3. Mit tudunk biztosan, és mit tanítsunk az iskolákban az élőlények származásáról?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Advertisements

6.tétel Ön egy kisvállalkozás számítástechnikai munkatársa. Munkahelyén mindössze néhány számítógépes munkahely van. Feladata a kisebb hardveres hibák.
A bibliai lecke előkészítése és tanítása (3.)
A központi igazság kiválasztása
Kognitív nyelvészet Készítette: Molnár Dániel és Herczeg Renáta.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Trend vagy evolúció? üzleti döntésfolyamatok átalakulása a túlélés és fejlődés érdekében Dr. Csorbai Hajnalka Opten Informatikai Kft. Opten - Céginformáció.
8. A Föld történetének időbelisége, órája
A KÖNYVTÁR – KAPU A VILÁGRA A Halis István Városi bemutatói 2003.
Deviancia Minden tünet kialakulásánál szerepet játszik:
A történelem tanításának és tanulásának módszerei és stratégiái 2007
A FÖLD egyetlen ökológiai rendszer
Albert Einstein idézetek.
Készítette: Tóth Enikő 11.A
A többszörös összehasonlítás gondolatmenete. Több mint két statisztikai döntés egy vizsgálatban? Mi történik az elsõ fajú hibával, ha két teljesen független.
2. Bizonyított-e az evolúció elmélete?
Hogyan rontsd el gyermeked jövőjét?
Isten?.
A matematika Albert Lenard 5 B osztaly. A matematika: speciális tan; melyről az emberiség (mint lentebb látható) többezer év óta még nem tudta eldönteni,
Hit és Tudás Szombathely, SEK, április 4. Dr. Németh Norbert.
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
Szakdolgozat címe Készítette: X.Y Miskolci Egyetem
38. A magyar illetve előmagyar történelem, a magyarság származása (bevezető) A 6. és a Középiskola 2. osztályában használható Dr. Mészáros Zoltán.
Tibai Eszter Indíts el új munkatársat! A képek származási helye: internet és saját.
George Berkeley a lélekről: szubsztancia mint kötegelmélet Bartha Dávid.
A kulturális antropológia etológiai aspektusa. "Az embernek mint fajnak nagy evolúciós újítása a közösség kifejlődése. Nem az egyének versenye a döntő.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
Aszexuális, szimpatrikus speciáció
Vicces, hogy milyen könnyű levegőnek nézni Istent, és csodálkozni, hogy a világ pokollá válik.
Albert Schweizer A nagy titok
(kép – Philip Shriver) Tanítsunk portfóliókészítést Papp Gyula Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola.
Költségkezelés Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
1. zárthelyi dolgozat 60 perc 1.A darwini elmélet előzményei 2.A szociáldarwinizmus kialakulása (19. sz.) 3.A behaviorizmus.
Védekezés és alkalmazkodás az agrárterületeken III. Magyarországi Klímacsúcs Szentendre, január 19. Jolánkai Márton Szent István Egyetem.
Ne sírj, apám! – Don’t Cry Daddy! Apám meg én a kisszobában, csendes esti félhomályban, béke van, ő mégis sír. Én nézem, nézem meglepetten, szégyelli,
Egy perc az élet – It’s Now Or Never Egy perc az élet. Ne menj tovább! Ígérd meg, drágám, az éjszakát! Tán holnap elszáll a vágy. Egy perc az élet, ölelj.
AZ ATEISTA FILOZÓFUS.
Vásárlók, akik jelenleg Oriflame-kozmetikumokat vásárolnak Új vásárlók, akiket érdekelhet a Wellness by Oriflame Hogyan szólítsa meg őket? Beléptetés nyilvános.
Kötelem – szerződés A szerződési jog jellemzői
Tudomány,hit,apologetika
Dolgozatkérdések az állam általános jellemzőihez.
A metafizika és a természettudomány. Különböző érzékszervi ingereket érzünk, melyeket alkalmi mondatokkal fejezhetünk ki. Pl.: a tej látványára a „Tej.
W.V. O. Q UINE A DOLGOK ÉS HELYÜK AZ ELMÉLETEKBEN (1981) Mészáros Zsuzsanna Tudományfilozófia szem.
A magyarországi folyószabályozások geomorfológiai vonatkozásai
Szabályos hasábok Mit tudok róla? (Know) Mit szeretnék tudni? (Wonder) Mit tanultam? (Learn) Szabályos sokszög az alapja. Mindent meg szeretnék tudni velük.
Evolúcióbiológia és asztrobiológia
Koncepciók, kísérletek, reformok – vannak-e hatásai a szakmára Sziklai IstvánKeszthely, okt. 8.
Kötelező, közös, kölcsönös olvasmány – Hagyomány és megújulás az iskolai olvasmányok kánonjában Dr. Gordon Győri János elnök Magyar Olvasástársaság.
„Szolnok a vizek városa” Összefoglaló a héten tanultakról.
A gyermeki tisztaság és szeretet, minden aljasságtól mentes
Hibák, pozitívumok Szerző, dátum, helyszín? A háttér jól passzol a témához, de ott elég lenne a szürke- árnyalatos effekt a színek helyett… Nem az előrejelzésről.
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
Az irodalmi művek elemzésének és értelmezésének lehetséges szempontjai
A függvény grafikonjának aszimptotái
Ültetvények betegségei Növénykórtani ismeretek modul.
Zöldségnövények betegségei Növénykórtani ismeretek modul.
Elektronikus tananyag
Nyíregyházi Krúdy Gyula Gimnázium
A fenntartható fejlődés
A folytonosság Digitális tananyag.
Mindentud Június 15 Mottó: Te Gyuri! De őszintén, áruld már el nekem, hogy igazából mire jók azok a kvarkok. (88. évében levő Édesanyában állandó.
Forgalom-szimuláció eltérő közegekben Max Gyula BMGE-AAIT 2008.
Szántóföldi növények betegségei Növénykórtani ismeretek modul.
Függvények aszimptotikus viselkedése: A Θ jelölés
A pénz nem boldogít . Egy ember, akinek 3 milliárdja van, semmivel sem boldogabb, mint az, akinek csak kettő van…!
Ahány nyelv, annyi ember. Mikor kezdjük el a nyelvtanulást? Az óvodában a többség elfogadja páran ellenzik 1. osztályban Igazából még magyarul sem tudnak.
A fizika tanítása 10. lecke Az óraelemzés szempontjai.
Készítette: Jankó Zsuzsanna Ilona
Elmélet és neveléstudomány
Komenczi Bertalan Információelmélet
Előadás másolata:

3. Mit tudunk biztosan, és mit tanítsunk az iskolákban az élőlények származásáról?

Mutassuk be a biológia tényeit és a kísérleti eredményeket.

Mondjuk meg, hogy… EZEK A TÉNYEK.

Beszéljünk róla, hogy többféle elképzelés létezik az élővilág eredetéről.

Mondjuk meg, hogy… EZEK A TÉNYEK ÉRTELMEZÉSI LEHETŐSÉGEI.

Mutassuk be az evolúcióelméletet.

Mondjuk meg, hogy… EZ EGY NÉPSZERŰ, DE NEM MINDENKI ÁLTAL ELFOGADOTT ELMÉLET.

Ismertessük az evolúcióelmélettel kapcsolatos ellenvetéseket.

Mondjuk meg, hogy… EZEK AZ ELLENVETÉSEK.

Milyen arányban szerepeljen a tananyagban az evolúciós szemlélet és annak kritikai vizsgálata?

95% evolúció 5% alternatívák Legalább legyen jelen.

Ismertessük az eltérő megközelítések filozófiai vonatkozásait.

Mondjuk meg, hogy… EGY VILÁGNÉZETILEG SZABAD ORSZÁGBAN ÉLÜNK.

EGYETLEN HIT SEM LEHET KÖTELEZŐ !

Készítette: Tasi István