Tudományos kísérés A projekt az Ausztria-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program 2007-2013 keretében, az Európai Regionális Fejlesztési Alap,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Interkulturális képzés gyerekek és felnőttek számára IB-KE.
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
SZOMSZÉDVÁRAK A határ menti településközi együttműködéshez szükséges kompetenciák fejlesztése a Nyugat-Pannon Eurégióban.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Tehetségpont létrehozása
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Dokumentációs rendszer
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Iskolák határok nélküli együttműködése.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
TERÜLETI PAKTUM. A PAKTUM BEMUTATÁSA szeptember 25-én aláírták a Területi Foglalkoztatási és a Társadalmi Integráció a Központi Régióban Paktumot.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
INNOAXIS IPA HUSRB/0901/2.1.3 APPLICATION ID: HU-SRB/0901/213/028 PROJECT TITLE: The borderline as an axis of innovation LEAD BENEFICIARY: Centre for Regional.

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A hajdúnánási szociális rendszer és modellprogramok továbbfejlesztésének és összehangolásának lehetősége (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI A SLO/HU/CRO /2004/01/HU- 74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült képzés.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Proj_men_nazs_1 Nagy Zsolt
Tanácsadás / Szakterületi tanácsadás
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Készítette: Farkasné Veres Edina
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Tudományos kísérés A projekt az Ausztria-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program keretében, az Európai Regionális Fejlesztési Alap, az Alsó-Ausztria Tartomány Kultúrális és Művészeti Osztálya és Magyarország támogatásával valósul meg.

Borostyánkő Tanácsadó és Marketing Kft. – Út a fejlődéshez  A Borostyánkő Tanácsadó és Marketing Kft ben alakult azzal a céllal, hogy segítséget nyújtson vállalkozások fejlesztéséhez pályázati és saját forrásból az ötlet megszületésétől, a folyamat meghatározásán át, a források megkereséséig.  Vállalja projektek nyomon követését, a piaccal, a partnerekkel való együttműködés megvalósítását.  Ehhez cégünk teljes körű szolgáltatási palettával rendelkezik: tanácsadás, pályázati menedzsment, pályázati szolgáltatások végrehajtása, marketing, nyilvánosság feladatainak ellátása, humánerőforrás fejlesztés, kapacitásnövelés, kapcsolati tőke menedzsment.

Szolgáltatásaink:  Vezetési tanácsadás  Vállalkozás fejlesztés  Humánerőforrás fejlesztés, kapacitásnövelés  Kapcsolati tőke menedzsment  Pályázati menedzsment  Pályázati szolgáltatások végrehajtása  Teljes körű marketing és nyilvánosság  Társadalmi felelősségvállalás elősegítése

Referenciáink: Megrendelő neveIdőpontjaReferencia munka tárgya Nyugat-dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás PME tevékenység

Referenciáink: Megrendelő neveIdőpontjaReferencia munka tárgya Zoom Design Marketing stratégia készítés, arculati kézikönyv készítés, informatikai felület kialakítása, szervezett média- megjelenések szervezése

Referenciáink: Megrendelő neveIdőpontjaReferencia munka tárgya Vas Megyei Önkormányzati Hivatal 2011Marketing, nyilvánosság, oktatás

Referenciáink: Megrendelő neveIdőpontjaReferencia munka tárgya Hegypásztor Kör Nemzetközi néprajzi tábor szervezése, vásári megjelenés szervezése, promóciós film készítés, katalógus készítés, szórólapkészítés

Referenciáink: Megrendelő neveIdőpontjaReferencia munka tárgya Pannon Helyi Termék Kft.2011.Receptgyűjtés, receptúra gyűjtemény létrehozása Pannon Helyi Termék Kft.2011.Helyi termékfejlesztési feladat ellátása Len-Go Kft.2011.Megvalósítási tanulmány, komplex pályázati anyag elkészítése, pályázati projekt menedzselése

Referenciáink: Megrendelő neveIdőpontjaReferencia munka tárgya Regionális Humán Innováció Képzési Közhasznú Nonprofit Kft Kézművesek lekérdezése, helyzetelemzés készítése, marketingstratégia készítése, üdülőcsomagok kidolgozása Nyugat-Pannon Terület- és Gazgaságfejlesztési Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft Akcióterv készítése Vasvár Város Önkormányzata PR, kommunikációs feladatok

EDUCORB extended – tudományos kísérés  A tudományos kísérés során az óvodában megkezdett és az iskolában tovább folytatódó nyelvtanulás folyamatát szakértő kíséri végig, értékeli, és az értékelés eredményeit egy dokumentumban foglalja össze, ezzel biztosítva a fenntarthatóságot, és segítve a „jó gyakorlat – modell” átültethetőségét más térségekre.

