A művészetoktatási intézményeket érintő jogszabályi változások „Művészetoktatás a jogszabályok útvesztőiben” konferencia Budapest, 2011. március 31. Imre.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
Advertisements

JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Az iskolai dokumentumok
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
Felsőfokú egészségügyi oklevelek elismerése
Alapfokú művészetoktatási intézmények finanszírozása, ellenőrzése
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
A nemzeti köznevelési törvény független iskolákra vonatkozó §-i
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
1 A KÖZOKTATÁSI ÁGAZATOT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK április 2. Hujber Ildikó vezető főtanácsos.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Méltányossági elvek a közoktatásban
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Pedagógus oklevelek elismerése
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
A nevelési-oktatási program előzményei
1 Szaktanácsadói fórum AZ INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK ÁTDOLGOZÁSA Előadó: Bíróné Bondor Katalin szaktanácsadó november 21. Zala Megyei Pedagógiai Intézet.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
GYÓGYPEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA Ammerné Nagymihály Emília
A Kt. 9. § (4) szerint országos mérések keretében rendszeresen kell mérni, értékelni a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet,
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
Brazzorottó Jenőné elnök-igazgató
Ágazati szakképzés változásai
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
A köznevelés átalakulása
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Szakképzési változások
Tájékoztató egyházi és magánintézmények fenntartóinak
MŰVÉSZETI NEVELÉS – OKTATÁS A FENNTARTÓ SZEMÉVEL MÚLT, JELEN ÉS JÖVŐ Budapest, október 15. Selmeczi Zoltán főosztályvezető Köznevelés-igazgatási.
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
2014. november Rendek Tímea
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
Jegyzői értekezlet június 29.. Jegyzői értekezlet 2011 június 29. A jogszabályok társadalmi előkészítése július 1-től hatályos az Ötv. 103/B.
A kamarai garanciavállalás jogi kérdései
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
A köznevelési törvény változásai 2016 szeptemberétől Szakál Ferenc Pál köznevelési szakértő *A korábbi változatokban ma már nem aktuális, nem érvényes.
A KÖZÉPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁS JÖVŐJE
INNOVÁCIÓ A MŰVÉSZETOKTATÁSBAN
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
423/2012 (XII. 29.) Korm. rendelet alapján
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

A művészetoktatási intézményeket érintő jogszabályi változások „Művészetoktatás a jogszabályok útvesztőiben” konferencia Budapest, március 31. Imre Boglárka művészetoktatási referens Nemzeti Erőforrás Minisztérium

2 TARTALOM Bevezetés 27/1998 MKM rendelet módosítása  Alapító okirat, pedagógiai program, működési engedély  Tárgyi és személyi feltételek  Régi és új tanszak/ tantárgy megnevezések a minősítés tükrében (megfeleltetés) Kérdések

3 BEVEZETÉS 27/1998 ALAPÍTÓ OKIRAT PEDAGÓGIAI PROGRAM MŰKÖDÉSI ENGEDÉLY TÁRGYI ÉS SZEMÉLYI FELTÉTELEK TANSZAKOK MEGFELELTETÉSE (MINŐSÍTÉS) KÉRDÉSEK változások az elmúlt időszakban hangsúlyos szerep a művészetoktatásnak új közoktatási törvénykoncepció  kerettörvény  áttekinthetőség  művészetoktatást pártolja  társadalmi és szakmai egyeztetés

4 BEVEZETÉS 27/1998 ALAPÍTÓ OKIRAT PEDAGÓGIAI PROGRAM MŰKÖDÉSI ENGEDÉLY TÁRGYI ÉS SZEMÉLYI FELTÉTELEK TANSZAKOK MEGFELELTETÉSE (MINŐSÍTÉS) KÉRDÉSEK 3/2011 (I. 26.) NEFMI rendelettel jelent meg a módosítás több éves fejlesztői folyamat, szoros együttműködésben és egyeztetésben szakmai szervezetekkel egyik alaptézis: ne jelentsen aránytalan többletterhet se fenntartói, se képzési oldalról helyi tantervet ez alapján kell megírni, nem készül külön kerettanterv

