Alapok.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Microsoft Excel 3. óra Előadó: Jánosik Tamás.
Advertisements

A GIMP képszerkesztő program bemutatása Kiss Anett 7
PowerPoint program A PowerPoint programot nyissuk meg a Start menüből.
Képek beillesztése, formázása dokumentumokban
Operációs rendszerek Beállítások.
Mellár János 3. óra Szeptember 16. v
Számítógépes ismeretek 5. óra
FRAME-k (keretek). FRAME-k A frame-ek (keretek) segítségével a képernyőt felosztva egyszerre jeleníthetünk meg több webes dokumentumot a képernyőn. Fejlec.html.
4. Feladat (2) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
Készítette: Pető László
Készítette: Szobonya Ferenc
Prezentációkészítés Microsoft PowerPoint.
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Grafika a programban Készítette: Pető László. Bevezetés Valójában nem a célobjektumra rajzolunk, hanem annak festővászon területére (canvas). Csak olyan.
Adatbáziskezelés az MSAccess programmal Makány György 5. rész: Jelentések.
A körlevél készítésének menete
Tartalomjegyzék és tárgymutató
1 Tabulátor és használata. 2 A tabulátor olyan eszköz, amellyel egy soron vagy bekezdésen belül a szöveget megadott pozícióba tudjuk igazítani. A szöveget.
Access alapok Táblák, kapcsolatok, űrlapok.
Web-grafika II (SVG) 2. gyakorlat Kereszty Gábor.
Salamon Róza felkészítő tanár
A GIMP képszerkesztő program bemutatása
,,Én így tanítanám az informatikát”
A GIMP rétegei és használata
A GIMP képszerkesztő program bemutatása Készítette: Rokonál Zoltán
Készítette: Szekerczés Szabina
Microsoft Access Űrlapok tervezése.
MACROMEDIA FLASH Mire használható? példák. MACROMEDIA FLASH vektor – bitmap.
Jelentések Tábla vagy lekérdezés nyomtatásban alkalmas megjelenítése.
Többtáblás adatbázisok
Prezentáció a prezentációról
Készítette: Szabó Zénó Az animáció Szabó Zénó
Paint.
Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetőség:
A prezentációkészítés alapjai
ADATBÁZISKEZELÉS ŰRLAPOK.
Web-grafika II (SVG) 8. gyakorlat Kereszty Gábor.
Az NVU webszerkesztő program
Gudenus László Képszerkesztés Gudenus László
Grafikai elemek.
Grafika alapfogalmak.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Grafikai elemek.
Az egyik legnagyobb előnye hogy magyar nyelvű és ezáltal egyszerűen használható. További nagy előnye az hogy ingyenesen használható és letölthető. A Gimp.
MULTIMÉDIA ISMERETEK 18. tétel
Táblázatok.
Készítette: Kiscsatári Nóra
Számítógépes grafika I. AUTOCAD alapok
Prezentációk készítése
SZÖVEGSZERKESZTÉS III. ~ KARAKTERFORMÁZÁS ~
Számítógépes grafika I. AUTOCAD alapok 3. előadás.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 3.
8. osztály Beszúrás. Töréspont  Kurzor elhelyezése.  Beszúrás menü, töréspont parancs.  Vagy CTRL + ENTER.  Oldaltörés.
Kép készítése számítógép segítségével
A Mozilla magyar nyelvű szerkesztőjének használata
Másolás és automatikus kitöltés
Képszerkesztés magas fokon
A képszerkesztési eljárások gyakorlata Microsoft Picture Manager 3. témakör:
Grafikai szoftverek Vektorgrafikus Pixelgrafikus Corel DrawCorel Photo-Paint.
Bevezetés. Alapok: szövegszerkesztő alkalmazás (Word) megnyitása: Start gomb  Minden program  Microsoft Office  Microsoft Office Word 2007 szövegszerkesztő.
Objektumok a Word-ben. OBJEKTUMOK Objektum fogalma Objektumok létrehozása Az objektumok tulajdonságai Az objektum elhelyezkedése Objektumok formázása.
Táblák létrehozása és feltöltése adatokkal Rendezés Szűrés.
A GIMP festő és rajzolóeszközei. Menü: Eszközök/Festőeszközök, vagy eszköztár Kitöltési eszköz (Bucket fill) – színnel vagy mintával tölti ki a hasonló.
Információ és kommunikáció
3. Táblázatok és diagramok
Jelentések Jelentést akkor használunk, ha az adatbázisban letárolt adatokat szeretnénk kinyomtatni. A jelentésben szereplő adatok alapja egy tábla vagy.
Rajzprogramok Bevezetés a Paint program használatába.
Képszerkesztés magas fokon
Prezentációk 2. Bemutatók készítése.
téma közlemény SmartArt-ábra piros hátterű képekkel (Haladó)
Közösségi médiás képek sablon
Előadás másolata:

