Út a munkához program Regionális Államigazgatási Kollégium 2009. március 20. Székesfehérvár.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 „Út a munkához” program tapasztalatai Szűcs Erika Balatonvilágos november 10.
Advertisements

Az önkormányzatok feladata a közfoglalkoztatási programban
A rehabilitációs járadékban részesülő személyek (re)integrációs esélyeinek növelése a munkaügyi központok segítségével Vincze Györgyné Pécs, április.
Budapest Főváros Kormányhivatala Munkaügyi Központjának feladatai és lehetőségei a hátrányos helyzetű álláskeresők munkerő-piaci integrációjának elősegítése.
A SZOCIÁLIS TÁMOGATÁSI RENDSZER MUNKÁRA ÖSZTÖNZŐ ÁTALAKÍTÁSA ÚT A MUNKÁHOZ február.
dr. Józsa Viktória tanácsos április 2.
„Út a munkához” program
MTA Regionális Kutatások Központja Vidéki alternatívák – segély és/vagy munka? Dr. Balcsók István tudományos munkatárs MTA RKK ATI Debreceni Osztály.
Polgármesteri Fórumok
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
1 Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat feladatai az Út a munkához-program megvalósításában Budapest, január 19.
A komplex rehabilitáció Új feladat – új szemlélet! Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ november 26.
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
1 „Út a munkához” program tapasztalatai Szűcs Erika Siófok szeptember 17.
SZOCIÁLIS MUNKA VI. MUNKANÉLKÜLIEK. ÚT A MUNKÁHOZ Azt a kormányzati szándékot mutatja, hogy a társadalom számára fontos kérdések kerüljenek a középpontba.
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
„Út a munkához „ program Simon Gábor államtitkár.
1 Út a munkához fórum Út a munkához fórum Dr Soós Adrianna Főigazgató- helyettes Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Budapest, 2009.február 9.
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Dr. Bálint József JOSZ elnöke
„Út a munkához”program 2009-es képzési tapasztalatainak bemutatása az Észak-magyarországi Régióban „Út a munkához” program 2009-es képzési tapasztalatainak.
Segélyezési rendszer átalakítása
A Magyar Köztársaság kormánya. A recesszió foglalkoztatásra gyakorolt hatásának kezelésével kapcsolatos munkaerő-piaci intézkedések Simon Gábor államtitkár.
Együttműködési lehetőségek és megoldások a foglalkoztatási és szociális terület munkájában Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) szerepe a távmunka fejlesztésében Pirisi Károly főigazgató VI. Országos Távmunka Konferencia december.
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
1 Tájékoztató munkahelybővítést és megőrzést elősegítő központi és decentralizált pályázatokról, lehetőségekről Kisbér, április 8.
Munkaerőpiaci helyzet a Nyugat-Dunántúli régióban Sopron 2009 február 5.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Közfoglalkoztatás a közép- magyarországi régióban 2010 Vass István főigazgató Tel: Fax: Közép-magyarországi Regionális.
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A szociális segélyezési rendszer átalakítása
Álláskeresőként történő nyilvántartás
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
Az „Út a munkába program” gyakorlati tapasztalatai 1.
„Út a munkához” program céljai, végrehajtási feladatai.
IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER GINOP munkaerő-piaci program Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztály Szolnok.
Munkahelymegőrzés, munkahelyteremtés március.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
A közfoglalkoztatás tervezése és szervezése Kovács Ibolya szociálpolitikus - főosztályvezető Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Az „Út a munkához” program tapasztalatai és eredményei a munkaügyi szervezet tevékenységében Székesfehérvár, július 14.
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
Közfoglalkoztatás Nemzeti Közfoglalkoztatás Program.
„A Kirendeltség és az Önkormányzatok közötti információ és adatszolgáltatás gyakorlata a Paksi Kistérségben Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Az aktív korúak ellátásának új rendszerével kapcsolatos önkormányzati igazgatási tapasztalatok Kiskunfélegyházán Szociális Igazgatási Mintahely Ódor László.
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések SIPOS-KOVÁCS MÓNIKA PROJKETMENEDZSER.
„Út a munkához” program tapasztalatai
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
VESZPRÉM MEGYEI JOGÚ VÁROS
A szociális támogatási rendszer munkára ösztönző átalakítása
Polgármesteri Fórumok
A családsegítők megváltozott feladatai a hatályos jogszabályok szerint
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A Projekt bemutatása A foglalkoztatási helyzet javítása különböző érdekképviseletek együttműködésével, célja a foglalkoztatás szempontjából hátrányos.
„Út a munkához”program
Székesfehérvár, július 14.
A közfoglalkoztatás tervezése és szervezése
Közfoglalkoztatás Szombathely városban Előadó: Horváth Olga.
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
VESZPRÉM MEGYEI JOGÚ VÁROS
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Előadás másolata:

Út a munkához program Regionális Államigazgatási Kollégium március 20. Székesfehérvár

Az „Út a munkához” program célcsoportja évi átlaglétszámok alapján A program célcsoportját a 147, ezer fő alkotja Ebből: rendszeres szociális segélyben részesülők 147,5 ezer fő

