2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció
2014. augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen összhangban a jelenlegi postahelyeken alkalmazott színekkel és anyagokkal, másfelől egyfajta természetességet sugalljon, és megnyugtató legyen A postaboltok egységes arculattal rendelkezzenek országszerte A bolt külön legyen választva az ügyintéző ablaktól, és lehetőség szerint a bejárathoz közel kapjon helyet Az aktuálistól gyökeresen különböző legyen: benzinkutak shopjaihoz, repülőterek vámmentes üzleteihez vagy a nagyobb újságárusító üzletekhez hasonlítson A kérdezettek által megfogalmazott elvárások a Postabolt megjelenésével kapcsoltban: Lakossági szegmens - Kvalitatív
2014. augusztus 20.3 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások A termékek ár-érték aránya megfelelő legyen A termékek polcokon legyenek kihelyezve, a kínálat legyen jól áttekinthető Az egyes kínált termék- és szolgáltatáskoncepciók egymástól elkülönítetten helyezkedjenek el Egy olyan hely legyen, ahova a vásárló be tud menni Működjön önkiszolgáló rendszerben Lehessen kártyával fizetni Kedves és segítőkész eladó dolgozzon A kérdezettek által megfogalmazott elvárások a Postabolt egyéb sajátosságaival kapcsoltban: Lakossági szegmens - Kvalitatív
2014. augusztus 20.4 Kialakítási koncepció A lakossági, fókuszcsoportos vizsgálatban egy új kialakítási koncepció fogalmazódott meg, amelyet a kutatás második és harmadik fázisában egyaránt teszteltünk. Az adatfelvétel során a válaszadók megtekintették az alább olvasható kialakítási koncepció leírását. A POSTAHELYEN EGY KÜLÖN TERÜLET LENNE KIALAKÍTVA AZ ÁRUKNAK. EZ A KIALAKÍTÁS LEGINKÁBB A BENZINKUTAKNÁL TALÁLHATÓ SHOPOKRA VAGY OLYAN HÍRLAPÁRU SHOPOKRA HASONLÍTANA, AHOL A TERMÉKEK A POLCOKRA VANNAK KIHELYEZVE, A POLCOKAT KÖRBE LEHET JÁRNI, VÁLOGATNI LEHET. TEHÁT AZ ELADÁSI TERÜLET A TÖBBI FUNKCIÓTÓL ELVÁLASZTOTT, DE UGYANAKKOR NYITOTT ÉS ÁTLÁTHATÓ LENNE. AZ ÍGY KIALAKÍTOTT ELADÁSI TERÜLET ÖNKISZOLGÁLÓ RENDSZERBEN MŰKÖDNE, EGY VAGY TÖBB KASSZÁVAL. AZ ÍGY KIALAKÍTOTT ELADÁSI TERÜLETEKNEK EGYSÉGES ARCULATUK LENNE MINDEN POSTEHELYEN. Lakossági szegmens - Kvantitatív
2014. augusztus 20.5 Az új koncepció alapján kialakított eladási területen a forgalom: Ön szerint, az így kialakított eladási terület: Postabolti eladók Kialakítási koncepció fogadtatása Százalékos megoszlások, N=215
2014. augusztus 20.6 Ha dönthetne, és választani kellene a mostani elhelyezés és a bemutatott koncepció között, Ön: Eladói tapasztalata alapján, hogyan fogadnák az új koncepciót a postán megforduló emberek: Postabolti eladók Kialakítási koncepció fogadtatása Százalékos megoszlások, N=215
2014. augusztus 20.7 A bemutatott módon kialakított eladási területen Ön... Ha dönthetne, és választani kellene a mostani elhelyezés és a bemutatott koncepció között, akkor Ön... Az új kialakítási koncepció fogadtatása Százalékos megoszlások, azok körében, akik járnak postára, n=880 Lakossági szegmens - Kvantitatív
2014. augusztus 20.8 Az új kialakítási koncepció fogadtatása Százalékos megoszlások, azok körében, akik soha nem járnak postára, n=120 Lakossági szegmens - Kvantitatív
2014. augusztus 20.9 A Postabolt hatása a Magyar Posta imázsára A Postabolt annak ellenére, hogy csupán két fogyasztói típus esetében (Érdekorientált/beszerzési–elérési gondokkal küzdő, valamint a Jutalmazó emocionális típus) befolyásolja lényegileg az alapszolgáltatás megítélését, a Posta imázsára mindenképpen pozitívan hat. Szinte kivétel nélkül minden válaszadó az elvárásoknak megfelelő postabolt kialakítása esetében a következő attribútumokat kapcsolta a Postához: Kulturált és kellemes környezetet igyekszik kialakítani, Az ügyfeleinek kényelmét és színvonalas kiszolgálását akarja megvalósítani, Előremutató, európai színvonalat akar megteremteni, Toleránsabb és nyugodtabb ügyfeleket teremt maga körül, Családiasabb és emberibb környezet létrehozásával az ügyfelei felé nyit. Lakossági szegmens - Kvalitatív
2014. augusztus Ön szerint, ha a Magyar Posta kialakítana egy ilyen eladói területet, a postán megforduló emberek: Százalékos megoszlások, N=215 Postabolti eladók
2014. augusztus Az új kialakítási koncepció hatása a Magyar Postáról alkotott véleményekre Teljes minta, N=1000 Lakossági szegmens - Kvantitatív
2014. augusztus Tervezett változások hatása különböző célcsoportokban – A teljes mintára vetített arányok Teljes minta, N=1000 Lakossági szegmens - Kvantitatív Már vásárol a postán Nem vásárol a postán Nem jár postára Összesen Arányuk a teljes mintában 71%16%12%100% Tervezett változtatások és hatások Többletvásárlás vagy vásárlás minőségjavulás esetén9%1%-10% Többletvásárlás vagy vásárlás kiszolgálás javulása esetén 6%1%-7% Többletvásárlás vagy vásárlás eladási körülmények javulása esetén 10%1%-11% Bármelyik tesztelt terméket bármilyen gyakorisággal vásárolna 70%11%6%87% Bármilyen tesztelt szolgáltatást bármilyen gyakorisággal igénybe venne 62%10%5%77% Kialakítási koncepció hatására szívesebben vásárolna, vagy egyáltalán vásárolna 31%4% 39%