Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Az olvasástanítás módszere:
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Angol nyelvi kompetencia
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Projektzáró konferencia Balatonszentgyörgy TÁMOP „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” „Álmodtam.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Tiszafüred, szeptember 25. A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése.
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
pedagógiai szakterületű munkatárs
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
intézményi folyamat-szaktanácsadó
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Referencia intézmények felkészítése
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Az adaptivit á s szeml é lete é s m ó dszerei Lénárd Sándor ELTE PPK 2007.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Kompetensek lettünk? június 27..
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Gyermekvilág régen és ma
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Baross Gábor Általános Iskola
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
A pályázat megvalósításának kötelező elemei szolgáltatói szempontból
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Szakrendszerű Tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban: A Kt. 52.§ (3) szerint a kötelező tanórai foglalkozások teljes intézményi időkeretének.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés TÁMOP 3.1.4. Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés Tömbösített (epochális) oktatás Kinek jó? Tanulóknak Pedagógusnak Iskolának

Komplex intézményi fejlesztések Kompetencia alapú oktatás bevezetése Oktatási programok, új tanulás- és oktatásszervezési eljárások bevezetése A digitális írásbeliség elterjesztése, digitális készségek fejlesztése Esélyegyenlőség javítása 2

A tanulók fejlesztésében hangsúlyossá vált a tanulási képességek fejlesztése az önálló és csoportos tevékenységre alkalmas tanulási környezet kialakítása a tanulói motiváció fejlesztése - fenntartása az előzetes tudásra, tapasztalatokra való építés info-kommunikációs eszközök használata együttnevelés kultúrája és módszertana tevékenységközpontúság

Mi marad a fejünkben? → 90% abból, amit mi magunk csinálunk. →10% abból, amit olvasunk, → 20% abból, amit hallunk, → 30% abból, amit látunk, → 50% abból, amit hallunk és látunk, → 70% abból, amit mi magunk mondunk, → 90% abból, amit mi magunk csinálunk.

Az oktatási folyamat az oktatás tartalma (új kompetenciák), rugalmas szervezeti keretek (osztálybontás, nívócsoport, feladatra szerveződő team), szervezési módok (egyéni, pár, csoport, frontális) szervezeti formák (45’, több tanóra egyben) módszerek (kooperatív, projekt, esettanulmány).

A gyermeki tevékenység feltételeinek biztosítása: a gyermekhez méretezett, megfelelően berendezett tér a tevékenységet befolyásoló, célszerűen megtervezett eszközök a fejlettségi szintnek megfelelő, egyénre szabott feladatok meghatározása differenciált fejlesztés A gyermekkori tevékenységet megfelelően komolyan véve, azt egyenesen munkának nevezte C. Freinet. Elméletének alapjellemzőit négy gondolat köré csoportosíthatjuk: az öntevékeny kísérletező tevékenység, a szabad önkifejező tevékenység, a megfelelően kialakított tevékenységi tér, és a tartalmas közösségi élet. Az öntevékeny kísérletezés megindításához bátran építhetünk a gyermek természetes kíváncsiságára. A pedagógus feladata a kíváncsiság ébrentartása és táplálása. Elsődleges cél nem a tudás átadása, hanem az ismeretszerzési, a gondolkodási mód elsajátítása.

Tantárgytömbösítés Tantárgytömbösítés a tanórai foglalkozások megszervezésének rendje, melynek keretei között adott tantárgy tanórai foglalkozásait nem egyenletesen, minden tanítási hétre elosztva, hanem ciklikusan egy-egy időszakra összevonva szervezik meg. Az osztályban végzett tanulmányi munka sajátos eleme a gyermekek tanrendje nem naponta és óránként változik, egyes tárgyak tananyaga tömbösítve, A és B hétre tagolt órarend szerint kerül feldolgozásra

Tantárgytömbösítés követelményei a pályázat szerint a tanítási ciklusoknak legalább két hetenként kell váltaniuk egymást, a bevont tantárgyak tanítási óráinak legalább két egymást követő tanítási napra kell esniük, a tanítási napok közül az egyiken legalább három, a másikon legalább kettő a tanítási órának kell lennie, az egy tanítási napon szervezett tanítási órákat egymást követően kell megtartani.

A tananyag és a tanulás A témák egységekben kerülnek feldolgozásra, A feldolgozás tanuló- és tevékenységközpontú, Differenciált módszerek alkalmazására épül, Egyéni fejlesztésre is alkalmas eszközrendszer, Korszerű tanulásszervezési eljárásokra támaszkodik (kooperatív, egymást segítő csoportmunka)

Tantárgytömbösítés előnye „egyszerre csak egy dolgot lehet igazán tanulni” a gyermekek figyelme, érdeklődése tartósan egy-egy területre koncentrálódik, több, különböző megközelítésben, változatos módszerekkel és eszközökkel sajátítanak el egy-egy anyagrészt, jobban elmélyülnek az adott területen és azt sok oldalról körbejárják, az összefüggések felismerése könnyebbé válik, teljes tanulási folyamatot biztosít (új ismeret, alkalmazás, gyakorlás, korrigálás, ellenőrzés, értékelés) segíti a bevésést és emlékezést A kutatómunkára több lehetőséget ad (kíváncsiság, idő)

Értékelés Folyamatjellegű Nem minősít A gyerek saját lehetőségeihez igazodik Módot ad a beavatkozásra, javításra Pozitív, reális önértékeléssel párosul Formái: Egyéni és csoportos

„Segíts nekem, hogy egyedül is meg tudjam csinálni!” Megváltozik a pedagógus feladata : a pedagógus nem ismeretközlő, a tanulási folyamat megtervezője, segítője a kíváncsiság felébresztője és ébrentartója tevékenység közben előtérbe állítja a kutatási módszer megismerését gondolkodási mód elsajátítását olyan feltételeket teremt, amelyben a gyermek szabadon megnyilvánulhat, kifejezheti gondolatait, érzéseit A gyermeki tevékenységnek két fontos feltétele van: a gyermekhez méretezett, megfelelően berendezett tevékenységi tér és a tevékenységet befolyásoló, célszerűen megtervezett eszközök. Montessorinál találkozhatunk a Logo szempontjából két fontos gondolattal. Az egyik a tanár szerepének megváltozása, mely szerint a pedagógus nem ismeretközlő, hanem a tanulási folyamat megtervezője, segítője. A másik a gyermek mint személyiségének, tudásának belső felépítője.

Megvalósítás Szerda, csütörtök 1-3. tanítási óra A és B hetek váltják egymást A hét (naptári páratlan hét): 5.b – angol nyelv 6.b – matematika B hét (naptári páros hét): 5.b – matematika 6.b – angol nyelv