2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció. 2014. augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A lakosság gazdasági várakozásai GKI Fogyasztói Bizalmi Index Mérők Klubja május 30. Udvardi Attila Kutatásvezető GKI Gazdaságkutató Zrt.
Advertisements

ELINDÍTÁS Csak LELKESEN LEHET.
Napfényen a „rejtőzködő szavazók” Mérők klubja április 24.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Etikai Kódex.
Közigazgatási reform és távmunka
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban
A projekt eredményei, előnyök, változások (3) Dr. Kajdi FerencDr. Martin Polovka Dr. Schmidt RezsőGyőri Tibor Schiller OttíliaTeschner-Kovács Zsófia Dr.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
A lkony S túdió portfolió „Cégünk a korrektség, pontosság és a színvonal hármasából gazdálkodik.”
MEGŐRIZHETŐEK-E ELTŰNŐ FÉLBEN LÉVŐ TÁJFAJTÁK FALUSI KERTEKBEN?
A dohányzás visszaszorítása érdekében megvalósuló program Segítség - a dohányfüst - mentes életért május 31.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Fogalma, összefüggések
Az internetes gyógyszervásárlás veszélyei
E.ON – Versenyben Önökért!
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 „Bulisofőr” reklámkampány vizsgálat a HAFRAC számára két hullámban 2007.
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
Kísérlet.
Értékesítési ajánlat elemei február. A termék koncepciója Tisztázandó a termék vagy szolgáltatás célpiaca.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Paul Testud Kft. Imázs-elemzés.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Vállalati arculat.
A marketing piac tartalma
AZ ÁRUK ELADÓTÉRI ELHELYEZÉSÉNEK SZEMPONTJAI ÉS SZABÁLYAI.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
Vizsga feladatok (Minta)
8. Az eladásösztönzés.
Szabados Tímea és Wéber Andrea (EBH) október 26. Intézményekbe vetett bizalom és jogtudatosság a mai magyar társadalomban (Kutatási eredményeink.
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Nyugat-Mecseki TIT területi kutatás Összefoglaló 2005.április.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
Rövid bemutatkozás N.D. – rólam Educomm Eduverzum MVEHE Prompt / ITStudy SZIE No Roaming Külföldi mobilnet Mobil alkalmazások fejlesztése Code Wave A horvát.
Általános lakossági ismeretek a szén-monoxid elleni védekezés vonatkozásában Honeywell Szabályozástechnikai Kft november 11.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Miért kell ösztönözni a fogyasztókat, kereskedőket?
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
Milyen tényezők hatnak a fogyasztói viselkedésre?.
Marketing információs
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Ügyfélpreferenciák a bankszámlakivonatok esetében Dr. Tomcsányi Péter Prime Rate ügyvezető.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
A HAZAI VÁLLALKOZÁSOK ÉS A VÁLLALKOZÓK LAKOSSÁGI MEGÍTÉLÉSE, NEGATÍV SZTEREOTÍPIÁK VIZSGÁLATA LAKOSSÁGI KVANTITATÍV FELMÉRÉS KUTATÁSI RIPORT JÚLIUS.
Az üzletek operatív működtetése
Ami változott, és ami nem
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Retailtainment.
FÜGG: AZ ÁRU JELLEGÉTŐL, ÉRTÉKESÍTÉSI MÓDTÓL
Nyilvánosság biztosítása a TIE projektben
A vásárlási döntés folyamata
Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Előadás másolata:

2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció

2014. augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen összhangban a jelenlegi postahelyeken alkalmazott színekkel és anyagokkal, másfelől egyfajta természetességet sugalljon, és megnyugtató legyen A postaboltok egységes arculattal rendelkezzenek országszerte A bolt külön legyen választva az ügyintéző ablaktól, és lehetőség szerint a bejárathoz közel kapjon helyet Az aktuálistól gyökeresen különböző legyen: benzinkutak shopjaihoz, repülőterek vámmentes üzleteihez vagy a nagyobb újságárusító üzletekhez hasonlítson A kérdezettek által megfogalmazott elvárások a Postabolt megjelenésével kapcsoltban: Lakossági szegmens - Kvalitatív

2014. augusztus 20.3 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások A termékek ár-érték aránya megfelelő legyen A termékek polcokon legyenek kihelyezve, a kínálat legyen jól áttekinthető Az egyes kínált termék- és szolgáltatáskoncepciók egymástól elkülönítetten helyezkedjenek el Egy olyan hely legyen, ahova a vásárló be tud menni Működjön önkiszolgáló rendszerben Lehessen kártyával fizetni Kedves és segítőkész eladó dolgozzon A kérdezettek által megfogalmazott elvárások a Postabolt egyéb sajátosságaival kapcsoltban: Lakossági szegmens - Kvalitatív

