LIKE THE YOUTH DR. SZVETELSZKY ZSUZSANNA 2012 FEBRUÁR 29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Advertisements

Ami a társadalmat összetartja – a generációk együttműködése
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Digitális világ A tudatos mobilhasználat Adatvédelem.
Ezt szavazták meg az év legjobb jének Ha úgy gondolod, hogy boldogtalan vagy, nézd meg őket!
Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Szülői elégedettség mérés eredménye
Fiatalok a digitális kultúrában - naiv bennszülöttek? VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 27.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Ne akarjon a tanító az emberből más embert faragni, hanem tanítsa meg a maga megismerésére, a maga tehetségeivel (...), s akkor áldott és gyönyörűséggel.
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Ahány ház, annyi szabály Székely Levente
 Információs társadalom – a fogalom és ami mögötte van  Másvilág – fiatalok az információs társadalomban  Útikalauz stopposoknak – ifjúsági munka virtuális.
3 millió közös ismerős A kormányzati kommunikáció első éve a közösségi médiában Böszörményi Nagy Gergely Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság.
Család.
Biztonságosabb Internet
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Az ülő Buddha okos gondolatai:
Közösségi hálók Központi helyen aggregálva az ismerősök a Windows Liveról, Facebookról és Twitterről Csoportok Hogy még könnyebb legyen kiszűrni a.
Közösségi portálok használata
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
A család szerepe, jellemzői
TT Kovács Sándorné.
Bevezető előadás ANDRAGÓGIA IFJÚSÁGSEGÍTŐKNEK Az akkreditált, iskolai rendszerű, felsőfokú szakképzésben 1. előadás.
Az értékrend szerepe egy szilágysági falu magyar lakosainak migrációs stratégiáiban Készítette: Keresztury Ágnes Miskolci Egyetem Kulturális és Vizuális.
Digitális világ – interaktív táblán
Digitális világ MediaSmart Hungary.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
Ki is az elemző közgazdász?
Óvodai és iskoláztatási támogatás lehetőségei és korlátai Herczog Mária TÁRKI - Világbank műhelykonferencia május 7. Novotel Hotel.
Valami aggaszt, vagy idegesít?
XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov Egy képzés a tanulásért Conference
Digitális világ A tudatos mobilhasználat Adatvédelem.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Nevelés és nevelői attitűdök
Y generáció Viselkedési jellemzők és változások az Információs Korban.
Kapcsolataim a neten. Bemutatkozás a virtuális világban – magunkról a Facebook-on.
Fogalom Kérdezz! Felelek.
Bölcsességek, aforizmák
Valami aggaszt, vagy idegesít? Fáraszt a tanulás? Őket nem kevésbé.
Élet az Interneten.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Hogyan találnak meg a digitális térben? Keresőmarketing Sziebig Péter üzletág vezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség
Az új csendes generáció Székely Levente
Internet a családban Székely Levente –
 Információs társadalom – a fogalom és ami mögötte van  Másvilág – fiatalok az információs társadalomban  Útikalauz stopposoknak – ifjúsági munka virtuális.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Megosztok, tehát vagyok
Megosztok, tehát vagyok
Hajós Katalin Budapest, június 5.
A többcélú közösségi terek fejlesztése program régiós szakmai műhelye Bemutatja: KANDIKÓ Rita Becsehely, TÁMOP A – 12/ Mi.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
VARGA RÓBERT ONLINE MARKETING SZAKÉRTŐ MARKETINGOKOSAN.HU BUDAPEST, JÚNIUS 9. Generációs hidak építése az online világban.
A Biztonságos Böngészés Program március. 2 Az internet csodálatos dolog és nélkülözhetetlen eszköz MI A PROBLÉMA?
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
ZENEALATTI Halljuk, vagy hallgatjuk is? Székely Levente –
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Digitális ifjúság Andok Mónika (PPKE) Új utak – a protestáns etika
Szvetelszky Zsuzsanna
A család ahonnan jövök.
Kognitív és emotív jelentés
Online közösségek pedagógusoknak
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
Semmi szükség a biztonságra
Előadás másolata:

LIKE THE YOUTH DR. SZVETELSZKY ZSUZSANNA 2012 FEBRUÁR 29.

