JANUS PANNONIUS GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Értékelés a pedagógiában
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Fontosabb fogalmak Képesség :
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6. Kompetenciafejlesztés a Lorántffy iskolában Marczona.
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Új évszázad - Új módszerek1. 2 Támogató: ESZA A projekt megvalósításának kezdete: A projekt befejezésének időpontja:
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLTATÁSOK - MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS ALTERÜLET Liptákné Czakó Ildikó Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A bűvös 200 pont….
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az országos mérések megújult rendszere
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Nemzeti Köznevelési Portál
Szent László Középiskola Szekszárd
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Előadás másolata:

JANUS PANNONIUS GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA

Logo

Címer

Amiről beszélni fogok: Miért? Érettségi példák. Mit is csinálunk? Kik csinálják? Mit végeztünk? Hogyan csináljuk? Mik a fejlesztés irányai? Ami jó benne. Nehézségek. Dilemmák.

Fárasztó kínlódásokból jött világra.” (Janus Pannonius) „Képességed azonban nem véletlen ajándék: Fárasztó kínlódásokból jött világra.” (Janus Pannonius)

Miért?

Miért? Ha nincsenek beiskolázási gondjai. Ha beiskolázáskor a felvett gyerekek átlaga 4,75. Ha a kompetencia alapú központi felvételin a felvett tanulók pontszámának átlaga 35p és 40p között mozog az egyes osztályokban. Ha 10. évfolyamos országos kompetencia mérésen minden évben kiemelkedően szerepel az iskola (matematikából 8, szövegértésből 3 iskola előz meg bennünket). Ha kimeneti eredményeinkkel elégedettek vagyunk (érettségi átlag 4,3). Csak az 5db aktív tábláért és a hozzátartozó technikai eszközökért?

Azért, mert (1): A globalizáció stációi: Az Első globalizáció (1492-1800): az országok és az erő ideje, versenye. A Második globalizáció (1800-2000): a globalizáció mozgatórugója a multinacionális cégek jelenléte. A Harmadik globalizáció (2000 után): az egyén kilépését a lapos világba már nem hardver, hanem szoftver teszi/tette lehetővé.

Azért, mert (2): Valahol Afrikában minden reggel felkel egy gazella. Tudja, hogy gyorsabbnak kell lennie a leggyorsabb oroszlánnál, különben vége. Valahol Afrikában minden nap felkel egy oroszlán. Tudja, hogy gyorsabbnak kell lennie a leglassúbb gazellánál, különben éhen hal. Mindegy, mi vagy, oroszlán vagy gazella. Fuss, amint felkel a Nap. (Afrikai tanmese, az ASIMCO Technologies kínai üzemében)

Azért, mert (3): De nem mindegy, hogy merre futunk. Bármely fejlődni képes rendszer alapvető problémája ma: Merre tovább, ha minden változik? Magától senki sem fog futni. A folyamatos fejlődés, megújulás lehetőségét biztosítani kell. Sőt, ezt nem elég biztosítani, hanem gerjeszteni, stimulálni, segíteni kell. Ha nem csinálunk semmit, mint tanítunk, akkor is eltelik az idő (pl.: esti beszélgetés - borsótisztítás). Minden projektből sokat lehet tanulni, de lehet, hogy egy az egyben csak keveset lehet hasznosítani belőle az intézményben (Anyám, én nem ilyen lovat akartam!) Ma nem sokat lehet válogatni. Rendelkezni kell egy jövőképpel, egy stratégiai fejlesztési tervvel, és azokkal a projektekkel érdemes foglalkozni, amelyek ehhez illeszkednek.

Azért, mert (4): A pp célkitűzéseit hozzá illő projektekkel kívülről meg kell támogatni. Ez a projekt alkalmas volt arra, hogy pedagógiai programunk célrendszerét segítsen valóra váltani (egyszerűen illik hozzánk). A partneri igény- és elégedettségmérésből kiderült, hogy diákjaink modernebb, érdekesebb módszereket várnak el tőlünk – a mai gyerek (még a fegyelmezett sem) nem hajlandó (nem is tud) napi 6-8 órát csendben ülni az iskolában. Valóban nem statikus, hanem alkalmazni képes tudást kell adni a tanulóknak – kompetencia. Az érettségi vizsga számonkérése is e felé mozdult el (majd mutatok példát) – még nem mindenhol ilyen.

Azért, mert (5): A csoportmunka nagyon fontos: Differenciált oktatás, Projekt, Minden projekt csoportmunkában valósul meg, Lovász László (Video) http://www.hirtv.hu/?tPath=/musorok/&article_id=177728   A tanárok sem tudnak csoportban dolgozni, pedig de sokszor kellene (nézzünk magunkba)! A fejvadász cégek ma már nem csak az első számú vezetőket keresik, hanem meghatározott csoportszerepre alkalmas egyéneket is. Azért, mert 1996 óta ez az iskola minden - az oktatást megújítani szándékozó - programban benne volt (önfejlesztő).

Történelem IV. A modern demokráciák működése Az USA kialakulása Tételcím: Mutassa be a demokratikus államszervezet kialakulásának korai példáját az USA alkotmányának elemzésére támaszkodva!

