Agresszió elleni program 2009.02.19. Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Asszertív kommunikáció elmélete és gyakorlata
Advertisements

Erőszakmentes Kommunikáció Szabó Ilona szellemi terméke
Konfliktusok fogalma, okai, kezelése
Önismeret.
Egy ötlet megvalósítása
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
A kulcskompetenciák.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
A hatalom és felelősség kérdése a személyközpontú segítő kapcsolatban
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
Kommunikáció.
Konstruktív konfliktuskezelés
Világomban minden rendben van
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Mit tehetünk az erőszakmentes iskolákért? A párbeszéd, mint gyógyító stratégia Felházi Anett.
Harmadik előadás.
Az érzelmi intelligencia készségei
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Projektmunka.
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
Az erőszakmentes kommunikáció technikája
Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége Fogyasztóvédelem Szabályozása képzési program Kommunikáció és konfliktuskezelés     Az előadás a három.
Asszertivitás E. Tóbiás Sára 2009.
Kommunikáció a szervezetben
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
FIATALKORI BŰNÖZÉS ÉS VIKTIMOLÓGIA
Ha nem tudod kezelni az érzelmeidet, akkor elsodorhatnak téged, mint egy nagy vihar a vitorlást. Hogyan kezeled az érzelmeidet? - Az élet minőség azon.
A közösségépítés mint a készség- és képességfejlesztés eszköze (Gulyás Gabriella) Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
A szövegértési feladatok összeállítása
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Az emberi agresszió.
Quality Human Management
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
AZ PÉNZÜGYI SZABADSÁG MEGTEREMTÉSÉNEK ÚTJA
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Kommunikáció szerepe a kapcsolattartásban
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
Érzelmi intelligencia
2009 Tudatos vezető - Közlekedésbiztonság Pausz Ferenc GRSP Magyarország Szemben az árral? Budapest, március 19.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Domszky András: Önmenedzselés és etikai kérdések a szakértői munkában A szakértői munka jelentősége, elismertsége az ellátórendszerben. Függetlenség, szervezeti.
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
Tárgyalás és kommunikáció a tanácsadó és az ügyfél kapcsolatában Szociálpszichológiai szempontok Dr. Dévényi Márta Egyetemi adjunktus Pécsi Tudományegyetem.
Az agresszió megelőzése és kezelésének lehetőségei dühterápiával Készítették: Cseh Annamária Czémán Imre Molnár József.
KOMMUNIKÁCIÓ. A kommunikáció tartalma: – KÖZLÉS Latin szó – tájékoztatás, közlés, hírközlés,információk közlése vagy cseréje – BESZÉLGETÉS Tágabb értelemben.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
A család ahonnan jövök.
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Jelen prezentáció a Wáli István Református Cigány Szakkollégium
Előadás másolata:

Agresszió elleni program Millenáris

Valami hiányzik, és mástól követeljük.

„Tudjuk”, mi a jó neki.

Nem értékeljük, amit csinál.

Elzárkózunk tőle.

Kérni se, adni se tudunk.

Ha ítélkeznek rólunk…

a gyengébben állunk bosszút…

vagy sírva visszaütünk.

A harag nemzedékről nemzedékre száll.

Lehetünk-e mi az a nemzedék, amelyik megszakítja az erőszak körforgását, és boldogságot teremt magának?

A szívünk mélyén bensőséges kapcsolódásra…

barátságra…

békességre vágyunk.

Dr. Marshall Rosenberg

EMK ERŐSZAKMENTES EGYÜTTMŰKÖDŐ KOMMUNIKÁCIÓ „Zsiráf nyelv” egy megoldás

„Magunk váljunk azzá a változássá, amit a világban látni szeretnénk.” - Mahatma Gandhi

EMK Erőszakmentes, Együttműködő Kommunikáció Hogyan beszéljünk, hogy mások meghallgassanak? Hogyan hallgassunk, hogy mások beszéljenek velünk? Hogyan érvényesítsük magunkat? Hogyan oldjuk meg a konfliktusokat? Hogyan teremtsünk harmóniát önmagunkban és másokkal?

Mi az EMK? Az EMK egy olyan gondolkodási és kommunikációs eszköz, melyben a felek érzései és szükségletei értékként jelennek meg. Alapja az empátia, az együttérzés, a figyelem. Szemléletmód, mely az élet gazdagítására törekszik.

Az EMK szándéka: az információ és az együttérzés áramlása, és egy olyan minőségű kapcsolat létrehozása, amelyben maradéktalan örömet jelent mindkét fél szükségleteinek kielégülése.

Az EMK modellje 1.Megfigyelés 2.Érzés 3.Szükséglet 4.Kérés

Az EMK a következő képességekben erősít meg: Érzéseink, szükségleteink világos kifejezése Mások üzeneteinek együttérzést sugárzó fogadása, akkor is, ha ellenségesen fejezik ki! Az ellenállás feloldása és együttműködő kapcsolatok teremtése Minden fél szükségleteinek pontos megértése. Eltérő érdekű csoportok közötti közvetítés Stb.

AZ EMK FEJLESZTI AZ ÉRZELMI INTELLIGENCIÁT (EQ) a következő képességek fejlesztésével: Intra- és inter-perszonális készségek fejlődése Problémamegoldás Konfliktusmegoldás Stresszoldás Harmónikus kapcsolatok teremtése Kulturális különbségek áthidalása

Néhány kommunikációs készség, amiben megerősíthet az EMK Magabiztos kifejezés (asszertivitás) Együttérző figyelem Kérés kifejezése és visszautasítása Kritika, elismerés közlése és fogadása Kellemetlen hírek közlése Agresszivitás kezelése Negligálás kezelése Eredmények elérése – meggyőzés, kompromisszum vagy konszenzus?

) A MEGFIGYELÉS TUDATOSSÁGA (M): A megfigyelés megkülönböztetése az értelmezéstől, ítélettől; a megfigyelés kimondása AZ ÉRZELEM TUDATOSSÁGA (É): Aktív érzelmi szókincs kifejlesztése; az érzelmek megkülönböztetése a gondolatoktól, értelmezéstől, ítéletektől A SZÜKSÉGLET TUDATOSSÁGA (SZ): amikor az érzelem okát keressük figyelmünket a külső okról (helyzetek, tettek, értelmezések) átirányítjuk értékeink, szükségleteink felé. Aktív szókincset alakítunk ki szükségeleteink kifejezésére (A pozitív, személytelen, cselekvés mentes, absztrakt fogalmak közös nevezőt képeznek!) A KÉRÉS TUDATOSSÁGA (K): a kérés megkülönböztetése a követeléstől

Érzés-szótár

Szükséglet-szótár

Március 11. Budapest XVI. Erzsébetligeti Színház

Köszönöm a figyelmet!