„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Értékel- várá- saik azono- sítása Vevők kijelö- lése Termék szolg. meghat. Kinek?Mit? Hogyan? BELSŐ TÉNYEZŐK.
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
Az üzleti terv.
Projektciklus- menedzsment (PCM)
A stratégiai tervezés módszerei, eszközei: SWOT-analízis
Üzleti terv.
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés
A stratégiai tervezés módszertana
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
A projektmenedzsment fogalma
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
A külső környezet elemzése
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Stratégiai tervezés.
A projekttervezés első lépései
Készítette: Magyar Orsolya
Kérdések a ZH-hoz.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Kontrolling Kis- és Közép vállalatok esetén Készítette: Németh Rita YFVZUC KGKIEG.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Vállalati arculat.
Kérdések a második zh-hoz
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés, oktatásszervezés
Minőség menedzsment 6.előadás
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
A stratégiai tervezés folyamata
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
KÖNYVTÁROSOK NAPJA augusztus 31.
SZERVEZETTAN (7. hét) A szervezetek környezete. STEEP és
A MARKETING FOLYAMATA.
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Marketing alapok Kopcsay László.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Stratégiai menedzsment Erőforrás elemzés.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Egészségszociológia a mindennapokban (Amit egy közösségvezetőnek tudnia kell…) Horváth Judit szociális munkás Sárvár, Csillebérc,
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
BELSŐ KÖRNYEZET ELEMZÉSE
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A japán projektek sikertényezői – Kutatási beszámoló
HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Üzleti terv.
beruházás-tervezési ABCD
Üzleti terv.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.” Donald Kress A SWOT- analízis

opportunity (lehetőség) threat (veszély)- SWOT A SWOT- analízis a nyitott intézményi önértékelés egyik lehetséges módszere. A betűszó: strength (erősség), weakness gyengeség), opportunity (lehetőség) threat (veszély)- SWOT angol szavak kezdőbetűiből jött létre

Amiért érdemes használni a SWOT analízist: könnyen alkalmazható gyorsan lehet vele egy helyzetképet alkotni az EU-s elvárások között szerepel a SWOT analízis használata elterjedt a módszer, sokan ismerik tiszta struktúrát ad a helyzetértékeléshez az elkészített elemzés alapját képezi a jövőbeli terveknek A SWOT analízis alkalmazása során előforduló hibalehetőségek: öncélúan készül az analízis; elkészül az elemzés, és nem foglalkoznak tovább az elemzés megállapításaival, vagy nem következetesen; puha módszernek tekintik, melynek nincsenek szigorú alkalmazási szabályai a megállapított gyengeségeket és erősségeket nem vetik össze a lehetőségekkel és veszélyekkel nem születnek meg az elemezés eredményének megfelelő döntések és akciók 

Az eljárás lényege, hogy táblázatba szedve sorakoztatja fel a vállalkozás gyenge és erős pontjait, valamint azt, hogy milyen erőforrásokat képes mozgósítani, tehát mik a lehetőségei, és milyen veszélyekre számíthat.

Ez a négy szó: négy szempont, amely ahhoz ad segítséget, hogy mindazokat az információkat, véleményeket, amelyek az intézményre, a benne dolgozók tevékenységére, munkájuk eredményességére stb. vonatkozóan rendelkezésünkre állnak - csoportosítani tudjuk Erőforrások-POZITÍV MEZŐK Korlátok- NEGATÍV MEZŐK strength (erősség), weakness (gyengeség) „Hol vagyunk most?” Mi az, ami minket sikeressé tehet? Mi az, ami minket akadályoz? opportunity(lehetőség) threat (veszély) Mi történhet, ami számunkra Mi történhet, ami számunkra rossz? kihasználható? Belső tényezők Külső tényezők

lehetővé teszi a pillanatnyi helyzetértékelést és a jövőbeli feladatok meghatározását!!!!!!! Erősségek és gyengeségek: a szervezet belső jellemzőiből fakadnak. Ezért: a változtatás lehetősége, felelőssége az intézményé Lehetőségek és fenyegetések: a szervezet külső környezetéből erednek. Ezért: ezekre a szervezetnek nincs közvetlen ráhatása (de: alkalmazkodás, lehetőségek kihasználása!)

A SWOT-analízis végrehajtása Cernat Kati - 2009 A SWOT-analízis végrehajtása 1) Adatgyűjtés meghatározás: mire vonatkozóan szeretnénk az analízist elvégezni? (a szervezet működése általában, egyes részterületek – például az információáramlás, döntéshozatal – vizsgálata, stb.) a korrekt helyzetelemzéshez el kell érnünk, hogy az elemzésben résztvevők fontosnak tartsák a válaszadást. Ezek az adatok határozzák meg az elemzés minőségét Erősségek, gyengeségek, lehetőségek, veszélyek összegyűjtése és listázása 2) Elemzés 1. szelektálás: - erősségek és gyengeségek „tipizálása”, a legfontosabbak figyelembe vétele - lehetőségek és veszélyek összegzése 2. célok meghatározása: - „Hogyan tudjuk Erőforrásainkat, Lehetőségeinket jobban kihasználni? ” - „Hogyan tudjuk Gyengeségeinket és a Veszélyeket leküzdeni?” 3. fejlesztési stratégia kialakítása

példa az elemzésre: Erősségek: Magas fokú vevői elégedettség Gazdaságos üzemméret Kimagasló szakértelmű munkatársak Egyedülálló versenyelőny Gyengeségek: Pénzügyi háttér hiányosságai Elavult technológia alkalmazása Piaci pozíció romlása Lehetőségek: Új technológia bevezetése További piaci szegmensek felkutatása Vállalatirányítási rendszer bevezetése Veszélyek: Új versenytársak megjelenése a piacon Kedvezőbb árfekvésű helyettesítő termék megjelenése Változó fogyasztói igények A piac telítődése

A PEST- analízis a lehetőségek és a veszélyek árnyaltabb megközelítését segíti elő. A PEST betűszó: angol szavak kezdőbetűiből jött létre. Politics (politika, helyi oktatásirányítás), Economy (gazdaság), Society (társadalom), Technology (technológia) angol szavak kezdőbetűiből jött létre.