Ebiff curriculum assessment Az meg micsoda?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

Europass önéletrajz.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Korai fejlesztés, korai intervenció tapasztalatai Biztos Kezdet mentorképzés Velence Meszéna Tamásné Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ.
Munka-magánélet egyensúlya- a vállalkozás, mint lehetséges megoldás
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
Mentorszülők – mentőszülők autizmusban
Mi a SzIA Minőségi Modell?  A SzIA Minőségi Modell olyan szervezet-, és minőségfejlesztési rendszer, amelyet először speciálisan nonprofit területen.
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Mintacím szerkesztése Mintaszöveg szerkesztése –Második szint Harmadik szint –Negyedik szint »Ötödik szint 1 ENERGETIKAI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUM „ESZI”
Europass dokumentumok cégeknek We mean business, október 18.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
DISSZEMINÁCIÓ Eredmények, ismeretek megosztása.
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Fodrász osztály. Vállalkozási ismeretek 3. tétel
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
A HR respektusa Energin Kft. Energin Kft. Megismerés Hasznosság Felhatalmazás Szakértelem Hitelesség Egyensúly.
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
„Szemléletváltás az oktatásban” Az Igazgyöngy Alapítvány pályázata.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Filipine Továbbképzés a Büntetésvégrehajtási Szervben, a szociálpszichiátriában, a pszichiátriai kezelésben és a szociális intézményekben.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Európa 2020 A lisszaboni stratégiát felváltja az Európa 2020 stratégia Az új stratégia központi kérdése az Unió versenyképessége, de más, új célokat is.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
The Social Work in Hospice and Palliative Care Network A Szociális Munka a Hospice és a Palliatív Gondozási Hálózatban (SWHPN)
Controlling tevékenységek kritériumai Jelentésdialógus A jelentésben fontos tényezők ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE.
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
Szoftverfejlesztés az Informatikus Szakigazgatási Agrármérnök szakon Bakó Mária Várallyai László DE, Gazdaságtudományi Kar.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A PROTOKOLLOK SZEREPE A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATI FELADATOK ELLÁTÁSÁNAK TÁMOGATÁSÁBAN (TÁMOP B) Szitó Imre fejlesztéskoordinátor, főmunkatárs EDUCATIO.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
A befogadó kisgyerekkori fejlesztés szakpolitikai kihívásai és megoldásai A Biztos Kezdettől a gyermekvédelmi gondoskodásig 25 éves az ENSZ Gyermekjogi.
Biztos Kezdet Gyerekházak
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
Let’s coach it!
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Wiegersma: a tanácsadás szintjei
„A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM – 15 – MI – 0092 projekt szakmai bemutatása Összeállította: Dr. Dobos László 3.KEMA Kuratórium.
IBD betegek életminőségét befolyásoló objektív és szubjektív körülmények felmérése Június MCBBE egyesület beteg tagjai között végzett kérdőíves felmérés.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Ágazatközi együttműködés
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Motivációs kutatások kutatási kérdései
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Előadás másolata:

Ebiff curriculum assessment Az meg micsoda? Topolánszky-Zsindely Katalin klinikai szakpszichológus, gyógypedagógus, családterapeuta zsindelyk@t-online.hu 2009. április 16.

Nézzük meg, eszik-e vagy isszák? Ennyi minőség után, lássuk, hogy a kora gyermekkori intervenció, mint szakma, miként jön létre. Hogy foglalkozásként mi tartozik ide, azaz mit teszünk, azt egyszerűbb megfogalmaznunk, talán… De hogy, milyen úton jutottunk ehhez a szakmához, azaz milyen tudást, mennyi gyakorlatot kellett ehhez megszereznünk, azt nehéz lenne összeszednünk. És ahányan itt ülünk, annyiféle utat jártunk be, hogy végül egy helyen, egy szakmában kössünk ki.

Kit tekintünk kora gyermekkori intervenciós szakembernek? A gyógypedagógust, aki ismeri az átlagos fejlődést és a megkésett pszichomotoros fejlődést? A gyógytornászt, aki ismeri a mozgásfejlődés megfelelő ütemét, és felismeri a megkésett mozgásfejlődést? A gyermekpszichológust, aki ismeri a gyermek lelki fejlődését és gyermekkori pszichológiai rendellenességeket? Vagy a gyermekorvost, aki szintén ismeri a gyermek testi, szellemi fejlődésének megfelelő ütemét… Vagy más szakorvost, neurológust, pszichiátert? Vagy a kettős szakembert, aki pl. mint én, aki először oligofrénped.-pszichoped. szakon végzett, hogy aztán pszichológus, majd családterapeuta legyen?

Különböző szakmák karöltve ugyanazon cél érdekében: Nyilván önmagában véve senki De, ha ennyire különböző helyekről érkeztünk, akkor van-e mód egységesíteni a szakmai követelményt? Lehet-e egységesíteni, pl. az elvárások szintjén, legalább szakmánként? Mi a helyzet Magyarországon? És mi a helyzet más országokban? Mi a helyzet Európában?

