TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A prezentáció művészete
Advertisements

Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás
A SZÓBELI PREZENTÁCIÓ KÉSZÍTÉSÉNEK SZABÁLYAI
ELŐADÁS INDÍTÁSA Előadó: Dr. Nikolov Marianne és Dr. Ottó István Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék E-learning a CooSpace rendszerben: egy kísérleti.
Kémiai Technológia Transzfer Kft. Egy pályázat előkészítése Hasznos tanácsok kutatóknak egy sikeres pályázat benyújtásához.
Forrás: Infografika Forrás:
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
A szóbeli közlés felépítése
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Energetika II. energetikai BSc szak (energetikai mérnök szak)
Készítette: Fejér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Prezentáció és grafika Alapismeretek a számítógépes prezentációk.
B.Sc. / M.Sc. Villamosmérnöki szak
Lázár Balázs diája Bevezetés A vita témájának meghatározása Bemutatkozás.
Készítette: Magyar Orsolya
Hogyan írjunk szemináriumi és diplomadolgozatot?
Szakdolgozat címe Készítette: X.Y Miskolci Egyetem
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás Előadó: Szabó-Thalmeiner Noémi Tel:
GTK-GVAM 11-es csoport. Bevezetés 1. Mi a vizsgált probléma? 2. Ki a célcsoport? 3. Mi a várható hasznosság?
Szakdolgozat címe Készítette: Név Konzulens: Név 2006.
Instrukciók a készítéshez Az irodalomkutatás eredményeit kell hangsúlyozni. (Mi történt eddig, s abból mi állapítható meg.) Az irodalomkutatás eredményeit.
A kitelepítés, kimenekítés, befogadás, visszatelepítés általános és speciális feladatai Magyarországon „Hallgatók a tudomány szolgálatában” Tudományos.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
AZ ELŐADÁS CÍME KÉSZÍTETTE: VEZETÉKNÉV Keresztnév KONZULENS:
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK BIOMASSZA
Távmunka kutatás, fejlesztés eredményei
A FIZIKAI FELKÉSZÍTÉS ELMÉLETE
A SZAKDOLGOZAT CÍME (ARIAL 32 pt)
Prezentáció készítése Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT Bevezetés az Openoffice Impress használatába.
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
A prezentációkészítés alapjai
A “Numerikus módszerek” című könyv
A prezentáció-készítés szabályai
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Záróvizsga prezentáció május. 2 Záróvizsga prezentáció MIT BIZONYÍT A PREZENTÁCIÓ? ›A hallgató jártasságát a választott témában, a kommunikációs.
Budapesti Corvinus Egyetem Prezentáció cím egy vagy két sor, balrazárva TÁMOP B.2-13/ Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Döntéstámogatás a mezőgazdasági gépvásárlás.
Összeállította: Juhász Tibor – 2006 – Prezentációk 5. Bemutatók tervezése.
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
Szakdolgozatok védése
Szakdolgozatok védése
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY ÉV
előadások tervezése és kivitelezése Kovács Ilona egyetemi tanár
Üzleti jog BSc BMEGT55A001 V17.
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Hatékony és pontos munkavégzés
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
Oktatóbemutató címe Előadó: Név.
Városi Fenntarthatósági és Alkalmazkodási Tudásközpont
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
A MORPHOLOGIC - BME EGYÜTTMŰKÖDÉSEK
Hatékony és pontos munkavégzés
Nyíregyházi Egyetem, Műszaki és Agrártudományi Intézet 44
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Előadás másolata:

TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Meggyes Attila egyetemi tanár TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan Budapest, 2011. 04. 05.

FEJEZETEK, EGYENLETEK, BETŰNAGYSÁG ELŐADÁS PÉLDÁK Dr. MEGGYES Attila BME Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Tartalomjegyzék: BEVEZETÉS ELŐADÁS FELÉPÍTÉSE ELŐADÁS ESZKÖZEI ELŐADÁS CÍME ELŐADÁS NYELVEZETE FEJEZETEK, EGYENLETEK, BETŰNAGYSÁG ELŐADÁS PÉLDÁK ELŐADÁSNÁL FIGYELJÜNK ÖSSZEFOGLALÁS Tudományos előadás készítése Budapest, 2011. 04. 05.

1. BEVEZETÉS 1.1. Előadás körülményei 1.2. Előadás célja Dr. MEGGYES Attila BME Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék 1. BEVEZETÉS 1.1. Előadás körülményei 1.2. Előadás célja Doktorandusz hallgatóknak megmutatni azokat a főbb szempontokat, amikre egy előadás összeállításánál ügyelni kell. Tudományos előadás készítése Budapest, 2011. 04. 05.

