3. Mit tudunk biztosan, és mit tanítsunk az iskolákban az élőlények származásáról?
Mutassuk be a biológia tényeit és a kísérleti eredményeket.
Mondjuk meg, hogy… EZEK A TÉNYEK.
Beszéljünk róla, hogy többféle elképzelés létezik az élővilág eredetéről.
Mondjuk meg, hogy… EZEK A TÉNYEK ÉRTELMEZÉSI LEHETŐSÉGEI.
Mutassuk be az evolúcióelméletet.
Mondjuk meg, hogy… EZ EGY NÉPSZERŰ, DE NEM MINDENKI ÁLTAL ELFOGADOTT ELMÉLET.
Ismertessük az evolúcióelmélettel kapcsolatos ellenvetéseket.
Mondjuk meg, hogy… EZEK AZ ELLENVETÉSEK.
Milyen arányban szerepeljen a tananyagban az evolúciós szemlélet és annak kritikai vizsgálata?
95% evolúció 5% alternatívák Legalább legyen jelen.
Ismertessük az eltérő megközelítések filozófiai vonatkozásait.
Mondjuk meg, hogy… EGY VILÁGNÉZETILEG SZABAD ORSZÁGBAN ÉLÜNK.
EGYETLEN HIT SEM LEHET KÖTELEZŐ !
Készítette: Tasi István