Az átalakítás célja és elvárt eredményei célok: a segélyezettek munkaerőpiaci pozíciójának javítása a segélyezés munka ellen ösztönző hatásának mérséklése a foglalkoztatás növelése a szociális és munkaügyi szolgáltatások együttműködésének erősítése a segélyezettek integrációja érdekében elvárt eredmények: jelentősen csökkenteni az aktív korú segélyezettek számát (kb. évi ezer fővel) markánsan kettéválasztani a szociális segélyesek, ill. a foglalkoztatás-politikai eszközökkel támogatottak táborát (hatékonyabbá teszi a kirendeltségi időfelhasználást) tisztítani a regisztrált álláskeresők állományát (az álláskeresők valóban a munkára kész és képes népességből kerülnek ki) hatékonyabbá tenni az önkormányzatok, a családsegítők és az állami foglalkoztatási szolgálat közötti feladatmegosztást munkaerőpiaci támogatások felhasználását célzottabbá tenni javítani a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben élők relatív foglalkoztatási pozícióját

A munkaügyi központokban évben nyilvántartott segélyezettek megoszlása régiónként (fő)

A felülvizsgálat folyamata Ügyfél Önkormányzat Elvégzi az aktív korúak ellátására való jogosultság felülvizsgálatát rendszeres szociális segély rendelkezésre állási támogatás az önkormányzat által kijelölt szervnél (családsegítő központ) nyilvántartásba veteti magát és teljesíti a beilleszkedést segítő programban foglaltakat a munkaügyi központ kirendeltségével működik együtt és regisztrált álláskeresőként teljesíti az álláskeresési megállapodásban foglaltakat együttműködési kötelezettség :  közfoglalkoztatásban vesz részt  elfogadja a kirendeltség által számára felajánlott megfelelő munkát  elfogadja és igénybe veszi a kirendeltség által felajánlott munkaerő-piaci szolgáltatást és képzési lehetőséget, valamint munkaerő- piaci programban való részvételt a 35 év alatti, alapfokú iskolai végzettséggel nem rendelkező személy köteles olyan képzésben részt venni, amely az általános iskolai végzettség, vagy a szakképzés megkezdéséhez szükséges kompetenciák megszerzését biztosítja

2. A január 1. és március 31. közötti időszakra vonatkozó rendelkezések A december 31-én rendszeres szociális segélyben (rszs) részesülők Egészség- károsodottak Közfoglalkozta- tásban résztvevők Kereső tevékenységet nem folytató rszs- ben részesülők Támogatott álláskeresők Aktív korúak ellátására való jogosultság felülvizsgálata A soron következő felülvizsgálatkor kell rendelkezni a jogosultságról A közfoglalkoztatás megszűnésekor kell elvégezni március 31-ig kell elvégezni Az rszs-t az álláskeresési támogatás folyósításának időtartama alatt tovább kell folyósítani Az rszs-t a felülvizsgálat napjáig változatlan összegben kell folyósítani Ha a közfoglalkozta- tással egyidejűleg rszs- ben részesül, azt a közfoglalkoztatás megszűnéséig változatlan összegben folyósítani kell A felülvizsgálat elvégzéséig az rszs-t kell folyósítani

A felülvizsgálatot követően kialakított csoportok bemutatása munkavállalási korú, de állás és jövedelem nélküli személyek esetén két kategória lesz az eddigi egy (segély) helyett: munkavállalási korú, de állás és jövedelem nélküli személyek esetén két kategória lesz az eddigi egy (segély) helyett: rendszeres szociális segélyezettek: munkára egészségi okok miatt nem képesek 55 év felettiek ha a 14 év alatti gyermek napközbeni ellátását az önkormányzat nem tudja biztosítani rendelkezésre állási támogatásra jogosultak: a rendszeres szociális segélyre nem jogosultak közfoglalkoztatásban, képzésben illetve munkaerőpiaci programokban vesznek részt a fentiek hiányában folyósítják számukra a juttatást

Rendelkezésre állási támogatásra jogosultak az ellátásra való jogosultság feltétele: közfoglalkoztatásban vagy képzésben való részvétel (35. év alatti, általános iskolát nem végzettek esetén speciális szabály) együttműködési kötelezettség: állami foglalkoztatási szervvel (nyilvántartásba vétel és álláskeresési megállapodás megkötése) összege: fix, a család létszámától függetlenül a minimálnyugdíj összegével egyezik meg szankció: juttatásra való jogosultság megszüntetése neki felróható okból törlik az álláskeresők nyilvántartásából a felajánlott munka visszautasítása fekete munkavégzés (azonos a segélyével)

Rendszeres szociális segélyezettek együttműködési kötelezettség: az önkormányzat által kijelölt szervvel, jellemzően a családsegítő szolgálatokkal áll fenn együttműködés célja: képességfejlesztés, életmódformálás önként vállalhatja a rendelkezésre állási támogatásban való részvételt, és az azzal járó összes kötelezettséget összege: az eddigi szabályokat kell alkalmazni, vagyis továbbra is a család összetételének figyelembevételével a nyugdíjminimum 90%-ig egészíti ki a család jövedelmét (max. a nettó minimálbér) szankció: a segély megszüntetése együttműködés megszegése esetén (2 éven belül ismételten megszegi) fekete munkavégzés ( 1. alkalommal 1 hónapos szüneteltetés, 2. alkalommal megsz ü ntetés)