Alapok

Vágjunk bele!

IDŐSZALAG SZÍNPAD ESZKÖZÖK TULAJDONSÁGOK

Helyzetmeghatározás Színpad Eszközök Időszalag Táblák Felhasználó (közönség, tanú) Szerző (alkotó, tervező)

Színpad Stage A Flash munkafelület közepén elhelyezkedő nagy fehér téglalap Minden, amit a felhasználó lát, a színpadra kerül. Alaphelyzetben 550 képpont széles és 440 képpont magas A képpontok mérete nem lényeges, mert lejátszáskor megadható a tetszőleges átméretezés.

Változtassuk meg a színpad nézetét C:\Program Files\Macromedia\ Flash 8\Samples and Tutorials\Samples\ Masking\ScriptableMasksPart2\

Az Eszközök tábla Tools A színpadon lévő elemek megrajzolására, illetve szerkesztésére használható Részei: Eszközök (Tools) Nézet (View) Colors (Színek) Options (Beállítások)

Tools rekesz grafikákat és szövegeket hozhatunk létre azokat kijelölhetjük, szerkeszthetjük

View rekesz Megváltoztathatjuk a színpad megjelenését

Colors rekesz a létrehozott objektumok színét befolyásolhatjuk

Options Az egyes eszközök további beállítására biztosít lehetőséget

Az időszalag Önálló képek sorozatát tartalmazza A felhasználó ezeket a képkockákat látja sorban egymás után levetítve.

A Properties tábla Az éppen kijelölt objektum tulajdonságait mutatja Lehetővé teszi azok megváltoztatását

Ellenőrizzük és módosítsuk a kitöltőszíneket

Koordináta-rendszer x (vízszintes, képpontokban) y (függőleges, képpontokban) a kezdőpont a képernyő (vagy a színpad) bal felső sarka

Táblák csoportosítása A táblák tetszőlegesen ki- és bekapcsolhatók Tetszőlegesen csoportosíthatók (Window > Panel Sets) Az alapértelmezett elrendezés bármikor visszaállítható (Window > Panel Sets > Default Layout)0

Könyvtár (library) A legjobb tárolóeszköz a Flash fájlokban használt anyagok számára A benne tárolt fájlokat többször is felhasználhatjuk a fájlon belül, de csak egyszer kerül tárolásra, így nem növeli jelentősen a fájlméretet Lehetővé teszi a Flash filmek kis méretének a megőrzését

Szimbólum A könyvtárban elhelyezett objektum neve A könyvtáron belül tárolhatjuk és szerkeszthetjük

Példány A könyvtárban tárolt szimbólum egy másolata A szimbólum színpadra húzásával hozzuk létre

Aktuális réteg

Dolgozni mindig csak az aktuális rétegen tudunk.

Aktuális képkocka

Aktuális jelenet, aktuális szimbólum A fájlt jelenetekre bonthatjuk Ezeket egyenként külön-külön is elérhetjük A jelenetek sorrendje megváltoztatható

Jelenetek, szimbólumok szerkesztése

Dokumentumtulajdonságok

Fájltípusok forrásfájlok (.fla) terjesztett fájlok (.swf) HTML fájlok (.html)

Forrásfájlok (.fla) Ezt a fájlt tudjuk megnyitni és szerkeszteni a Flash programban Ha ezzel nem rendelkezünk, akkor a flash filmet csak a teljes újraszerkesztéssel tudjuk módosítani Nem építhetjük weboldalakba

Terjesztett fájlok (.swf) Ha a forrásfájl elkészült, és készen állunk a terjesztésére, akkor mentsük ebbe a formátumba Ezt bárki megnézheti, aki böngészővel és annak a Flash Player bővítményével rendelkezik Ezt nem lehet szerkeszteni, csak megtekinteni.

Ügyeljünk a betűtípusokra A flash mozi helyes lejátszásához azon a gépen, ahol le szeretnénk játszani, telepítve kell lenni a flash moziban szereplő betűtípusoknak. Helyettesítő betűtípus választható

Elhelyezés weblapon

<embed src="elso.swf" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="550" height="400" name="elso" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />

Grafika A Flash-ben létrehozott grafikák vektorgrafikák A vektorgrafika csak az alakzat újrarajzolásához szükséges számításokat tartalmazza A vektorfájlok mérete kicsi, gyorsan letöltődik, könnyen méretezhető

Eszközök Kijelölés Szabadkézi transzformáció Vonal Toll Ovális Ceruza Tintásüveg Cseppentő Kéz Körvonalszín Kitöltőszín Fekete-fehér Színtelen Részkijelölés Kitöltés-transzformáció Lasszó Szöveg Téglalap/csillag Ecset Festékesvödör Radír Nagyító Színválasztó Színcsere Beállítások

Megjelenítő- és módosító eszközök C:\Program Files\Macromedia\ Flash 8\Samples and Tutorials\ Samples\ExtendingFlash\ TraceBitmapPanel\

Vonalak rajzolása

ILLESZTÉS

Kiegyenesítés Simítás Tinta

Kitöltés

Ha a színpad üres területére kattintunk, akkor nem történik semmi! Hézagméret Kitöltés rögzítése

Az ecset kitöltőszínt használ

Ecsetüzemmód Ecsetméret Ecsetforma

Alakzatok létrehozása vonalak és kitöltések segítségével

SHIFT

SHIFT

Használjuk a toll eszközt

Szöveg létrehozása

A margó automatikusan változik

A margó rögzített

Kijelölőeszközök

Csak a kitöltés mozog / Szerkesztés visszavonás

A vonal közelében az egérmutató ívelt végződésű lesz

A csúcs közelében az egérmutató sarok végződésű lesz

Csak a körvonal mozog

A DELETE gombbal a kijelölt elem törölhető

Egy kattintással csak egy élt jelölünk ki

A teljes határvonal dupla kattintással jelölhető ki

Kerettel kijelölés

Lasszó

A lasszó sokszög üzemmódban

Egy adott rész kijelölése

A cseppentő

Transzformáció – méretezés, elforgatás, burkolás és torzítás

Dupla kattintás

Lehetőségek Fogantyúknál méretezés Sarkoknál forgatás Oldalaknál ferdítés A CTRL-t a sarkoknál lenyomva tartva torzítás A SHIFT+CTRL-t a sarkoknál lenyomva tartva egyenlő mértékű torzítás

Burkolás

Alakzatok összekapcsolása az Objektumhoz illesztés lehetőséggel

Az egérmutató sarokvégződésű legyen

Kijelölés, majd mozgatás

Tényleg össze vannak kapcsolva

Vektorgrafika Tartalmazza azokat a képleteket, amelyek a kép képernyőn való újrarajzolásához szükségesek. A Flash-ben minden grafika, amelyet létrehozunk, vektoros. A fájlméret általában kicsi A képet bármekkorára méretezhetjük, anélkül, hogy romlana a képminőség.

Vektorgafika A számítógépnek komoly számításokat kell végeznie a megjelenítéshez Mivel általában csak mértani alakzatokat tartalmaz, túl gépiesnek tűnik.

Rasztergrafika Bittérképes grafika Az összes képpont színinformációját tartalmazza Általában nagy méretű fájlok Nem méretezhető át hatékonyan Előnye, hogy nagyon gyorsan megjelenik a képernyőn.

Miért kerüljük a grafikák betöltését? A Flash-ben szép grafikákat lehet készíteni. Ne töltsünk be grafikákat külső forrásból, csak akkor, ha feltétlenül szükséges. A fölösleges grafikabetöltés nagyon le tudja lassítani a Flash film betöltését

Vektorgrafikák betöltése

Formátumok FreeHand (FH11 .. FH7) Illustrartor (AI) Flash Player (SWF)

Flash Player fájlok betöltése

Kimentés más formátumba

Kimentés más formátumba

Kimentés más formátumba

Bitképek használata Fényképek: csak akkor merül fel, hogy fénykép helyett vektoros megoldást válasszunk, ha a kép nagyon szabályos tárgyról készült. Olyan állóképsorozat, amelyet egy videoklip képkockáiból kapunk Olyan különleges hatásokat tartalmazó kép, amely vektorgrafikus eszközökkel nem érhető el: felhők, tűz, víz, stb.

Rasztergrafika betöltése

A kép törlés után is a könyvtár része

Bitképek vektorgrafikává alakítása

Magyarázat Color Threshold (Színküszöb) Mennyire különbözhetnek a színek (RGB értékben) ahhoz, hogy még azonos alakzathoz tartozónak számítsanak Minimum Area (Legkisebb terület) A Flash által létrehozott legkisebb terület Curve Fit (Görbék illesztése) Mennyire hűen adja vissza a görbe és az egyenes területekez Corner Threshold (Sarokküszöb) A sarkok megmaradjanak, vagy törlődjenek

Bitképsorozatok

Egyből le is lehet játszani

Színek és színátmenetek

Színátmenet alkalmazása és transzformációja

Lock Fill nincs kiválasztva

Az átmenet középpontja ott van, ahová kattintunk.

Vonjuk vissza a színezést! Az első négyzet kiszínezése után a Lock Fill legyen kiválasztva!

Az átmenet középpontja az első középpont marad.

Középpont mozgatása, Forgatás, Halványulás, Átalakítás

Bitkép alkalmazása kitöltésként Töltsünk be egy bittérképes grafikát A színpadról távolítsuk el, a könyvtárban így is megmarad

Szintek használata Minden amit rajzolunk vászonszinten van. SZINT (nem réteg!!!!)

Ebben a pillanatban kerültek azonos szintre Ebben a pillanatban kerültek azonos szintre. A fölösleges részek eltávolíthatók.

Objektumok csoportosítása A csoportosított objektumok közös szintre kerülnek a vászon fölé, így más csoportok alá, vagy fölé kerülhetnek anélkül, hogy "kimarnák" egymást. Az objektumok egymáshoz lesznek rögzítve, együtt lehet őket transzformálni.

Csoportok szerkesztése

Dupla kattintással a négyzeten a csoport belsejébe kerültünk, ezt mutatja a felirat

Az elkészült ábrát mentsük, mert később szükségünk lesz rá!

A Könyvtár hatékony használata Az eredményesség és a hatékonyság kulcsa, hogy a lehető leggyakrabban használjuk a könyvtárat Minden elem, amit akár többször is beillesztünk a Könyvtárból, csak egyszer tárolódik, egyszer töltődik le.

Szimbólum Azok az elemek, amiket a könyvtárba teszünk Bármi, amit a Flashben létrehoztunk, szimbólummá alakítható

Példány A Könyvtárban lévő szimbólumról a színpadon létrehozott másolat. Nem valódi másolatok, mert nem növelik a fájlméretet.

Szimbólum létrehozása

Teljesen új szimbólum készítése

A szimbólum közepét a + jelzi A szimbólum közepét a + jelzi. Ahhoz, hogy pont oda kerüljön vágjuk ki, majd újra illesszük be.

A szimbólumok használatának előnyei A fájlméret csökkentése A befektetett munka minimalizálása

A Könyvtár kezelése nevek rendezés mappák

Példányok módosítása

Színstílusok alkalmazása

Színstílusok Brightness (fényerő) Tint (Színezet) Alpha (Áttetszőség) Advanced (Különleges)

A színstílus módosítása

Szimbólumpéldányok használata szimbólumokban

Ha túl nagy, akkor méretezzük át Edit > Copy Edit > Paste

A mosoly rajzolása nem működik az arcon, mert az nem vászonszinten helyezkedik el.

VÉGE