A pedagógiai program készítése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Az iskolai szociálismunka
Az iskolai dokumentumok
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Az iskolai könyvtár állománya
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Nemzeti alaptanterv Választható kerettantervek Vizsgák és mérések követelményei Helyi tantervek Oktatási program- csomagok A tanítás gyakorlata A háromszintű.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Méltányossági elvek a közoktatásban
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A gyakorlatvezető mentor
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A nevelési-oktatási program előzményei
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
A beiskolázás előkészítése
A tanárképzés szerkezete
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Iskolai közösségi szolgálat
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Pedagógus értékelési rendszer
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Készítette: Kovács Ferencné
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Barcsák Marianna - KPSZTI
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
Tervezési folyamat.
Szakiskolai fejlesztési program
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

A pedagógiai program készítése Stratégiai tervezés A pedagógiai program készítése Készítette: Szentpéteri-Tóth Judit 2012.05.05.

A PEDAGÓGIAI PROGRAM ALAPJAI - 1 Törvényi alapok: 1993. évi LXXIX. Törvény 47.§ , 48.§ 1996. évi LXII. Törvény 2011. évi Köznevelésről szóló törvény 26.§ A pedagógiai program követelménye rákényszeríti a pedagógusokat, hogy átgondolják az intézmény: Meglévő adottságait Helyzetét Érték- cél- követelmény és tevékenységrendszerét Intézményi filozófiáját (a tervezésnek fel kell mutatnia, hogy az intézmények között kiéleződő versenyt az adott intézmény milyen plusz szolgáltatásokkal állja) A pedagógiai program készítésével a pedagógusok is aktívan részt vesznek a tervezésben. Kidolgozásához szükséges alapvető ismeretek: Törvények NAT A települések közoktatási helyzetértékelése, az ezek alapján kidolgozott közoktatási koncepciók Korábban érvényben lévő Nevelési és Oktatási Terv, helyi munkatervek, Közvetlen társadalmi környezet igényei, hatásai Fenntartó igényeinek ismerete Iskolai hagyományok 2

A PEDAGÓGIAI PROGRAM ALAPJAI - 2 Konkrét célok Célok nélkül nehéz eredményes munkát végezni A nevelés célja mindig egy jobb tökéletesebb nemzedék létrehozása A nevelés célja műveltséget adni, az embert kultúrlénnyé tenni Helyi tanterv Az iskolai pedagógiai program legfontosabb eleme a helyi tanterv Munkaterv Fontos, hogy a pedagógiai program hosszabb távra szóló dokumentum legyen, szükséges hozzá évenkénti munkaterv Fontos programok amelyek mintát adhattak a kidolgozáshoz: Szentlőrinci iskolakísérleti program (gyakorlatcentrikus) Zsolnai- program (nyelvi- irodalmi- kommunikációs nevelés -oktatás) Iskolakoncepciók (Waldorf, Montessori) 3

A PEDAGÓGIAI PROGRAM TARTALMA Az Ady Endre Gimnázium Pedagógiai programjának tartalomjegyzéke Az iskola pedagógiai programja meghatározza : az iskola nevelési programját, ennek keretén belül Az iskolában folyó nevelő- oktató munka pedagógiai alapelveit, céljait feladatait, eszközeit, eljárásait A személyiségfejlesztéssel kapcsolatos feladatokat A beilleszkedési, magatartási nehézségekkel összefüggő pedagógiai tevékenységet A tehetség, képesség kibontakoztatását segítő tevékenységet A gyermek és ifjúságvédelemmel kapcsolatos feladatokat A tanulási kudarcnak kitett tanulók felzárkóztatását segítő programot A szociális hátrányok enyhítését segítő tevékenységet A pedagógiai program végrehajtásához szükséges nevelő- oktató munkát segítő eszközök és felszerelések jegyzékét, A szülő, tanulő, iskolai és kollégiumi pedagógus együttműködésének formáit, továbbfejlesztésének lehetőségeit az iskola helyi tantervét I. Nevelési program I.1. Értékek, alapelvek, célok Iskolánk szándéka Értékeink, Alapelvünk Gyermekképünk Értékeink, céljaink és ezek elérését szolgáló főbb feladataink I.2. Az iskola nevelő oktató munkája Az iskola alaptevékenysége A képzés főbb jellemzői és szakaszai Személyiségfejlesztés A tehetséggondozás formái Gyermek és ifjúságvédelem I.3. Egészségnevelési program I.4.Környezeti nevelési program I.5. Az iskola élet és munkarendje A tanév munkaprogramja Hagyományaink I.6. Kapcsolatrendszer Az iskolai diákönkormányzat A szülőkkel való kapcsolattartás Kapcsolattartás a kollégiumokkal II. Helyi tanterv 4

