KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Advertisements

Dr. Matejka Zsuzsanna „Gyógyszerterápiás gondozás”
Személyre szabott medicina - a diagnosztika szerepe a gyógyításban
Humán rendszerek, közszféra
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Tabletták helyett egészségnyereség Együttműködésre épülő új modellek „Egészségközpontú egészségügy” Szakmai konferencia Jakab Zoltán.
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Szociális munka az onkológiában
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Könyvtári és Informatikai Szövetség
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
Dr. Harangozó Judit Orvos-koordinátor Ébredések Alapítvány
ENSZ - ECOSOC EU EU Bizottság - AGIS Európa Tanács Szervezett, határokon átlépő bűnözés elleni harc Társadalmi-közösségi bűnmegelőzés az újszerű és a tradicionális.
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Pszichoprofilaxis és pszichoedukáció a rehabilitációban
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből Dr.
Kommunikáció beteg gyermekekkel
Javaslat az ágazati információ-politika átalakítására Dr. Kincses Gyula mb. főigazgató MEDINFO.
A szolgáltatások szabadsága Európában kontra egészségügy: az egészségügyre vonatkozó külön direktíva várható tartalma az egészségügyre vonatkozó külön.
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Minőségdíjak.
A primer prevenció jelentősége az ifjúsági munkában
A szülő szerepe Dr Sólyom Enikő Konszenzus tanácskozás a korai fejlesztés és neurohabilitáció kérdéseiről Május 4-5. Seregélyes.
Bauer András - Berács József:
Resztoratív eljárások bevezetésének lehetőségei a pártfogó felügyelői munkában “A harmonikus szabad életért” Közösségi Szolgáltatások Alapítványa Negrea.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában Egészségügyi kutatások, adatok közzététele.
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
Balatoni Regionális Turizmus Szövetség 201l. 1o.21. Balatonföldvár Hoffmann Henrik Elnök Regionális TDM Szövetség -lehetőség, -kihívás, -siker? Regionális.
A hippokratészi eskü értelmezése
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
A strukturális alapok (ROP) menedzsmentjének tapasztalatai ( ) Molnár Beáta PhD hallgató, PTE-KTK BGF KKFK
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Intézményi és központi ügyvitelt támogató elektronikus szolgáltatások.
Betegközpontú innováció a gyógyszeriparban
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Kedvezményes ajánlat a Biorezonanciás dohányzás leszokást elősegítő kezelésre Gyógyerő Egészségközpont Oláh Tamás e.v. tel:
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Elmélet helyett gyakorlatban – mit tehetnek a gyógyszeripari vállalatok? A gyógyszerszedés folyamatának támogatása; a gyógyszerszedés hasznosságának elfogadtatása.
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
MINŐSÉGMENEDZSMENT dr. SZabó Gábor Csaba 2016./
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Mozgásszervi rehabilitáció
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK CSÉPE ANDREA PhD. TEREK alelnöke Egészséges egészségügy konferencia 2011. október 21.

Hatékonyság növelése az egészségügyben Nagy tartalék a páciens szintjén Beteg-együttműködés Integrált szolgáltatások BETEG Terápia eredményessége Költség- hatékonyság

Fogyasztói magatartás változása Fogyasztói igény a változásra Paradigmaváltás Interdiszciplináris üzleti és kommunikációs modellek Növekvő információs igény Növekvő egészségtudatosság (öngyógyítás, prevenció) Tejes egészség iránti igény (jóllét) Új fogyasztó réteg kialakulása: öregedő társadalom, proaktív, kezdeményező Orvos-beteg kommunikáció hiányosságai Alacsony beteg-compliance

Az egészséggondozási értéklánc Páciensközpontúság Professzionális projektmenedzsment PÁCIENS Utánkövetés + Menedzselés Forrás: Porter, 2006

Az egészséggondozási értéklánc BETEG FELELŐSSÉGI KÖRE - Saját döntés - Beteg együttműködés - Egészségmenedzsment Utánkövetés + Menedzselés Forrás: Porter, 2006

Az egészségmenedzser központi szerepe 1. Legoptimálisabb választás 2. Támogató szerep 3. Tájékoztatás Kooperáció segítése + információ megosztás Szakma Egészségmenedzsment Háziorvos Dietetikus Pszicho-terapeuta Gyógyszerész ADATOK Szakorvos Tréner Pszichológus

A páciensközpontú egészségügy modellje Egyén/társadalom számára nyújtott leghasznosabb, személyre szabott egészségszolgáltatás integrált módon valósítható meg! Közérdekű tájékoztatás Távápolás Távkonzílium Távgondozás Forrás: Lantos, Csépe 2011

Érzelmi intelligencia fejlesztése a szervezetben Tréning v Az érzelmek észlelése, felismerése és kialakítása a szervezetben érzékenyek a vevők felé a vezetés és alkalmazottak kölcsönösen támogatása készek a változásokra felelősséget éreznek munkájukért, természeti és társadalmi környezetükért Tréning Tréning Az érzelmek tudatosítása Önértékelésen alapuló kérdőívek Képesség alapú mérések kölcsönös célok kitűzése nincs szélsőséges érzelmi konfliktusok saját hibákból való tanulásra törekednek rendszeres értékelés ellenőrzése a célok megvalósításának 360 fokos mérések Az érzelmek tudatos szabályozása a szervezetben Tréning

Beteg-együttműködés javul Terápiás szövetség eredményei A TERÁPIA TELJES HASZNA REALIZÁLÓDIK EGÉSZSÉGNYERESÉG Beteg elégedettség Terápia lojalitás Életminőség Életévek száma Beteg-együttműködés javul Csökkenő szövődmények Újabb vizsgálatok száma Kórházi kezelések száma Morbiditás, mortalitás Egészségügyi kiadások

A terápiás szövetség eredményei a beteg számára A BETEG SZINTJÉN AZ ÉRZÉS, ÉRZET FONTOS Biztonság Bizalom HIT A GYÓGYULÁSBAN BETEG Terápia eredményessége Költség- hatékonyság

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! andrea.csepe@aipm.hu