Hernád-Pusztavacs Általános Iskola A mi iskolánk (Az én iskolám)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Projektzáró konferencia Balatonszentgyörgy TÁMOP „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” „Álmodtam.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Barcsák Marianna - KPSZTI
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Előadás másolata:

Hernád-Pusztavacs Általános Iskola A mi iskolánk (Az én iskolám) Szakmai nap 2014. szeptember 24.

A mi iskolánk (Az én iskolám) „Ha a tanulásból hiányoznak az érdeklődés, a kíváncsiság, a tevékenységi öröm elemei, ha a célirányos erőfeszítések nem növelik napról napra a teljesítőképességet, ha a diák nem érzi, hogy egyre inkább birtokba veszi ezzel a világot, az iskola kényszerintézménnyé válik, amelyben sem tanuló, sem tanár nem érezheti jól magát.” (Oroszlány Péter)

Befogadó-elfogadó iskola

Adatok a tanulókról Az iskola tanulóinak a száma: 417 fő Hátrányos helyzetű tanulók száma: 36 fő Halmozottan hátrányos helyzetű tanulók száma: 30 fő Sajátos nevelési igényű tanulók száma: 22 fő Beilleszkedési, tanulási, magatartási, zavarral küzdők száma: 77 fő Ingyen tankönyvben részesülők száma: 258 fő ebből 1-2. osztályos tanuló: 109 Ingyenesen 110 fő, kedvezményesen étkezik: 35 fő

Más kép - másképp

Más kép - másképp

Más kép - másképp

Más kép - másképp

Más kép - másképp

Más kép - másképp

Más kép - másképp

Más kép - másképp

Más kép - másképp

Más kép - másképp

Más kép - másképp Gyakran elhangzott: egyre rosszabb (gyengébb) a gyerekanyag (amivel természetesen mi nem értettünk egyet) ezek a gyerekek nem olyanok, mint régen motiválatlanok a gyerekek egyre nehezebb fegyelmezni a gyerekeket

Módszertani, szemléletbeli változás Tantestületi képzések: 2004: Differenciált tanulásszervezés alapjai 2006: Hatékony iskolát mindenkinek – avagy integrált nevelés a gyakorlatban 2008: Ismeretek a tanulási nehézségek és zavarok felismerésének és kezelésének köréből

Módszertani, szemléletbeli változás

Módszertani, szemléletbeli változás

Infrastruktúra Bővítés: 2003: 4 új tanterem teljes berendezéssel 2004: új ebédlő, melegítő konyha teljes berendezéssel 2005: aula

Infrastruktúra Fejlesztések: Teljes fűtéskorszerűsítés Teljes akadálymentesítés Tető, nyílászárók, padozat cseréje Hőszigetelés Az 1-2. évfolyamon bútorcsere Eszközfejlesztés: 8 projektor 8 tanári lap-top 6 fehértábla mimióval

Infrastruktúra Eszközfejlesztés: másolók, nyomtatók interaktív tananyagok két kis nyelvi labor berendezés informatika terem teljes berendezése, 30 tanulói számítógép

Jó úton vagyunk? TÁMOP 3.1.4. pályázatban megfogalmazott célok: A sikeres munkaerő piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése. A kompetencia alapú oktatás elterjesztése. A kompetencia alapú oktatás megvalósításához illeszkedő módszertan széleskörű megismerése, elsajátítása. A nevelőközösség módszertani kultúrájának fejlesztése

Jó úton vagyunk? A TÁMOP 3.1.4. pályázatban megfogalmazott célok: A tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése. Az esélyegyenlőség érvényesítése. Szegregációmentes együttnevelési környezet kialakítása. Digitális írástudás elterjesztése (digitális tartalmak, taneszközök; a tanórák 25%-a IKT-val vezérelt).

Jó úton vagyunk? Adaptáció Gyermekek Háza: Együttnevelés, esélyegyenlőség biztosítása (módszereket tartalmazó kiadványok, szakkönyvek) Prizma Általános Iskola és Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény: Kompetenciafejlesztő játékok, feladatok gyűjteménye, együttnevelés, eltérő képességű tanulók fejlesztési lehetőségei játékkal.

Jó úton vagyunk? Innovációk (az idei tanévben) Három hetet meghaladó projekt Címe: Ép testben ép lélek Bevont osztály: 2.b osztály Projektgazda: Miklósi Lászlóné Témahét Címe: Sport hete Bevont osztály: 1-8. a,b,d Projektgazda: Duhaj Szidónia

Jó úton vagyunk? Innovációk: Moduláris oktatás Bevont osztály: 2.a osztály Projektgazda: Lantosné Simári Erzsébet Műveltségterület oktatása Bevont osztály: 6.a Projektgazda: Svébisné Komjáti Rozália

Jó úton vagyunk? Új tanulásszervezési eljárások, módszerek: Kooperatív technikák rétegdifferenciálás páros munka individuális munka csoport munka tevékenységközpontú órák projektoktatás

Jó úton vagyunk Pedagógusszerep megváltozott: az előadói tanárszerep támogató, innovatív, irányító, segítő szereppé alakult. Előminősített referencia intézmény. 2011. március 9. TÁMOP 3.1.7 Referencia intézményi pályázat: 1. A kompetencia alapú nevelési, oktatási programot átfogóan, mintaadóan alkalmazó intézmény. 2. Új típusú felső oktatási gyakorlóhely, partnerintéz- mény, mely a modernizáció területein szervezeti kultúrája és módszertana szempontjából mintaköz- vetítő.

„Egy hajóban evezünk” Lehetőségek kihasználása: Portfólió feltöltés: 5 fő Próba szaktanácsadás: 4 fő Ingyenes továbbképzések: 1. Kölyökatlétika: 1 fő 2. Iskolai testnevelés az egészségfejlesztésben: mód- szertani megújulás és egységes fittségmérés a gya- korlatban: 5 fő 3. Nevelőtestületi szakmai nap (TÁMOP 3.1.5 Pályázat)

„Egy hajóban evezünk” Ingyenes továbbképzések: 4. Intézményvezetés, digitális kompetenciafejlesztés: 1 fő 5. Stressz-kezelés, kiégés elleni technikák: 22 fő 6. Az önismeret és a társas kultúra fejlesztése: 1 fő 7. Kooperatív technikák haladóknak: 1 fő 8. Tanulói viselkedés, tanulásirányítás: 12 fő 9. Testi és lelki egészségre nevelés: 1 fő 10. Sakkhatás: 2 fő

„Egy hajóban evezünk” Lehetőségek kihasználása: Az első osztályos tanító nénik az új tankönyv családot választották, mert bízunk benne, hogy a véleményü- ket figyelembe véve végzik majd el a módosításokat. Kolléganőt tankönybírálatra kértek föl.

„Egy hajóban evezünk” Változásokhoz szükség van: Elkötelezettségre Hitre Bizalomra Türelemre Optimizmus önképzés

„Egy hajóban evezünk” Könyvajánlás: Dr. Spencer Kagan, Miguelé Kagan: Kooperatív tanulás Fülöp Istvánné: Szocio-kulturális hátrányok enyhítése az integrációs pedagógiai rendszer alkalmazásával Oroszlány Péter: Tanulásmódszertan

Jövőkép Közeli: TÁMOP 3.1.4.B-13/1-20013-0001 „KÖZNEVELÉS AZ ISKOLÁBAN” projekt keretében MENTORÁLÓ INTÉZMÉNYI MŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSA

Jövőkép „Meg kell tanítani a gyerekeknek azt, hogy önmagáért élvezzék a tanulást, ne csak azért, hogy jó jegyeket kapjanak. Azok a gyerekek, akik élvezik a kihívások legyőzését, felnőtt életükben is keresni fogják a kihívást jelentő helyzeteket. Nagyobb valószínűséggel ragadnak meg új lehetőségeket, keresnek új módszereket, dolgoznak olyan feladatokon, amelyeknek nincs egyértelmű megoldása, és ösztönöznek másokat arra, hogy nehéz problémákon dolgozzanak.” (Csíkszentmihályi Mihály)

Az iskolarendszerbe, munkavilágá- ba bekerülve ilyen: - boldog - kiegyensúlyozott - vidám - sikeres

Köszönöm a figyelmet Szabadosné Malata Ibolya igazgató Hernád-Pusztavacs Általános 2376 Hernád Fő út 150. 06 29 374 117, 06 30 216 8057 hernadsuli@upcmail.hu