A felnőttképzések rendszere és gyakorlata az Esőemberekért Egyesület képzéseiben.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Advertisements

EQUAL 11 Aktív MŰHELY Főpályázó: Kézenfogva Alapítvány
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Mentorszülők – mentőszülők autizmusban
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
KULCS program gyakorlati tapasztalatai Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége – Horváth Nikoleta.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
Kézenfogva Alapítvány
Mozgáskorlátozott emberek foglalkoztatását, önálló életvitelét segítő eszközfejlesztő műhely és szolgáltatási hálózat  Azonosító szám:TÁMOP /
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
ÉFOÉSZ FECSKE SZOLGÁLAT Kapocsi-Pécsi Anna szakmai vezető
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Az Aktív Műhely modell ismertetése.  : Országos felmérés a szociális intézményekben élő értelmi fogyatékos, autista emberek foglalkoztatási.
Értékelés a pedagógiában
Modláné Görgényi Ildikó. Vidékfejlesztés A gazdaság folyamataiban látható és minden érintett számára érezhető javulás következzen be. Minőségi, a környezet-
A gondnoksággal kapcsolatos szemléletváltás az új Polgári Törvénykönyv cselekvőképességi szabályaiban Kovács Melinda Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik.
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
Az EU-s projektek fenntartási tapasztalata a JNSZ TISZK-ben Országos Egyházi TISZK Zárókonferencia Kazincbarcika
Tranzit foglalkoztatás a Civil Nonprofit Kft-nél
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
LOGO A NDRAGÓGIA ÉS KÖZMŰVELŐDÉS EKF Nyílt Nap december 6.
VEZETÉSI STÍLUS A STÍLUS FOGALMA a VEZETÉSI stílus fogalma,
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Fogd A Kezem Alapítvány
A vidéki tér sikertényezői
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Tanuló szervezet.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Értelmi fogyatékossággal élő személyek támogatott lakhatása
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
A VISSZAÚT ÉPÍTŐKÖVEI Készítette: Balatoni Ágnes | Utcai Szociális Segítők Egyesülete |
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
A PROTOKOLLOK SZEREPE A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATI FELADATOK ELLÁTÁSÁNAK TÁMOGATÁSÁBAN (TÁMOP B) Szitó Imre fejlesztéskoordinátor, főmunkatárs EDUCATIO.
Munkára felkészítés Könnyen érthető munkavédelem Munka-, és tűzvédelem
A TECHNIKA TANTÁRGY TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEI
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
Down Alapítvány TÁMOGATOTT ÜGYINTÉZÉS 1145 Budapest, Amerikai út 14. Tel.: (061) A Támogatott.
Elektronikus Munkaerőpiaci Adatbázis és Karrierpont Hálózat TÁMOP / ,,e-KARRIER” CSAT Egyesület Cím: 4025 Debrecen, Arany János utca.
Bentlakásos intézmények kiváltása – TIOP /1
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A támogatott lakhatás kihívásai
SZIME XVII. KONFERENCIA
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
TÁMOP /2/A SZOCIÁLIS KÉPZÉSEK FEJLESZTÉSE, SZAKEMBEREK ÉS ÖNKÉNTESEK KÉPZÉSE, TOVÁBBKÉPZÉSE ÉS KÉSZSÉGFEJLESZTÉSE, VALAMINT A HELYI FEJLESZTÉSI.
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai „Eszköztár és kapcsolati háló” Szakmai konferencia Rehabilitációs és Szociális Igazgatóság.
HAZAI REGIONÁLIS SZAKMAI VIZSGAKÖZPONT HÁLÓZAT ELKÉPZELÉSEK Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék „Szakképzési és felnőttképzési.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Proj_men_nazs_1 Nagy Zsolt
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
Kompetencia alapú szakoktatás
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
A foglalkoztatás tervezése a kiváltási Programban
Előadás másolata:

A felnőttképzések rendszere és gyakorlata az Esőemberekért Egyesület képzéseiben

Felnőttképzés: rendszerezett tudás-, ismeretátadás, képesség- készségfejlesztés szervezett formában egy adott kör számára DEFINÍCIÓ

A FELNŐTTKÉPZÉS HAZAI RENDSZERE Iskolarendszerű képzések Közép- és felsőfokú oktatási rendszerek Iskolán kívüli felnőttképzés Deklarált jogok, finanszírozás nélkül Akkreditált felnőttképzési intézmények Képzési programok OKJ-s programok Alap- elágazó- ráépülő- programok Akkreditált programok Piaci igényekre gyorsan reagáló képzési lehetőség

