Tíz játék, tizenegy tüskén Székely Márton

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Szállítási feladat megoldása
Advertisements

Nevezetes algoritmusok
Statisztika 2008 Az elektronikus program használata.
Copyright: Nagylaci jatektan.hu
Oszthatóság Az a osztója b-nek, ha van olyan egész szám, amivel a-t szorozva b-t kapok. (Az a osztója b-nek, ha egész számszor megvan benne.) Ha a|b, akkor.
Egyismeretlenes lineáris egyenletek
A Powerpoint használata (gyorstalpaló)
A normalizálás az adatbázis-tervezés egyik módszere

Az angyalmentők száma: 333. Ez egy különleges meditáció, amelynek segítségével vészhelyzetben is pillanatok alatt kapcsolatba léphetünk az angyalokkal,
2006. február 3. Telefonos feladat Egy egyenlő szárú háromszög alapon fekvő szögei A szárak szöge Mekkorák a háromszög szögei ?
Matematika és Tánc Felkészítő tanár: Komáromi Annamária
2006. február 24. Telefonos feladat Nagypapa 63 évvel idősebb unokájánál, aki idén még nem töltötte be a 16. életévét. Szü- letési évszámuk ugyanazokból.
4. Feladat (2) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
Készítette: Mester Tamás METRABI.ELTE.  Adott egy G irányított vagy irányítás nélküli, véges gráf. Az eljárás célja a G gráf összes csúcsának bejárása.
Rekurzió (Horváth Gyula és Szlávi Péter előadásai felhasználásával)
A Venn-diagram használata
Gráfok szélességi bejárása
Gráf Szélességi bejárás
Algoritmusok Az algoritmus fogalma:
Dominók és kombinatorika
Minimax és problémaredukció, egyszerű példák INCK431 Előadó: Dr. Nagy Benedek Norbert Gyakorlatvezető: Kovács Zita 2011/2012. II. félév A MESTERSÉGES INTELLIGENCIA.
Jelrendszerek, kettes számrendszer
A bőr színe…..
Adatbáziskezelés az MSAccess programmal Makány György 5. rész: Jelentések.
Szállítási probléma - fogalmak
A körlevél készítésének menete
Miskolci Egyetem Informatikai Intézet Általános Informatikai Tanszé k Pance Miklós Adatstruktúrák, algoritmusok előadásvázlat Miskolc, 2004 Technikai közreműködő:
Binom négyzete.
Oszthatóság Az a osztója b-nek, ha van olyan egész szám, amivel a-t szorozva b-t kapok. (Az a osztója b-nek, ha egész számszor megvan benne.) Ha a|b, akkor.
 1. dia: Bemutakozó  2. dia: Tartalom  3. dia: Fogalmak  4. dia: Mi a hasznosság??  5. dia: Általános I.  6. dia: Általános II. táblázat  7. dia:
Szélességi bejárás A szélességi bejárással egy irányított vagy irányítás nélküli véges gráfot járhatunk be a kezdőcsúcstól való távolságuk növekvő sorrendjében.
Gazdasági informatikából megkaptuk a félévi feladatot!!! Mindenki nagy örömére… 0. hét.
Nevezetes algoritmusok Beszúrás Van egy n-1 elemű rendezett tömbünk. Be akarunk szúrni egy n-edik elemet. Egyik lehetőség, hogy végigszaladunk a tömbön,
Térkép. Mi az adat? Minden információ, amit tárolni kell. Minden információ, amit tárolni kell.  szám  szöveg  dátum  hang  kép, stb.
Gráf szélességi bejárása
Készítette: Lakos Péter.  Adott egy irányított vagy irányítatlan, véges gráf.  Írjuk ki a csúcsokat egy kezdőcsúcstól való távolságuk növekvő sorrendjében.
