avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az iskola pedagógusainak válaszai a kérdőíves felmérésre.
Advertisements

Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
Az iskolai szociálismunka
Komplex Instrukciós Program
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
A TTKT nyelvi munkaközösség alakuló értekezlete Waldmann-né Baudentisztl Éva.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Szül ő i értekezlet Október 12.. Az értekezlet tartalma Oktatás, nevelés (Szöll ő si Zsuzsanna – igazgatóhelyettes) Szakmai képzés sajátosságai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
Kompetensek lettünk? június 27..
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
A szaktanácsadó segítő szerepe
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Inklúzív nevelés Magyarországon
kollégiumi nevelőtanári szak
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
Erasmus+ tapasztalatok
DARUS a gyermekekért.
Diákönkormányzat beszámolója
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Az önfejlesztő terület bemutatása
DARUS a gyermekekért.
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Szülői választmány 2018.szept. 25.
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Bolyai Farkas Szakképző Iskola

[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
Előadás másolata:

avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán ARIZONA PROGRAM avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán ARIZONA PROGRAM

1. A program forrása A program alapja: - egymás iránti tisztelet -Schwetzingen, Hilda-Schule 2001. -Edward E. Ford, Phoenix, Arizona 1994. -Dr. Stefan Balke: Diszipliniertes Denken in der Schule Bielefeld, Luther Schule A program alapja: - egymás iránti tisztelet - egyéni felelősségérzet ARIZONA PROGRAM

2. A program bevezetése 2006. május egyeztetés a fenntartóval 2006. június tantestületi értekezlet 2006 augusztus tantestületi értekezet az Arizona csoport megbeszélése 2006. szeptember az Arizona csoport megbeszélése nevelőtestületi értekezlet 2006. október az iskola tanulóinak tájékoztatása Szülői Közösség választmányi ülése a szülők tájékoztatása Arizona csoport megbeszélése A program beépülése a házirendbe 2006. november elindult az Arizona Program ARIZONA PROGRAM

3. A módszer gyakorlati alkalmazása - alapelv: egymás iránti tisztelet és az egyéni felelősségérzet ARIZONA PROGRAM

ARIZONA PROGRAM

ARIZONA PROGRAM

ARIZONA PROGRAM

3. A módszer gyakorlati alkalmazása - alapelv: egymás iránti tisztelet és az egyéni felelősségérzet - a tanterem elhagyásának módja NEM KIKÜLDŐ PROGRAM ARIZONA PROGRAM

ARIZONA PROGRAM

3. A módszer gyakorlati alkalmazása - alapelv: egymás iránti tisztelet és az egyéni felelősségérzet - a tanterem elhagyásának módja NEM KIKÜLDŐ PROGRAM tervkészítés ARIZONA PROGRAM

ARIZONA PROGRAM

ARIZONA PROGRAM

3. A módszer gyakorlati alkalmazása - alapelv: egymás iránti tisztelet és az egyéni felelősségérzet - a tanterem elhagyásának módja NEM KIKÜLDŐ PROGRAM tervkészítés tanácsadó beszélgetések fontossága ARIZONA PROGRAM

4. A program hatása A tanítás hétköznapjaira kifejtett hatások nyugodtabb légkör A tanárok beállítottságára és viselkedésére kifejtett hatások a zavaró diáknak a fejlődéséhez segítségre van szüksége a tanulni kész diákok jogai a tantestület véleménye A diákokra kifejtett hatások nyugodtabb tanulási légkör sikerélmény a zavaró diáknak A szülőkkel való együttműködésre kifejtett hatások az iskola, mint partner felmérés a szülők körében, vélemények Az iskola kapcsolatrendszere nyitottabbá vált ARIZONA PROGRAM

5. Havi értékelések fontossága - program irányítása - segítségnyújtás - kapcsolattartás (külső, belső) - program szervezése - dokumentálás - Arizona szoba felügyelete - rendszeres megbeszélés ARIZONA PROGRAM

6. Eredmények a számok tükrében 2006-2007. tanév az Arizona szobában előfordult tanulók száma osztályonként, az osztálylétszámok tükrében ARIZONA PROGRAM

6. Eredmények a számok tükrében 2007-2008. tanév az Arizona szobában előfordult tanulók száma osztályonként, az osztálylétszámok tükrében ARIZONA PROGRAM

6. Eredmények a számok tükrében Segítő beszélgetések száma 2006-2007. évben ARIZONA PROGRAM

6. Eredmények a számok tükrében Segítő beszélgetések száma 2007-2008. évben ARIZONA PROGRAM

6. Eredmények a számok tükrében Óraelhagyások a tanórák tükrében ARIZONA PROGRAM

A programról készült kiadvány megvásárolható itt, a helyszínen és intézményünk elérhetőségein keresztül: Weöres Sándor Általános Iskola 8500 PÁPA, Teleki utca 2. Tel./fax. 89-510 561 weores@weores-papa.sulinet.hu Köszönjük a figyelmet! ARIZONA PROGRAM