Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Technical University of Budapest

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Technical University of Budapest"— Előadás másolata:

1 Technical University of Budapest
Dr. MOSON Péter igazgatóhelyettes MATEMATIKA INTÉZET Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem ( Matematika oktatás a BME kétciklusú képzéseiben - tel.: (36-1) fax: (36-1)

2 BME, kétciklusú képzések 2. Matematika oktatás, kutatás a BME-n
MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA, Pécs, augusztus Moson Péter, BME TARTALOMJEGYZÉK BME, kétciklusú képzések 2. Matematika oktatás, kutatás a BME-n 3. Matematika alapképzés a korábbi ötéves és az új kétciklusú oktatásban 4. Tananyag, módszertan 5. Kérdések, viták 6. Irodalomjegyzék

3 1. BME, kétciklusú képzések
MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA, Pécs, augusztus Moson Péter, BME 1. BME, kétciklusú képzések Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (1782, 2000) hallgató, nappali képzésben, az M. Sc szintű mérnöki diplomák kb. 70%-a Magyarországon. Képzés 5 nyelven. Népszerű intézmény, komoly túljelentkezés. Bologna ( ). Alapképzések (B. Sc) szakoktól függően 3-4 év ( kreditpont). Bevezetés szükségessége. Célkitűzés: felkészítés a mester szintű képzésekre, a munkaerőpiacon közvetlenül hasznosítható ismeretek, tapasztalatok átadása.

4 2. Matematika oktatás, kutatás a BME-n
MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA, Pécs, augusztus Moson Péter, BME 2. Matematika oktatás, kutatás a BME-n Történet: Kőnig Gyula, Kürschák József, Egerváry Jenő. Jelenkor: BME Matematika Intézet (MI, 1996). Igazgatók: Schmidt Tamás, Szász Domokos, Tóth Bálint. 5 tanszék (Algebra, Analízis, Differenciálegyenletek, Geometria, Sztochasztika) kb. 80 főállású munkatárs, további kb. 100 fő (félállás, óraadó, doktorandusz, demonstrátor stb.). Főbb oktatási feladatok: mérnökök, gazdasági szakemberek matematika alapképzése (kb fő/év); matematikus, fizikus képzés (kb. 200 fő/év); doktori iskolák, választható tárgyak stb.

5

6 MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX
MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA, Pécs, augusztus Moson Péter, BME 3. 1. Matematika alapképzés a korábbi ötéves és az új kétciklusú oktatásban „Régi” (5 éves) képzés: Σ4 szemeszter (22óra / 24 kredit). Matematika B1(6/7): Alapfogalmak. Sorozatok. Egyváltozós valós függvények. Matematika B2 (6/7): Lineáris algebra, többváltozós függvények. Függvénysorok. Matematika B3 (6/6): Vektor- , komplex függvények, differenciálegyenletek. Matematika B4 (4/4): Valószínűségszámítás, statisztika. „Új” (B.Sc) képzés: Σ3 szemeszter (16óra / 16kredit). Matematika A1(6/6): Alapfogalmak. Sorozatok. Egyváltozós valós függvények. Matematika A2 (6/6): Lineáris algebra, többváltozós függvények. Függvénysorok. Matematika A3 (4/4). Szakfüggő. Válogatás: Vektor- , komplex függvények, differenciálegyenletek, valószínűségszámítás, statisztika stb.

7 MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX
MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA, Pécs, augusztus Moson Péter, BME 3. 2. Matematika alapképzés a korábbi ötéves és az új kétciklusú oktatásban EO. Építőmérnök, földmérő és térinformatikus: 24+5 ⇒ 16, (-13). GE. Gépészmérnök 24+5 ⇒16+3. Energetikai mérnök 24 ⇒16. Ipari termék- és formatervező 14+3 ⇒12+3. EP. Építészmérnök 8 ⇒ 8. VE. Vegyészmérnök: 20 ⇒ 14. Biomérnök 17 ⇒ 14. Környezet-mérnök 24 ⇒ 14. VIK. Villamosmérnök 23 ⇒ 20, (-3). Műszaki informatikus 19 ⇒ 14. KO. Közlekedés mérnök 24 ⇒ 16, (-8). GTK. Műszaki menedzser 22 ⇒ 16. Közgazdász 23 ⇒ 12.

