II. foglalkozás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZELLEMEK Itt vannak körülöttünk… Nem hiszed???
Advertisements

A m ű v é s z e t e k A művészet a görög tekhné és technika,
Készítette: Sábián Róbert
„Ha még Athént nem láttad, tuskó vagy csupán; ha láttad és nem tetszett meg neked – szamár, s öszvér, ha tetszett és mégis tovább szaladsz.”
Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
Készítette: Róza Brigitta 12.B. A nem túl távoli jövőben az idő lesz az új pénznem. Az emberek 25 éves koruk után nem öregszenek tovább, így a gazdagok.
GPUPerformance: Angliai csata 1940
 A Web, kezdeti időszakában csak a szöveges file-okat kezelte.  Ma teljes körű multimédia szolgáltatásokat nyújt  Filmet,  Zenét,  Képeket nézhet.
Felkészítő tanár: Lámfalusi Réka
A képkészítő nemcsak rögzíti, de mindig ábrázolja is, amit felvesz…
Vizuális képességek fejlődése
Fanfiction. fanfiction fan fiction „rajongói irodalom”,,fanfic’’ A fanfiction vagy fan fiction szó a magyar nyelvben is meghonosodott angol kifejezés.
Mountain of China Jól tudjuk…. és mégsem teszünk semmit.
A kommunikáció fogalma, formái, szabályszerűségei
Onlinemarketing.hu Kft. A Magyar Online Hirdetési Adatbázis rövid bemutatása. Készítette az Onlinemarketing.hu Kft.
Metszeti ábrázolás.
Metszetek.
Lenyomatvételi eljárások teljes lemezes fogpótlás készítésekor
4. Feladat (2) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
Az integrált áramkörök (IC-k) típusai
Térábrázolás különböző életkorokban
Készítette: Nagy Emese GFLUOU MF09F2
Matematika Eredete és története Kaszás Tamás.
Thalész tétel és alkalmazása
SzTE JGYTFK Matematika Tanszék
Animáció készités Photo Filtre Stúdió-val
Az animáció nem más, mint egymás után levetített képkocka sorozat. Ezek a képkockák kis mértékben térnek el egymástól. Ezáltal az élettelen bábok, rajzok,
4.ÓRA HŐTERMELŐ ÉS HŐELNYELŐ FOLYAMATOK
A GIMP képszerkesztő program bemutatása
Egyéni animáció készítése
A GIMP képszerkesztő program bemutatása Készítette: Rokonál Zoltán
Szélességi bejárás A szélességi bejárással egy irányított vagy irányítás nélküli véges gráfot járhatunk be a kezdőcsúcstól való távolságuk növekvő sorrendjében.
INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzés-alapú vizsgálat a COCO módszer használatával Készítette: Péter Gábor
Comenius Comenius programokról általában Az egész életen át tartó tanulás Európai Uniós program egyik pályázati egysége: 1.Iskolai Együttműködések.
Magasabbrendű idegtevékenység
Készítette: Hován Adrienn
Molnár András bemutatja.
Gimp v2.2 Csanádi Norbert The Gimp.
Készítette: Fajkusz Lívia
A Lean és az emberi tényező kapcsolata
1. kísérlet Látható rezgések Fábián Orsolya. – gondolkodott Marci, amikor meglátta ezt a Különös szerkezetet a Csodák Palotájában… Hm… Vajon ez hogyan.
Az avantgárd művészeti irányzatok
GYÉMÁNT ÉS ARANY.
A másodfokú függvények ábrázolása
Készítette: Szabó Zénó Az animáció Szabó Zénó
Baba Etológia.
1847 febr okt.18 Milan- West Orange
A korai avantgárd és a film
Az átmeneti korszak Európában – 1917 Narratív összegzés mozija – Tom Gunning A film elit kultúrához való közeledése A film tömegmédiumként való.
BMF-NIK-IAR Macska Nagy Krisztina Kancsár Dániel Sipos Péter.
Mozgókép - Alapfogalmak
Bepillantás egy boldogabb világba: Anika illúziója és a mozinézők illúziója 10/C.
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
1000 SZIGET A kanadai határnál az Ontario tó, az amerikai oldalról New York állam a határvonala annak az 1865 szigetből álló különleges, 1000 Sziget néven.
World Wide Web Szabó Péter Számítástechnika-technika IV. évfolyam.
Pálfi Szabolcs filmes „Alapvetően animációs filmekkel akartam foglalkozni, hamar rájöttem, hogy az animáció kreatív eszköz ahhoz, hogy egyedül vagy kevés.
I. foglalkozás Készítette: Ragó Gábr.
1. A FILM ELŐTÖRTÉNETE.
A tehetetlenség törvénye. A tömeg
Szabályzó tervezése intelligens kamerával
FILMGYÁRTÁS – FILMMŰVÉSZET
3. CSOPORT. A Budapesti Szemle (1873–1944) az MTA támogatásával megjelenő tudományos és irodalmi folyóirat. Szerkesztette Gyulai Pál, majd 1910-től megszűnéséig.
Filmezés alapjai, ötlet-forgatókönyv 6. témakör. A forgatókönyv játékfilmek és dokumentumfilmek írásban rögzített anyaga. Hasonló a szövegkönyv, amely.
Neumann János Informatikai Kar
Óra modell készítése Óralap1.
Molnár András bemutatja BADACSONY FÉNYKÉPALBUMÁT.
Készítsünk saját címert! Készítette:Szabó Katalin
Pályázati azonosító: NTP-MŰV
A magyar "kézműves" rajzfilm készítésről
Ki mit tud? december óra 330 terem
Előadás másolata:

II. foglalkozás

Készítette: Ragó Gábor Az animáció Az „animáció” kifejezés a latin „anima” szóból származik, melynek jelentése: lélek. Az „animáció” jelentése: lelkesítés, buzdítás, bátorítás, élénkség. Az „animáláson” élettelen dolgok élettel való felruházását, lélekkel történő ellátását értjük (Hegyi, 1979) Készítette: Ragó Gábor

a képzeletnek semmi nem szab határt. Az animálás alapvető emberi adottság. A kisgyerek kezében pillanatok alatt repülővé változik egy háromszögű vonalzó, autóvá egy radír, de, ha egy botot a lába közé kap, máris huszárként indul a képzeletbeli csatába. az animációs filmnek egyik sajátos tulajdonsága, hogy készítése során a képzeletnek semmi nem szab határt. Készítette: Ragó Gábor

6. kép Hétlábú szarvas – Altamira Az is velünk született tulajdonság, hogy rajzolásnál nem egy pillanatfelvételt készítünk a valóságról, hanem egy egész folyamatot örökítünk meg A mozgás, változás érzékeltetésének szándéka egyidős az emberiséggel. Az ősidőkből is fennmaradtak olyan ábrázolások, amelyek a mozgás, változás érzékeltetésének szándékával készültek 6. kép Hétlábú szarvas – Altamira Készítette: Ragó Gábor

Készítette: Ragó Gábor 4. kép Birkózók fázisrajzai Beni Hasszanból (Egyiptom) 5. kép Traianus oszlopa – részlet (Kr.u. 2. sz.) 6. kép Attikai feketealakos váza (Kr.e. 570 k.) Készítette: Ragó Gábor

8. kép Marey mozgástanulmányai 7. kép Zseb mozi 8. kép Marey mozgástanulmányai Készítette: Ragó Gábor

Készítette: Ragó Gábor Taumatrop http://www.youtube.com/watch?v=A_2TW5X4H6E Készítette: Ragó Gábor

Készítette: Ragó Gábor A stoptrükk A stoptrükk lényege, hogy a felvétel leállítása után a kamera helyzetét nem változtatva, a látványt módosítjuk, ezután újra indítjuk a kamerát. A felvétel lejátszása alkalmával a kép „ugrani” fog. A stoptrükkel elérhető hatásokból eredeztethető az animációs film valamint a montázs. Egy példa a stoptrükk alkalmazására. Stuart Blackton: Az elbűvölt rajz (The Enchanted Drawing, 1900. A film itt tekinthető meg. Készítette: Ragó Gábor

Készítette: Ragó Gábor 1906-ban Stuart Blackton: Egy arc humoros kifejezései címmel készítette el az első animációs filmet, mely rajzfilm volt. A film itt tekinthető meg. 1907-ben egy ismeretlen amerikai technikus építette meg az első kockázós kamerát. Ezzel lehetővé vált a mozgásfázisok képkockánkénti rögzítése, vagyis az ún. „egyesmenet”. Ezzel megteremtődött az animáció legfontosabb technikai feltétele, amely lényegében máig nem változott. Winsor Mac Cay: Gertie a dinoszaurusz már ezzel a technikával készültek. A film itt tekinthető meg: 1. rész. 2. rész. Készítette: Ragó Gábor

Készítette: Ragó Gábor Emile Chol: Fantasmagorie (1908) c. rajzfilmje olyan sajátos megoldásra világít rá, mely ma is az animációs filmek fontos jellemzője: a formák egymásba történő átalakulására. A film itt tekinthető meg. Az animációs filmgyártás 1910 után az USA-ban indult be leglendületesebben. Sorra születtek a vállalkozások, a filmhősök. Máig is tartó sikert az 1923-ban induló Walt Disney stúdió vállalkozása futott be. Készítette: Ragó Gábor

A sík animációs műfajok A rajzfilm a legismertebb műfaj. Jellemzője, hogy a felvétel előtt minden egyes képkockát meg lehet rajzolni. Kezdetben ez papírra történt, majd Earl Hurd-nak köszönhetően, bevezették a celluloid lapokat (1910 után). Ennek az a jelentősége, hogy, szemben a papír használatával, csak a mozgó részeket kellett megrajzolni (pl. a beszélő Vízipók esetben csak a szájrészt.). Mivel a rajfilmek esetében az összes fázis elkészíthető a felvétel előtt, így minden előre kiszámítható. A Vízipók itt tekinthető meg Készítette: Ragó Gábor

Készítette: Ragó Gábor A kollázsfilm rajzolt-, festett-, fotózott képekből, formákból kivágásával készül. Jellemzője, hogy a mozgatás, a formák nem lehetnek annyira aprólékosan kidolgozottak, mint a rajzfilm esetében. 10. kép Reisenbüchler Sándor: Az 1812-es év (1972) Az animálandó elemek előre elkészíthetők, de a mozgatás a forgatókönyvben tervezett módon a kamera előtt történik. Kollázs animációk itt tekinthetők meg: http://www.kovasznaigyorgy.hu/animacio/ http://www.youtube.com/watch?v=djqPnbedTG4 11. kép Kovásznai György: Gitáros fiú a régi képtárban (1964) Készítette: Ragó Gábor

Készítette: Ragó Gábor Az árnyfilm a kollázsfilmtől annyiban tér el, hogy a kivágott formáknak főleg a sziluettje látható, melyet ellenfényes világítással vagy átvilágítással érhetünk el. A festményfilm esetében az animálandó formák előkészítése csak kis mértékben lehetséges. Szinte minden mozzanat a felvétel alkalmával, a kamera előtt zajlik, ezért gyakori az improvizáció. Mivel kicsi lépésekben nehéz festeni, ezért a festményfilmekben jellemzően gyorsak a változások. A kivitelezéshez bármilyen festék használható, csak számolni kell a festék tulajdonságaival: főleg a száradással és a fedéssel 13. kép Kovásznai György: Átváltozások (1964) A film itt tekinthető meg: http://www.kovasznaigyorgy.hu/animacio/ Hasonlóan a kép fejlesztésén alapszik bármilyen nyomhagyó anyaggal készült kép, amelyet a kamera előtt fejlesztünk. Idetartozik a homok animáció is. http://www.youtube.com/watch?v=nQSZOri6Pj0&feature=related Készítette: Ragó Gábor

Feladat: Készíts 24 fázisrajzból zseb mozit (pörgetős füzetet)! Készítette: Ragó Gábor

Következő foglalkozás 2014. október 8-án (szerda) lesz. 14:01-től a 20-as teremben! folytatjuk az animációs alapokat. Készítette: Ragó Gábor