Autista és értelmi fogyatékos személyek felnőttképzése Akkreditált intézményi keretek Esőemberekért Egyesület Aktív Műhely Nonprofit Kft Autista és értelmi fogyatékos felnőttek képzési rendszerének hiánya Képző intézmények hiánya Képzési programok hiánya Képző szakemberek hiánya Finanszírozás hiánya

A „Fogyatékos személyek felnőttképzése” elem az AM eszközei között 5 kulcsterület Fogyatékos személyek Támogatói környezet Szakemberek Szervezet Társadalom

Célok a felnőttképzéssel

Általános képzések az Esőemberekért Egyesület kereteiben  Általános kompetenciák szinten tartásáért és fejlesztéséért (PL-2963)  Önálló személyes működés  Önálló életvitel  Szociális és kommunikációs képességek javítása  Fejlesztő képzések Támogatott döntéshozatal a munkavégzéshez (PL-5769)  Munkára felkészítő, szakmaválasztást segítő képzés

Szakmai képzések az Esőemberekért Egyesület kereteiben PL-5772 Biotermékek feldolgozóipari előállítása  Lekvár  Aszalás  Bioragasztó  Hidegen sajtolt olajok PL-6135 Hagyományőrző vendégfogadós (PL-1774) Konyhai kisegítő, felszolgáló képzés

Mérhetőség a képzésekben 1-4 közvetlenül irányított: a főszerep a segítőé, ő kezdeményezi a cselekvéseket A segítő személy közvetlenül tevőlegesen és verbálisan/vizuálisan irányítja a fogyatékos személyt. Egy segítő - egy fogyatékos az arány 1. együttdolgozásegy segítő személy közvetlenül, a fogyatékos személy kezét irányítva, tevőlegesen segít, ketten végzik az adott folyamatot és verbálisan vagy vizuálisan is motiválja - az önállóság felé vezető út első lépcsője 2. erősen megtámogatott tevékenység: mozdulat- indítással és több csatornán eljuttatott információkkal erősen megtámogatott tevékenység (szóbeli, gesztussal kísért, vizuálisan kísért stb.) egy segítő személy közvetlenül, a fogyatékos személy kezét határozott mozdulat-indítással segíti, közben verbálisan vagy vizuálisan is motiválja 3. támogatott tevékenység: enyhe mozdulat-indítással és verbálisan támogatott egy segítő személy közvetlenül, a fogyatékos személy kezét laza mozdulat-indítással segíti, közben verbálisan vagy vizuálisan is motiválja 4. verbális vagy egycsatornás irányítással végzett tevékenység A segítő személy csak verbális vagy vizuális támogatást nyújt

Mérhetőség a képzésekben 5-9. közvetetten irányított: a főszerep a fogyatékosé, ő a kezdeményezi a cselekvéseket, a segítő tanácsadói szerepet tölt be A segítő személy csoportot irányít, a motiváltság és az önállóság fokozásával 5. felügyelettel kísért feladatvégzés: az együtt tanult feladatok rögzültek, aktuálisan de automatikusan végzi is Az adott szituációban motiváltság nélkül, automatikusan a tanult rövid feladatsort elvégzi a csoportban 6. felügyelettel kísért feladatvégzés: a feladatmegoldásra belső késztetése van, ehhez tud irányítást kérni Önmaga észreveszi a feladatot, motivált és az aktuális feladatvégzéshez - kiválva a csoportból - segítséget kér 7. felügyelettel kísért feladatvégzés: a feladatmegoldásban felismeri saját tevékeny szerepét Önmaga észreveszi a feladatot, motivált és az aktuális feladatvégzésben önmaga kezd tevékenykedni - jól-rosszul - irányítást igényel 8. felügyelettel kísért feladatvégzés: a feladatmegoldáshoz a megfelelő eszközöket tevőlegesen hozzárendeli Önmaga észreveszi a feladatot, motivált és az aktuális feladatvégzésben önmaga kezd tevékenykedni, amihez munkaeszközt is használ - jól- rosszul - irányítást igényel 9. felügyelettel kísért feladatvégzés: valamilyen minőségi szinten a feladatot elvégzi Önmaga észreveszi a feladatot, motivált és az aktuális feladatot munkaeszközzel elvégzi - nem igényel irányítást - ellenőrzést igen 10. önállóan tudja és jó minőségben elvégzi a feladatot Önmaga észreveszi a feladatot, motivált és az aktuális feladatot munkaeszközzel elvégzi - nem igényel sem irányítást, sem ellenőrzést

További feladatok a fogyatékosok felnőttképzése területén A felnőttképzés szükségességének társadalmi elismertetése A szakemberek tudatformálása Szakember-képzés A felnőttképzés finanszírozása Újabb képzési programok akkreditálása TISZK-mintára központok létrehozása

Köszönöm a figyelmet!