Létezik-e egy standard a kora gyermekkori intervenciós szakmában? Létezik legalább egy próbálkozás, ami erre vállalkozik. A LLL Leonardo Projekt keretein belül Manfred Pretis és munkatársai kidolgoztak egy ilyen standard programot. Nyolc kulcsterületet összefogva állítottak össze egy ún. curriculumot (magyarul személyes szakmai tanmenetnek, ill. portfóliónak fordítottuk), melyet online lehet kitölteni, majd értékeltetni

Curriculum online kitöltése: Először arra van lehetőség, hogy a szakember saját fontos adatait kitöltse, többet között alap-végzettségét (pl. gyógypedagógus, pszichológus, orvos, gyógytornász stb.) Emellett végzettségének legmagasabb szintjét, pl. masters, bachelor, PhD., stb. És végül creditpontjait, vagy - a már nem legfiatalabb korosztályra gondolva - óraszámokat lehet megadni Itt az érdemjegyekre már nem kíváncsiak…, de csak az indexeink, és továbbképzéseket igazoló dokumentumok kellenek a kitöltéshez

A curriculum folyt.: Ezt követően 8 kulcsterületen részletezzük ismereteinket Az első terület a felmérés és diagnosztikához szükséges ismeretek A második terület a családra hangolódáshoz szükséges ismeretek A harmadik terület a teamben történő együttműködésre vonatkozó ismeretek A negyedik terület az egyéni fejlesztési módszerek Az ötödik terület a speciális funkcionális kompetenciák A hatodik terület a személyes kompetenciák A hetedik szint a gyakorlatok, ill. tapasztalati tudás A nyolcadik a diplomamunka (cím, téma, tartalom…)

Hozzáférés curriculumhoz: Eredetileg angolul és németül volt hozzáférhető a curriculum A Pretis-team különböző projektek keretein belül továbbdolgozott ezen a munkán, és más európai országokat, most Magyarországot (és ezen belül Központunkat) is bevonta a közös munkába. Ennek köszönhetően jelenleg az alábbi nyelvekkel bővülve áll rendelkezésre a curriculum a www.ebiff.org honlapon: német, angol, magyar, szlovák, török, és görög

Tapasztalok, eredmények, tanulságok: A Bp.-i KFK munkatársai önként, ha nem is dalolva, kitöltötték a curriculomot. Ezt ezúton is szeretném megköszönni nekik! Meg kell jegyeznünk, hogy a megadott 30-45 perc (a szerzők szerint ennyi idő alatt kitölthető) nem reális, de egyszer a 2-3 óra is túlélhető a cél érdekében… A kitöltést felsorolt, javasolt tartalmak segítik

Tapasztalok, eredmények, tanulságok folyt.: Az első területen (felmérés/diagnosztika) igen jónak mondható a képzettségünk A családra hangolódáshoz szükséges ismereteink azonban sajnos hézagosak (pl. kommunikációs és a családok működésével kapcsolatos ismereteink, pszichodinamika, pszicho-szociális helyzet stb.) Ha belegondolunk abba, hogy a kora gyermekkori intervenciós tevékenység keretét képezi, kézen-fekvő, hogy ezeket fontos lenne az oktatásba, képzésbe beépíteni A team-munkához is van még mit fejlődnünk… hogy sikeresebb legyen az együttműködés (pl. etika, kutatás)

Tapasztalok, eredmények, tanulságok folyt.: Az egyéni fejlesztő módszerek ismeretében sem kell szégyenkeznünk De gyakorlati/funkcionális kompetenciáinkkal már kevésbé vagyunk tisztában és kevés a jogi ismeretünk A személyes kompetenciánkat pedig jellemzően alulbecsüljük, tehát önismeretre van szükségünk a szakmai önbizalom megszerzéséhez A nemzetközi tapasztalatok is hasonlóak

A munka folytatódik: Megalakult a Kora Gyermekkori Intervenció Egyesülete,így a szakmai egységesítés kérdése most még aktuálisabb A curriculum kitöltése szintén egy lépés a minőség irányába. Magyar nyelven is hozzáférhető és egy nemzetközi bizottság által értékeltethető. Érdemes élni vele, aki kimarad, lemarad… De ezen túlmenően lesz lehetőség egy olyan adatbázishoz hozzáférni, amely kora gyermekkori intervenciós tanulmányokat, előadásokat tartalmaz, több nyelven, így magyarul is. Érdemes tanulmányokkal jelentkezni erre a portálra. A legfontosabb az, hogy a családoknak jár a minő-ség a kora gyermekkori intervenciós szolgáltatásban!

Köszönöm a figyelmet! Köszönöm a figyelmet!