A PEDAGÓGIAI PROGRAM KÉSZÍTÉSÉNEK (LEHETSÉGES) FOLYAMATA Helyzetelemzés - települési önkormányzat, fenntartó helyzetelemzése, pedagógusok, szülők, tanulók véleményeinek megismerése a nevelés oktatás főbb kérdéseiről Anyaggyűjtés - törvények, szakirodalom alapos megismerése Döntés arról, milyen típusú, felépítésű pedagógiai programot készít az intézmény, a nevelőtestület tájékoztatása Munkacsoportok kialakítása, irányítóik megválasztása A munkacsoportok megkezdik a munkát ( NAT- Tan sorozat kötetei irányadóak) A munkacsoportok által készített részanyagok vitája Az átdolgozott anyagok megismerése, a részanyagok összehangolása és egybeszerkesztése Az elkészült pedagógiai program tervezetének vitája, bevonva a nevelőtestületet, a fenntartó illetékeseit, a szülők szervezeteinek, középfokú intézményben a diákszervezet képviselőit - célszerű először csak nevelőtestületi körben megvitatni, majd szélesebb körben Jóváhagyás: a közoktatási törvény szerint a nevelőtestület fogadja el, a fenntartó hagyja jóvá. A fenntartó szakértő véleményét kérheti ki a jóváhagyáshoz. Köznevelési törvény szerint a nevelőtestület fogadja el, az igazgató hagyja jóvá. Nyilvánosságra hozás: A pedagógiai program ismertetése a nevelőtestülettel a tanévnyitó értekezleten, szülőkkel első szülői értekezleten, diákokkal első osztályfőnöki órán 1 -1 példány elhelyezése az iskola igazgatójánál, a titkárságon, az iskola könyvtárában, a városi önkormányzatnál Az iskola honlapján való megjelenítés 5

A PEDAGÓGIAI PROGRAM KÉSZÍTÉSÉNEK (LEHETSÉGES) FOLYAMATA - MUNKACSOPORTOK Bevezető részt kidolgozó csoport Tartalmi részt kidolgozó csoport Helyi tantarvet kidolgozó csoport Tárgyi- dologi, személyi költségvetési feltételeket összegző csoport Egyéb kérdéseket kidolgozó csoport Iskolai értékrendszert kidolgozó csoport Cél-és feladatrendszert kidolgozó csoport Követelményrendszert kidolgozó csoport Tevékenységrendszert megalkotó csoport Eljárásrendszert kidolgozó csoport (módszerek, eszközök) Ellenőrzési, értékelési rendszert kidolgozó csoport Helyi tantervet kidolgozó csoport Feltételrendszert összegző csoport 6

A PEDAGÓGIAI PROGRAM KÉSZÍTÉSÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA A dokumentum akkor tölti be szerepét, ha a nevelésben- oktatásban egyértelműen biztosítja: a nagyobb hatékonyságot az intézmény zavartalan, színvonalas működését A megvalósításban kiemelkedik az intézmény vezetőjének, a nevelőtestületnek a fenntartónak a felelőssége. Köznevelési törvény- 97. § (14) Az iskola 2012. december 31-ig felülvizsgálja pedagógiai programját, annak érdekében, hogy a kerettantervről szóló jogszabály, valamint e törvény rendelkezéseinek megfeleljen. 7

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! 8