Az EQUAL Program megvalósulásának tapasztalatai és a továbblépés lehetőségei.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Új Magyarország Fejlesztési Terv „Foglalkoztatás és növekedés” Cél: Felzárkózni a fejlett országokhoz a foglalkoztatás növelésével és a gazdasági.
1 Idősebb munkavállalók a magyar munkaerőpiacon Dr. Székely Judit november 28. BUDAPEST.
A regisztrált diplomás munkanélküliek helyzete a fővárosban Előadó: Vass István igazgató
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Az eredményeket nem látni, hanem érezni kell Az EQUAL program hatása és kihatása Május 20 VGYKE.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Az OFA támogatási tevékenysége Programok ben.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Látássérültek közösségi mentorainak képzése és foglalkoztatása TÁMOP /
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
A Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) és a Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (TIOP) Kisgyörgy Orsolya Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP civileket érintő területei. A TÁMOP specifikus céljai 1.A munkaerő-piaci kereslet és kínálat összhangjának javítása 2.Az aktivitás területi különbségeinek.
VI. Országos Távmunka Konferencia december 6. Az OTP Csoport távmunka tapasztalatai Magyarországon és Romániában.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK A HUMÁNERŐFORRÁS OPERATÍV PROGRAMOKBAN
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT mentor projekt.
Együttműködési lehetőségek és megoldások a foglalkoztatási és szociális terület munkájában Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
OFA Hálózat évi tevékenységei
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Miért fontos a komplex rehabilitáció az Európai Unió foglalkoztatáspolitikája szempontjából? Budapest, december 3.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Strukturális és Kohéziós Alapok
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
A szociális és humán szolgáltatások fejlesztési lehetőségei a TÁMOP és a TIOP programokban Somberek , 2007.június 12.
A Megváltozott Munkaképességűek Tematikus Innovációs Hálózatának bemutatása Equal zárókonferencia Szombathely június 5.
Foglalkoztatáspolitika az Európai Unióban
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
A lisszaboni stratégia és a magyar foglalkoztatáspolitika Kordás László április 29. Balatongyörök.
Projektindító nap TÁMOP /1-2, TÁMOP /1
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Foglakoztatás-politikai workshop Budapest, augusztus 23.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Az EQUAL program és sajátosságai TE IS + ÉN IS = MI IS PÉCS 2007 május 09.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Lorem ipsum.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

Az EQUAL Program megvalósulásának tapasztalatai és a továbblépés lehetőségei

Az EQUAL Közösségi Kezdeményezés végrehajtása a és közötti időszakban két körben történik A második kör 2004-ben indult a 10 újonnan belépett tagállam, köztük Magyarország részvételével Az EQUAL Közösségi Kezdeményezés a tanulásról szól. Célja olyan innovatív megközelítések és módszerek kidolgozása és elterjesztése, amelyek hozzájárulnak a munkaerőpiachoz kapcsolódó diszkrimináció és egyenlőtlenségek megszüntetéséhez. Magyarországon az EQUAL Közösségi Kezdeményezés rendelkezésre álló teljes összeg a os időszakra euró ( Ft), amelynek 75%-át az Európai Szociális Alap (továbbiakban: ESZA), 25%-át pedig a központi költségvetés adja. A magyar EQUAL Közösségi Kezdeményezés azokat a kísérleti kezdeményezéseket támogatja, amelyek a hátrányos helyzetű emberek − az etnikai vagy nemi hovatartozással, a fogyatékossággal, az életkorral kapcsolatos diszkrimináció, az alacsony iskolai végzettség, a szakképzettség hiánya, a befogadó munkahelyi gyakorlatok hiánya miatt munkát vállalni nem tudók − képzését, munkához jutását, foglalkoztatását segítik elő. Az EQUAL-ről...

Az EQUAL Program megvalósulásának tapasztalatai és a továbblépés lehetőségei Eredmények a végrehajtás során 4 téma: - A munkaerőpiac szempontjából hátrányos helyzetű emberek munkaerőpiacra való belépésének vagy visszailleszkedésének segítése („A” téma) - Az egész életen át tartó tanulás és az olyan „befogadó” munkahelyi gyakorlatok támogatása, amelyek a munkaerő-piaci diszkrimináció és egyenlőtlenségek szempontjából érintett emberek álláshoz jutását és munkában maradását segítik („E” téma) - A nemek közötti munkaerő-piaci különbségek és a foglalkozási szegregáció csökkentése („H” téma) - Menedékkérők társadalmi integrációjának és szakmai képzésének támogatása („I” téma) 39 FP”=„39 projekt Több, mint 120 nemzetközi partnerségi kapcsolat Közel 5,5 mrd ft kifizetés ( )