8 MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX
MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA, Pécs, augusztus Moson Péter, BME 3. 3. Matematika alapképzés a korábbi ötéves és az új kétciklusú oktatásban MESTERKÉPZÉSEK. Államilag finanszírozott idő ≦ 5.5 év (330 kredit). BME ET i határozata: „Az Egyetemi Tanács úgy dönt, hogy a Budapesti Műszaki és Gazdaság-tudományi Egyetemen folyó műszaki és gazdasági képzésben az alap és mesterdiplomákra jutó 330 kreditből a matematika részesedése minden szakon érje el a korábbi tanterv teljes képzési időszakra érvényes kreditértékét.” Várhatóan nagyszámú szakalapítás (>50), nagyszámú felajánlott matematika tárgy (>20).

9 MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX
MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA, Pécs, augusztus Moson Péter, BME 4. Tananyag, módszertan MI: Elmélet – számítástechnika – műszaki alkalmazások, de a kari igények szerint (VIK: definíciók, tételek, elemi alkalmazás). Egységes tankönyv (Thomas’ Calculus, Addison Wesley, angolból lefordítva magyarra). Kiscsoportos gyakorlatok (≦30 fő). Rendszeresen ellenőrzött házi feladatok. Konzultációs technikák (fogadóóra, ügyelet, stb.). Felzárkóztatás (szintrehozó tanfolyam, matematikai alapismeretek tárgy, …). Tehetséggondozás (kiegészítő ismeretek).

10 MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX
MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA, Pécs, augusztus Moson Péter, BME 5. Kérdések, viták Mennyi legyen a matematika részaránya a képzésben, óraszáma, kreditszáma növekedjék, csökkenjen? (↗: hagyományos erősség, konvertálható ismeretek ↔ ↘: új célkitűzés, közvetlenül alkalmazható ismeretek) Ki tanítson matematikát? (matematikus, erre felkészített szakember ↔ mérnök, közvetlen alkalmazó) Tananyag szerkezete? („hagyományos” – kalkulus, lineáris algebra ↔ diszkrét matematika, sztochasztika) Az elsajátítás mélysége? (kevesebbet alaposabban ↔ sokféle reális igény) KOMPROMISSZUM

11 MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX
MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA, Pécs, augusztus Moson Péter, BME 6. Irodalomjegyzék Molnar, K, Jobbagy, A: Suggestion for the implementation of the Bologna Declaration in Hungary in engineering higher education. European Journal of Engineering Education, Vol. 29, No. 1. March 2004, Jobbagy, A, Molnar, K, Sima, D, Two-cycle engineering education in Hungary promotes mobility. European Journal of Engineering Education (accepted for publication). Moson,P, Jobbagy, A: Specialities of Bologna type Education in Hungary International Conference on Engineering Education.. Proccedings, ICEE06. 6 pages. Moson,P: Matematika oktatás a BME kétciklusú képzéseiben. Ezen konferencia CD-je. 4 oldal.

12 Technical University of Budapest
The surroundings of the Budapest University of Technology and Economics - tel.: (36-1) fax: (36-1)

13 Technical University of Budapest
Central Building of the University (designed by A. Hauszmann, 1909) - tel.: (36-1) fax: (36-1)

14

15 Technical University of Budapest
Opening Ceremony of the Academic year 2004/2005 - tel.: (36-1) fax: (36-1)

16 Technical University of Budapest
Building of „Informatica” - tel.: (36-1) fax: (36-1)

17 Pécs (PTE) – Budapest (BME)
ICEE 2008, Pécs (PTE) – Budapest (BME) Abstracts due: February 15, 2008 Notice of acceptance: April 15, 2008 Manuscripts due: May 15, 2008 Registration deadline: June 30, 2008 Conference: July 28 – 30, Pécs July 31, Budapest


Letölteni ppt "Technical University of Budapest"

Hasonló előadás


Google Hirdetések