Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Advertisements

Nyiri Lajos, ZINNIA Group
A tanári munka értékelése
A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
Nyílt napok látogatottsága
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A tudomány természete Társadalomtudomány = Elmélet + kutatásmódszertan + statisztika Paradigma Eredetileg mintapélda (pl igeragozás) Adott tudós közösség.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar
A fejlesztés hatása a szervezetre
Kémia Alapszak „Vegyülj Velünk !”.
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
e-Learning a tanárképzésben
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
A Lifelong Guidance (LLG) európai és hazai rendszerének kialakítása Kihívások és törekvések egy kutatás operacionalizálása fényében Borbély Tibor Bors,
A munkaerőpiaci képzési és átképzési programok eredményességének vizsgálata regionális és kistérségi vetületekben MTA Regionális Kutatások Központja Alföldi.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Az IKT-metria mérőeszköz
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Összehasonlító pedagógia
Kommunikáció az egyetemen
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
Nagyné Horváth Emília.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Szakértelmek és tudások integrációja Horváth Zsuzsanna Budapest 2013.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet
Példa egy ppt prezentációhoz
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
Eötvös Loránd Tudományegyetem A legősibb és legnagyobb magyar egyetem.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
NPK Ember és természet szakmai tagozat
A szakiskola jelene és jövője
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
NEVELÉSTUDOMÁNYOK INTÉZETE
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Tóth Zoltán (DE) – Szalay Luca (ELTE)
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán

Lehet-e tudomány? A tudományosság kritériuma: A kutatás elméleti keretek között folyik. A kutatás tényeken alapszik. A kutatás általánosítható eredményekhez vezet. A kémiadidaktikai kutatás célja: Új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével, a meglévő ismeretek rendszerezésével hozzájárulni a kémiaoktatás eredményességének növeléséhez.

A kémiai és a kémiadidaktikai kutatás különbözősége A vizsgált jelenség –komplexitása, –megfigyelhetősége, –megismételhetősége, –mérhetősége. A körülmények befolyásoló hatása. A kutatás módszerei, eszközei. A kutatás etikai vonatkozásai. Egyéb: tradíció, elfogadottság, (el)ismertség.

Kutatás Fontosabb témák - kémiai tévképzetek - a kémiai fogalmak tulajdonságai - a kémiai számítások tanításának problémái - a tanulók tudásszerkezetének feltárása Elméleti keret - konstruktivista pedagógia

Eredményességi mutatók 4 kutatási pályázat (OTKA) 16 közlemény nemzetközi folyóiratokban Doktori képzés - DE Kémia Doktori Iskolája - 6 PhD-hallgató ( 2 nappali, 4 levelező) - 3 sikeresen megvédett PhD-értekezés 3 nemzetközi együttműködés 5 felkérés előadás tartására nemzetközi konferencián 5 nemzetközi folyóirat szerkesztő bizottsági / tanácsadó testületi tagsága 5 nemzetközi konferencia szervező bizottsági / tanácsadó testületi tagsága

Sikeres OTKA-pályázatok (PSP!) - Numerikus kémiai problémák szerepe a tanulók kémiai szemléletének és problémamegoldó készségének fejlesztésében, valamint a kémiatanárok képzésében ( ) - A kémia ismeret- és fogalomrendszere a párhuzamos tankönyvcsaládokban ( ) - Kémiai tévképzetek ( ) - A tanulók fogalmi fejlődése és fogalmi váltása a kémia tanítási- tanulási folyamatában ( ) Sikeresen megvédett doktori értekezések - Kiss Edina (2008): A tanulók tévképzeteinek és fogalmi fejlődésének vizsgálata a kémia néhány alapfogalma területén - Dobóné Tarai Éva (2009): Általános iskolai tanulók anyagszerkezettel és anyagi változásokkal kapcsolatos fogalmainak fejlődése - Ludányi Lajos (2009): A tanulók kémiai részecskékkel kapcsolatos fogalmi rendszere

Konferenciák International Conference on Chemical Education European Conference on Research in Chemical Education European Variety in Chemistry Education European Conference of Chemistry Teachers International Conference on History of Chemistry Kolozsvári Nemzetközi Vegyészkonferencia Országos Kémiatanári Konferencia Országos Neveléstudományi Konferencia Pedagógiai Értékelési Konferencia Miskolci „Taní-tani” Konferencia

Folyóiratok Chemistry Education Research and Practice Journal of Science Education Journal of Chemical Education Journal of Baltic Science Education Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education Education in Chemistry Practice and Theory in Systems of Education A Kémia Tanítása Középiskolai Kémiai Lapok Magyar Pedagógia Iskolakultúra Magyar Kémiai Folyóirat Magyar Kémikusok Lapja Természet Világa

Értékelés Pozitívumok Tudományos szempontból sikeres Hozadéka a résztvevő tanárok számára Közvetlen hatás a tanárképzésre Tananyagfejlesztés: új szemléletű kémiatankönyv Negatívumok Egyetlen személyhez való kötődés (hatékony szellemi műhely hiánya, bizonytalan jövő) A tanárképzés válsága („Nincs kinek…”) A tudományos előmenetel nehézségei („Két szék között…”)

Köszönöm a figyelmet!