Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Kecskeméti Főiskola, GAMF Kar Végh Attila Ráckeve, 2007. március 2-4.
Tartalom Intézményi bemutatkozás (hallgatói, oktatói létszámok) Alapszakok (BSc) ismertetése Oktatott matematika tárgyak Tananyag, módszertan Összefoglalás Ráckeve, 2007. március 2-4.
Hallgatói létszámok 5500-6000 hallgató a Kecskeméti Főiskolán Kb. 3000 hallgató a GAMF Karon Ráckeve, 2007. március 2-4.
Oktatói létszámok Kb. 200 oktató a Kecskeméti Főiskolán Kb. 100 oktató a GAMF Karon 11 fő a Matematika Szakcsoportban Ráckeve, 2007. március 2-4.
Alapszakok (BSc) Gépészmérnöki Mérnök informatikus Műszaki menedzser Műszaki szakoktató Anyagmérnöki (tervezett) Ráckeve, 2007. március 2-4.
Gépészmérnöki 7 félév, 210 kredit Természettudományos alapismeretek 47 kredit Analízis I. 2+2, 5 kredit Analízis II. 2+2, 5 kredit Valószínűségszámítás és statisztika 2+1, 4 kredit Ábrázoló geometria 1+1, 3kredit Ráckeve, 2007. március 2-4.
Műszaki menedzser 7 félév, 210 kredit Természettudományos alapismeretek 43 kredit Analízis I. 2+2, 5 kredit Analízis II. 2+2, 5 kredit Valószínűségszámítás és statisztika 2+2, 5 kredit Ábrázoló geometria 1+1, 3kredit Ráckeve, 2007. március 2-4.
Mérnök informatikus 7 félév, 210 kredit Természettudományos alapismeretek 45 kredit Analízis I. 2+2, 5 kredit Analízis II. 2+2, 5 kredit Valószínűségszámítás és statisztika 2+2, 5 kredit Számítástudomány matematikai alapjai 2+4, 7 kredit Optimalizálási eljárások 2+0, 3 kredit Algoritmusok és problémaosztályok 2+0, 3 kredit Információ- és kódelmélet 2+2, 5 kredit Ráckeve, 2007. március 2-4.
Szabadon választható matematika tárgyak Matematikai alapismeretek 1+1, 2 kredit Cél: hiányzó középiskolai ismeretek pótlása Vektoranalízis, 2+2, 5 kredit Geometriai modellezés, 2+2, 5 kredit Cél: Szakmai tárgyak alaposabb előkészítése Az MSc képzéshez hiányzó ismeretek pótlása Terv: idegen nyelvű matematika tárgyak meghirdetése, számítógép algebrai rendszerek oktatása Ráckeve, 2007. március 2-4.
Tananyag, módszertan Fogalomalkotás kialakítása Tételek alkalmazása gyakorlatorientált feladatokon keresztül Bizonyítás ritkán, csak ha a problémamegoldáshoz elengedhetetlen Egységes tananyag, jegyzet Gyakorlatokon 25-30 fő Konzultáció, fogadóóra Versenyre való felkészítés Ráckeve, 2007. március 2-4.
Összefoglalás, tervek Éves szinten kb. 1000 hallgató egységes matematika oktatása (jegyzet, tananyag) Matematika részarányának növelésére reális esélyt nem látok, néhány további szabadon választható tantárgy meghirdetése Tananyag szerkezete, mélysége: igazodás a szakok igényeihez A fogalmak kialakítása után a gyakorlati feladatok megoldása során számítógép használata (Maple, SPSS) Ráckeve, 2007. március 2-4.