2.2. Bevezetés, az adott előadás célja Dr. MEGGYES Attila BME Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék ELŐADÁS FELÉPÍTÉSE 2.1. Előadás vázlata 2.2. Bevezetés, az adott előadás célja 2.3. Téma jelenlegi állásának ismertetése 2.4. Felhasznált kutatási eszközök, kutatási módszer(ek), kísérleti berendezés(ek) bemutatás 2.5. Kísérleti, kutatási eredmények ismertetése 2.6. Eredmények vizsgálata, értékelése 2.7. Következtetések 2.8. Összefoglalás, tervezett kutatások 2.9. Köszönetnyilvánítás Tudományos előadás készítése Budapest, 2011. 04. 05.

ELŐADÁS ESZKÖZEI 3.1. Diagramok 3.2. Táblázatok 3.3. Diák Dr. MEGGYES Attila BME Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék ELŐADÁS ESZKÖZEI 3.1. Diagramok 3.2. Táblázatok 3.3. Diák 3.4. Fényképek, film 3.5. Számítógép 3.6. Egyéb Tudományos előadás készítése Budapest, 2011. 04. 05.

megfelelő betűnagyság felhívja a figyelmet a lényegre 3.2. Táblázatok: Dr. MEGGYES Attila BME Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék 3.1. Diagramok: ne legyen sok görbe megfelelő betűnagyság felhívja a figyelmet a lényegre 3.2. Táblázatok: kerüljük a sokadatos táblázatokat kitűnjön a lényeg 3.3. Diák: diagramok táblázatok (fényképek) Tudományos előadás készítése Budapest, 2011. 04. 05.

lényeg legyen kiemelve időben korlátozott színes előnyben Dr. MEGGYES Attila BME Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék 3.4. Fényképek, filmek: lényeg legyen kiemelve időben korlátozott színes előnyben 3.5. Számítógép: képernyő helyett kivetítés ne legyenek hosszú programfuttatások csak bemutató legyen folyamatok érzékeltetésére használható a „léptetés” 3.6. Egyéb eszközök Tudományos előadás készítése Budapest, 2011. 04. 05.

ne legyen túl speciális Dr. MEGGYES Attila BME Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék 4. ELŐADÁS CÍME figyelemfelkeltő lehetőleg rövid ne legyen túl speciális Tudományos előadás készítése Budapest, 2011. 04. 05.

lehetőség szerint közérthető (hallgatósághoz igazított) Dr. MEGGYES Attila BME Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék 5. ELŐADÁS NYELVEZETE lehetőség szerint közérthető (hallgatósághoz igazított) a speciális szakkifejezéseket magyarázzuk meg kerüljük a szakzsargont szükség esetén többnyelvű feliratok (ábrához, táblázathoz is) Tudományos előadás készítése Budapest, 2011. 04. 05.

6. FEJEZETEK, EGYENLETEK BETŰNAGYSÁGA Dr. MEGGYES Attila BME Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék 6. FEJEZETEK, EGYENLETEK BETŰNAGYSÁGA fejezetek decimális számozása (főfejezet, alfejezet stb.) kerüljük a hosszú egyenleteket csak a legfontosabb egyenleteket adjuk meg az egyenleteket számozzuk betűnagyságokat, betűjeleket a nyomdai technikának megfelelően alkalmazzuk (számítógép segítségével) lábjegyzeteket kerüljük Tudományos előadás készítése Budapest, 2011. 04. 05.

7. ELŐADÁS PÉLDÁK tézis katasztrófa probléma kirakós összehasonlító Dr. MEGGYES Attila BME Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék 7. ELŐADÁS PÉLDÁK tézis katasztrófa probléma kirakós összehasonlító „teke” Tudományos előadás készítése Budapest, 2011. 04. 05.

8. ELŐADÁSNÁL FIGYELJÜNK: előadás felépítése legyen logikus Dr. MEGGYES Attila BME Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék 8. ELŐADÁSNÁL FIGYELJÜNK: előadás felépítése legyen logikus alkalmazzuk a rendelkezésre álló eszközöket (írásvetítő, dia, számítógép stb.) törekedjünk a figyelemfelkeltésre használjunk a résztvevők számára érthető nyelvet minőségben törekedjünk nyomdatechnikára diagramokat, táblázatokat, diákat stb. építsünk be az előadásba humoros részeket ne vigyük túlzásba megjelenésre ügyeljünk időkihasználás legyen alultervezett ne információ átadásra törekedjünk kezdeményezzünk vitát Tudományos előadás készítése Budapest, 2011. 04. 05.

készítsünk fejezetenként is összefoglalást! Dr. MEGGYES Attila BME Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék 9. ÖSSZEFOGLALÁS készítsünk fejezetenként is összefoglalást! az előadás legfőbb gondolatait ismételjük! ne vigyünk új információt az összefoglalásba! Tudományos előadás készítése Budapest, 2011. 04. 05.

Köszönöm figyelmüket! Tudományos előadás készítése Dr. MEGGYES Attila BME Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Köszönöm figyelmüket! Tudományos előadás készítése Budapest, 2011. 04. 05.