1. osztályos példa Bubernik Eszter

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2. Osztályos példa Drámajátékos foglalkozás Bubernik Eszter
Advertisements

2. osztályos példa Bubernik Eszter
Matematika kompetencia
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
MAG Készítette: Bojtor Attiláné NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola.
3. osztály Drámajátékos foglalkozás Bubernik Eszter
Angol nyelvi kompetencia
4. osztály Drámajátékos foglalkozás Bubernik Eszter
Gyakorlat Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Nyolc gondolat az ANYASÁGRÓL
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
A tanulók társas helyzete az iskolában
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya.
I-IV OSZTÁLYOS ÚJBÖRVELYI ISKOLA Gyermeknapi játékprogram.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Nyitnikék Óvoda 3533 Miskolc, Andrássy út 53/a /fax: 46/
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Olvasd lassan és csendben!.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
„A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése” c. könyvtári program gyakorlati tapasztalatainak összegzése.
ELŐZMÉNYEK Év Szakmai Napjai. Első félév Korrekciós csoport 10. csoport 6. csoport 5. csoport 4. csoport.
4. osztályos példa Bubernik Eszter
3. osztályos példa Bubernik Eszter
1. Osztályos példa Drámajátékos foglalkozás Bubernik Eszter
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Vilmos, a kis futóbicikli
Gyermekvilág régen és ma
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Látjátok! Ők az ellenfelek…
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Olvasd lassan és csendben!
1. Anya – gyermek kapcsolat
Az én kedves barátimnak
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
Motiváció Tanoda- Tiszasziget Balázs Ákos Tanodavezető Motiváció Tanoda-Tiszasziget.
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
A Ceglédi Közgazdasági és Informatikai Szakközépiskola
Más lettem? Más lettem..
Munkaszervezési formák
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
A gyermekkor csodája Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
S AJÁT MODUL ÖS TANÉVBEN D ROGPREVENCIÓ Szegedi Károlyné.
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
A mentorálási gyakorlat komplex terve (portfólió) A tanárjelölt heti órarendje a mentorálás első, második és harmadik fázisában.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Mi is az a Vitamintorna és ki az a T-Vitamin?
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Jubileumi tantestületi értekezlet: 30 éves az óvoda és az iskola
Jókai Mór Református Általános Iskola 3. osztálya
  Mit jelent a kompetencia alapú óvodai programcsomag használata a gyerekek számára?
A Kézmosás Világnapja A Kossuth Lajos Gimnázium Tiszaigari Általános Iskolájában
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Közösen a bántalmazás ellen
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

1. osztályos példa Bubernik Eszter

Életkor: 1. osztály Témakör: Közösségben élünk Téma: Iskolai beszoktatás

A foglalkozás tartalma: Ismerkedés, feszültségoldás az 1 A foglalkozás tartalma: Ismerkedés, feszültségoldás az 1. iskolai héten sok játékkal. A foglalkozás célja: Kapcsolatteremtés, ismerkedés, szorongás-, feszültségoldás, beszédfejlesztés, együttműködési képesség-, beszéd- és utasításértés fejlesztése

A kompetenciafejlesztés fókuszai: Önszabályozás, szociális-, és anyanyelvi kompetencia   Az órán alkalmazott módszerek: játékok, megbeszélés, értékelés tanulásszervezés: frontális osztálymunka taneszközök, szemléltetés: labda

A következő óra témája: A közösségi normák, szabályok gyakorlása játékosan.

Névrögzítős játék, mozgással Körben állunk. Egy tanuló mozgással mutatja óvodai jelét, közben mondja például, hogy labda voltam, Vivien vagyok. A többiek utánozzák a mozgását, társukra néznek és együtt mondják: Vivien vagy. A játék addig tart, amíg mindenki bemutatkozik.

Név-kör Labdát kapnak a kezükbe és először aki kapja, mondja a nevét, majd akinek dobja szintén bemutatkozik. Többször körbejár a labda, hogy megtanulják egymás nevét. Nehezítésként a labda úgy jár körbe, hogy akihez a labda kerül a csoport mondja közösen az adott gyerek nevét.

Kapcsolatteremtő játék A gyerekek zenére körbe járnak. Ha a zene elhallgat, utasításra minél gyorsabban kell a feladatot elvégezni. Például: Érintsd meg egy barna hajú társadat! Fogd meg egy szőke hajú társad bal kezét! Stb.

Miben vagyunk egyformák? játék A tanító külső és belső tulajdonságok alapján csoportosítja a gyerekeket a székek által kijelölt területekre. Például: menjenek a területre azok a gyerekek, akik Van testvérük Van háziállatuk Szeretik a csokit Szőke hajúak Szemüvegesek Rövid hajúak

Sziámi játék (együttműködés párban, koncentráció) A résztvevők párokat formálnak, az általuk választott testfelületen összenőnek. A szabály az, hogy a játék összeszorított testfelületük nem válhat el, mintha ketten egy test lennének. A pároknak mindenféle megbeszélés, jel nélkül mozogniuk kell. Leülhetnek, elindulhatnak stb. A játék végén a tanító megkéri őket, hogy mutassák be párosuk legnagyobb attrakcióját.

Zsák búza játék (lazító játék) Azonosulásra épülő játék. Karnyújtásnyi távolságra körben állnak a gyerekek. A tanító azt instrukciót adja nekik, hogy nyújtsák-feszítsék a testünket és játsszák azt, hogy tömött búzászsákok. Majd egy kisegér kirágja az oldalukat és most folyik ki belőlük a búza. Ahogy ürül a zsák úgy lazulnak el. De ezt mind nagyon lassan, mert a magok lassan peregnek kifelé. Végül a zsák ott marad üresen, a földön heverve. Fontos a lassúság, a folyamat koncentrált követése. A tanító ellenőrizheti a végtagok lazaságát.