Vizuális nevelés tantárgypedagógia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Neveléselmélet, nevelésfilozófia
Advertisements

A kisgyermek vizuális gondolkodása
VIZUÁLIS MEGISMERÉS VIZUÁLIS ALKOTÁS - VÁLTOZATOK
A SZÓBELI PREZENTÁCIÓ KÉSZÍTÉSÉNEK SZABÁLYAI
Matematika kompetencia
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
„Szerelmes Shakespeare” a KATEDRA ISKOLÁBAN „ A mi digitális iskolánk” pályázat.
Metszeti ábrázolás.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
„Let’s speak!” angol nyelvi diákkör Jónás Lászlóné.
É P Í T É S B E R U H Á Z Á S I II III IV Rostás Zoltán ÉPÍTÉSZETI PROGRAM GYAKORLAT.
Hagyományos szemléltető eszközök
Térábrázolás különböző életkorokban
Információ feldolgozása
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Gondolatok a művészet rendszeréről
A gyakorlatvezető mentor
Rendszer és modell szeptember-december Előadó: Bornemisza Imre egyetemi adjunktus.
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
MŰSZAKI KOMMUNIKÁCIÓ.
Bevezetés az épülettervezésbe Előadó: Dr. Tiderenczl Gábor Felhasznált irodalom: Dr. Bitó János: Lakóházak Tervezése Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály.
Versenyfelhívás! A Városi Könyvtár a Reneszánsz éve és a Népmese napja alkalmából rajzversenyt hirdet az általános iskola 1-2. osztályosai számára. A rajzok.
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
TERVEZET.
A gyermekrajz a 19. század felfedezése
 Tanuló környezet meghatározása  Ötletgyűjtés, a tanulási környezet ismeretén alapszik  Oktatási stratégia meghatározása  Előzetes képernyő-elrendezés.
Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével
Vizuális kommunikáció kiskamaszkorban
Rajzfejlődés-áttekintés
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
SZÖVEG ÉS KÉP A KÉPMEZŐBEN
vizuális kommunikáció
(múzeumban, kiállításon)
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
a kifejező és az ábrázoló jelleg
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Jó gyakorlatok listája Dobó István Gimnázium 2012.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A portfólió - óvodai szakterület
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
Adatvizualizáció Segédanyag a Gazdasági informatika tárgyához
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Rajzi kommunikáció és térszemlélet fejlődésének lehetőségei
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
LEGO Dacta program.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
A tantárgy komplex jellegű!! A tervezés két szakaszra oszlik: 1. Távlati felkészülés 2. Közvetlen előkészület az órára.
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
Növények tanításának módszertana. A növények tanításának algoritmusa 1. 1.Név – Magyar tudományos – Magyar szinonim nevek – Latin név (ha érdekes) Pl.
Ajánlott irodalom Klinghammer, Papp-Váry: Füldünk tükre, a térkép. Gondolat, Bp., 1983 Klinghammer, Mosonyi, Török, Zs.: Amiről a térképek mesélnek (CD-ROM).
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
a kifejező és az ábrázoló jelleg
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Code kvíz a szlovák iskolában
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Tengelyek és bordás tengelykötés ábrázolása
3. osztályban.
Ki mit tud? december óra 330 terem
Összeállította: J. Balázs Katalin
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Vizuális nevelés tantárgypedagógia 4. AZ OBJEKTÍV KÖZLÉSEKKEL VÉGZETT OKTATÁS. ALKOTÓ- ÉS ELEMZŐ FELADATOK [A vizuális nevelő tevékenységei b)] Vizuális nevelés tantárgypedagógia Sándor Zsuzsa

Az ábrázolás dominanciájú képi világ és tanórai tevékenységek azaz: a) ábrázolás modell után b) magyarázó-értelmező-tervező ábrázolás c) ábra, séma d) jel alkotása - imitáció, viz. tanulmány - direkt közlés objektív közlések: KÖZNAPI-TUDOMÁNYOS-INFORMATÍV VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ OKTATÁSA Fejezetek: mit mondanak, mit közölnek a képek?

modellek: érdekes, élménykötődésű tárgyak a) modell utáni ábrázolás kisiskoláskorban a modell utáni ábrázolást a teremben, elsősorban kézbevehető tárgyakkal tanítjuk modellek: érdekes, élménykötődésű tárgyak (mondjon ilyeneket …) 3. osztálytól ajánlott, a bevezetése fokozatos v.ö.: Löwenfeld /realitásigény

gyakorló iskolások (fotó: Sándor)

a legfontosabb elemzések az objektív közlések köréből: b) magyarázó-értelmező-tervező ábrázolás c) ábra, séma d) jel a legfontosabb elemzések az objektív közlések köréből: - látványok vizuális nyelvi elemzése ábrák, jelek vizuális nyelve, ábrázolási módjaik - ábrázolási szabályok - magyarázó-értelmező ábrázolások „megfejtése”

a látható világ megismerése tanórai alkotófeladat lehet: … gyümölcs /növény ábrázolása modell után tudományos ismeretterjesztő könyv számára; egyszerű színfoltokkal díszítménytervezés céljára természeti tárgy nézeti és metszeti ábrázolásai - lakóház/vár/… tervezése különböző rajzokban - létező/kitalált város térképrajza; a királyfi útjának megrajzolása meséből élelmiszer csomagolásának terve/i; könyvborító terve - játék összeszerelésének / elkészítésének ábrázolása saját (mesebeli vagy történelmi király) családfájának elkészítése saját pecsét tervezése, készítése; mesebeli király címere, zászlaja és így tovább … (találjon ki, fogalmazzon meg ilyeneket) a látható világ megismerése vizuális megismerő-értelmező-tájékozódó képességek fejlesztése

Az objektív közlésekkel végzett KÖZNAPI-INFORMATÍV-TUDOMÁNYOS VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ OKTATÁSÁNAK jellemzői: - képértésre és képekkel történő közérthetőségre nevel - a képfajták ábrázolási szokásait és szabályait tanítja - a tanítvány látvány- és ábrázoláselemző, ill. ábrázoló tevékenysége mérhető  a tanítvány fokozatokkal objektíven osztályozható - az élet praktikus vonatkozásait használja fel

a tanító a vizuális nevelésben a tanórai tanulói feladatoktól/tevékenységektől függően (eredendően: a tanítandó tananyagtól függően) vagy az oktató vagy a nevelő szerepét állítja előtérbe