ISO GONDOLKODÁS ELÉGEDETT-E A BETEG?  DR.TAKÁCS EMERENCIA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Laboratóriumi munka szerepe a minőségbiztosításban
Advertisements

Készítették: Kerényi Éva Mogyorósi Mária Péterffy Réka
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT. KÖZBIZTONSÁGUNK A probléma nem más, mint megoldandó feladat…
10 ÉVES AZ OTTHONI SZAKÁPOLÁS
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Az ápolás minősége és az ápolási dokumentáció
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Köszönjük az első mérésben való együttműködésüket!
Első a piacon, első a Legjobb Munkahelyek között 2004.
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Készítette: Magyar Orsolya
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATOK.
HACCP az élelmiszer-higiéniában
PDCA módszer és a folyamatok
Szoftverminőség biztosítása A minőségirányítási kézikönyv
Tanulói elégedettség mérés május. A tanulóknak összesen 2442 kérdést tettünk fel. 263 esetben a tanulók nem adtak választ, ami a feltett kérdéseknek.
SZÜLŐK LÁZZAL, LÁZCSILLAPÍTÁSSAL KAPCSOLATOS ISMERETEI
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
ISO : 2011 – energiairányítási rendszer (EIR)
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
Munkahelyi egészség és biztonság
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
Szabó-Bartha Anett Szabó-Bartha Anett A KRÓNIKUS BETEGSÉGGEL VALÓ MEGKÜZDÉS VIZSGÁLATA A BETEGSÉG-REPREZENTÁCIÓ JELENSÉGÉN KERESZTÜL Debreceni Egyetem.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
Az ISO 9001 szabvány szerepe a felszámolói tevékenységben.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Készítette: Szirmai István
Fogászati ellátás november Kiosztott ill. kitöltött kérdőívek aránya.
Mit tehet a beteg a jó orvos- beteg viszonyért?. A sikeres együttműködés alapköve a kölcsönös bizalom és tisztelet.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Visegrád, Könyvvizsgálat, Minőség-ellenőrzés és
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
2008. március 12. KÖZÚTI VAGYONGAZDÁLKODÁS Dr. Gáspár László kutató professzor Út- és Hídügyi Tagozat.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Fekvőbeteg ellátás november. Hányadik alkalommal veszi igénybe az ellátást? %
Kaizen Japánul: 改善 Készítette: Kovácsics Krisztián.
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
Az ISO 9001:2008 MinőségIrányítási Rendszer (MIR) dokumentumai A dokumentáció lehet bármilyen alakú vagy típusú adathordozón.
„Információvédelem menedzselése” LXVI. Szakmai Fórum Budapest, május 20. „Az idő lejárt” – hazai és nemzetközi átállási tapasztalatok az ISO/IEC.
„Hatásvizsgálat” c. tanulmány szennyvíz és hulladék témakörben szerzett tapasztalatai „Fenntartható települések” workshop Tokaj, július Csillag.
P EDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT RÉGEN ÉS MOST Készítette: Szabó Katalin Konzulens: Dr. Simonics István egyetemi docens 2016.
MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET Az információ szükségessége Piaci verseny (piacra jutás, piacon maradás, piacbővítés) Alkalmazkodás, feltételek.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A minőségügy és helye a Szent Imre Kórházban Dr. Varga Piroska főigazgató helyettes, minőségügyi igazgató.
IBD betegek életminőségét befolyásoló objektív és szubjektív körülmények felmérése Június MCBBE egyesület beteg tagjai között végzett kérdőíves felmérés.
Minőségirányítás és Akkreditáció Bőhm Zoltán Budapest,
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
IT szolgáltatás-irányítási rendszer tanúsítása ISO/IEC szerint
MagneB6 – a stressz vizsgálata egy multinacionális vállalatnál
Mezőgazdasági termékek élelmiszerbiztonsága
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 4
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 3
Márkakereskedői helyzetkép
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
OLVASÓI ELÉGEDETTSÉGMÉRÉS EREDMÉNYEI, 2014
Előadás másolata:

ISO GONDOLKODÁS ELÉGEDETT-E A BETEG?  DR.TAKÁCS EMERENCIA

ISO GONDOLKODÁS HALOTTAK KÖNYVE kr.e.1700 „A MEGELŐZÉS JOBB MINT A GYÓGYÍTÁS” Biblia HADIIPAR 1979 NAGY-BRITANNIA ÁLTALÁNOS IPARI ALKALMAZÁS ELADÁS ELADÁS TERVEZÉS TERVEZÉS BESZERZÉS BESZERZÉS KISZÁLLÍTÁS KISZÁLLÍTÁS FELSZERELÉS FELSZERELÉS

ISO GONDOLKODÁS MEGJELENIK AZ ISO 9000 NEMZETKÖZI SZABVÁNYRENDSZER A MA AKTUÁLIS VÁLTOZAT MEGJELENÉSÉNEK ÉVE KIADJA A MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET (Az évi XXVIII.törvény a nemzeti szabványosításról) (Az évi XXVIII.törvény a nemzeti szabványosításról)

ISO GONDOLKODÁS AZ ISO MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZERT A CÉGEK: BELSŐ ALKALMAZÁSRA TANÚSÍTÁSRA SZERZŐDÉSEK CÉLJÁRA MŰKÖDTETIK.

ISO GONDOLKODÁS Ahhoz, hogy egy szervezet eredményesen működjön, meg kell határozni és irányítani kell az egymással összefüggő folyamatokat. Ha az összefüggések követik a PDCA modellt, kialakul a minőségirányítási rendszer.

Do (végrehajtás) Plan (tervezés) Check (ellenőrzés Act (intézkedés)

P PLAN TERVEZÉS azoknak a céloknak és folyamatoknak a megfogalmazása melyeket a vevők várnak el a szervezettől

D DO VÉGREHAJTÁS A folyamatok bevezetése

C CHECK ELLENŐRZÉS A folyamatok figyelemmel kisérése összehasonlítása a célkitűzésekkel, a vevői követelményekkel. Eredmények bemutatása

A ACT INTÉZKEDÉS A szükséges intézkedések megtétele a folyamatos fejlesztésre

CIRKULARITÁS a minőségirányítási rendszer egészében és folyamataiban is megjelenik

CHECK betegelégedettségi vizsgálat

CHECK betegelégedettségi kérdőív

Hipotézis: 1./betegeink elégedettek az általunk biztosított ellátással 2./ a figyelmen kívül hagyott igények felszínre kerülnek

VIZSGÁLATI MÓDSZER: kérdőív 8 kérdés 7 zárt kérdés 1 nyitott kérdés (továbbfejlesztési javaslat kérése)

Felmérés: 80 felmérő lapot osztottunk ki 58 érkezett vissza (72,5%) a válaszadók 62,1 % nő 37,9% férfi

Hogyan értékeli saját egészségét? (Osztályozva 1-5.) 37,9% közepes 36,2% jó

Elégedett ön az orvosa: 1./ felkészültségével 2./ gyógykezelési gyakorlatával 3./ udvariasságával 4./ őszinteségével 5./ megbízhatóságával

Őszinteség: 58 főből csak 49 érzi őszintének az orvosát (84,5%)

Elégedett az ápolónők 1./ felkészültségével? 2./megbízhatóságukkal? 3./udvariasságukkal? 4./kedvességükkel?

Igénybe veszi-e az előjegyzés lehetőségét? 18 % válaszolt igennel Hogyan csökkentené ön a várakozási időt? Legtöbben a betegelőjegyzés lehetőségét választották

Elégedett a rendelő tisztaságával?

Milyen javaslata lenne a szolgáltatás bővítésére? Irreális válaszok

Következtetések: 1./betegeink elégedettek az ellátással helyenként nagyobb őszinteséget várnak el 2.Figyelmen kívül hagyott igény bár megfogalmazásra került irreális a megvalósíthatóság szemszögéből

A betegek elégedettségének megismerésére a kérdőíves felmérés megfelelő. A nyitott kérdés feltevése pontatlan és félreértelmezhető volt, ezért ezt a jövőben szem előtt kell tartani.

Köszönet: a kérdőívet kitöltő betegeinknek munkatársaimnak és nem utolsó sorban Önöknek kitüntető figyelmükért!