Zsolt Námesztovszki, Hungarian Language Teacher Training Faculty, Subotica, University of Novi Sad, 24000 Subotica, Strosmayer 11., Márta Takács Budapest.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
IKT ESZKÖZÖK A VAJDASÁG ISKOLÁIBAN
A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Életvitel és gyakorlati ismeretek. Célok  Tanításának fő célja hogy olyan ismereteket adjon, mely megalapozza a tanulókban a technikának.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
1 Magyar Nyelven Európában I. Felsőoktatás és Tudomány Budapest március 31 – április 1.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
„Kutatás az atipikus tanulási formák (távoktatás/e-learning) modelljeinek kifejlesztésére célcsoportonként, a modellek bevezetésére és alkalmazására” Megbízó:
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
INTERDISZCIPLINÁRIS OKTATÁS A DIGITALIZÁLT TÉRKÉP SEGÍTSÉGÉVEL
Tudományos eredmények tudástranszfere a „Life long learning” szellemében - Alapkutatások eredményei a tudástranszferben - Dr. Gálfi Márta.
Magyarország - Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program Növényvédelmi ismeretek átadása szeptember – július Serbian-Hungarian Co-operation.
Hunya Márta módszertani szakértő
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7. előadás.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
1 SZÁMÍTÓGÉP-KEZELŐ (-HASZNÁLÓ) SZAKKÉPESÍTÉS A képzés célja A számítógép-kezelő legyen alkalmas a társadalmi és gazdasági élet különböző területein, az.
Vaktérképes alkalmazások lehetőségei az oktatásban Dombóvári Eszter – Gede Mátyás Térképtudományi és Geoinformatikai Tanszék Budapest,
Mgr. Námesztovszki Zsolt GYAKORLÓ PEDAGÓGUSOK KÉPZÉSE AZ INTERAKTÍV TÁBLA HASZNÁLATÁRA (HARDVERISMERET) Szabadka, 2012.
Námesztovszki Zsolt Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka A TANÍTÓK MEGVÁLTOZOTT SZEREPKÖRE AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOMBAN.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
The-i Language Zone Francia nyelvtanfolyam kiegészítő oktatóanyaga – értékelés Rózsa Gábor 2004.
Az információs társadalom. Az elmélettől a politikai gyakorlatig
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Szerbia két tartománya a Vajdaság (itt kb magyar él), illetve Koszovó, ahol a lakosság nagy többségét albánok alkotják. A Vajdaság termékeny.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Mire lehet/ne jó az iskola
Családbarát munkahelyek és települések kialakítása Budapest,
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
Iskolakert.
Iskolakert.
E-larning és M-learning nemzetközi viszonylatban és Szerbiában (egy saját fejlesztésű oktatási keretrendszer bemutatása) Előadók: Kőrösi Gábor és Esztelecki.
Információs társadalom Elektronikus napló. Bevezetés Az elektronikus napló Az elektronikus napló lehetővé teszi az iskola mindennapjai során felmerülő.
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Videotanar.hu. Kezdetek Csetényi Csaba – a projekt életre hívója 2013 Nemzeti alaptantervben meghatározott tudás 12 tantárgy Szakmai partner:
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
Telekocsi szolgáltatás kialakítása “Ruby on Rails” és lokalizációs megoldások felhasználásával Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai.
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
The HRC’s Committee of Cross-Border Higher Education Institutions and the Makovecz Program Dr. Márta Takács, President of the of the Hungarian Rectors’
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Nemzeti Köznevelési Portál
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Napjaink magyar nyelvű oktatása Vajdaságban
1. lecke „A fizika tanítása” tárgy jellege, célja
1. A TERMÉSZET- FÖLDRAJZ TÁRGYA ÉS FELOSZTÁSA.
Előadás másolata:

Zsolt Námesztovszki, Hungarian Language Teacher Training Faculty, Subotica, University of Novi Sad, Subotica, Strosmayer 11., Márta Takács Budapest Tech, H-1034 Budapest, Bécsi út 96.b, Digital Course Supported Education In Life Long Learning Process Budapest, CINTI November th International Symposium of Hungarian Researchers on Computational Intelligence and

Ha az iskola tényleg azzal foglalkozik, hogy a gyerekeket egy igazi világra, a valóságos életre készíti fel, akkor elképzelhetetlen, ....hogy ne készítsen fel az információs társadalom kihívásaira ....hogy az ne közösségben történjék A pedagógus helye és helyzet az információs társadalomban....benne kell, hogy éljen....

A Vajdaság földrajzi helyzete:

A Vajdaság specifikus helyzete....

A vajdaság megismerését és a földrajzi tartalmak elsajátítását segíti a Vajdaság digitalizált térképe elnevezésű szoftver. Az MNT 8/2003. számú határozata meghatározta, és egységesítette a vajdasági magyar földrajzi neveket.

Emellett lehetőség nyílik a szülőföld, és környékének a megismerésére (utak, domborzat, vízrajz, természeti kincsek, község, körzet, stb.).

A szoftver nem csupán technikai megoldások sora.  egy tudományos kutatómunka eredménye gy team munkájának eredménye  pedagógiailag igazolt (a didaktiakai játékokra épít)  hatékonyságát „terepen” mértük le  a modern tanítóktól kezdve a felnőttképzésig hasznos segédeszköz

Előnyei:  ellenőrzött tudásanyag  d didaktiakialag, módszertanilag ellenőrzött és kipróbált  magyar nyelvű felhasználói felület  nem kell telepíteni  a „helyi színek” kiemelése  visszaigazolás a tanulás sikerességéről (játékok, tesztek)

A következő tantárgyak tanításában használható a szoftver:  Környezetünk (1. és 2. osztály), Természet és társadalom (3. osztály), Természet (4. osztály), Társadalom (4. osztály) – FÖLDRAJZI TARTALMAK  Anyanyelv – A TARTALMAK ELNEVEZÉSEI  Környezet- és idegennyelv – A SZOFTVER HÁROMNNYELVŰ (magyar, szerb, angol)  A játékoktól a számítógépig – SZÁMÍTÁSTECHNIKAI FOGALMAK, MOTORIKUS KÉSZSÉGFEJLESZTÉS (8 éves gyermek tudásszintje) INTERDISZCIPLINÁRIS PROJEKTUMOK MEGVALÓSÍTÁSÁHOZ!

A Vajdaság felépítése  Vajdaság 495 településének adatlapja (neve, község, körzet, lakóinak száma, nemzeti összetétel - 5 legnagyobb etnikum, hívószám, irányítószám)  45 község adatlapja (külön községtérkép, a község székhelyének a címere, lakóinak száma, nemzeti összetétel)  7 körzet adatlapja (külön körzettérkép, a körzet székhelyének a címere és képgaléria, lakóinak száma, nemzeti összetétel)  3 régió adatlapja (külön körzettérkép, a körzet a címere, lakóinak száma, nemzeti összetétel)  A tartomány adatlapja, címere, földrajza, történelme, lakossága, stb.

A tudásanyag elsajátításának a hatékonysága

További hatása:  a motivációs szint növekedése  tartósabb tudás

A szoftver tulajdonságai:  Nagyítás  Gyorsgombok (térkép személyre szabása)  Nyomtatás, vágólapra másolás  Keresés  Tanulást segítő animációk és játékok  Felületek, rétegek megjelenítés