Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaság és az oktatás együttműködése
Advertisements

A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Felvételi eljárás Felvételi tájékoztató megjelenése  december 31-éig elektronikus formában ( Jelentkezés a 2014.
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
MSc felvételi eljárás informatika képzési területen
50 éves a szegedi informatika
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Műszaki és informatikai képzési terület jelentkezés és felvételi követelmények Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Anyagmérnöki Alapszak
BSc a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Műszaki Tanárképző Tanszék
Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai Kar
Környezettan alapszak (BSc)
Bevezetés az alakmodellezésbe I. Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Célok 1. Az elemi matematika órák mindegyikében alkalmazható feladatanyag megoldásokkal; 2. Módszertani szempontú összeállítás, kidolgozás; 3. Eligazítás.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Erdőmérnöki Kar QUO VADIS ERDÉSZETI OKTATÁS? Mészáros Károly dékán.
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
Technical University of Budapest
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4.; B. Szendrei Mária, SZTE Szegedi Tudományegyetem (1872, 1921, 2000) 12.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Recski András, BME Számítástud. és Inf.elm. T. Budapesti Műszaki.
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Perjésiné Hámori Ildikó
Programtervező informatikus
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Dr. Palásti Kovács Béla BMF-BGK kari főigazgató
TOVÁBBTANULÁSI TÁJÉKOZTATÓ. MATEMATIKA MIÉRT ÉRDEMES MATEMATIKÁT TANULNI? Hasznos Közismert tény, hogy a matematikus szakma a világon az egyik legjobb.
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Felvételi eljárás 2015.
Mérnök informatikus (BSc)
Tájékoztató 10. osztályosoknak
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Műszaki szakok az SzTE MÉRNÖKI KARÁN. Néhány kép.
Informatikai szakok duális oktatása a Miskolci Egyetemen 2015.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
Az átjárhatóság vizsgálata a Gyógy-és fűszernövény-termesztő technológus és a Természetvédelmi mérnöki szakok között Horváthné dr. Baracsi Éva egyetemi.
Biztosítási matematika és kockázatelemzés I. Egészségbiztosítási szakirány Előadó és gyakorlatvezető: Vályi Sándor Fogadóóra: kedd 14-15, 208/4. szoba.
Természetvédelmi mérnök alapszak. Előzmények, alapítás Természetvédelmi szakmérnök- képzés indulása (Dr. Szabó, Dr. Sey) utolsó szakmérnöki.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
PANNON EGYETEM VEGYÉSZ MESTERSZAK.
Készítette: Szabó Tamás
Nappali mesterszakjaink
Hiányzó kreditek (30-60) MBA és Számvitel mesterszak
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Kecskeméti Főiskola, GAMF Kar Végh Attila Ráckeve, 2007. március 2-4.

Tartalom Intézményi bemutatkozás (hallgatói, oktatói létszámok) Alapszakok (BSc) ismertetése Oktatott matematika tárgyak Tananyag, módszertan Összefoglalás Ráckeve, 2007. március 2-4.

Hallgatói létszámok 5500-6000 hallgató a Kecskeméti Főiskolán Kb. 3000 hallgató a GAMF Karon Ráckeve, 2007. március 2-4.

Oktatói létszámok Kb. 200 oktató a Kecskeméti Főiskolán Kb. 100 oktató a GAMF Karon 11 fő a Matematika Szakcsoportban Ráckeve, 2007. március 2-4.

Alapszakok (BSc) Gépészmérnöki Mérnök informatikus Műszaki menedzser Műszaki szakoktató Anyagmérnöki (tervezett) Ráckeve, 2007. március 2-4.

Gépészmérnöki 7 félév, 210 kredit Természettudományos alapismeretek 47 kredit Analízis I. 2+2, 5 kredit Analízis II. 2+2, 5 kredit Valószínűségszámítás és statisztika 2+1, 4 kredit Ábrázoló geometria 1+1, 3kredit Ráckeve, 2007. március 2-4.

Műszaki menedzser 7 félév, 210 kredit Természettudományos alapismeretek 43 kredit Analízis I. 2+2, 5 kredit Analízis II. 2+2, 5 kredit Valószínűségszámítás és statisztika 2+2, 5 kredit Ábrázoló geometria 1+1, 3kredit Ráckeve, 2007. március 2-4.

Mérnök informatikus 7 félév, 210 kredit Természettudományos alapismeretek 45 kredit Analízis I. 2+2, 5 kredit Analízis II. 2+2, 5 kredit Valószínűségszámítás és statisztika 2+2, 5 kredit Számítástudomány matematikai alapjai 2+4, 7 kredit Optimalizálási eljárások 2+0, 3 kredit Algoritmusok és problémaosztályok 2+0, 3 kredit Információ- és kódelmélet 2+2, 5 kredit Ráckeve, 2007. március 2-4.

Szabadon választható matematika tárgyak Matematikai alapismeretek 1+1, 2 kredit Cél: hiányzó középiskolai ismeretek pótlása Vektoranalízis, 2+2, 5 kredit Geometriai modellezés, 2+2, 5 kredit Cél: Szakmai tárgyak alaposabb előkészítése Az MSc képzéshez hiányzó ismeretek pótlása Terv: idegen nyelvű matematika tárgyak meghirdetése, számítógép algebrai rendszerek oktatása Ráckeve, 2007. március 2-4.

Tananyag, módszertan Fogalomalkotás kialakítása Tételek alkalmazása gyakorlatorientált feladatokon keresztül Bizonyítás ritkán, csak ha a problémamegoldáshoz elengedhetetlen Egységes tananyag, jegyzet Gyakorlatokon 25-30 fő Konzultáció, fogadóóra Versenyre való felkészítés Ráckeve, 2007. március 2-4.

Összefoglalás, tervek Éves szinten kb. 1000 hallgató egységes matematika oktatása (jegyzet, tananyag) Matematika részarányának növelésére reális esélyt nem látok, néhány további szabadon választható tantárgy meghirdetése Tananyag szerkezete, mélysége: igazodás a szakok igényeihez A fogalmak kialakítása után a gyakorlati feladatok megoldása során számítógép használata (Maple, SPSS) Ráckeve, 2007. március 2-4.