Kárpát-medencei Ifjúsági Imaéjjel 2014. október 10. (eredetileg: Bartha Éva Bucsin 2014.08.09. 20+ & Genézius) Az illúziótól az imáig.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közösség 4. ISTEN CSALÁDJÁBAN ÉLNI
Advertisements

Lépj tovább a szolgálatban!
Feltehetek egy kérdést?
Megbocsátás és parancsba kapott szeretet
A házasság még nem a mennyország
Folyamodjatok az Úrhoz,
Gondolatok Salkaházi Sára naplójából. Kevésben hűnek lenni nagyon nehéz.A hősies nagy dolgokra mindig hajlamosabbak vagyunk... Míg a kis dolgok mellett.
Advent 4. vasárnapja Advent két szálon fut: várakozunk a Messiás születésének a minden évben való megünneplésére, és próbálunk felkészülni a lelkünkben.
Hálát adok Neked mennyei Atyám,
Húsvét az élet ünnepe.
Nagyböjt első vasárnapja
Szüntelen imádkozzatok. 1.Thessalonika 5: 17
ALAPIGE: 1Kir 3,
IMA MAGYARORSZÁGÉRT. KEDVES SZERETETREMÉLTÓ EMBEREK!
Névnapodra Szeretettel!
Nagyböjt, az újrakezdés lehetősége!
Drága Édesanyámnak, kit a világon
Napra Valentin.
„Benned bíznak, akik ismerik nevedet, nem hagyod el, Uram, azokat, akik hozzád folyamodnak.” Zsolt. 9: 10 „Akik az Úrban bíznak, olyanok, mint a Sion.
Anyák napjára szeretettel… Budaörs, 2013.május 7.
Hálaadás Dsida Jenő.
Jó reggelt- Isten hozott !.
Ballagók búcsúztató áhítata.
Úton böjtben.
Boldog 2014-et !.
Hálát adok Neked mennyei Atyám,
Hálát adok Neked mennyei Atyám,
BÖJT 2014.
Folyamodjatok az Úrhoz,
* * * "Folyamodjatok az Úrhoz, az Ő hatalmához,
Folyamodjatok az Úrhoz,
Nyisd meg a szívem, ó Jézus
"Folyamodjatok az ÚRhoz, keressétek orcáját szüntelen!"
ISTEN IGÉJE MONDJA: „…a négy élőlény és a huszonnégy vén leborult a Bárány előtt … és új éneket énekeltek ekképpen: "Méltó vagy arra, hogy átvedd a könyvet,
"Folyamodjatok az ÚRhoz, keressétek orcáját szüntelen!"
"Folyamodjatok az Úrhoz, keressétek orcáját szüntelen!"
ISTEN hozott köztünk!.
A Mennyben fenn a trónusnál a Krisztus értem közbenjár
„Ha az ÚR nem építi a házat, hiába fáradoznak az építők
ISTEN hozott köztünk!.
Folyamodjatok az Úrhoz,
A boldogság is kegyelemből fakad
Hálaének Pecznyík Pál verse. Zengjen hálaének, e földön mindenütt,
Az Élet Igéje május Aki szeret engem, azt Atyám is szeretni fogja. S én is szeretni fogom, és kinyilatkoztatom magam neki. ( Jn 14,21)
„ Én vagyok az ÚR, aki szeretetet, jogot és igazságot teremtek a földön, mert ezekben telik kedvem – így szól az Úr ! „ Jer a.
ISTEN hozott köztünk!.
Hiszek egy Istenben, mindenható Atyában, mennynek és földnek Teremtőjében.
Azért, hogy az isteni kegyelem által megtaláljuk ezt az utat, nagyon segít, ha sok módon keresünk és próbálkozunk, hogy azon az úton járjunk, amely.
Isten szívén megpihenve forrjon szív a szívre hát
1 Továbblépés - Az üzenet.
Az Élet Igéje október.
Mindig kapcsolatban Vele
Az Úrnak hála, tisztelet, Csak néki, senki másnak!
Egyedül Isten adhatja a hitet, de a hitedről te is tanúságot tehetsz
Folyamodjatok az Úrhoz,
A CSALÁDOK HITVALLÁSA.
Bölcsességek, aforizmák
Uram, Istenem, tiéd az éjszaka és tiéd a nappal, kezed műve a hajnali harmatcsepp és a Nap. Add, hogy egész nap jókedvű és tiszta legyek: a Világosság.
Uram, Istenem, tiéd az éjszaka és tiéd a nappal, kezed műve a hajnali harmatcsepp és a Nap. Add, hogy egész nap jókedvű és tiszta legyek: a Világosság.
REFORMÁCIÓ Amikor a mi Urunk és Mesterünk azt mondta:
Légy áldott Isten, Fiad úgy szeretett, Hogy a fán szenvedett értem és mennybe ment! Halleluja, hála néked, Halleluja, ámen! Halleluja, hála néked, Ébreszd.
Egyedül Isten adhatja a hitet, de a hitedről te is tanúságot tehetsz. Egyedül Isten ajándékozhat meg szeretettel, de te is bizonyságát adhatod szeretetednek.
TANÉVNYITÓ ISTENTISZTELET Jöjj, égi szent láng, Szentlélek Isten, Hű támasz minden ínségben, Kit trónusáról jó Atyánk És Jézus Krisztus küld.
Krisztus feltámadt – valóban feltámadt !. Valami véget ér, kezdődik más talán. Látod, megyünk az élet sivatagán. Gyere, mert lépni muszáj! Refr: Szinte.
55.
ISTEN HOZOTT! JÓ REGGELT!.
Krisztus feltámadt – valóban feltámadt !
JÓ REGGELT !.
KRISZTUS FELTÁMADT - - VALÓBAN FELTÁMADT!.
Évközi 26. vasárnap Október 1. – „A” év.
Előadás másolata:

Kárpát-medencei Ifjúsági Imaéjjel október 10. (eredetileg: Bartha Éva Bucsin & Genézius) Az illúziótól az imáig

Ima Ami a legközelebb áll hozzánk, azt a legnehezebb kifejezni és megmagyarázni. Ez nem csak a szerelmesekre, a m ű vészekre igaz, hanem az imára is. Könnyen fölösleges és babonás tevékenységnek t ű nhet. Ha nem mozdulunk el az illúziótól az ima felé, egy erkölcsileg tiszteletre méltó élet ájtatos díszeivé válunk.

A halhatatlanság illúziója Egyre azt hajtogatjuk magunknak és másoknak, hogy nem élünk örökké, és nemsokára meghalunk, mindennapi cselekedeteink, gondolataink és fontosnak tartott dolgaink folyamatosan azt mutatják nekünk, milyen nehéz is teljesen elfogadnunk saját kijelentéseink valóságát.

A halhatatlanság illúziója Magunkat és világunkat örökérvény ű nek tartjuk Bántó szó ⇨ szomorúság, magányosság Visszautasító gesztus ⇨ önsajnálat Kudarc ⇨ depresszió Örök értéket tulajdonítunk a birtokunkban lev ő dolgoknak A kell ő távolság hiánya kizárja a humort Túl tudunk-e látni saját korlátozott létezésünkön?

Érzelgősség és erőszak Az illúzió két leglátványosabb tünete Érzelg ő sség gyakran jelenik meg ott, ahol a bens ő séges kapcsolatok „ólomsúlyúvá” válnak. Amikor a halhatatlanság elvárásával terheljük meg embertársainkat, az elválás vagy annak veszélye heves érzelmeket szabadíthat fel. Amikor nem vagyunk képesek az emberi együttlét határain túlra tekinteni, és életünket Istenben, minden meghittség forrásában megszilárdítani, nehéz megszabadulnunk a halhatatlanság illúziójától, és együtt lenni egymással érzelg ő sség nélkül

Érzelgősség és erőszak Emberi kapcsolataink könnyen az er ő szak és a pusztítás áldozataivá válhatnak, ha saját életünket és másokét nem ajándékként, hanem megvédend ő vagy meghódítandó tulajdonként kezeljük. csók és harapás simogatás és verés meghallgatás és kihallgatás kedves vagy gyanakvó tekintet

Érzelgősség és erőszak Amikor beteljesületlen vágyaink hatására olyat követelünk embertársainktól, amit nem adhatnak meg, bálványt csinálunk bel ő lük, magunkból pedig ördögöket. Az adósok börtönébe zárjuk egymást. Azáltal, hogy az emberinél többet kérünk, hajlamosak vagyunk az emberinél alsóbb rend ű ként viselkedni. Amikor abból a tévképzetb ő l cselekszünk, hogy a világ a saját tulajdonunk, és soha senki el nem veheti t ő lünk, veszélyt jelentünk egymás számára, és lehetetlenné válnak a közeli kapcsolatok. Elfogadni a halált mint emberi végzetünket, a halhatatlanság illúzióját elvetni.

Álmaink bálványimádása Az illúziók er ő sebbek, mint amilyennek gondoljuk ő ket Éjszakai álmaink és nappali álmodozásaink egyre csak gyártják a halhatatlanság képeit Kinyújthatom-e Isten felé a kezemet úgy, mint az én Istenem felé? Kialakulhat-e szeretetteljes kapcsolatunk Vele, aki mindenben meghaladja értelmünket?

Az ima paradoxonja Meg kell tanulnunk imádkozni, miközben az imát csak ajándékba kaphatjuk. Az ima „kegyelem”, azaz Isten ajándéka, amelyre csak hálával válaszolhatunk. Imában való egyesülés Istennel = Isten lélegzete Az ima Isten lélegzése bennünk, amely által részévé válunk Isten bels ő életének, meghittségének. (szorongás: angustia, keskenység, összeszorulás) A Szentlélek elvette sz ű kösségünket. Mindent újjávarázsolt számunkra.

Az ima paradoxonja Az ima Isten lélegzése bennünk, amely által részeseivé válunk Isten bels ő életének, meghittségének. Komoly er ő feszítést igényel, miközben csak ajándékba kaphatjuk. Istent nem lehet betervezni, beszervezni vagy manipulálni, viszont önfegyelem nélkül nem részesedhetünk bel ő le.

