazdálkodó szervezetek 7200 db gazdálkodó szervezet Nukleáris és radiológiai üzemek 6 nukleáris létesítmény és 39 izotóplabor célzott felügyelete KÖZÚTI veszélyes áru szállítás 25 millió tonna szállított áru/év, 1 millió jármű/év VASÚTI veszélyes áru szállítás 25 millió tonna szállított áru/év, 25 ezer vasúti szerelvény/év VIZI veszélyes áru szállítás 8 millió tonna szállított áru/év, 3200 hajókötelék/év LÉGI veszélyes áru szállítás 6 millió tonna szállított áru/év, 300-400 járat/év Kritikus infrastruktúra elem 34.459 elem

A veszélyes üzemek országos eloszlása az üzemek besorolása alapján 2010. október 4-én 12 óra 30 perckor a Magyar Alumínium Zrt. területén található iszaptároló X. kazetta nyugati gátja átszakadt. 4

A veszélyes üzemek számának megoszlása igazgatóságonként 2010. október 4-én 12 óra 30 perckor a Magyar Alumínium Zrt. területén található iszaptároló X. kazetta nyugati gátja átszakadt. 5

Veszélyes üzemek Magyarországon 465 db 134 db 105 db

SEVESO irányelv és változásai

Kibocsátás éve, rövidített elnevezés Hazai jogba történő átültetés A nemzetközi szabályozás kialakulása és szélesedése Kibocsátás éve, rövidített elnevezés Hazai jogba történő átültetés 1982. Seveso I. irányelv (82/501/EGK) 134/1996. (VIII. 28.) Korm. rendelet 1992. Ipari Baleseti Egyezmény (ENSZ EGB) 128/2001. (VII. 13.) Korm. rendelet 1992. Határvízi Egyezmény (ENSZ EGB) 130/2000. (VII. 11.) Korm. rendelet 1992. OECD Irányelvek a vegyi balesetek megelőzésére (C(92)1 ) az európai uniós szabályozással lényegében megegyezik 1994. Szófiai Konvenció (Duna védelmi Egyezmény) 74/2000. (V. 31.) Korm. rendelet 1996. Seveso II. irányelv (96/82/EK) 1999. évi LXXIV. törvény IV. fejezet, 2/2001. (I. 17.) Korm. rendelet 1999. „Víz és Egészség Jegyzőkönyv” a Határvízi Egyezményhez 213/2005. (X. 5.) Korm. rendelet 2003. Kijevi Jegyzőkönyv Ratifikálás megtörtént 2003. a Seveso II. irányelv módosításáról szóló 2003/105/EK irányelv 2006. évi VIII. törvény a Kat., 18/2006. (I. 26.) Korm. rendelet módosításáról SEVESO III. 2013. évi CXCII. törvény, 219/2011.(X.20.)korm.r.előkészítése

Seveso II módosításának okai A hatály hozzáigazítása a CLP Rendelethez, (az anyagok és keverékek osztályozásáról, címkézéséről és csomagolásáról szóló EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 1272/2008/EK RENDELETE) További javítások bizonyos témakörökben A nyilvánosság tájékoztatása Hatósági ellenőrzés Nyilvánosság részvétele a döntéshozatalban Dominóhatás A Seveso II. irányelv felépítése, szabályozási filozófiája megmaradt.

Seveso III Első olvasati megállapodás 2012. március 27. Elfogadva 2012. július 4. Kihirdetve 2012. július 24. (OJ L 197/1) Letölthető magyarul is: http://ipsc.jrc.ec.europa.eu/?id=503 Jogerőre emelkedett 2012. augusztus 13. Hazai jogrendbe történő illesztés 2015. május 31. Végrehajtás 2015. június 1-től

Az Irányelv hatálya – az 1. számú melléklet

Nagy változás 1. Táblázat – veszélyes anyag kategóriák „H” szakasz – EGÉSZSÉGI VESZÉLYEK „P” szakasz – FIZIKAI VESZÉLYEK „E” szakasz – KÖRNYEZETI VESZÉLYEK „O” szakasz – EGYÉB VESZÉLYEK 2. Táblázat – Megnevezett veszélyes anyagok 48 darab

„H” szakasz – Egészségi veszélyek

„P” szakasz – FIZIKAI VESZÉLYEK 1.

„P” szakasz – FIZIKAI VESZÉLYEK 2.

„P” szakasz – FIZIKAI VESZÉLYEK 3.

„P” szakasz – FIZIKAI VESZÉLYEK 4.