2014. augusztus 20.4 Kialakítási koncepció  A lakossági, fókuszcsoportos vizsgálatban egy új kialakítási koncepció fogalmazódott meg, amelyet a kutatás második és harmadik fázisában egyaránt teszteltünk. Az adatfelvétel során a válaszadók megtekintették az alább olvasható kialakítási koncepció leírását.  A POSTAHELYEN EGY KÜLÖN TERÜLET LENNE KIALAKÍTVA AZ ÁRUKNAK. EZ A KIALAKÍTÁS LEGINKÁBB A BENZINKUTAKNÁL TALÁLHATÓ SHOPOKRA VAGY OLYAN HÍRLAPÁRU SHOPOKRA HASONLÍTANA, AHOL A TERMÉKEK A POLCOKRA VANNAK KIHELYEZVE, A POLCOKAT KÖRBE LEHET JÁRNI, VÁLOGATNI LEHET. TEHÁT AZ ELADÁSI TERÜLET A TÖBBI FUNKCIÓTÓL ELVÁLASZTOTT, DE UGYANAKKOR NYITOTT ÉS ÁTLÁTHATÓ LENNE. AZ ÍGY KIALAKÍTOTT ELADÁSI TERÜLET ÖNKISZOLGÁLÓ RENDSZERBEN MŰKÖDNE, EGY VAGY TÖBB KASSZÁVAL. AZ ÍGY KIALAKÍTOTT ELADÁSI TERÜLETEKNEK EGYSÉGES ARCULATUK LENNE MINDEN POSTEHELYEN. Lakossági szegmens - Kvantitatív

2014. augusztus 20.5 Az új koncepció alapján kialakított eladási területen a forgalom: Ön szerint, az így kialakított eladási terület: Postabolti eladók Kialakítási koncepció fogadtatása Százalékos megoszlások, N=215

2014. augusztus 20.6 Ha dönthetne, és választani kellene a mostani elhelyezés és a bemutatott koncepció között, Ön: Eladói tapasztalata alapján, hogyan fogadnák az új koncepciót a postán megforduló emberek: Postabolti eladók Kialakítási koncepció fogadtatása Százalékos megoszlások, N=215

2014. augusztus 20.7 A bemutatott módon kialakított eladási területen Ön... Ha dönthetne, és választani kellene a mostani elhelyezés és a bemutatott koncepció között, akkor Ön... Az új kialakítási koncepció fogadtatása Százalékos megoszlások, azok körében, akik járnak postára, n=880 Lakossági szegmens - Kvantitatív

2014. augusztus 20.8 Az új kialakítási koncepció fogadtatása Százalékos megoszlások, azok körében, akik soha nem járnak postára, n=120 Lakossági szegmens - Kvantitatív

2014. augusztus 20.9 A Postabolt hatása a Magyar Posta imázsára  A Postabolt annak ellenére, hogy csupán két fogyasztói típus esetében (Érdekorientált/beszerzési–elérési gondokkal küzdő, valamint a Jutalmazó emocionális típus) befolyásolja lényegileg az alapszolgáltatás megítélését, a Posta imázsára mindenképpen pozitívan hat.  Szinte kivétel nélkül minden válaszadó az elvárásoknak megfelelő postabolt kialakítása esetében a következő attribútumokat kapcsolta a Postához:  Kulturált és kellemes környezetet igyekszik kialakítani,  Az ügyfeleinek kényelmét és színvonalas kiszolgálását akarja megvalósítani,  Előremutató, európai színvonalat akar megteremteni,  Toleránsabb és nyugodtabb ügyfeleket teremt maga körül,  Családiasabb és emberibb környezet létrehozásával az ügyfelei felé nyit. Lakossági szegmens - Kvalitatív

2014. augusztus Ön szerint, ha a Magyar Posta kialakítana egy ilyen eladói területet, a postán megforduló emberek: Százalékos megoszlások, N=215 Postabolti eladók

2014. augusztus Az új kialakítási koncepció hatása a Magyar Postáról alkotott véleményekre Teljes minta, N=1000 Lakossági szegmens - Kvantitatív

2014. augusztus Tervezett változások hatása különböző célcsoportokban – A teljes mintára vetített arányok Teljes minta, N=1000 Lakossági szegmens - Kvantitatív Már vásárol a postán Nem vásárol a postán Nem jár postára Összesen Arányuk a teljes mintában 71%16%12%100% Tervezett változtatások és hatások Többletvásárlás vagy vásárlás minőségjavulás esetén9%1%-10% Többletvásárlás vagy vásárlás kiszolgálás javulása esetén 6%1%-7% Többletvásárlás vagy vásárlás eladási körülmények javulása esetén 10%1%-11% Bármelyik tesztelt terméket bármilyen gyakorisággal vásárolna 70%11%6%87% Bármilyen tesztelt szolgáltatást bármilyen gyakorisággal igénybe venne 62%10%5%77% Kialakítási koncepció hatására szívesebben vásárolna, vagy egyáltalán vásárolna 31%4% 39%