Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1. lecke „A fizika tanítása” tárgy jellege, célja

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1. lecke „A fizika tanítása” tárgy jellege, célja"— Előadás másolata:

1 1. lecke „A fizika tanítása” tárgy jellege, célja

2 Johannes Amos Comenius (1592-1670)
Comenius (csehül: Jan Amos Komenský) Nivnice, 1592., Amszterdam, 1670.) Cseh pedagógus, „a nemzetek tanítója”. Ő tekinthető az első modern pedagógusnak. Sárospatakon is dolgozott, ahol a Comenius Kar viseli a nevét Az emberiség egyik legkiválóbb nevelője és nevelési elmélkedője. Ars poetica: szeretetben kell nevelni a gyerekeket, de ne kényeztessük őket… Magna Didactica-ban (Nagy Didaktika) 1628, arra vállalkozott, hogy megmondja, hogyan lehet mindenkinek mindent, megbízhatóan, könnyedén, alaposan megtanítani. De, az iskolai oktatás szakmai tagoltsága azt eredményezte, hogy külön stúdiumok szükségesek a különböző tantárgyakhoz, ez vezetett a szakdidaktika kialakulásához. A szakdidaktikában a szaktudomány és a neveléstudomány termékeny kölcsönhatásában fejlődik. Orbis pictus-ban (Orbis sensualium Pictus), 1650 körül: LÁTHATÓ VILÁG (KÉPEKBEN) együtt jelenik meg a motiváció és a szemléltetés Az Orbis Pictus elkészítése Sárospatakhoz kötődik. Forrás:

3 A Fizika a legalapvetőbb tudomány, mert minden erre épül… A tudományok közül a legszélesebb publicitást élvezi… A fizika tanításának módszertana a mit és hogyan kérdésekre keresi a választ. A fizika-szakdidaktika az a tudomány, amely a fizika tudományra és a neveléstudományra támaszkodva a fizika – mint iskolai tantárgy – tanításának elvi és gyakorlati oktatási-nevelési kérdéseivel foglalkozik. Egymásra is hatnak…

4 A fizika tanítása/szakmódszertan célja:
A fizika tanítása/szakmódszertan célja: szakmai és pedagógiai téren jól képzett tanár A fizika tanítása/szakmódszertan feladatai: Iskolai fizikatanítás kérdéseinek rendszerezése Oktatási eljárások, módszerek elemzése A tudomány didaktikai lehetőségeinek megismerése által Segíti a tananyag helyes kiválasztását Befolyásolja elrendezését Tanterv és tankönyvkészítés számára hasznos adatokat szolgáltat Legjobb eredmények közkinccsé tétele… Tanári ankétok – minden évben Folyóiratok: Fizika tanítása, Fizikai Szemle, Physics Education… Szakmai közösségek, pl.: ELFT Eötvös Loránd Fizikai Társulat Internetes közvetlen kapcsolatok: Moróné Tapody Éva, Szeged, Tömörkény István Gimnázium Tanárjelölteknek jól megalapozott, hasznos útmutatások adása Fiatal, kezdő tanárok munkájának segítése Egyéni utak keresésének támogatása!!!

5 Oktatási és nevelési célok fizika órán és minden természettudományos tárgy oktatása során
O: A tanterv által kijelölt ismeretanyag rendszeres és módszeres iskolai és otthoni feldolgozása O: A fizikai tudományos kutatás jellegzetes módszereinek bemutatása O: A fizika jelentősebb alkalmazási területeinek bemutatása O: Fizikatörténeti események megismerése N: Természettudományos világkép kialakítása N: Természettudományos gondolkodás kialakítása N: Természettudományos érdeklődés felkeltése és ébrentartása

6 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "1. lecke „A fizika tanítása” tárgy jellege, célja"

Hasonló előadás


Google Hirdetések