TÁRGYKULTÚRA tantárgy szemináriumi segédanyag, Sándor Zsuzsa DÍSZÍTETT TÁRGYAK MOTÍVUM – MINTA – DÍSZÍTMÉNY0 Önálló tanuláskor: előbb saját szavaival tegyen.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szentendre Épített örökségek. Szentendre a Duna-parton """"A templomokra rávillan az alkony, A kusza város csillag bíborában, Csobban a Duna lassú.
Advertisements

Tutori tevékenység a gyakorlatban
E-learning alapú távoktatásos képzés
Szerkezettan I. épületszerkezettan
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
Egy ötlet megvalósítása
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
A lakás textíliái Szőttesek, hímzések.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia Sándor Zsuzsa 11. A tanítás (fizikai) feltételei.
Bekezdésformázás Név: Szarvas Nóra 8/a Felkészítő tanár: Salamon Róza
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
Az építészet FOGALMA Téralkotó művészet – 3 dimenziós a mű
Készítette: Seres Dávid
Designelmélet I A geometrikus formák
Készítette: Szabó Zénó
A Szaltovói kultúra/5 Kapcsolat a honfoglalókkal
A fejlesztés hatása a szervezetre
A magyar városok szerkezetének átalakulása a rendszerváltozás után
Szimmetrikus Programozás, AZ ALAPOK
E-learning alapú távoktatásos képzés
Egy eklektikus szerző humanisztikus oldala
Vámossy Zoltán 2006 Gonzales-Woods, SzTE (Kató Zoltán) anyagok alapján
Bevezetés az összehasonlító gazdaságtanba
„Minden nemzet a maga nyelvén lett tudós, de idegenen sohasem” (Bessenyei György) alak, hölgy, pongyola, ácsorog, árny, dölyf, kedvenc, csalogány, légyott,
BAUHAUS VS. SZECESSZIÓ Barna Gergely. BAUHAUS Marianne Brandt Asztali óra x 17.4 x 7 cm Acél, fekete/fehér festék, króm.
 Tanuló környezet meghatározása  Ötletgyűjtés, a tanulási környezet ismeretén alapszik  Oktatási stratégia meghatározása  Előzetes képernyő-elrendezés.
Készítette: Horváth László
MSD Animal Health Cattle Academy – II.modul MVDr. Zbyněk Dvořák Budapest.
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
Készítette: Szabó Zénó
A 0-3 évesek rajzfejlődése
Vizuális Narratív Teszt (VNT)
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Múzeumpedagógia Komárom, Múzeumpedagógiáról általában: Pedagógus feladata: - Múzeumlátogató, értő közönség nevelése - környezeti nevelés.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Poisson egyenlettől az ideális C-V görbéig C V. Poisson egyenlet.
DIZÁJN TÁRGYKULTÚRA tantárgy szemináriumi segédanyag, Sándor Zsuzsa
SZÖVEG ÉS KÉP A KÉPMEZŐBEN
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
vizuális kommunikáció
(múzeumban, kiállításon)
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
Nordemende Radio - Spectra Futura tetszőleges tárgy bemutatása Jakab Renáta.
Bemutatkozás. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd –
4. A FILM formanyelvi eszközei
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
Gondolattérkép Gyarmathy Éva (2001): Gondolatok térképe. In: TaníTani, 2001/ sz. pp: Összeállította: Marton Eszter.
Alkalmazott egészségügyi informatika
Módszerek 5/5.
használati TÁRGY elemzése TÁRGYKULTÚRA tantárgy
„EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ ÉSZAK- MAGYARORSZÁGI PEDAGÓGUSKÉPZÉS MINŐSÉGI MEGÚJÍTÁSÁÉRT” TÁMOP B.2-13/ K/5 ALMODUL: PEDAGÓGUSKÉPZÉS TELJES VERTIKUMÁT.
Szövegszerkesztés.
IPARMŰVÉSZET NÉPMŰVÉSZET KÖRNYEZET ÉS TÉRALAKÍTÁS tantárgy
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes
A NÉPI ÉPÍTÉSZET ÉRTÉKEI
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Egy kis SZÍNtan elsősorban a vizuális megismerés tantárgyhoz Sándor Zsuzsa A tanuláshoz szükséges animációkat tartalmaz, töltse le a PPt fájlt is!
Paál Zsuzsanna: Néprajzi gyűjtés módszerei: Az élettörténeti módszer
kompozíció és bele/hozzá tartozó egyéb vizuális ismeretek
Szövegszerkesztési alapfogalmak
PANNON EGYETEM KÉMIA ALAPSZAK.
Juicy Salif citrusfacsaró
SZECESSZIÓ VICTOR HORTA
Az ivóedények jellemzői
Design kiállítások Hajagos Márton.
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Szimmetrikus alakzatok rajzolása
Előadás másolata:

TÁRGYKULTÚRA tantárgy szemináriumi segédanyag, Sándor Zsuzsa DÍSZÍTETT TÁRGYAK MOTÍVUM – MINTA – DÍSZÍTMÉNY0 Önálló tanuláskor: előbb saját szavaival tegyen megállapításokat!

MOTÍVUM: a díszítmény egyetlen formai eleme alapvető változatai: geometrikus, organikus; antropomorf; amorf MINTA: motívumok komponált rendszere legegyszerűbb válfaja: tengelyes vagy középpontos szimmetria A minta általában több motívumból áll. DÍSZÍTMÉNY: díszítettség, a tárgy egészének díszítettsége/mintázata típusa lehet a) felületre kívülről rátett b) textúrából, faktúrából, szerkezetből, tárgykészítési eljárásból következő

motívumok tengelyes szimmetria a mintaképzésben sorminta: az elemek vízszintesen vagy függőlegesen sorakoznak

A vizuális ritmus vizuális minőségek sokszorozódásán alapszik, ahol a sokszorozódást az ember ismétlődésként értelmezi. mi az, ami ismétlődik? - szintek - Párnahuzat díszítménye (szőttes)

MINTAKÉPZÉS: komponálás a díszítmény egészén belül és a tárgyhoz igazítva KOMPONÁLÁS: elrendezés, forma- és színritmusok TÁRGYHOZ IGAZÍTÁS: elhelyezkedés a tárgyformán/felületen, teljes funkcióhoz és funkcionális részekhez, szerkezethez igazodás kérdések: a) segíti vagy akadályozza-e a funkciót, formaértést b) kevés vagy sok van belőle (mennyire telíti a felületet)

Kenyértartó. 20. sz. második fele, szalma (?), fonás, kb. 24x13x8 cm Elemezzen elsősorban a következő szempontok szerint: Díszítettség típusa, formához //funkcióhoz igazodása Motívumok, mintaképzés - ritmus

Rühzsírtartó, Tiszántúl, marhaszarvból faragott, m: 9,5 cm, átm.: 7,5 cm; Budapest, Néprajzi Múzeum (népművészet – pásztorfaragás) Elemezzen elsősorban a következő szempontok szerint: Díszítettség típusa, formához //funkcióhoz igazodása Motívumok, mintaképzés - ritmus

Asztali ceruzafaragó. 20. sz. második fele, műanyag, kb. 18x13x10 cm Elemezzen elsősorban a következő szempontok szerint: Díszítettség típusa, formához //szerkezethez//funkcióhoz igazodása díszítményképzés módja, ritmus