Rendezési algoritmusok
Matematika felvételi feladatok 8. évfolyamosok számára
Gráf Szélességi bejárás/keresés algoritmusa
Az szabály nem megfelelő 1.AlapokA sakkot két játékos játsza egymás ellen. Egyik játékos a sötét, a másik a világos bábukat irányítja. Mindkét játékosnak.
A Dijkstra algoritmus.
SZÉLESSÉGI BEJÁRÁS Gréczy Ákos – JKR7ZR. MESE Van egy középkori kisváros, ahol az utcai lámpákat egy korosodó lámpagyújtogató ember gyújtja fel. Egyik.
A feladat : Építsünk AVL-fát a következő adatokból:100,170,74,81,136,185,150,122,52,190,144 (Az AVL-fa olyan bináris keresőfa, amelynek minden csúcsára.
PowerPoint 7. Évfolyam Formázások. Mentés A feladatot mentsük el a saját mappánkba „7_2_ppt_SajátNév” néven (ahol a SajátNév a saját nevünk helyesen leírva,
Az ábrán az inicializáló blokk lefutása utáni állapotot láthatjuk. A KÉSZ halmazhoz való tartozást színezéssel valósítjuk meg. A nem KÉSZ csúcsok fehérek,
Bernát Péter Buborékos rendezés.
Mélységi bejárás Az algoritmus elve: Egy kezdőpontból kiindulva addig megyünk egy él mentén, ameddig el nem jutunk egy olyan csúcsba, amelyből már nem.
Egyszerű cserés rendezés
2. Feladat. És akkor kezdjük is el! Menü Mint ahogy már megszokhattuk módosítsuk az editek text mező tulajdonságát a minta szerint! Tovább.
Beillesztéses rendezés
Stratégiai játékok. Mit nevezünk stratégiai játéknak? Az ilyen típusú játékokban a játékosok megadott szabály szerint lépnek. Általában kötelező lépni.
Gimp – animációk (1. rész)
Henkin-Hintikka-játék szabályai, kvantoros formulákra, még egyszer: Aki ‘  xA(x)’ igazságára fogad, annak kell mutatnia egy objektumot, amire az ‘A(x)’
Horváth Bettina VZSRA6.  Célja: Az eljárás célja egy véges gráf összes csúcsának bejárása a kezdőcsúcstól való távolságuk szerinti növekvő sorrendben.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 3.
Algoritmusok és Adatszerkezetek Egy kifejezés lengyelformára hozása - bemutató.
Gráf szélességi bejárása. A szélességi bejárás elmélete Célja egy véges gráf összes csúcsának bejárása a kezdőcsúcstól való távolságuk szerinti növekvő.
INFOÉRA Gráfok, gráfalgoritmusok II. (Horváth Gyula és Szlávi Péter előadásai felhasználásával) Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Szélességi bejárás. Véges gráf összes csúcsának bejárása a kezdőcsúcstól való távolságuk szerinti növekvő sorrendben Egy csúcsot egyszer járunk be Egyenlő.
Gráf Szélességi bejárás Készítette: Giligor Dávid Neptun : HSYGGS.
Szélességi bejárás Pátyerkó Dorina (VTYX9O). Szélességi bejárás algoritmusa Kijelölünk egy kezdőcsúcsot. A csúcs szomszédjait megkeressük, majd betesszük.
E-HÓD HÓDítsd meg a biteket!.
A malomjáték. A malom részei 9-9 korong Tábla Legfeljebb 2 játékos.
A malomjáték algoritmusa
A Dijkstra algoritmus.
HÓDítsd meg a biteket! 2. sorozat
Hanoi tornyai Egy egyszerű matematikai feladvány. A lényege, hogy van 3 rúd. Az elsőre rá van téve tetszőleges számú, különböző méretű korong, méret szerint.
Egy sakk feladat megoldása algoritmussal
Nem módosítható keresések
Előadás másolata:

Tíz játék, tizenegy tüskén Székely Márton www.furfang.hu Évek óta olyan gondolkodtató feladatokat gyűjtögetek, amelyek megoldásához eszközök szükségesek. Ezekkel az eszközökkel az a baj, hogy – általában – csak egy bizonyos feladat megoldására használhatóak és így nem „gazdaságos” az elkészítésük. Olyan feladatokat is találtam, amelyek ugyanazon az eszközön játszhatók, még ha nem is kell mindig minden korongot és/vagy tüskét a játékba bevonni.

HELYCSERE A 11 tüskén 10 korong van (a középső tüske üres), 5 fehér és 5 fekete.   A játék célja: cseréljenek helyet a fehér és a fekete korongok!

EGYMÁSRA RAKÁS 8 KORONGGAL Egymást követő 8 tüskén 8 korong, a maradék három tüskét nem használjuk. A korongok közül egyet felemelünk, két korongot átugrunk vele, és a harmadikra rátesszük és többet nem mozgathatjuk. Érjük el, hogy négy tüskén 2 -2 korong legyen.

ÖT KORONG SZÉTVÁLOGATÁSA 11 TÜSKÉN 11 tüskénk, 3 fekete és 2 fehér korongunk van, a tüskéken váltakozó sorrendben elhelyezve. A korongokat mindig kettesével kell mozgatni (a sorrend megváltoztatása nélkül) és egyszerre csak két egymás melletti tüskén lévő, különböző színű korong szerepelhet egy lépésben. A két koronggal bármilyen irányba léphetünk szomszédos tüskékre. A játék célja, hogy négy lépésben a 11 tüske másik végére úgy helyezzük el a korongokat, hogy elől a két fehér, utána a három fekete álljon.

NYOLC KORONG SZÉTVÁLOGATÁSA 10 TÜSKÉN Vegyünk 4 fehér és 4 fekete korongot, és helyezzük el őket váltakozó sorrendben egymást követve a tüskéken. A feladat az, hogy a két szabad hely felhasználásával, (amelyek egymás mellett vannak a bal oldalon) négy lépésben változtassuk meg a korongok sorrendjét úgy, hogy először a fehér, aztán a fekete korongok következzenek. A korongokat továbbra is kettesével, a sorrend változtatása nélkül szomszédos tüskékre mozgathatjuk.

NYOLC KORONG SZÉTVÁLOGATÁSA FORGATÁSSAL 10 TÜSKÉN Vegyünk 4 fehér és 4 fekete korongot, és helyezzük el őket váltakozó sorrendben a tüskéken. A feladat az, hogy a két szabad hely felhasználásával, öt lépésben változtassuk meg a korongok sorrendjét úgy, hogy először a fehér, aztán a fekete korongok következzenek. Az egymás melletti korongokat kettesével, a sorrend felcserélésével (forgatással) rakhatjuk át két egymás melletti szabad tüskékre.

ÖT KORONG FORGATÁSA 11 TÜSKÉN 11 tüskénk van; 3 fekete és 2 fehér korongunk, a tüskéken váltakozó sorrendben elhelyezve. A korongokat mindig kettesével kell mozgatni - a sorrend kötelező felcserélésével (forgatással). Egyszerre csak két egymás mellett lévő korong szerepelhet egy lépésben és egymás melletti tüskékre lehet lépni. A játék célja, hogy négy lépésben a 11 tüske másik végére úgy helyezzük el a korongokat, hogy elől a két fehér, utána a három fekete álljon.

ÖT KORONG FORGATÁSA 11 TÜSKÉN MEGKÖTÉSSEL Ugyanaz a feladat, mint az előző játékban. Annyit nehezítettünk, hogy most minden lépésben kell szerepeljen egy fehér és egy fekete korong. Hat lépéses megoldásokat találtunk.

EGYMÁSRA RAKÁS 10 KORONGGAL Ebben a játékban 10 tüskén lévő, 10 azonos korong szerepel. A korongok közül egyet felemelünk, és valamelyik irányba elindulva két korongot átugrunk vele, és a harmadikra rátesszük és többet nem mozgathatjuk. Szabad tüskére nem lépünk és két korong együttesét sem bontjuk meg. A játék célja, hogy a korongok – bárhol a tüskéken – kettesével egymásra kerüljenek.

Leszedéses feladatok Helyezz el 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 korongot a tüskéken olyan elrendezésben, hogy egy kivételével mindegyiket leszedhesd a következő szabályokat betartva: Csak egy korongot lehet átugrani; Az átugrott korongot kötelező levenni; Csak üres tüskére szabad lépni és minden lépésben egy korongot le kell venni;

Csuka Ruma Valamelyik tüskéről leemeljük a két korongot és balra haladva egyesével rárakjuk a többi tüskére, természetesen az utolsóra is, a Rumára – ide kell begyűjteni minden korongot és amit beraktunk azt már nem mozgathatjuk el. Ha a Rumánál (az utolsó tüskénél) nem fogyott el minden korong, akkor az elosztást jobbról az első tüskénél folytatjuk mindaddig, amíg el nem fogynak a kezünkből a korongok. Ha utolsó korongunk a Rumába került bárhonnan folytathatjuk; ha olyan tüskére került, amin van korong, akkor minden korongot felemelve folytatjuk az osztogatást, de ha üres tüskére kerül, akkor vesztettünk és kezdhetjük elölről a játékot.