avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán ARIZONA PROGRAM avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán ARIZONA PROGRAM
1. A program forrása A program alapja: - egymás iránti tisztelet -Schwetzingen, Hilda-Schule 2001. -Edward E. Ford, Phoenix, Arizona 1994. -Dr. Stefan Balke: Diszipliniertes Denken in der Schule Bielefeld, Luther Schule A program alapja: - egymás iránti tisztelet - egyéni felelősségérzet ARIZONA PROGRAM
2. A program bevezetése 2006. május egyeztetés a fenntartóval 2006. június tantestületi értekezlet 2006 augusztus tantestületi értekezet az Arizona csoport megbeszélése 2006. szeptember az Arizona csoport megbeszélése nevelőtestületi értekezlet 2006. október az iskola tanulóinak tájékoztatása Szülői Közösség választmányi ülése a szülők tájékoztatása Arizona csoport megbeszélése A program beépülése a házirendbe 2006. november elindult az Arizona Program ARIZONA PROGRAM
3. A módszer gyakorlati alkalmazása - alapelv: egymás iránti tisztelet és az egyéni felelősségérzet ARIZONA PROGRAM
ARIZONA PROGRAM
ARIZONA PROGRAM
ARIZONA PROGRAM
3. A módszer gyakorlati alkalmazása - alapelv: egymás iránti tisztelet és az egyéni felelősségérzet - a tanterem elhagyásának módja NEM KIKÜLDŐ PROGRAM ARIZONA PROGRAM
ARIZONA PROGRAM
3. A módszer gyakorlati alkalmazása - alapelv: egymás iránti tisztelet és az egyéni felelősségérzet - a tanterem elhagyásának módja NEM KIKÜLDŐ PROGRAM tervkészítés ARIZONA PROGRAM
ARIZONA PROGRAM
ARIZONA PROGRAM
3. A módszer gyakorlati alkalmazása - alapelv: egymás iránti tisztelet és az egyéni felelősségérzet - a tanterem elhagyásának módja NEM KIKÜLDŐ PROGRAM tervkészítés tanácsadó beszélgetések fontossága ARIZONA PROGRAM
4. A program hatása A tanítás hétköznapjaira kifejtett hatások nyugodtabb légkör A tanárok beállítottságára és viselkedésére kifejtett hatások a zavaró diáknak a fejlődéséhez segítségre van szüksége a tanulni kész diákok jogai a tantestület véleménye A diákokra kifejtett hatások nyugodtabb tanulási légkör sikerélmény a zavaró diáknak A szülőkkel való együttműködésre kifejtett hatások az iskola, mint partner felmérés a szülők körében, vélemények Az iskola kapcsolatrendszere nyitottabbá vált ARIZONA PROGRAM
5. Havi értékelések fontossága - program irányítása - segítségnyújtás - kapcsolattartás (külső, belső) - program szervezése - dokumentálás - Arizona szoba felügyelete - rendszeres megbeszélés ARIZONA PROGRAM
6. Eredmények a számok tükrében 2006-2007. tanév az Arizona szobában előfordult tanulók száma osztályonként, az osztálylétszámok tükrében ARIZONA PROGRAM
6. Eredmények a számok tükrében 2007-2008. tanév az Arizona szobában előfordult tanulók száma osztályonként, az osztálylétszámok tükrében ARIZONA PROGRAM
6. Eredmények a számok tükrében Segítő beszélgetések száma 2006-2007. évben ARIZONA PROGRAM
6. Eredmények a számok tükrében Segítő beszélgetések száma 2007-2008. évben ARIZONA PROGRAM
6. Eredmények a számok tükrében Óraelhagyások a tanórák tükrében ARIZONA PROGRAM
A programról készült kiadvány megvásárolható itt, a helyszínen és intézményünk elérhetőségein keresztül: Weöres Sándor Általános Iskola 8500 PÁPA, Teleki utca 2. Tel./fax. 89-510 561 weores@weores-papa.sulinet.hu Köszönjük a figyelmet! ARIZONA PROGRAM