ANALÓGIÁK Egészségügyi vezetői konferencia - 2008 május 12-16., Zell am See.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

Laboratóriumi munka szerepe a minőségbiztosításban
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
Az ápolás minősége és az ápolási dokumentáció
„Egy hálóban webezünk!” - a reformok informatikai kihívásai
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
MSZ EN ISO/IEC tükrében Nemzeti Akkreditáló Testület
Szakértői tanácsok az akkreditációs ellenőrzéshez
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
OTH Egészségügyi Igazgatási Főosztály
A gyógyító megelőző intézmények és szolgálatok szakfelügyeletéről szóló 8/1993.(III.31.) NM rendelet módosítása Előkészítők: Dr. Bujdosó László Dr. Tímár.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Szakmai irányelvek, protokollok készítésének, megjelentetésének eljárásrendje Szy Ildikó osztályvezető Egészségügyi Minisztérium III. Egészségpolitikai.
Egységes egészségügyi információrendszer
Az orvostechnikai eszközök piacfelügyelete
A BETEGEK BIZTONSÁGA ELKERÜLHETŐK-E A HIBÁK?
ESzCsM Egészségügyi Stratégiai Kutató Intézet eEgészség Program Budapest, április 2. Balkányi László eEgészség Programiroda vezető szakértő.
Közhiteles nyilvántartások
Javaslat az egészségügyi ágazat szektor-semleges adatgyűjtési rendszerének megújítása Dr. Kincses Gyula.
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
Javaslat az ágazati információ-politika átalakítására Dr. Kincses Gyula mb. főigazgató MEDINFO.
(A biztosítási jogviszony nyilvántartás múltja, jelene, jövője. )
1/11 Dr. Kincses Gyula – Dr. Surján György ESKI Dr. Racskó Péter EüM Informatikai minimum-feltételek és akkreditáció.
Budapest, december 9. 1 A könyvvizsgálói közfelügyelet szerepe és a Közfelügyeleti Bizottság tevékenysége ben Fekete Imréné.
Az OTH feladata közegészségügy (környezet- és település-, élelmezés- és táplálkozás-, munka-, sugáregészségügy és sugárbiológia, toxikológia), a járványügy.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
A Down szűrés klinikai audit tervezete, kivitelezése Szy Ildikó OEFI Ritka Betegségek Központ május 19.
Területi gyermekellátás szakfőorvosi beszámolója és aktuális kérdései Csecsemő- és gyermekgyógyász Szakfőorvosok Országos Értekezlete Budapest november.
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
1 Milyen a magyar egészségadatok minősége VI. Egészséginformációs Fórum május Király Gyula / 8.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
A Magyar Köztársaság kormánya
Munkahelyi egészség és biztonság
Magyar Orvostársaságok és Egyesületek Szövetsége Szövetségi Tanácsülés április 10. A Nemzeti Egészségügyi Programok és a Népegészségügyi Program.
SZAKMAI PROGRAM január – június 30. A KÖZMŰVELŐDÉS ORSZÁGOS SZAKFELÜGYELETE ÁLTAL TETT ÉSZREVÉTELEK ÉS JAVASLATOK MEGVALÓSÍTÁSÁNAK ELŐSEGÍTÉSÉRE.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Javaslat az egészségügyi ágazat szektor-semleges adatgyűjtési rendszerének megújítása Dr. Kincses Gyula.
Egészségügyi országos intézményeket érintő összevonások május.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Nemzeti minőségfejlesztési rendszer és akkreditációs elképzelések
AZ IVÓVÍZVIZSGÁLATOK VÉGZÉSÉNEK, ÉS A LABORATÓRIUMI EREDMÉNYEK JELENTÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI Laczkó András közegészségügyi felügyelő.
Minőségfejlesztés az ápolás szakfelügyeletben
Jelentési kötelezettségek a szakfelügyeleti rendszerben Izbéki Jánosné Egészségügyi Igazgatási és Koordinációs Föosztály.
Az igazgatás és az ápolás-szakfelügyelet kapcsolata
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
Szakfelügyeleti kihívások az alapellátás területén
Az egészségbiztosítás hatósági felügyelete Az Egészségbiztosítási Felügyelet helye, szerepe és eredményei.
Ahogy a szakfőorvos látja
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Kovács Beatrix Közérdekű adatok az egészségügy területén közfeladatot ellátó szervek honlapjain A könyvtárak szerepe az elektronikus információszabadságról.
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
Dr. Kovács Krisztina 1 HOVÁ FORDULJON A FOGYASZTÓ? Az egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos jogorvoslati lehetőségek.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Minőségirányítás és Akkreditáció Bőhm Zoltán Budapest,
Szakmai és politikai kérdések, megoldások kommunikációja az egészségügyben Márton péter vezérigazgató
Akkreditált IT terméktanúsítás - a NAT szerepe a tanúsításban
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
A szakfelügyelet helye az egészségügyi ellátás fejlesztésében
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

ANALÓGIÁK Egészségügyi vezetői konferencia május , Zell am See

Mindennapos problémáink… – Az ÁNTSZ engedélyezési és ellenőrzési tapasztalatai Dr. Falus Ferenc országos tisztifőorvos, Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat – A jogszabályi változtatás lehetőségeiről, valamint a szakfelügyeleti rendszer működéséről Dr. Kovács Zsolt jogi főosztályvezető, Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat – EMKI - új / régi szereplő az intézmények között Dr. Margitai Barnabás főigazgató, Egészségügyi Minőségfejlesztési és Kórháztechnikai Intézet – Kérdések, beszélgetés

EMKI, új szereplő az intézmények között ? Dr. Margitai Barnabás, MBA, MSc főigazgató - Egészségügyi Minőségfejlesztési és Kórháztechnikai Intézet

ORKIEMKI Orvosi Műszer és Kórháztechnikai Intézet Egészségügyi Minőségfejlesztési és Kórháztechnikai Intézet

Úniós pályázatok Divíziója Minőségfejlesztési Divízió Kórháztechnikai Divízió

EMKI alapító okirat 2.1. A külön jogszabályok alapján, mint kijelölt szervezet az orvostechnikai eszközök megfelelőségének vizsgálatát és tanúsítását végzi Végzi az in vitro diagnosztikai műszerek, gépek, eszközök és berendezések vizsgálatát és tanúsítását Jogszabályban meghatározottak szerinti adatgyűjtést végez, illetve országos nyilvántartást vezet a gép-műszer, energia- és épületkataszter területén.

Kórháztechnikai Divízió ISO 9001, szabványok alapján történő tanúsítás (NAT) CE szabványok alapján történő tanúsítás (EEKH) Önkéntes tanúsítások gyógyászati segédeszközgyártók, ortopéd cipőt gyártók, fogtechnikusok, optikai laboratóriumok Szakértés EEKH engedélyezési eljárása során Akkreditált laboratóriumi vizsgálatok Gyógyászati segédeszközök szakértői vizsgálata OEP befogadásai eljárásakor Gépek, műszerek időszakos vizsgálata Hatósági megkeresések Tanfolyamok NAT: Nemzeti Akkreditációs Tanács; EEKH:Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal

EMKI alapító okirat 2.4. Végzi az egészségügyi minőségfejlesztési feladatok koordinálását, szakmai irányítását, dokumentálását Szakmai és módszertani szempontból segíti az egészségügyi szolgáltatók minőségfejlesztési munkáját. A gyűjtött adatokból indikátor fejlesztést végez és javaslatot tesz a szakmai standardokra.

EMKI alapító okirat 2.7. Külön megbízással végzi a szakmai protokollok, irányelvek, (módszertani levelek) készítésének koordinálását. 40 szakterület, 386 szakmai ajánlás (1-32) Hiányzó szakterületek Hiányosságok Érvényességi határidők

EMKI alapító okirat 2.8. Nyilvántart és információt szolgáltat az egészségügyi szolgáltatók minőségirányítási rendszereiről és értékeli az intézmények rendszeres éves minőségügyi riportjait ISO 9001KESISO 14001MSZ 28001ISO 17799ISO (Sinka,Szy 2006)

EMKI alapító okirat 2.9. Szervezi és koordinálja a kiemelt egészségügyi területek klinikai auditját Asszisztált reprodukció - in vitro fertilizáció Ortopédia - térd, csípő protézis műtétek Onkológia sebészet (emlőműtétek) Transzplantációs sebészet Művesekezelések Invazív kardiológiai beavatkozások …

EMKI alapító okirat Szervezi és koordinálja az egészségügyi szolgáltatások és szolgáltatók szakma specifikus akkreditációját, fejlesztések során az akkreditációs standardokra vonatkozóan javaslatot tesz Nyilvántartást vezet az akkreditációs dokumentumokról, a közérdekű adatokat nyilvánosságra hozza, az akkreditációval kapcsolatos kérdésekben tájékoztatást ad.

2.16. Az Európai Unió követelményeinek megfelelően kialakítja és működteti a nemzeti betegbiztonsági figyelő és adatgyűjtő rendszert Folyamatosan gyűjti, értékeli és elemzi a betegek biztonságát veszélyeztető események, állapotok, helyzetek adatait Kialakítja a betegbiztonsággal kapcsolatos gyors reagáló rendszerét, melyet az egészségügyi szolgáltatók szükség szerint on- line használnak. – klasszikus értelemben EMKI alapító okirat

2.5. Végzi az ágazati- és azon statisztikai adatok gyűjtését és elemzését, melyek az egészségi állapot korai fejlesztése és az egészségügyi ellátás fejlesztésének mutatójaként használhatók, illetve döntéshozói támogatásra alkalmasak Pályázati fejlesztési programokban felkérésre szakértők bevonásával közreműködik Végzi az egészségügyi beruházásokkal kapcsolatos pályázatok minőségellenőrzését. TAMOP

EMKI alapító okirat Szervezi és dokumentálja az egészségügyi fejlesztések megvalósításához bevonható szakértők nyilvántartását és tevékenységét Felkérésre, a rendelkezésére álló adatait is felhasználva az egészségügyi fejlesztések és beruházások költséghatékonysági és minőségfejlesztési vizsgálatait végzi 2.3. Jogszabályban meghatározottak szerinti adatgyűjtést végez, illetve országos nyilvántartást vezet a gép-műszer, energia- és épületkataszter területén.

EMKI alapító okirat Az Intézet saját tevékenységére vonatkozóan minőségirányítási rendszert működtet Kórháztechnikai divízió minőségirányítási rendszert működtet. A tanúsító iroda és a laboratóriumok NAT által akkreditáltak

EMKI startégiai partnerei ANTSZ (OSZMK) - klinikai auditok OEP - finanszírozási protokollok EBF - betegelégedettség ESKI - ágazati minőségügyi stratégia EEKH - betegbiztonság, engedélyezés NAT - szabványfejlesztés KSH - OSAP jelentések Külföldi társintézetek - együttműködés Egészségügyi intézmények, szolgáltatók

Kapcsolat intézményekkel, egészségügyi szolgáltatókkal Beteg biztonsággal kapcsolatos jelentések Klinikai auditok Éves minőségügyi jelentések Adatszolgáltatás (gép, épület, műszer) Tanácsadás pályázatok kapcsán Szakértői feladatok felkérésre Intézményi, szakterületi akkreditáció

EMKI működése Működés jellemzői (reorganizáció) Dolgozói létszám (racionalizálás) Gazdálkodás (kiegyensúlyozottá tétel) SzMSz (2008. április 28.) Organogram (3 divízió) Átalakítás (lépcsőzetes, jelentős) Elérhetőségek:

Köszönöm a figyelmüket! Kérem támogatásukat, együttműködésüket!

