MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
A kommunikáció.
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Az információszerzés.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Kommunikációs stratégiák
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
A családbarát intézkedések előnyei, hasznai és lehetőségei
Kommunikáció- nyilvánosság- részvétel
ENSZ - ECOSOC EU EU Bizottság - AGIS Európa Tanács Szervezett, határokon átlépő bűnözés elleni harc Társadalmi-közösségi bűnmegelőzés az újszerű és a tradicionális.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG
Marketingkommunikáció
Kommunikáció.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
A tömegkommunikáció hatása a nyelvre és a gondolkodásra
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A marketingkommunikáció
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Asszertivitás E. Tóbiás Sára 2009.
Kommunikáció a szervezetben
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Az EEM helye a menedzsmentben
A marketingkommunikáció
A verbális, nonverbális- és metakommunikáció
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter.
Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
A kommunikáció.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Az alapvető kommunikáció
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Kommunikáció.
Vigyázat: minden üzenet!
Informatikai alapfogalmak
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Az üzletek operatív működtetése
A kommunikáció tényezői és funkciói
METAKOMMUNIKÁCIÓ Vigyázat: minden üzenet!!!. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja,
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Teamek, kommunikáció.
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Szervezeti Kommunikáció
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ

A kommunikáció feljelentés továbbítása melyre választ várnak. A kommunikáció az információcsere folyamata, általában egy közös jelrendszer segítségével. A commmunicatio latin eredetű szó: közzétételt és teljesítést jelent. Mai értelemben: információcsere, közlés, tájékoztatás.

A kommunikáció jelentős arculatai a következők: ötlet,- amelyet a cimzettnek kell továbbitani kibocsájtó-felvevő/ címzett/befogadó - a kommunikáció legkevesebb két személy jelenlétét feltételezi:a kibocsátó-befogadó, nélkülük a kommunikációnak nincs értelme szó-megértés

A kommunikációs folyamat elemei a kibocsátó az üzenet a címzett/befogadó/ felvevő a kommunikációs eszköz a kommunikáció nyelve a szövegkörnyezet kódolás dekódolás zaj feed-back/ visszacsatolás

A marketingkommunikáció folyamata Kibocsátó Kódolás Üzenet Dekódolás Befogadó ZAJ Visszacsatolás Válasz

a kibocsátó - a kommunikáció kezdeményezője aki kidolgozza az üzenetet, aki az üzenetet küldi üzenet = kódolt információ - a kibocsátó által kodifikált információ fizikai formája, amely szavakból, képekből , szimbólumokból áll a kommunikáció eszköze vagy kommunikációs csatorna - az üzenet útja a kibocsátó és befogadó között a kommunikáció nyelve: verbális (HALLÁS, IRÁS- SZAVAK) nonverbális (LÁTÁS, SZAGLÁS, TAPINTÁS, ÉRZÉS paraverbális (hangtulajdonságok,hangbeli jellemzők, hangbeli módositók, hangbeli különállók)

a címzett/befogadó/ felvevő - aki az üzenetet kapja a szövegkörnyezet - minden kommunikációnak megvan a saját környezete. kódolás - ajeleket, illetve a közleményt kódolása egy másik jelrendszerve dekódolás - a kódolt közlemény (jelek) visszaalakítása zaj - a közleményhez, jelhez keveredő, torzító, zavaró jel, visszacsatolás (vagy feedback) - az a folyamat, amelynek során információs rendszerekben a kimeneti információt (vagy annak egy részét) visszajuttatják a bementi csatornán, így az módosítani (alapesetben javítani, optimalizálni) képes a későbbiekben az eredményeket. A visszacsatolás legfontosabb célja a rendszer dinamikus viselkedésének az ellenőrzése.

Kommunikációs szintek személyek közti kommunikáció - megengedi a másikkal való párbeszédet. Segít hogy megkössünk, fenntartsunk, megszakítsunk emberi kapcsolatokat(barátok, kollégák, család, új ismerősök) belső kommunikáció- intraperszonális- az egyén kommunikációja saját magával mikor a belső hangjára hallgat. Így megismeri meg magát és ítélkezik saját maga fölött. Kérdez és válaszol is. Gondolkodik, elemez tűkröz. Felértékeli a döntéseket. Ismételi a másoknak szánt üzeneteket. csoporton belüli kommunikáció - a kisebb emberi csoportok között biztosítja az információcserét. Az egyén ezek keretén belül tölti le társadalmi és szakmai életének nagyobb részét. Megosztják ismereteiket, tapasztalataikat, megoldják a problémákat, új ötletek jelennek meg (osztály közösség, baráti kör) nyilvános kommunikáció - egy három személynél nagyobb hallgatóság előtt tartott, bármilyen fajta szónoklat, előadás bemutató. tömeg kommunikáció - amelyek által másokat informálunk vagy informálódunk, pánikba esünk, derülünk, mások által stresszelődünk a tömeg kommunikáción amelyek által másokat informálunk vagy informálódunk, pánikba esünk, derülünk, mások által stresszelődünk a tömeg kommunikáción

kommunikáció céljai az üzenet helyes befogadása -az üzenet pontos felvétele az üzenet helyes értelmezése, az üzenet elfogadása reakció kiváltása - egy magatartás vagy, hozzáállás változást váltson ki.

a kommunikáció szerepei A szervezeten belüli kommunikáció lehet: a közönséggel (nilvánossággal) való kommunikáció, intézményes kommunikáció - szervezeti kommunikáció célja a szervezet arculatának ösztönzése más szervezetek felé. belső kommunikáció; A marketing kommunikáció 2 féle: kereskedelmi korporációi

kommunikáció nyelvei szóbeli – szavak segitségével non verbális- mimika, testtartás, gesztusok paraverbális/metanyelv - hangképző szervek által képzett nem kódolt kifejezések – szabályozó és ellenörző szerepe van a verbális kommunikációra.

a kommunikáció funkciójai tájékoztatás társaságozás motiválás párbeszéd tanitás, képzés vállalati kultúra ösztönzése szórakoztatás beilleszkedés

tájékoztatás – az információhoz való hozzáférés biztositása, a célkitűzések megvalósitását lehetővé tevő tevékenységek végrehajtásához szükséges információk továbbitása , döntések végrehajtásához szükséges információk továbbitása a döntések továbbitása – a döntések operatív kommunikálása , kedvező légkör teremtése,amely a felelősség vállalást elősegíti a befogadó befolyásolása- az alkalmazottakkal való párbeszéd szervezése, visszajelzést is biztosítva, az alkalmazottak közti párbeszéd erősítése, a képzelőerő és kreativitási erő fejlesztése

alkalmazottak képzése- a szakmai továbbképzéshez és a szakmai fejlődéshez szükséges ismeretek továbbítása, a szakmai gyakorláshoz szükséges készségek és képességek elsajátítása, folyamatok megértésének és értelmezésének vizsgálata a problémák hatékony megoldása érdekében alkalmazottak motiválása mindazon információk közlése ,amelyek az alkalmazottak érdeklődését és a feladatokban való aktív részvételt megvalósítják ,a kiemelkedő teljesitmények eléréséhez , az alkalmazottak helyes megítélése , kedvező munkalégkör teremtése , önbizalom erősítése , az egyéni felelősség növelése

A kommunikáció alapja a tájékoztatás! vállalati kultúra ösztönzése - vállalati kultúra elemeinek közlése (normák, jelszavak), az alkalmazottak, kulturális látókörének bővítése, képzelőerő és kreativitási erő fejlesztése, etikai és esztétikai szükségletek erősítése A kommunikáció alapja a tájékoztatás!