A közfoglalkoztatási terv Fogalma: Az önkormányzat (önkormányzati társulás) által a közfoglalkoztatás hatékony megvalósítása és az álláskeresési megállapodásban foglaltakkal való összhang biztosítása céljából készített éves terv. Az önkormányzat (önkormányzati társulás) által a közfoglalkoztatás hatékony megvalósítása és az álláskeresési megállapodásban foglaltakkal való összhang biztosítása céljából készített éves terv.Tartalma: a rendelkezésre állási támogatásra jogosult személyek képzettség szerinti várható összetétele a részben, vagy egészben közfoglalkoztatás keretében ellátandó közfeladatok és várható ütemezésük az egyes feladatok ellátásához szükséges létszám a közfoglalkoztatás finanszírozásához rendelkezésre álló források A közfoglalkoztatási terv év közben módosítható.

Az önkormányzatok feladatai január 1-től 1. A december 31-én RSZS-ben részesülő személyek felülvizsgálata besorolás : - rendszeres szociális segélyezett - rendelkezésre állási támogatásban részesülő 2. Közfoglalkoztatási terv készítése évben: március 31-ig a helyi önkormányzat jegyzője felülvizsgálja az aktív korúak rendszeres szociális segélyében részesülők szociális ellátásra való jogosultságát, március 31-ig a helyi önkormányzat jegyzője felülvizsgálja az aktív korúak rendszeres szociális segélyében részesülők szociális ellátásra való jogosultságát, ezzel egyidejűleg a települési önkormányzat vagy társulása elkészíti a közfoglalkoztatási tervet, amelyet a munkaügyi központ, illetve szociálpolitikai kerekasztal véleményezését követően április 15-ig a képviselő-testület elfogad.ezzel egyidejűleg a települési önkormányzat vagy társulása elkészíti a közfoglalkoztatási tervet, amelyet a munkaügyi központ, illetve szociálpolitikai kerekasztal véleményezését követően április 15-ig a képviselő-testület elfogad évtől kezdődően: a települési önkormányzat vagy társulása a közfoglalkoztatási tervet minden év január 31-ig készíti el, a települési önkormányzat vagy társulása a közfoglalkoztatási tervet minden év január 31-ig készíti el, a kirendeltség véleményét figyelembe véve az önkormányzat képviselő- testülete, illetve a társulás döntéshozó szerve évente február 15-ig véglegesíti.a kirendeltség véleményét figyelembe véve az önkormányzat képviselő- testülete, illetve a társulás döntéshozó szerve évente február 15-ig véglegesíti.

A program megvalósítását segítő további intézkedések Országos Foglalkoztatási Paktum Egységes foglalkoztatási-szociális adatbázis létrehozása Közfoglalkoztatási terv készítése Start Régió Program járulékmentesség biztosítása 3 éven keresztül azoknak a munkaadóknak, akik legkedvezőtlenebb helyzetű kistérségben, vagy településen lakó rendelkezésre állási támogatásban részesülő álláskeresőt foglalkoztatnak járulékmentesség biztosítása 3 éven keresztül azoknak a munkaadóknak, akik legkedvezőtlenebb helyzetű kistérségben, vagy településen lakó rendelkezésre állási támogatásban részesülő álláskeresőt foglalkoztatnak KKV+ program azok a vállalkozások, amelyek létszámukat legalább 3 hónapja regisztrált álláskeresővel, vagy a legalább egy éve kereső tevékenységet nem folytató személlyel, vagy létszámleépítéssel érintett munkavállalóval bővítik, 1+1 évig foglalkoztatják, az első évben teljes járulékmentességet kapnak azok a vállalkozások, amelyek létszámukat legalább 3 hónapja regisztrált álláskeresővel, vagy a legalább egy éve kereső tevékenységet nem folytató személlyel, vagy létszámleépítéssel érintett munkavállalóval bővítik, 1+1 évig foglalkoztatják, az első évben teljes járulékmentességet kapnak Szociális szövetkezetek támogatása Foglalkoztatási paktum kistérségi szinten Tranzit foglalkoztatási programok

Közfoglalkozást szervező közfoglalkoztatottak  Pályázat önkormányzatok részére közfoglalkoztatást szervező munkaerő bevonására – tervezett jelentkezési idő: február 15. és április 30 között.  A tervezett közfoglalkoztatással arányosan leosztott létszám.  Regionális munkaügyi központok által készített településsoros lista a legalább érettségizett álláskeresőkről, rszs-ekről, akik közül a nyertes foglalkoztató önkormányzat választ.  Forrás: MPA, maximum 12 hónapos bér- és közteher-támogatás.  Pályázatok értékelése több lépcsőben a regionális munkaügyi központoknál. A Közép-dunántúli régióban 62 fő foglalkoztatására lesz lehetőség.