Ágazat minőségfejlesztési stratégiája 1. Minimum feltételek (tárgyi, személyi) Finanszírozott beavatkozások típusa és száma Ellátás minősége Klinikai auditok Betegbiztonság Betegelégedettség Minőségirányítási rendszerek,éves jelentések Akkreditáció (intézményi, szakterületi)

Ágazat minőségfejlesztési stratégiája 2. Kötelezettségek (jogszabályi követelmény) Feladatok (prioritások) Igények Lehetőségek Támogatottság (források,pályázatok) Célok (egyeztetés!, elfogadtatás!) Időtáv ( év - ütemezés) Felelősök Várható eredmények

Miért EMKI? Az ellátás során számos adat keletkezik, mely nem kerül felhasználásra, visszajelzés nem történik az adatszolgáltatók felé. A rendszer működése alacsony hatékonyságú. Demoralizáló. A legfontosabb cél a források biztosítása. A források felhasználásáról, az ellátás minőségéről érdemi információnk nincs Az intézményeket összehasonlítani nem tudjuk, az ellátás minőségének változásáról összehasonlítható információik nincsenek.

Miért EMKI? A minőségfejlesztés filozófiája - PDCA Amit nem mérek, az nincs, arra nincs érdemi hatásom, nem tudom hol vagyok, hová tartok. Adatok folyamatos értékelése, elemzése feltétele a működés megítélésének (kontrolling, minőségirányítási rendszerek) Az információ megosztása, visszacsatolása alapvető feltétele a minőség javulásának.

Miért EMKI? A szolgáltatott adatok minősége, meghatározza a következtetések minőségét is. Olyan adatokat tudunk a jövőben visszacsatolni, amilyeneket kapunk, elemezünk. Az adatok egy része nyilvános, más része csak az intézmények számára hozzáférhető. Az adatok validálása, hiteles volta az egyik legnagyobb kérdés! Az adatok helyességet csak helyszíni ellenőrzésekkel lehet biztosítani.

Minőség felügyelet az egészségügyben Nemzeti Akkreditáló Testület (NAT) Egészségügyi Minisztérium (EüM) ÁNTSZ Országos Egészség- biztosítási Pénztár (OEP) Szakmai Kollégiumok Országos Intézetek NAT ODL SZABNAT EÜ SZAB ISO alapú tanúsítás Standard alapú tanúsítás Tanúsító szervezetek Működési engedélyezés Szakmai felügyelet Ellátási Standardok KES, HES, JES, VES ISO szabványok Szakmai minimum- feltételek Szakmai irányelvek, protokollok (betegtájékoztatás) Finanszírozási szerződés kötés, ellenőrzés Laboratóriumok EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLTATÓ SZERVEZETEK Fekvőbeteg-, járóbeteg szakellátás, háziorvosi ellátás, védőnői ellátás ÖNÉRTÉKELÉSÖNÉRTÉKELÉS Eredmény I N D I K Á T O R O K K L I N I K A I A U D I T A K K R E D I T Á C I Ó T A N Ú S Í T Á S Laboratóriumi akkreditáció A KKREDITÁCIÓ OSZMK OSZMK – Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ ODL SZAB – Orvosi Diagnosztikai Laboratóriumi Szakmai Akkreditáló Bizottság EÜ SZAB - Egészségügyi Szakmai Akkreditáló Bizottság évi LXXVIII. tv. 15/2005.(V.2.) EüM rendelet 25/2004.(II.26.) Korm. r. ENGEDÉLYEZÉSI ELJÁRÁS 20/2004.(III.31.) ESzCsM rendelet évi CLIV. tv. 23/2006.(V.18.) EüM rendelet Ellátási Standardok fejlesztése Ellátási Standardok TUDOR Szabályozások Beteg biztonság