ÜGYFÉLTAPASZTALATOK AZ INFORMÁCIÓS TANÁCSADÁSRÓL SVÉD, MAGYAR, IZLANDI, DÁN ÉS KANADAI VISSZAJELZÉSEK Mikulás Gábor 8. MIBE konferencia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

Készítette: Ötvös Zsolt 13DK. Oktober.6.án indultunk 6-an Németországba gyakorlatra Márton Zsuzsanna tanárnővel. Hosszú út után megérkeztünk észak-németországba.
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
Ma –mintegy erdélyi magyar számára vált lehetségessé az internetes kommunikáció –160 hozzáférési pontból álló hálózat –közvetlen kapcsolat jöhet.
Csináljunk üzletet! Avagy,
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
„Régi jó földből – új erős hajtások”. Miért jelentkezek az SZMT Elnöki poziciójára? - Elvira •Mert nagyon sokat kaptam ettől a közösségtől, Tőletek és.
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
A WEXEdU Alapítvány tapasztalatainak összegzése. Miért érdekli a külföldi fiatalokat Magyarország? - kíváncsiság a nyugatitól eltérő kultúra iránt - történelem.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
„Légy az, aki lehetsz!” A mentalitás szerepe a tanácsadásban
DPR kommunikáció alapelvei
Mikulás Gábor ”Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XIV. Országos Konferencia, Budapest, február
TÉNYLEG CSAK EZ MOTÍVÁL?
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
Nem számít!. Nem számít! Lezárás Lényegi Részei HATÁRIDŐ BEMUTATKOZÁS JÓ STRATÉGIA, ÉS TAKTIKA TERMÉKLÉTRA KIFOGÁSKEZELÉS.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetenciafejlesztés – ahogy a diákok látják Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Közönségkapcsolat (public relations)
Szervezet Szervezet: személyek és csoportok valamilyen célra történő egyesítése, ahol mindenkinek meghatározott feladata és felelőssége van, mellyel hozzájárul.
CRM Customer Relationship Management –
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Gazdasági informatika II 19 colos monitorok bemutatása.
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
Könyvvizsgálat Az ügyfél szemével
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kell –e érzékenyíteni a munkáltatókat? Csapó Gábor OSGOOD Szolgáltató Az OFA FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban című TÁMOP – /
TÁMOP /1 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Tanuló szervezet.
R.U.M. Testing KftAGY 5. Szakmai Szeminárium Vállalkozói anyagvizsgálat a szolgáltatói oldalról avagy Megrendelők a Vizsgálólaboratórium szemszögéből.
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
A TAMOP projektek az világhálón. Miről lesz szó ? A kommunikációs terv és arculat A meglévő honlapok vizsgálata domain használat arculat tartalom.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Egyszer, ha gyermekem elég nagy lesz ahhoz, hogy megértse, mi motivált engem, mint szülőt, ezt fogom mondani: Annyira szerettelek, hogy mindig megkérdeztem.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Szoftverfejlesztés az Informatikus Szakigazgatási Agrármérnök szakon Bakó Mária Várallyai László DE, Gazdaságtudományi Kar.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Szakember Kérdések Megállapítás Megoldási javaslat javaslat Árajánlat Megvalósítás Pénzügyi Szakember Bemutatkozás Elemzés Ajánlat készítés Specialisták.
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Iskolai számítógépes hálózat bővítése Készítette Tóth László Ferenc.
Rólunk Cégnév: proACTIVE kommunikációs ügynökség Cím: 1056 Budapest Molnár u. 26. Tel./Fax: Alapítás éve: 2001.
Segítő külső körülmények 5/13. Előkészület – tanár A páros munkához szükséges szöveget kinyomtatni Készítette: Sági Lajos2.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Az online marketing legújabb generációja
HOGYAN LÁTJÁK A VÁLLALATI
Erősségek gyengeségek.
A civil szervezetek hatásméréséről
Előadás másolata:

ÜGYFÉLTAPASZTALATOK AZ INFORMÁCIÓS TANÁCSADÁSRÓL SVÉD, MAGYAR, IZLANDI, DÁN ÉS KANADAI VISSZAJELZÉSEK Mikulás Gábor 8. MIBE konferencia jún. 3.

Arculat (kép, amit magunkról mutatunk) - tervezett: pl. logó, névjegy, egyenruha - szolgáltatás + környezete Énkép (vagy önimázs, amit magunkról tartunk) külső környezet Valóság (senki sem ismeri pontosan) Imázs - kép, amit mások látnak rólunk az ügyféldöntést befolyásolja! Ami az ügyféldöntést befolyásolja

Vélelmeink és a realitás Loyality connection, eGain, 2005.

 2005, információs tanácsadók ügyfeleinek vizsgálata  svéd, magyar, izlandi, dán és kanadai  MIBE is támogatta Success factors and challenges in information consultancy – the client perspective / Irene Wormell, Annie Joan Olesen, Info Trend Felmérés

Kérdések… 1. Miért volt szüksége információs tanácsadóra? 2. Hogyan talált rá? 3. Benyomások az együttműködésről 4. Tanulságok a munka során 5. Az információs tanácsadó öt legfontosabb képessége 6. Ajánlja-e másoknak?