„E” szakasz – KÖRNYEZETI VESZÉLYEK „O” szakasz – EGYÉB VESZÉLYEK

Új nevesített veszélyes anyagok 14 új

Új nevesített veszélyes anyagok

Jogszabályok változásai 2014. és 2015. évben

2014. február 15–i hatálybalépéssel a SEVESO III irányelv hazai jogrendbe való átültetése érdekében végrehajtott 219/2011. (X.20.) kormányrendeleti módosítások: Átmeneti rendelkezés módosítása: A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek veszélyének kezeléséről, valamint a 96/82/EK tanácsi irányelv módosításáról és későbbi hatályon kívül helyezéséről szóló, 2012. július 4-i 2012/18/EU európai parlamenti és tanácsi irányelv 30. cikkének értelmében a szabályozásba bekerülnek a nehéz fűtőolajok „Kőolaj termékek” mint nevesített veszélyes anyagokhoz 2500/25000 tonna. A nehéz fűtőolajok miatt e rendelet hatálya alá kerülő üzemeltetők 2014. április 30-ig a 7. § és a 33. § szerinti üzemazonosítási eljárást folytatnak le, valamint az e rendelet hatálya alá tartozó üzemeltetők 2014. április 30-ig elvégzik a biztonsági jelentés, biztonsági elemzés vagy a súlyos káresemény elhárítási terv 11. § és 38. § szerinti soron kívüli felülvizsgálatát 22 22

A Kat. törvény változásai: 2015. június 1–i hatálybalépéssel a SEVESO III irányelv hazai jogrendbe való átültetéséhez szükséges törvényi módosítások: Fogalom meghatározások módosítása: Üzemeltető Veszélyes anyag Veszélyes anyagokkal foglalkozó létesítmény Veszélyes anyagokkal foglalkozó üzem Veszélyes anyagok jelenléte A törvény IV. fejezetének hatálya. Üzemeltetőt terhelő bejelentési, biztonsági dokumentáció felülvizsgálati kötelezettség esetei. Dominóhatásban érintettek körének meghatározása hatósági ellenőrzés tapasztalatai alapján is lehetséges. Hatósági ellenőrzések céljainak kibővítése a súlyos balesetek kivizsgálásával. 23 23

A Kat. törvény változásai: 2015. június 1–i hatálybalépéssel a SEVESO III irányelv hazai jogrendbe való átültetéséhez szükséges törvényi módosítások: „23. Üzemeltető: bármely természetes vagy jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely veszélyes anyagokkal foglalkozó üzemet, létesítményt vagy küszöbérték alatti üzemet működtet, irányít, vagy alapszabály, alapító okirat, illetve szerződés alapján meghatározó gazdasági vagy döntéshozatali befolyással rendelkezik a veszélyes anyagokkal foglalkozó üzem, létesítmény, küszöbérték alatti üzem műszaki üzemeltetése felett.” „26. Veszélyes anyag: e törvény végrehajtását szolgáló kormányrendeletben meghatározott ismérveknek megfelelő anyag, keverék vagy készítmény, akár nyersanyag, termék, melléktermék, maradék, köztes termék, vagy hulladék formájában.” „31a. Veszélyes anyagok jelenléte: veszélyes anyagok tényleges vagy várható jelenléte a veszélyes anyagokkal foglalkozó üzemben, küszöbérték alatti üzemben, valamint azoknak az anyagoknak a jelenléte, amelyekről reálisan feltételezhető, hogy akkor keletkezhetnek, amikor a folyamatok – beleértve a tároló tevékenységet is – az üzemen belül bármely létesítményből kikerülnek az ellenőrzés alól, amennyiben e veszélyes anyagok mennyisége eléri vagy meghaladja az e törvény végrehajtását szolgáló kormányrendeletben meghatározott alsó küszöbérték negyedét.” 24 24

„27. Veszélyes anyagokkal foglalkozó létesítmény: olyan, a veszélyes anyagokkal foglalkozó üzem területén lévő – föld alatti vagy föld feletti – technológiai vagy termelésszervezési okokból elkülönülő műszaki egység, ahol egy vagy több berendezésben (technológiai rendszerben) veszélyes anyagok előállítása, felhasználása, szállítása vagy tárolása történik, magában foglal minden olyan felszerelést, szerkezetet, csővezetéket, gépi berendezést, eszközt, iparvágányt, kikötőt, a létesítményt szolgáló rakpartot, kikötőgátat, raktárt vagy hasonló – úszó vagy egyéb – felépítményt, amely a létesítmény működéséhez szükséges.” „28. Veszélyes anyagokkal foglalkozó üzem: egy adott üzemeltető irányítása alatt álló azon terület egésze, ahol egy vagy több veszélyes anyagokkal foglalkozó létesítményben – ideértve a közös vagy kapcsolódó infrastruktúrát is – veszélyes anyagok vannak jelen a törvény végrehajtására kiadott jogszabályban meghatározott küszöbértéket elérő mennyiségben, és ennek alapján alsó vagy felső küszöbértékűnek minősül.” 25 25