MIT CSINÁL A MÉDIÁVAL? Fogyasztja Kezeli Menedzseli Interaktivitás Közösségi terek Folyamatos online Tapasztalat: a képernyő interaktív

TRANSZGENERÁCIÓS KÉRDÉSEK A nemzedék: biológiai fogalom? Régen: gyerekek, felnőttek, idősek Ma: egyre hosszabb ifjúkor Akceleráció és a gyermekvállalás eltolódása Szendvicsgeneráció: idős szüleikről és fiatal felnőtt gyerekeikről is gondoskodnak

EZREDFORDULÓSAK A munkaerőpiac legfrissebb korosztálya Számítógépekkel nőttek fel, anélkül nem tudják elképzelni az életüket Iskolásként volt mobiljuk és eligazodtak az interneten is Szüleik folyamatos érzelmi megerősítést nyújtottak számukra: fejezzék ki gondolataikat, érzelmeiket Nem küldték el otthonról:"menj játszani!” A modern technológiában otthon vannak érdemes hallgatni rájuk A képernyő interaktív

KOMOLYAN KELL VENNI ŐKET Élvezni akarják a munkát Értékelik a csoportteljesítményt és a szabadságot Otthon érzik magukat a világban - sokat tudnak róla, az internetnek köszönhetően Egyszerre több feladatot szeretnek végezni A legkülönbözőbb helyekről dolgoznak A hagyományos hirdetések hidegen hagyják őket

ÉRTÉKEK: A BIG PICTURE Önismeret Ökológia Öngondoskodás Csányi Vilmos: az egytagú csoport (1999) Gyökerek: egyidejűség és egyterűség (Barkow, Dunbar)

TÁJÉKOZÓDÁS Eligazodás a legújabb trendek között Hatás a társadalomra, a politikára és az üzleti életre Referencia az idősebbek számára Célpont és húzóréteg Márkanév helyett közösségi vélemény

FÉLELEM ÉS TECHNOPESSZIMIZMUS Monitor előtt ücsörgés: elidegenedés és elmagányosodás Amit nem kapnak meg azonnal, az nem is kell neki Az online élet folyamatos gondozása Feromonok, metakommunikáció, testbeszéd

HÁLÓZATTUDAT Egy kép többet mond, mint ezer szó Guanxi Barabási

TRANSZPARENCIA ÉS SHARING: AZ ÚJ INTIMITÁS Exhibicionizmus vs megosztás A magánélet védelme vs Wikilukik (Csermely Péter) Apróhirdetés vs ne csináljunk semmit, ami ne lenne dokumentálható Ha valaki tízpercenként közöl az interneten valamit magáról: egy idő után egyre mélyebb és mélyebb információkat fog elárulni - senkivel nem történik tízpercenként valami érdekes. Telefon vs blog (probléma esetén): kitől várunk támogatást és miért „egyébként is annyi érdekes dolog van még a világon„

A KAPUNYITÁSI PÁNIK Szinglik Mama Hotel Lakóközösségek Pán Péter-szindróma Rendes ember szakmát tanul, aztán egy munkahelye van egész életében! vs A magánéletet nem áldozzuk fel a munka oltárán

A SZAKADÉK GENERÁCIÓS? Generációs különbségek mindig voltak Kisebb a tudásátadás, és nem feltétlenül használható (lyukkártya) Digitális bennszülöttek és bevándorlók A szülők tehetetlensége A szabály nemcsak arra jó, hogy megszeghetem! (nincs kommunikáció vs okostelefon)

Z – ONLINE ÉS SOCIAL Birtoklás helyett megosztás Spam helyett adekvát és releváns interakció Self representation Szerintem szerinted A csatorna is meghatározza a rajta átmenő információt Időmenedzsment: nincs egyben másfél óra Az éjszaka gyarmatosítása A Facebook-klinika

EGYÉB JELLEMZŐK A kulcsos gyerekek gyerekei Nagymamahiány No logo Patchwork-család Szabály helyett komplexitás Dzsungelharc A szülők napi három órát tévéznek vs flashmob Magasabb RFC (Readiness for Change)

PERCEPCIÓ Photoshop Rekordok és legek: menő vs lúzer Lokális példa hiánya „Ha nem hiszed el, hogy az élet egy ajándék…” Mobil család A közös nyelv hiánya Teach Others

A KAPCSOLAT Párbeszéd Értő figyelem Tanulás Részvétel Tudástranszfer: teach your teacher! Ami állandó: a változás

GENERATION ALPHA: HAMAROSAN A KÉPERNYŐK ELŐTT…

Köszönöm a figyelmet! Dr. Szvetelszky Zsuzsanna