A tudományos kísérés tevékenység elsődleges céljai:  Az EDUCORB extended projekt keretében, a Sopron-Fertőd kistérségben működő példa vizsgálata és elemzése  A fenntarthatóság lehetőségeinek vizsgálata  A működő rendszer erősségeinek és gyengeségeinek feltárása, a gyengeségek orvoslása, a javaslatok megfogalmazása (akár a régióban működő más példák vizsgálata mellett)

Interjú-kérdéssor intézményvezetők részére  Oktatási modell bemutatása  Intézményi nyelvoktatással kapcsolatos általános tapasztalatok  Program beilleszthetősége a nevelési/oktatási programba  Működés/működtethetőség jogi keretfeltételei, jogszabályi háttere  Humán erőforrás, finanszírozás biztosítása az intézmény részéről  Az óvodai és az iskolai nyelvoktatás közötti kapcsolat  Az idegen-nyelvtanulás előnyei, esetleges hátrányai  Utazó pedagógus integrálása az intézmény életébe  Javaslatok a modell hosszú távú fenntarthatósága érdekében

Interjú-kérdéssor óvónők részére  Személyes tapasztalatok az intézményi nyelvoktatással kapcsolatban  Nyelvi foglalkozások beillesztése a nevelési programba/tantervbe, az óvodai/iskolai mindennapokba  Idegen-nyelv tanulás hatása a nyelvi fejlődésre, egyéb készségek fejlődésére  Idegen-nyelv tanulás előnyei, esetleges hátrányai  Gyermekek élményei a nyelvtanulás során  Szülői vélemények  Utazó pedagógusokkal való kapcsolat kialakítása, információáramlás biztosítása

Interjú-kérdéssor utazó pedagógusok részére  Oktatási modell bemutatása, más nyelvi oktatási formáktól való megkülönböztetése  Nyelvi foglalkozások beillesztése a nevelési programba/tantervbe  Utazó pedagógus és óvónők közötti információáramlás biztosítása  Foglalkozások/nyelvoktatás módszertana  Tananyag  Eszközök, segédanyagok használata  Az óvodai nyelvtanulás hatása az iskolai nyelvtanulásra  A megtanult ismeretek és kötelező nyelvoktatás kapcsolata  Javaslatok a modell hosszú távú fenntarthatósága érdekében

Elégedettségi kérdőív szülőknek - óvoda  75 szülő töltötte ki a kérdőívet  Mind a 75 kérdőívet kitöltő magyar nemzetiségű és magyar anyanyelvű  A 75 válaszoló közül 4 volt, akinek a gyermeke más idegen nyelvet is tanul – ez a nyelv az angol.

Kor szerinti megoszlás

Nem szerinti megoszlás

Iskolai végzettség

Beszélnek-e idegen nyelvet?

Elégedettségi kérdőív szülőknek - iskola  50 szülő töltötte ki a kérdőívet  Az 50 szülőből 47 magyar nemzetiségű és anyanyelvű, 3 horvát nemzetiségű és anyanyelvű  Az 50 válaszoló közül 16 szülő gyermeke tanul más idegen nyelvet is (horvátot és/vagy angolt)

Kor szerinti megoszlás

Iskolai végzettség

Beszélnek-e idegen nyelvet?

Interjú tapasztalatok – előnyök, javaslatok  Szabadon meghatározott játékos feladatok (iskola)  Kiscsoportos oktatás (iskola)  Az óvodai nyelvtanulás után nem marad ki akár több év, folytatódik a játékos nyelvtanulás  Napi tevékenységekbe való bekapcsolódás (óvoda)  Nagy szerepe van a készség és képességfejlesztésben (óvoda)  Javaslat: oktatás végén tábor, verseny, kirándulás nyelvterületre

Interjú tapasztalatok – hátrányok, javaslatok  Konkrét tananyag hiánya (iskola), módszertani kézikönyv nem jutott el az új oktatókhoz  Új oktatók (iskola), nincs visszajelzés a szülők részéről  Átjárhatóság biztosítása az óvoda és az iskola között (sok esetben ugyanazt a szókincset sajátítja el, mélyíti el az iskolás)  Utazó pedagógus helyett iskolai oktató (ismertség, kötődés)  Utazó pedagógus állandósága (óvoda)  Finanszírozás feltétlenül szükséges

KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET!