Tanulás-tanítás Doktori Program 2010/2011-es tanévnyitó

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar felsőoktatás.
Advertisements

Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
A Hallgatói Mentorprogram működése
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A pedagógusminősítési rendszer
Értékelés a pedagógiában
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kutatási program rövid bemutatása
A fejlesztés hatása a szervezetre
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM TÁMOP /2/B KMR PÁLYÁZAT
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az e-portfólió használati köre
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
„A XXI. századi köznevelés”
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Az IKT-metria mérőeszköz
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A SZAKDOLGOZAT.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A Számvitel Didaktikája
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
A portfólió - óvodai szakterület
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
A PORTFÓLIÓ Összeállította: Marton Eszter Forrás: Falus Iván – Kimmel Magdolna (2003): A portfólió. Gondolat Kiadói Kör, ELTE BTK Neveléstudományi Intézet,
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.LuxJudit 2016.április 8.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
Tanácsok a portfólió készítéséhez
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

Tanulás-tanítás Doktori Program 2010/2011-es tanévnyitó EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM Pedagógiai és Pszichológiai Kar Neveléstudományi Intézet, Oktatáselméleti Tanszék Tanszékvezető: Vámos Ágnes Gaskó Krisztina, Kálmán Orsolya, Kopp Erika, Lukács István, Szivák Judit, Tókos Katalin, Vass Vilmos, és az Oktatásinformatikai Szakcsoport   1075 Budapest, Kazinczy utca 23-27. II emelet 220. Telefon: 461-4500/3836 TTP aktuális információk: a 2010. évi doktori felvételi vizsga tapasztalatai, szigorlatok, védések, a tanulmányi fejlődés útja Tanulás-tanítás Doktori Program 2010/2011-es tanévnyitó

2010. évi TTP felvételi adatok Jelentkezők 20 fő Felvételt nyert 13 fő: 1 ösztöndíjas 12 költségtérítéses Nem nyert felvételt 7 fő

A kiválasztás szempontjai más hazai és külföldi egyetemeken végzettek (nem pedagógiai diplomával rendelkező hallgatók is) jelentkezhettek, akik tanári diplomával rendelkeznek a benyújtott tanulmányi tervnek tartalmaznia kellett a választott kutatási téma pontos megnevezését, körülhatárolását, a tervezett kutatási módszerek leírását

Értékelési szempontok Szóbeli teljesítés nyelvi érettség, kiforrottság, logikus megfogalmazás Témaválasztás a téma illeszkedése és megvalósíthatósága a TTP Program keretein belül, biztosítható-e a témához tudományos fokozattal rendelkező hazai témavezető Tématerv a kutatási terv megvalósíthatósága, tervezett kutatási módszerek adekvátsága Előtanulmányok, publikációk pedagógia szakos végzettség, TDK dolgozat, tudományos publikációk, korábbi kutatómunka során felmutatott eredmények, korábbi egyetemi tanulmányi előmenetel Nyelvismeret nyelvtudás, több idegen nyelv ismerete

Az elutasítás leggyakoribb indokai a kutatás témája nem vágott egybe a Doktori Program, illetve a programot működtető Oktatáselméleti Tanszék tudományos kutatási céljaival a kutatás célja, témája nem körvonalazódott eléggé, s metodikailag nem alátámasztott, megvalósíthatósága kétséges, a jelölt nem tudta kutatói kvalitásait megmutatni a pedagógiai irányú tudás nem kellő mértékű a neveléstudományi tudományos kutatások megkezdéséhez

Az első éves TTP hallgatók kutatási témái és a Programban meghirdetett tématerületek illeszkedése Személyre szabott tanulás-tanítás kutatása Szegedi Eszter: Az akarat motívuma a tanítási és tanulási folyamatban (Témavezető: Falus Iván) Sikó Dóra: Hallássérült tanulók integrált-inkluzív oktatásának segítése- tanulási motiváció és tanulási jellemzők vizsgálata (Témavezető: Vámos Ágnes) Lencse Máté: A felsőoktatás és a felsőoktatásban folyó tanulás eredményessége (Témavezető: Vámos Ágnes) Lászlóné Kenyeres Krisztina: A bemeneti feltételek - induló matematikai tudás -, a kompenzáció és a tanulási eredmények - learning outcoms - összefüggéseinek vizsgálata a műszaki felsőoktatás matematika oktatásában (Témavezető: Kadocsa László)

Az első éves TTP hallgatók kutatási témái és a Programban meghirdetett tématerületek illeszkedése Tanulási környezetek Petry Annamária: A magyar irodalomtanítás tartalmi és szakmódszertani kérdései a médiakörnyezet és a tanulók kompetenciáinak függvényében (Témavezető: Vass Vilmos) Kun Péter: A játéknak mint oktatási módszernek pedagógiai - pszichológiai kérdései az úszásoktatásban (Témavezető: Szivák Judit) Vincze Tamás: Az értékelés problematikája az új típusú tanár-tanuló kapcsolatrendszerben, testnevelés foglalkozásokon (Témavezető:Gombocz János ) Zsíros Péter: Matematikai szoftverek használata a középiskolai metamatikaoktatásban (Témavezető: Kis-Tóth Lajos)  

Az első éves TTP hallgatók kutatási témái és a Programban meghirdetett tématerületek illeszkedése Pedagógus- és pedagógusképzés kutatás Oktatási rendszerek, oktatáspolitikák Vinnainé Vékony Márta: A hospitálás helye és szerepe a tanárrá fejlődés folyamatában (Témavezető: Falus Iván) Simon Gabriella: A tanári munka mentorálásának hatása a személyes és szociális kompetenciák fejlesztésére (Témavezető: Szivák Judit) Zelenáné Bozódi Gabriella: Nyílt forrású szoftverek alkalmazása a zeneoktatásban a korai tehetséggondozástól a zenetanárképzésig (Témavezető: Kotschy Andrásné) Schnellbach Máté: Az iskola szervezeti jellemzőinek hatása az oktatás méltányosságára (Témavezető: Halász Gábor) Fazekas Ágnes: A közösségi alapból finanszírozott közoktatási pályázatok hatásvizsgálata (Témavezető: Halász Gábor)

A TTP hallgatók tanulmányi előmenetele: szigorlatok, védések A TTP Program jelenlegi hallgatói összlétszáma 70 fő A 2008/2009-es tanévben fokozatot szerzett 8 fő A 2009/2010-es tanévben fokozatot szerzett 4 fő A 2008/2009-es tanévben szigorlatot tett A 2009/2010-es tanévben szigorlatot tett

A tanulmányi fejlődés dokumentálása: a portfólió Típusai: a munkaportfólió: célja a teljes tanulási folyamat dokumentálása és reflektálásának elősegítése a bemutató portfólió: célja a tanulási folyamat legjobb eredményeinek, a legjobb munkáknak a bemutatása az értékelési portfólió: a tanulási folyamat eredményeinek bemutatása minősítő-szelektív értékelés céljából Többféle meghatározás, legáltalánosabban: olyan gyűjtemény, amely a hallgató adott időszak alatti fejlődéséről ad számot olyan dokumentumgyűjtemény, mely a hallgató legjobb munkáit hivatott bemutatni (Falus-Kimmel, 2003)

A portfólió használatának előnyei rendszeres visszacsatolás autonómia fejlesztése metakognitív képességek fejlesztése önértékelés, önreflektivitás képességének fejlesztése a tanulási folyamatért való fokozottabb felelősségvállalás

A portfólió készítésének folyamata Célok megismerése A portfólió céljának, felhasználási területének, leendő közönségének megismerése, a cél eléréséhez szükséges dokumentumok körének meghatározása Anyaggyűjtés A cél elérésének bizonyítására alkalmas dokumentumok gyűjtése Válogatás A portfólió céljai, irányító/segítő kérdéssorok alapján kiválasztjuk a portfólióba kerülő dokumentumokat Reflexió A portfólió minden kiválasztott dokumentumához és az egész portfólióhoz is reflexiókat csatolunk, hogy megvilágítsuk választásunk okait Szerkesztés A portfólió gondosan szerkesztett, átlátható, vizuálisan is vonzó formába öntése Értékelés és irányadás A portfólió áttekintése, az értékelés és újabb reflexió fényében új tanulási célok kitűzése

A TTP portfólió lehetséges tartalma A doktori iskola hasznos dokumentumai Kutatási terv Szakirodalmi jegyzék Előrehaladási beszámoló, gyorsjelentések Egyes kurzusokhoz készített anyagok: dolgozatok, esettanulmányok, elemzések stb. Kutatáshoz kapcsolódó anyagok: kutatási beszámolók (egyes kurzusokhoz kötötten is) Szóbeli prezentációk vázlatai Konferencia-előadások absztraktjai Tudományos publikációk stb.