Az EQUAL Program megvalósulásának tapasztalatai és a továbblépés lehetőségei Eredmények a végrehajtás során Az „A” prioritás keretében bevont elsődleges célcsoport összesen 4815 fő -Hajléktalan 1400 fő -Szenvedélybeteg 1202 fő -Iskolarendszerből lemorzsolódott fiatalok 475 fő

Az EQUAL Program megvalósulásának tapasztalatai és a továbblépés lehetőségei Eredmények a végrehajtás során Az „E” prioritás keretében bevont elsődleges célcsoport 2300 fő -45 év feletti emberek 467 fő -Megváltozott munkaképességű emberek 376 fő -GYES, GYED-en lévők, illetve onnan visszatérők 263 fő

Az EQUAL Program megvalósulásának tapasztalatai és a továbblépés lehetőségei Eredmények a végrehajtás során A „H” prioritás keretében bevont elsődleges célcsoport 1256 fő -Nők 730 fő -Alacsony iskolai végzettségűek 124 fő -Elavult vagy nem piacképes szakképzettséggel rendelkező emberek 116 fő Az „I” prioritás keretében 390 fő menedékkérő lett bevonva

Az EQUAL Program megvalósulásának tapasztalatai és a továbblépés lehetőségei Eredmények a végrehajtás során- az EQUAL alapelvek érvényesülése Partnerség -a projekteket megvalósító Fejlesztési Partnerségeken belül -Fejlesztési Partnerségek és a végrehajtási intézményrendszer között -az Európai Bizottsággal és a tagállamokkal történő együttműködésben. Részvétel A projektek tevékenységük során figyelembe veszik a hátrányos helyzetű csoportok által megfogalmazott szükségleteket és igyekeznek bevonni az érintetteket a tevékenységek értékelésébe, a tapasztalatok összegzésébe. Nemzetközi együttműködés - együttesen megvalósítandó tevékenységek (az alkalmazott stratégiák és eredmények tematikus áttekintése; a foglalkoztatáspolitikai stratégia és a társadalmi befogadás stratégiájához kapcsolódó jó gyakorlatok, bevált eszközök azonosítása; a jó gyakorlatok közzététele és elterjesztése EU-szerte) - a fejlesztési partnerségek tapasztalatai és szakértelme segítette a hazai tevékenységek megvalósítását, a bevált gyakorlatok adaptálását, a közösen kidolgozott új módszerek alkalmazását.

Az EQUAL Program megvalósulásának tapasztalatai és a továbblépés lehetőségei Eredmények a végrehajtás során- az EQUAL alapelvek érvényesülése Innováció - a folyamatra, - az eredményre vagy - a szakpolitikai környezetre irányul. Tapasztalatátadás -Projekt szinten (jó gyakorlat az E/032 projekt) -Program szinten- Tematikus hálózatok Nők és férfiak társadalmi egyenlőségének megteremtése a munkaerő piacon-a lisszaboni célok alapján Integrált iránymutatás: 18. A munka életciklus alapú megközelítésének elősegítése Intézkedés: Nők munkaerő-piaci re-integrációjának támogatása személyre szabott aktív eszközökkel (H téma) Elvárt eredmény: A nők foglalkoztatottságának javulása EQUAL Tematikus Hálózat (termék) - Nők és férfiak társadalmi egyenlősége hálózat: Női képzési kézikönyv, Gender érzékeny kézikönyv, nemzetközi bérezési viszonyokat vizsgáló kutatás (

Az EQUAL Program megvalósulásának tapasztalatai és a továbblépés lehetőségei A lisszaboni célok érvényesülése a további tématerületeken 19. Az ellátórendszerek munkavállalásra ösztönző vagy ellenösztönző tényezőinek folyamatos felülvizsgálata Intézkedés1: Civil munkaerő-piaci programok; szociális gazdaság támogatása Elvárt eredmény: A hátrányos helyzetű emberek foglalkoztathatóságának és munkaerő-piaci részvételének javulása ETH, termék: Megváltozott hálózat :Munkaerő-piaci szolgáltatások standardizálása, specifikumai, aktív eszközök finanszírozása, munkavállalás-jogi háttér, szolgáltatások definiálása, befogadó attitűdök erősítése; Integrált hálózat : Önkéntesség rendszere a menekültek számára, Integrált hálózat : Eszköztár sokszínű munkahelyeknek Intézkedés2: Romák részvétele civil foglalkoztatási programokban Elvárt eredmény: Romák foglalkoztatási helyzetének javulása; ETH, termék: Roma hálózat : Esettanulmányok, értékelő kutatás; Integrált hálózat : Mentorálás-mentorság 20. A munkaerő-piaci igényeknek való megfelelés javítása Intézkedés: A munkaerő-piaci kereslet és kínálat jobb összehangolására tett intézkedések Elvárt eredmény: A munkaerő-piaci igények rugalmasabb és hatékonyabb kiszolgálása ETH, termék : Integrált hálózat : Kutatás munkaerő-piaci kulcskompetenciákról,Munkavállalói kompetenciákat mérő eszköz, Munkáltatói elvárásokat mérő eszköz, „Munkapocs” és „Synorg” termékek 23. A humánerőforrás-fejlesztésre irányuló befektetések növelése és hatékonyságának javítása Intézkedés: Felnőttképzés támogatása, munkahelyteremtéshez és vállalkozói készségekhez kapcsolódó képzés Elvárt eredmény: A munkavállalók képzettségének és a munkaerőpiac igényeinek való megfelelés erősítése ETH, termék : Fiatalok hálózat : Új esély-Komplex Ifjúságsegítő Intézmény/ Program,; Integrált hálózat : Máshogy Segíteni-migráns és hajléktalan fókuszú képzési tematika és példatár

Az EQUAL Program megvalósulásának tapasztalatai és a továbblépés lehetőségei Tapasztalatátadási szakasz 5 tematikus hálózat: 1.Megváltozott munkaképességűek (11 FP- 5 termék) 2. Fiatalok (4 FP- 1 termék) 3. Integrált megközelítés (16 FP- 9 termék) 4. Nők és férfiak társadalmi egyenlősége (6 FP- 2 termék) 5. Roma emberek (4 FP – 2 termék kifejlesztése) A hálózatok célja, tevékenysége: Közös szakmai munka során szakmai „termékek” kifejlesztése, hazai és nemzetközi szintű terjesztése Végső cél: a kifejlesztett és szakértők által validált termékek szakmapolitikába integrálása, tovább fejlesztésre alkalmas „termékek” forrás lehetőségeinek biztosítása az új programokban

Az EQUAL Program megvalósulásának tapasztalatai és a továbblépés lehetőségei Lehetőségek a folytatásra EQUAL KK nemzetközi dimenziója folytatódhat, ám a tagállamok aktív szerepe sokkal nagyobb lesz (117 ESZA OP), az Európai Bizottság háttértámogatást nyújt A tagállamok transznacionális képviselői kommunikációs platformokon keresztül fogják megvalósítani az európai szintű együttműködést (előkészületek megkezdődtek januárban) Mind az öt szakmai prioritásban tématerületenként szerepel a „Nemzetközi (transznacionális) és határmenti együttműködés” Átfogó, horizontális lehetőség: innovatív eszközök fejlesztése a foglalkoztatás, közoktatás, felsőoktatás, szociális rendszerek területén

Az EQUAL Program megvalósulásának tapasztalatai és a továbblépés lehetőségei Humán Erőforrás Programok Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) Európai Szociális Alapból finanszírozandó humán-jellegű fejlesztések Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (TIOP) Európai Regionális Fejlesztési Alapból finanszírozandó – az TÁMOP-hoz kapcsolódó - infrastrukturális fejlesztések Az OP-k és az akciótervek a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (Irányító Hatóságok) koordinációjával, az OKM, az SZMM, az EÜM és az IRM együttműködésével készültek.

Az EQUAL Program megvalósulásának tapasztalatai és a továbblépés lehetőségei Releváns konstrukciók év végére TÁMOP Megváltozott munkaképességű emberek rehabilitációjának és foglalkoztatásának segítése (kiemelt) TÁMOP A komplex rehabilitáció szakmai hátterének megerősítése (kiemelt) TIOP A komplex rehabilitációhoz szükséges infrastrukturális feltételek megteremtése (kiemelt) TÁMOP Alternatív munkaerőpiaci programok támogatása (kiemelt „b”, egyfordulós „a” )