A törvény IV. fejezetének hatálya nem terjed ki: „a) az atomenergiáról szóló 1996. évi CXVI. törvény 1. § (1) bekezdésében az atomenergia alkalmazásával összefüggésben meghatározott tevékenységekre, jogosultságokra és kötelezettségekre, b) a veszélyes anyagoknak a veszélyes anyagokkal foglalkozó üzemen és küszöbérték alatti üzemen kívüli közúti, vasúti, légi vagy vízi szállítására, c) az ásványi anyagok bányákban és kőbányákban – többek között fúrólyukakon át – történő kinyerésére, azaz feltárására, kitermelésére és feldolgozására, d) a hulladéklerakó telepre, ideértve a föld alatti hulladéktárolást is, e) a katonai létesítményekre, berendezésekre vagy tárolókra.” A Kat. 4. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki: „(3a) A Kat. IV. fejezetének hatálya kiterjed a szárazföldi föld alatti, természetes rétegekben, víztartó rétegekben, sóüregekben és használaton kívüli bányákban végzett gáztárolásra, a vegyi és termikus feldolgozási műveletekre és a veszélyes anyagokkal végzett ilyen műveletekkel kapcsolatos tárolásra, valamint a működő meddő ártalmatlanítására szolgáló létesítményekre, a veszélyes anyagokat tartalmazó derítő-, illetve ülepítőmedencét is beleértve.” 26 26

A Kat. 27. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: „(2) Az üzemeltető az iparbiztonsági hatóság számára köteles haladéktalanul bejelenteni a veszélyes anyagokkal foglalkozó üzem, veszélyes anyagokkal foglalkozó létesítmény, küszöbérték alatti üzem ideiglenes leállítását, végleges bezárását.” A Kat. 27. § (3) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép: (Az üzemeltető köteles az e törvény végrehajtását szolgáló kormányrendeletben meghatározott felülvizsgálati eljárást kezdeményezni az iparbiztonsági hatóságnál) „c) a jelen lévő veszélyes anyagok mennyiségének jelentős növekedése vagy csökkenése; a veszélyes anyag jellegének vagy fizikai tulajdonságának, vagy felhasználási folyamatának jelentős változása,” (esetén.) A Kat. 27. § (3) bekezdése a következő d) ponttal egészül ki: „d) az üzem besorolásának megváltozása” (esetén.) 27 27

A Kat. 29. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: „29. § Az iparbiztonsági hatóság a hozzá benyújtott biztonsági jelentés vagy biztonsági elemzés vizsgálata, illetve a hatósági ellenőrzésen tapasztaltak alapján állapítja meg a dominóhatásban érintett veszélyes anyagokkal foglalkozó üzemek körét. Az iparbiztonsági hatóság a dominóhatásban érintett üzemek irányába intézkedik a veszélyes anyagokkal foglalkozó üzemek veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos baleset-megelőzési célkitűzéseinek, biztonsági irányítási rendszerének, belső védelmi terveinek összehangolására a biztonsági jelentés vagy biztonsági elemzés soron kívüli felülvizsgálatának kezdeményezésével. Az iparbiztonsági hatóság az intézkedéseiről tájékoztatja a külső védelmi tervek és a lakossági tájékoztatók elkészítésében érintetteket.” A Kat. 36. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: „36. § Az iparbiztonsági hatóság a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek és üzemzavarok megelőzése, kivizsgálása, valamint a jogszabályban, illetve hatósági határozatban foglalt kötelezettségek teljesülése érdekében az e törvény végrehajtását szolgáló kormányrendeletben meghatározott gyakorisággal hatósági ellenőrzést tart.” 28 28

2015. június 1–i hatálybalépéssel a SEVESO III irányelv hazai jogrendbe való átültetéséhez szükséges rendeleti módosítások: Új fogalmak bevezetése: Keverék Érintett nyilvánosság Nyilvánosság biztosítása érdekében a BJ/BE kivonatának szükséges tartalmi elemeinek meghatározása. BJ/BE soron kívüli felülvizsgálati kötelezettség megállapítása veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos baleset bekövetkezése esetére. Dominóhatásban érintettek szélesebb körű vizsgálatára vonatkozó eljárási szabályok megalkotása. Településrendezési tervezéssel kapcsolatos változások átvezetése. A veszélyes anyagokkal kapcsolatos „felmentésre” vonatkozó rendelkezések megalkotása. Mellékletek aktualizálása. Hatálybalépés és felülvizsgálati kötelezettség megállapítása. 29 29

A veszélyes anyagok, veszélyes áruk telephelyi tárolásának katasztrófavédelmi szabályairól szóló Korm. rendelet Jelenlegi információk szerint a rendelettel kapcsolatos jogalkotási folyamatok 2015. első félévében kerülnek újra megindításra. 30 30

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!