5 BEVEZETÉS 27/1998 ALAPÍTÓ OKIRAT PEDAGÓGIAI PROGRAM MŰKÖDÉSI ENGEDÉLY TÁRGYI ÉS SZEMÉLYI FELTÉTELEK TANSZAKOK MEGFELELTETÉSE (MINŐSÍTÉS) KÉRDÉSEK tanszaknevek változása miatt alapító okirat változtatás szükséges a nem önkormányzati fenntartású intézmények működési engedélyének eljárása július 1-től a kormányhivatalok hatáskörébe kerül, de az 11/1994. évi a nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló MKM rendelet 35. §-a alapján az engedély iránti kérelem benyújtásának határideje május utolsó munkanapja

6 BEVEZETÉS 27/1998 ALAPÍTÓ OKIRAT PEDAGÓGIAI PROGRAM MŰKÖDÉSI ENGEDÉLY TÁRGYI ÉS SZEMÉLYI FELTÉTELEK TANSZAKOK MEGFELELTETÉSE (MINŐSÍTÉS) KÉRDÉSEK a pedagógiai program változtatásának eljárásrendje főszabály szerint: az évi LXXIX. közoktatásról szóló törvény 44. §-a egyéb javaslatok a helyi tanterv megvalósításhoz:  választási lehetőség: az összes évfolyam követelményeinek kidolgozása egyszerre, vagy csak a belépő évfolyam(ok) kidolgozása

7 BEVEZETÉS 27/1998 ALAPÍTÓ OKIRAT PEDAGÓGIAI PROGRAM MŰKÖDÉSI ENGEDÉLY TÁRGYI ÉS SZEMÉLYI FELTÉTELEK TANSZAKOK MEGFELELTETÉSE (MINŐSÍTÉS) KÉRDÉSEK Belépő évfolyam kidolgozása rövidebb idő alatt meg lehet csinálni jövőre az új Kt. miatti esetleges változtatások könnyebb kezelése fenntartónak több költséget jelent (a következő évi változtatást újra meg kell vizsgáltatnia szakértővel) nem alkot kerek egészet dupla munka

8 BEVEZETÉS 27/1998 ALAPÍTÓ OKIRAT PEDAGÓGIAI PROGRAM MŰKÖDÉSI ENGEDÉLY TÁRGYI ÉS SZEMÉLYI FELTÉTELEK TANSZAKOK MEGFELELTETÉSE (MINŐSÍTÉS) KÉRDÉSEK Összes évfolyam kidolgozása egészben lehet látni a folyamatot egyszeri költség a fenntartónak ha az új Kt. esetleg pótlólagos intézkedéseket, új változásokat fogalmaz meg, újra át kell dolgozni időigényesebb

9 BEVEZETÉS 27/1998 ALAPÍTÓ OKIRAT PEDAGÓGIAI PROGRAM MŰKÖDÉSI ENGEDÉLY TÁRGYI ÉS SZEMÉLYI FELTÉTELEK TANSZAKOK MEGFELELTETÉSE (MINŐSÍTÉS) KÉRDÉSEK segítség lehet egy sematikus táblázat elkészítése, amelyben nyomon lehet követni a bejövő és a kimenő évfolyamokat és a hozzájuk tartozó teendőket (tartalmi/ technikai változás) 2012/2013-AS TANÉV 2011/2012-ES TANÉV ELŐKÉPZŐ ALAPFOK (…) ÚJ RÉGI ÚJ RÉGI

10 BEVEZETÉS 27/1998 ALAPÍTÓ OKIRAT PEDAGÓGIAI PROGRAM MŰKÖDÉSI ENGEDÉLY TÁRGYI ÉS SZEMÉLYI FELTÉTELEK TANSZAKOK MEGFELELTETÉSE (MINŐSÍTÉS) KÉRDÉSEK a tárgyi feltételeket a nevelési- oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet 7. melléklete tartalmazza személyi feltételek: a jogszabályok alapján a munkáltató feladata, hogy a foglalkoztatás jogszerű legyen az évi LXXIX. közoktatásról szóló törvény 17. § (1) k) pontja szabályozza a végzettségeket

BEVEZETÉS 27/1998 ALAPÍTÓ OKIRAT PEDAGÓGIAI PROGRAM MŰKÖDÉSI ENGEDÉLY TÁRGYI ÉS SZEMÉLYI FELTÉTELEK TANSZAKOK MEGFELELTETÉSE (MINŐSÍTÉS) KÉRDÉSEK SZEMÉLYI FELTÉTELEK – Kt. 17. § (1) k) „17. § (1) Ha e törvény másképp nem rendelkezik, nevelési-oktatási intézményben pedagógus- munkakörben az alkalmazható, aki az e törvényben meghatározott felsőfokú iskolai (egyetemi vagy főiskolai szintű) végzettséggel és szakképzettséggel rendelkezik. A megfelelő felsőfokú iskolai végzettségek és szakképzettségek a következők: (…) k) alapfokú művészetoktatási intézményben, művészeti szakközépiskolában, szakiskolában a művészeti szakmai tantárgyakat oktató pedagógusnak a művészeti tárgynak megfelelő szakirányú tanári, az alapfokú művészetoktatási intézmény előképző és alapfokú évfolyamain továbbá a művészeti tárgynak megfelelő szakirányú tanítói vagy művész; művészeti szakközépiskolában, ha van a képzés szakirányának megfelelő egyetemi szintű képzés, a tizenegyedik évfolyamtól a művészeti tárgynak megfelelő egyetemi szintű tanári, illetve művész; (…)”

12 BEVEZETÉS 27/1998 ALAPÍTÓ OKIRAT PEDAGÓGIAI PROGRAM MŰKÖDÉSI ENGEDÉLY TÁRGYI ÉS SZEMÉLYI FELTÉTELEK TANSZAKOK MEGFELELTETÉSE (MINŐSÍTÉS) KÉRDÉSEK a pusztán megnevezésében, de tartalmilag nem változott tanszakokat nem kell újra minősíttetni FONTOS! Művészeti áganként tegyenek javaslatot a megváltoztatott nevű tantárgyak/ tanszakok tartalmi- pedagógiai szempontból való megfeleltetéséreKormányzatKormányzat államigazgatási egyeztetés előtt: a ben minősített iskolák minősítésének egy évvel való meghosszabbítása (még nem lépett érvénybe)

BEVEZETÉS 27/1998 ALAPÍTÓ OKIRAT PEDAGÓGIAI PROGRAM MŰKÖDÉSI ENGEDÉLY TÁRGYI ÉS SZEMÉLYI FELTÉTELEK TANSZAKOK MEGFELELTETÉSE (MINŐSÍTÉS) KÉRDÉSEK 1.KÉRDÉS Kt.117.§ (2) alapján a térítési díjat úgy kell megállapítani, hogy a tanulmányi eredmény alapján csökkentett összeg ne legyen kevesebb, mint a szakmai feladatra számított összeg egy tanulóra jutó hányadának 20%-a. Ha szociális helyzet alapján további kedvezményt akarunk adni, akkor mehetünk-e 20% alá, vagy akkor sem? A választ ugyanezen paragrafus (4) bekezdése adja: (4) A fenntartó határozza meg azokat a szabályokat - a vállalkozás alapján folyó nevelés, oktatás, illetve az ezzel összefüggő más szolgáltatás kivételével -, amelyek alapján az óvoda vezetője, az iskola igazgatója, a kollégium vezetője dönt a 114. §-ban meghatározottakon kívüli további ingyenes ellátásról, a térítési díj és a tandíj összegéről, a tanulmányi eredmények alapján járó és a szociális helyzet alapján adható kedvezményekről és a befizetés módjáról.

14 BEVEZETÉS 27/1998 ALAPÍTÓ OKIRAT PEDAGÓGIAI PROGRAM MŰKÖDÉSI ENGEDÉLY TÁRGYI ÉS SZEMÉLYI FELTÉTELEK TANSZAKOK MEGFELELTETÉSE (MINŐSÍTÉS) KÉRDÉSEK 2. KÉRDÉS Szín- és bábművészeti ágon a magyar tanári végzettség elég-e? A magyar tanári végzettség nem elegendő. A táncművészeti ágon a művészeti tárgynak megfelelő szakirányú tanári, vagy művész végzettséggel lehet tanítani, ahogy azt a Kt. 17. §-a is kimondja. A táncművészeti ágon pontosan milyen végzettség fogadható el?

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Imre Boglárka