1. Információs tanácsadó – miért?  Médiatámadásban részesültem, független segítségre volt szükségem a jogi folyamat támogatásában  Nehézségeim voltak az internetes keresésben  Új, innovatív stratégiai ötletekre volt szükségem  Segítségre volt szükségünk Magyarországon, de a cégen belül nem volt ilyen tudás.  A céges fájlrendszerünk nem működött megfelelően. Újjá kellett építeni a rendszert és gondolkodásunkat is frissíteni kellett.

2. Hogyan talált rá?  Ismerőseimet és üzletfeleimet kérdeztem, kit ajánlanak. Majd felhívtam telefonon.  Egy konferencián találkoztunk. Azonnal jó kapcsolatba kerültünk. Kívánságom volt: hozzáférés a releváns információhoz, kedvező ár/érték arány, megfelelő elszámolás, rugalmasság, problémamegoldó képesség és hitelesség.  Nem kerestem direkt, csak emlékeztem rá, hogy jó híranyagokat, trendeket szokott küldeni  Honlapján keresztül  Megfelelő referenciával rendelkező kellett

3. Benyomások az együttműködésről  Nagyon meg voltam elégedve azzal, ahogy kezelte „egyedi” problémámat; szakmailag, törődéssel és empatikusan.  Jó volt, hogy mindig jó kérdéseket tett fel és visszajelzéseket adott.  Nagyon fontos volt, hogy tényleg megértette a problémámat.  Közösen készítettünk időtervet, határoztuk meg a forrásokat. Kértem, hogy gondolkodjék szabadon és legyen dolgaimat illetően proaktív.  Folyamatos kapcsolattartás.  Nem volt semmi említésre méltó.

3. Benyomások az együttműködésről  Telefonon tartottuk a kapcsolatot. Elküldte a talált anyagokat és személyes találkozókon értékeltük ezeket.  Meghatároztuk az időkereteket, melyen végül alig kellett módosítani.  Követni tudtam a folyamatot, és ez kedvemre volt.  Telefonon, személyesen és en – a helyzettől függően.  Mindig megfelelő volt a kommunikáció köztünk és a munkatársaimmal is.

3. Benyomások az együttműködésről  Nem pontosan azt kaptam, amire gondoltam. Egyben láttam, hogy e kapcsolat által át kell gondolnom saját dolgaimat is. És ez segítség volt.  Nem kaptam azonnal választ fontos kérdésemre, tehát nyomatékosítani kellett kívánságomat. Belátom, hogy nem túl könnyű előbányászni a megfelelő információt.  A kapott anyag egy részét használtam fel. A tényleges eredményt a cég sikere fogja jelezni.  A legnagyobb kihívás az anyag cégen belüli elfogadtatása volt.

4. Tanulságok a munka során  Ugyanígy csinálnám, mert jó eredményt kaptunk.  Legközelebb jobban meg kellene határozni elvárásaimat, és hogyan ellenőrizhetem a kapott eredményt. Kérdés, hogyan tudom bevonni jobban, hiszen ez az én érdekem is.  Sokkal egyszerűbbé kell tenni a folyamatot.  Több időt kell fordítani a koncepció megértetésére.

5. Legfontosabb képességek 1. Szakmaiság (kompetencia, hitelesség, gyakorlat és tárgyalóképesség az adott szakterületen) 2. Kommunikációs képesség (világos, közérthető fogalmazás az ügyféllel és munkatársaival való kapcsolattartásban, gondosság és érdeklődés az ügyfél irányában, jó modor, udvariasság és jó memória) Prím Online, máj. 25., / /

5. Legfontosabb képességek 3. Céltudatosság (gyors reagálás, az ügyfél problémájának szempontjainak megértése és objektív értelmezése és elfogadása, kreativitás a fegyelemmel együtt) 4. Leleményesség és problémamegoldási képesség (a szervezet megérzése, eredményes együttműködés, képesség a meghallgatásra, kíváncsiság, motiváltság és türelem)

5. Legfontosabb képessége 5. Késlekedés nélküli kommunikáció, vállalások betartása, időben és a szolgáltatás tárgyában. + néhányan megjegyezték: - Megfelelő ár és ennek kezelése - Humorérzék - Intuíció - Diszkréció - Rugalmasság

6. Ajánlja-e másoknak?  Meg kell győződni arról, hogy megértette a problémát. Így elkerülhetők az üres körök és a frusztráció.  Pontos feladatleírás, határidők és eredmények. Érdekeltség a projektben.  Tisztázni, pontosan milyen segítségre is van szüksége.  Legyen egy olyan fórum, ahol a megfelelő tanácsadót ki lehet választani.  Mi megtaláltuk a megfelelő tanácsadót, hála a jó ajánlásnak.  Ne habozz segítséget kérni, jelentősen megkönnyíti a munkát.  Időt és pénzt takarít meg.

Megállapítások  Az iskolában nem tanult kritikus sikertényezők (inkább: tanulás saját sikerekből, hibákból)  A technikai felkészültség nem elég  Fontosabb: a tanácsadó és az ügyfél közötti kapcsolat menedzselése  Információkeresésen túl: tanácsadás; információmenedzsment

KÉRDÉS, KOMMENTÁR… Mikulás Gábor, információs és pr-tanácsadó