Táncba hívás, perichorészisz

Perikorézis és kapcsolat A „teljes szeretet”, a „másik-központú” ő szinte elfogadás kizárja a kapcsolatból a félelmet és a rejt ő zködés igényét. A kapcsolat tagjai ismerik egymást, és teljesen ismertek. A szeretetnek e szabadságában jön létre a meghitt közösség, amikor a kapcsolat tagjai teljesen ő szinték, nyitottak és valódi önmaguk; teljes egységben és harmóniában vannak egymással. Olyan egység ez, amely egyikük egyéni azonosságát sem csorbítja. Amikor egyikük sír, a másik érzi a könny ízét. Ilyen közösség tökéletesen egyedül az Atya, a Fiú és a Szentlélek hármas kapcsolatában valósul meg. Isten nem akar bennünket ebb ő l kizárni.

Az ima paradoxonja Túlmutat önmagunkon. Gyakran segédeszköznek használjuk, sokan a gyengeség jeleként tekintenek rá. Istent saját hasonlatosságunkra teremtjük, saját szükségleteinkhez, érdekeinkhez igazítjuk. Ha az Isten feltételei mellett nyújtjuk kezünket Isten felé, akkor az ima eltérít saját gondolatainktól, a saját sz ű kösségeinken túlvisz.

Isten hiánya és jelenléte Isten „túl” van – túl a szívünkön és az elménken, túl az érzéseinken és a gondolatainkon, túl a várakozásainkon és a vágyainkon, és túl az életünket alkotó összes eseményen és élményen is. Mindezeknek mégis Ő a középpontja.

Isten hiánya és jelenléte „Istenem, Istenem, miért hagytál el, miért maradsz távol megmentésemt ő l, panaszos énekemt ő l? Szólítlak nappal, Istenem, s nem hallod, szólítlak éjjel, s nem adsz feleletet. Mégis te vagy a Szent, aki Izrael szentélyében lakik. Atyáink benned reménykedtek, reméltek, s te megszabadítottad ő ket. Hozzád kiáltottak és megmenekültek, benned bíztak és nem csalatkoztak.” (Zsolt 22,2–6)

Isten hiánya és jelenléte A végtelen magány és a végs ő elfogadás találkozása. A teljes üresség pillanatában minden beteljesedett. A halál megtapasztalása közben az élet nyert meger ő sítést. Ahol Isten hiánya a leghangosabb kifejezésre talált, jelenléte ott mutatkozott meg a legmélyebb formában.

Türelem és reményteli várakozás „Istenem, Istenem, téged kereslek, utánad szomjazik a lelkem! Érted sóvárog a testem, mint a száraz, tikkadt, kiaszott föld. Téged keres tekintetem a szent sátorban, Hogy er ő det és dics ő ségedet megláthassam.

Türelem és reményteli várakozás Mert kegyelmed többet ér, mint az élet, ajkam dicséretet zeng neked. Magasztallak egész életemen át, s nevedben emelem imára a kezem. Lelkem eltelik veled, mint zsírral és vel ő vel, s a szám ujjongó örömmel mond dicséretet.

Türelem és reményteli várakozás Fekhelyemen rólad elmélkedem, éjjel virrasztva feléd száll a lelkem. Valóban, te lettél gyámolóm, szárnyad oltalmában vigadozom. Lelkem hozzád ragaszkodik, jobbod szilárdan tart engem.” (Zsolt 63,2–9)

Ima Luther: „A kegyelem annak megtapasztalása, hogy minden tapasztalattól megszabadulunk.” Az egyik egyházatya azt mondta: „Amikor tolvajok közelednek egy házhoz, hogy belopózzanak és lopjanak, s beszédet hallanak odabent, nem mernek bemászni.” Ugyanígy, amikor ellenségeink megpróbálnak belopózni a lelkünkbe, és birtokba vennék azt, körülöttünk ólálkodnak, de félnek belépni, amikor hallják az imát bens ő nkb ő l.

Közösség és ima A Tábor hegy és a Getszemáni-kert dics ő ség helye – gyötrelem helye

Egy Isten formálta nép A keresztény közösség alapja nem a családi kötelék, a társadalmi vagy a gazdasági egyenl ő ség, nem is a közös elnyomatás vagy a bántalom, sem pedig a kölcsönös vonzalom vagy az azonos hullámhossz, vagy a nemzeti hovatartozás, hanem az isteni hívás. Közösség, amelyet a régi világból kihívtak az újba. Az ima a közösség nyelve. Az egyéni ima és a közösségi ima nem választható el egymástól.

Három kéznyújtás Nem kell letagadnunk vagy megkerülnünk magányunkat, ellenséges érzéseinket és illúzióinkat. Amikor van bátorságunk ezekre az adott dolgokra teljességgel odafigyelni, megérteni és beismerni, lassan átalakulhatnak egyedüllétté, vendégszeretetté és imává.

Kéznyújtás