TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Komplex Instrukciós Program
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A közoktatás fejlesztésének időszerű kérdései Budapest november 22. Közoktatás-fejlesztési főosztály Friss Péter főosztályvezető..
Angol nyelvi kompetencia
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Szűts József Általános Iskola
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
A gyakorlatvezető mentor
intézményi folyamat-szaktanácsadó
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Kompetencia alapú képzés  Képességek, kézségek fejlesztése  9.C Közlekedési osztály  9.D Informatikai osztály.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
Kompetensek lettünk? június 27..
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Előadás másolata:

TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről

Hitvallásunk: „Aki a maga idejében jót tesz, századokért dolgozott.” /Francois Fénelon/

Előzmények: Lépésről lépésre program 1997 Belső Gondozói Rendszer 2000 Tanulás tanítása 2001

A csatlakozás motivációi: Az innováció lehetősége Az alkalmazásképes tudás fejlesztése Az egész életen át tartó tanulás megalapozása

Bevezetés 2005

Szövegértés-szövegalkotás

Matematika-logika

Életpálya-építés

Mit nyertünk? Képzés Programcsomagok Taneszközök Forrás Team munka

Feladataink: Részvétel a képzéseken Az oktatási programcsomagok megismerése kipróbálása véleményezése, kiegészítése A tapasztalatok átadása A követők segítése

Tapasztalataink

A képzések: A felkészülést szolgálták Aktív részvételen alapultak Hiányt pótoltak Sok volt egyszerre Mindenre nem kaptunk útmutatást

A programcsomagok: Minden megtalálható az Adatbankban Kidolgozott részletek (mit, hogyan, miért) Több évfolyam anyaga együtt Fejlettségi szintek, várható eredmények Alternatívák lehetősége Tartalom független kompetenciák Ajánlások az együttneveléshez

A programcsomagok: Nem volt elég idő a felkészüléshez A tervezés újszerűsége: modulok heti- vagy havi tervek utófinanszírozás

AlapozásBeszédfejlesztésOlvasás-szövegértés Anyanyelvi tapasztalatszerzésÍráshasználatBeszélgetőkörMesehallgatás

A tanítási-tanulási folyamat: Átgondolt tervezés Eszközök biztosítása, előkészítése A tér megszervezése A csoportok munkájának koordinálása Odafigyelés az egyéni sajátosságokra Az érdeklődés fenntartása Visszajelzés a tevékenységekről

A tanítási-tanulási folyamat: A modul felépítése szokatlan Nincs mindenre kidolgozott modul Mások elképzeléseit kell megvalósítani A megszokott időkereteket át kell lépni

A TANESZKÖZÖK: Több könyv Mellékletek sokasága Gazdag képanyag Szöveg- és játékgyűjtemények Hanganyag Feladatbankok

Folyamatos szállítás Több évfolyam eszközei Késések Felületes tartalmi ismeret Alkalmazás „élesben” A tárolás rendszere A TANESZKÖZÖK:

Eredmények: iskolai szinten Megvalósult a programcsomagok adaptálása Kialakult a rendszerszerű látásmód Több az interakció a tanítási órán Tapasztalatokon alapuló képességfejlesztés Modellértékű kapcsolatrendszerek A tárgyi eszközök gyarapodása

Pedagógus szinten A kompetenciatartalmak elsajátítása A szakmai eszköztár átalakulása Pedagóguskompetenciák fejlődése Problémák felismerése, megoldása A tanári szerep átalakulása

Tanulói szinten Zavartalan óvoda-iskola átmenet Tananyag helyett képesség- és készségfejlesztés Használható tudásanyag Motiváltság Visszajelzés Egyéni fejlődés

Ajánlások Azonosulás az új szemléletmóddal Tudatos pedagógiai munka Rugalmasság Kreativitás Gyermekközpontúság Szervezőkészség Bizalom, önbizalom

Köszönöm a figyelmet! Pálóczi Gáborné 52/