Pontozás Feladat megértés: 12p Tájékozódás térben és időben: 6p Szaknyelv alkalmazása: 6p Források használata és értékelése: 12p Az eseményeket alakító tényezők feltárása: 18p Világosság, nyelvhelyesség : 6p Összesen: 60p

Magyar TÉMAKÖR: PORTRÉK TÉTEL: VÖRÖSMARTY MIHÁLY FELADAT: Értelmezze a kert és az út motívumokat a Csongor és Tünde című drámai költemény alapján!

Földrajz 18. A, Az ábrák segítségével mutassa be a passzát szélrendszer hatását a szavanna éghajlat átmeneti jellegének kialakítására! Hasonlítsa össze a nedves és a száraz szavanna éghajlati sajátosságait! B, Olvassa le a tematikus térképről a GDP és a munkanélküliség területi eltéréseit Magyarországon, magyarázza mag azok okait és összefüggéseit!

Mit is csinálunk? 9. és 10. A - matematika, szövegértés, szoc. életv. 9. és 10. B - szövegértés, szoc. életv. befogadó tantárgyak történelem társadalomism. fizika földrajz kémia osztályfőnöki Mindenből „A”

Kik vesznek részt benne (1)? Projektirányítás: Ritter Attila - a projekt irányítása Ornódi Zsuzsanna – szakmai irányítás Papp Zsuzsanna - projektasszisztencia Kanizsai Józsefné – pénzügyi műveletek lebonyolítása Megvalósítók: Dr. Balogh Gyöngyi - szövegértés-szövegalkotás Dr. Almásiné Balatinácz Éva -szövegértés-szövegalkotás Kárpáti Ágnes - matematika Sáráné Dombi Anna - matematika és szövegértés-szövegalkotás Ravasz Gyöngyvér - szociális, életviteli és környezeti Szlovák Szabolcs - szociális, életviteli és környezeti

Kik vesznek részt benne (2)? Új belépők: Meiszterics Zoltánné - szociális, életviteli és környezeti Juhász László - szociális, életviteli és környezeti Perger Attila - szociális, életviteli és környezeti És még sokan mások - reményeim szerint mindenki, akit megérint a program.

Mit végeztünk el eddig? A 6 megvalósító 24X30 óra = 720 óra képzésben részesült. A projektvezetés 2X30=60 óra képzésen vett részt. Az összes matematika tanár képzés keretén belül ismerkedett meg a programmal. A magyarosok óralátogatásokon ismerkedtek meg egymás munkájával. A történelem tanárok a tanórák CD-felvételeinek elemzésével ismerkedtek a programmal. A kollégák számos belső továbbképzésen vettek részt. 9. évfolyamon másodszor, 10. évfolyamon először tanítunk a program szerint. A pp módosításra került. Az egyéni fejlesztésekkel készen vagyunk. A technikai fejlesztések napokon belül lezárulnak. Készen állunk a projekt zárására.

Hogyan? Tisztességesen a vállalt program szerint! Arra bíztattam a kollégákat, hogy bátran szelektáljanak! A módszertan a fontos! Minket az érettségi követelmények vezérelnek, és amit eddig a HEFOP-ból láttunk, az nem fedi teljesen ezt le (kevés és sok). Inkább csak hasonlít az érettségi követelményekhez. Nehezen, mert igen munkaigényes.

Mik a fejlesztés irányai? Tanár-diák-szülő közötti együttműködés további erősítése. Kompetencia fejlesztés? Inkább a használható új módszerek kipróbálása és ésszerű, átgondolt beépítése a napi munkába. Tanárok módszertani kultúrájának fejlesztése. További, a programunkhoz illeszkedő projektek felkutatása és indítása.

Ami jó benne Megmozdult a tantestület. Tényleg sokaknak szélesedett a módszertani repertoárja. Digitális technika kezelésének kompetenciája alakult ki a kollégáimnál. Rákényszerülnek az együttműködésre. + változás a tanulók közötti szocializációs folyamatban – saját kérdőívvel mérés. Egyesek elutasítják, mások használják és sokak óvatosan közelednek hozzá. Mindenkit önvizsgálatra, a tananyag és a módszertan átgondolására késztet – még azt is, aki tagadja.

Nehézségek A 14 éves tanuló nehezen szokja meg a csoportmunkát (ő egyéniség). Kínkeserves dolog rászoktatni őket. Alig várjuk, hogy egy-egy osztályba kerüljön majd néhány olyan gyerek, aki dolgozott már így. Nagy az osztálylétszám, kicsi a terem. A magyar tantárgy problémája. A nagyon okos gyerek nem akar csoportban dolgozni. (B osztály problémája). Az Érettségi követelmények.

Dilemmák Hogyan folytassuk a 11-12. évfolyamon? Milyen kerettanterveket válasszunk? Mi történjen a hatosztályos gimnáziumban? Mit várhatunk el az újonnan belépő kollégáktól?

Várjuk az általános iskolából hozzánk érkező HEFOP-os tanulókat, mert velük talán könnyebb lesz nekünk! Alkalmazzák a SuliNovás oktatási programcsomagot kellő kritikával, ésszerűen és módjával!

Köszönöm a megtisztelő figyelmüket!

A PP célrendszere Sokoldalú általános műveltség biztosítása korszerű szemlélettel Jó kommunikációs készség kialakítása Tudományos ismereteken alapuló alkotó gondolkodásra nevelés A különféle területeken megmutatkozó tehetség kibontakoztatása Közép és emelt szintű érettségire, továbbtanulásra való felkészítés Célunk egyéni és közösségi emberi értékek kialakítása Önmagával és környezetével összhangra törekvő személyiség kialakítása