Az EQUAL Program megvalósulásának tapasztalatai és a továbblépés lehetőségei Releváns konstrukciók 2008-ban TÁMOP Az elemi rehabilitációs szolgáltatás feltételeinek megteremtése (egyfordulós nyílt pályázat) Rendelkezésre álló keretösszeg: 1030 millió Ft Cél: az aktív korú, betegség vagy baleset következtében megváltozott munkaképességű, vagy szerzett fogyatékossággal élő személyek az egészségügyi természetű diagnózist, illetve az egészségügyi rehabilitációt követően elsősorban elemi és szociális rehabilitációs szolgáltatást kapjanak, amely előfeltétele a társadalomba és a munkaerőpiacra történő reintegrációnak – 7 évre tervezve kb fő részére. Támogatható tevékenységek köre: a szociális (mentálhigiénés), az elemi és az előfoglalkozási (képzési) rehabilitációs szolgáltatás működtetése tevékenység-finanszírozással; a rehabilitációban részt vevő fogyatékossággal élő kliens számára az önálló életvitelt, illetve az egyenlő esélyű hozzáférést segítő eszközök, illetve személyi segítés biztosítása, stb., TIOP A közszolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés megteremtése (kétfordulós pályázat) Rendelkezésre álló keretösszeg: 7,533 mrd Ft Cél: A fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló évi XXVI. törvény kimondja, hogy a fogyatékos személyeknek joguk van a közszolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférésre, és ezen jog érvényesüléséhez a közszolgáltatást nyújtó állami szervek kötelesek a feltételeket biztosítani Támogatható tevékenységek köre: infrastruktúra, épített környezet fejlesztése (lift, rámpa, akadálymentes mellékhelyiség, vakvezető csíkok, indukciós hurkok stb.); tájékozódást, értelmezést és kommunikációt segítő eszközök (tájékoztató kiadványok, információs táblák. braille feliratok stb.); eszközbeszerzések (speciális informatikai és telekommunikációs eszközök és szoftverek, hallható információkat látható információkká átalakító eszközök stb.).

Az EQUAL Program megvalósulásának tapasztalatai és a továbblépés lehetőségei TÁMOP Alternatív munkaerőpiaci programok támogatása Cél: a helyi szükségleteket felismerő szervezetek (non-profit, önkormányzati és állami szervek, intézmények) által a lehető legnagyobb szakmai rugalmasságot megengedő alternatív munkaerő-piaci projektek támogatása a hátrányos helyzetű, munkanélküli emberek tartós munkába állásának, munkahelyi és társadalmi beilleszkedésének elősegítése, egyéni adottságokra és szükségletekre épülő, komplex munkaerő-piaci programon keresztül a foglalkoztatottsági szint emelése. Rendelkezésre álló keretösszeg Ft.

Az EQUAL Program megvalósulásának tapasztalatai és a továbblépés lehetőségei Pályázók köre egyesületek szakszervezetek, munkavállalói érdekképviseletek köztestületek egyházak, egyházi intézmények alapítványok közalapítványok közhasznú társaságok (és non-profit Betéti Társasági és non-profit Korlátot Felelősségű Társasági formájú jogutódjai) egyéb jogi személyiségű non-profit szervezetek Támogatható tevékenységek köre Bevonáshoz kapcsolódó szolgáltatások Képzéshez szükséges szolgáltatások, Pszicho-szociális szolgáltatások, Kiegészítő szolgáltatások Elhelyez(ked)ési, utógondozási szolgáltatások

Az EQUAL Program megvalósulásának tapasztalatai és a továbblépés lehetőségei Pályázati kiírások társadalmi egyeztetése Szakmai érdekképviseletek, társadalmi partnerek A pályázat szakmai színvonalának biztosítása érdekében Írásos véleményezés és kerekasztal megbeszélés Közvetlen visszajelzés a kiíró számára

Az EQUAL Program megvalósulásának tapasztalatai és a továbblépés lehetőségei Intézményi és eljárásrendi változások Tényleges egyablakos rendszer A KSZ szélesebb döntési jogkörrel (ESZA Kht.) Kifizetések rendszere változik –Egyszerűsített elszámolások –Féléves jelentések Adminisztrációs terhek csökkennek –Elektronikus pályázatbenyújtás –Szerződéskötés –Fenntartási jelentés

Az EQUAL Program megvalósulásának tapasztalatai és a továbblépés lehetőségei Intézményi és eljárásrendi változások Új eljárási módszerek - kétfordulós pályázat - automatikus (normatív jellegű) pályázat- folyamatos elbírálás - kiemelt projekt - közvetett támogatás Panaszok szabályozott kezelése

Az EQUAL Program megvalósulásának tapasztalatai és a továbblépés lehetőségei Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Ríz Ádám igazgató Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humán Erőforrás Programok Irányító Hatósága Cím: 1066 Budapest, Mozsár utca 16. Telefon: Fax: