Pedagógus-továbbképzések hasznosulása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
A Than mint referencia intézmény
„Ezt egy életen át kell játszani”
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
A szaktanácsadás támogató szerepe
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe a tanártovábbképzések megújításában Pedagógus-továbbképzések megújítása 6. szekció.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
A kerettantervek fejlesztése
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
Az OFI szerepe a tanártovábbképzések megújításában
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A szakiskola jelene és jövője
Barcsák Marianna KPSZTI
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

Pedagógus-továbbképzések hasznosulása Dr. Pompor Zoltán Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szakmai vezető

Amikor elsős voltam, nagyon szerettem iskolába járni Amikor elsős voltam,  nagyon szerettem iskolába járni.  Pedig sokan ijesztgettek,  hogy majd olyan unalmas lesz,  de éppen az volt az érdekes,  hogy minden milyen unalmas.  Most minden tanár igyekszik érdekes órát tartani,  csoportmunka, kvízjátékok, oké...  De most már kicsit unalmas,  hogy minden érdekes. (Békés Márta: Unalmas)

A jelenlegi állapot Mit választanak a pedagógusok? A speciális tanulási igényű tanulók oktatása. A tanulók viselkedési és fegyelmezési problémái megoldásának technikái. A tanításhoz szükséges IKT ismeretek. Hogyan terveznek az intézményvezetők? Öt évre szóló továbbképzési program. Egy tanítási évre szóló beiskolázási terv. Vizsgálja-e valaki a továbbképzések hasznosulását? Az intézményvezető az, aki az egyes továbbképzési kötelezettségek elvégzését ellenőrizni tudja.

A TÁMOP 3.1.5-ben megvalósítandó célok Vizsgálat Újra akkreditálás és új képzések akkreditációja 3. Továbbképzések támogató rendszere

Vizsgálat A jelenleg működő pedagógus-továbbképzési akkreditációs rendszer felülvizsgálata Tartalmi, módszertani, eljárásrendi szempontból Szempontrendszer kidolgozása 2. Akkreditált képzések felülvizsgálata Új szakmai standardok kidolgozása Továbbképzési programok megújítása Hiányterületek feltérképezése Eredmény – szakmai ajánlás

Újra akkreditálás és új képzések akkreditációja Egyes képzési programok korrekciója Új képzési programok kidolgozása, akkreditálása 3. Képzők képzése

Új típusú továbbképzések Mitől lesz egy továbbképzés új típusú? A képzés tartalma Illeszkedik a Nemzeti köznevelési törvény koncepciójához Támogatja az új TÁMOP 3.1.4 kívánalmait (Iskolatáska) Általános módszertani, digitális és idegen nyelvi kompetenciák A képzés formája Hagyományos – nem költséghatékony eLearning/kevert típusú (blended) Távoktatásos Moduláris

Szükségletek Fejlesztési szükségletek Pedagógusok szükségleteinek megfelelő képzési kínálat A szaktanácsadói szükségletfelmérés során azonosított szükségletekre választ adó továbbképzések fejlesztése Célcsoportok: Az eddig közoktatás-fejlesztésben nem érintett intézmények pedagógusai. 2. Szakiskolai közismereti tárgyat oktató pedagógusok.

Továbbképzésekhez kapcsolódó támogatások A képzések hasznosulásának záloga a képzésen szerzett ismeretek napi gyakorlatba való átültetése. Ehhez szükséges: Szaktanácsadói mentorálás Multiplikációs támogató tevékenység Horizontális tanulás

Köszönöm a figyelmet! pompor.zoltan@ofi.hu