Radnóti Miklós Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagiskolája 8044 Kincsesbánya Iskola u. 1. „Jó gyakorlat” Év végi felmérő feladatlap kémia tantárgyból.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Szakmai munka az Öveges laboratóriumban Szilágyi Tibor laborvezető.
Történelemdidaktika III. A kétszintű érettségi. Az érettségi reform előzményei  Közel tíz esztendős fejlesztőmunka eredménye.  Középiskoláztatás iránti.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Tanulók szabad és felelősségteljes egyéni munkája Dalton-tervvel
Angol nyelvi kompetencia
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Amit a Honismeret órákkal kapcsolatban tudni kell!
Amit a Honismeret órákkal kapcsolatban tudni kell!
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Beiskolázás. Beiskolázás Választható iskolák Középiskola Szakiskola gimnázium szakközépiskola „szakmunkásképző’ nyelvi előkészítő évfolyam.
E-learning alapú távoktatásos képzés
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
A válaszadók > május-június október-november
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A kerettantervek fejlesztése
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
Szakképzési dokumentumok
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Projektzáró rendezvény R. M. Á. I. Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya TÁMOP – – 11/2 – A kincsesbányai Kazinczy Ferenc Tagiskola.
Kompetenciamérés értékelése 4. osztály 2008 Gönczy Pál Általános Iskola.
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
Gyermekvilág régen és ma
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Amit a Honismeret órákkal kapcsolatban tudni kell!
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Beszámoló a projekt megvalósításának tapasztalatairól.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
1 A fizika tanítása 3. lecke Az oktatási folyamat makro- és mikroszerkezete, óratípusok.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Általános iskolai német sorozatok
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Szegedi Tudományegyetem
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Nemzeti Köznevelési Portál
SZFP II Kompetenciamérés
Szent László Középiskola Szekszárd
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Vegyészképzés a Madách iskolában
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Kompetencia alapú szakoktatás
Tóth Zoltán (DE) – Szalay Luca (ELTE)
Amit egy nyolcadikosnak és szüleinek tudnia érdemes
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
A puding próbája avagy a GEOMATECH a gyakorlatban
Csúszógyűrűs aszinkronmotor három fokozatú ellenállásos indítása
Előadás másolata:

Radnóti Miklós Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagiskolája 8044 Kincsesbánya Iskola u. 1. „Jó gyakorlat” Év végi felmérő feladatlap kémia tantárgyból 8. osztályban Készítő: Horváth István Attiláné Elérhetőség: R. M. Á. I. Kazinczy Ferenc Tagiskolája

 A természettudományok iránti érdeklődés felkeltése  A természettudományos kompetenciák szummatív felmérése  A mindennapi életben is fontos ismeretek számonkérése  A nyolcadikos diákok tanulás iránti motivációjának fenntartása  A középiskolába való átmenet könnyítése A jó gyakorlat célja

 A mérőlapban különböző feladattípusokkal mérhetjük az elsajátítás szintjeit:  Ráismerés, megnevezés: pl. kísérlet felismerése rajz alapján  Alkalmazás adott szabály segítségével: pl. savak hígítása  Maximálisan begyakorolt alkalmazás: pl. balesetvédelmi szabályok  Szabály alkalmazása a megismerő tevékenységek folyamatában: pl. indikátorok  A zárt kérdések közül a rendszerező és a kiegészítéses feladatok kaptak hangsúlyt  A nyílt végű feladatokban a diákok szaknyelvi kifejezőképessége is vizsgálható  A feladatlap alkalmas a tanulók olvasás- szövegértésének fejlesztésére, megfigyelésére is A feladatlap jellemzői I.

A feladatlap jellemzői II.  A NAT követelményére épül  Bármely tankönyvcsalád esetén használható  A megoldókulcsban ügyeltem az egyértelműségre, könnyen javíthatóságra  A feladatsor „ridegségét” oldja, hogy a tanulók leírhatják a kedvenc kísérletüket  A nyolcadik évfolyamot a 2. félévben is a hatékony munka felé irányítja  Év végi írásbeli vizsga : két témazáró jegyet ér

 Az ammónia és sósav-szökőkút kísérletek a diákok kedvencei közé tartozik  A két feladatban a kísérletek összehasonlítását várjuk a tanulóktól  A 6. feladatban önállóan kell reprodukálni a kísérlet vázlatát Ízelítő a feladatlapból I.

Ízelítő a feladatlapból II.  A diákok másik kedvelt kísérlete a magnézium égése  Az egyszerű ábrák segítik a kísérlet felelevenítését  Az oldatok kémhatásának meghatározására is rákérdezhetünk

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Fontosnak tartom a természettudományok népszerűsítését: pl. „kísérletbarlang” szervezésével.