NHS (Nemzeti egészségügyi szolgálat) Skócia Kormányzás & Belső Audit Egészségügyi dolgozók belső auditálási konferenciája Dave Proudfoot, Helyettes vezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az államháztartási belső pénzügyi ellenőrzési rendszer fejlesztése
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
1 BALESETBIZTOSÍTÁS (munkahelyi egészségbiztosítás) az üzleti biztosítók szerepvállalásával Összeállította: Magánbiztosítók egészségügyi reformbizottsága.
Humán rendszerek, közszféra
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Egészségügy Intézmények Kontrollingja
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Dr. Hermann Csaba, Töreki Andrea, Dr. Dávid Gyula
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
A projektmenedzsment fogalma
A kontrollok szerepének felértékelődése a közszférában Domokos László Az Állami Számvevőszék elnökének előadása Belső Ellenőrök Magyarországi Közhasznú.
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Egészségpolitika.
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
Humánerőforrás Kontrolling
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Társaságirányítási jelentés könyvvizsgálati kérdései
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Ellenőrzés, visszacsatolás
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZER
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Kotulyák Tamás, Get Energy Magyarország Kft.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
SOX audit lépései, elvárások a CIO-val szemben
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
A hippokratészi eskü értelmezése
A projekt szervezeti formái
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.

Adományozási kultúra az Európai Unióban Előadó: Dr. Talyigás Katalin.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
Minőségfejlesztés az ápolás szakfelügyeletben
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Visegrád, Könyvvizsgálat, Minőség-ellenőrzés és
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Minőségbiztosítás Galba Ágota Szoftverminőság2 Célkitűzés-feladatok Célja: segítségével a személyzet és a menedzsment képes objektívan belelátni.
Vállalkozásmenedzsment I.
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
Költségvetési szervezetek évi beszámolója. Vonatkozó jogszabályok: (1/2) évi XXXVIII. törvény az államháztartásról - 292/2009. (XII. 19.)
Szükségletek és igények lehetséges értelmezése … Nemzeti Drogmegelőzési Intézet és az Országos Addiktológiai Intézet „Határ – Helyzetek” Konferencia Budapest,
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Az ISO/IEC szabvány követelményeihez kapcsolódó feladatok az önkormányzati, államigazgatási szerveknél Lábodi Csaba PhD jelölt Témavezető: Dr. Dimény.
Országos nagykereskedelmi menedzser
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
A VÁLLALKOZÁS 7. előadás.
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

NHS (Nemzeti egészségügyi szolgálat) Skócia Kormányzás & Belső Audit Egészségügyi dolgozók belső auditálási konferenciája Dave Proudfoot, Helyettes vezető belső Auditor 2009 január 28.

Az NHS Skóciában - áttekintés Az NHS Skóciában – felépítés és finanszírozás Kormányzás az NHS-benKormányzás az NHS-ben Auditáló bizottságok működése & belső ellenőrzési nyilatkozatokAuditáló bizottságok működése & belső ellenőrzési nyilatkozatok Belső ellenőrzés az NHS Skóci ai szervezeténélBelső ellenőrzés az NHS Skóci ai szervezeténél

Az NHS Skóciában – felépítés és finanszírozás Brit kormány a Skót kormánnyal szemben A Skóciára háruló költségek Mrd –Egészség és jóllét 11.3 Mrd 2,200 minden egyes személyre –Helyi irányítás 11.1 Mrd –Egyebek 10.9 Mrd

Az NHS Skóciában - Áttekintés A Skóciában élő embereknek a számukra lehetséges legjobb fizikális és mentális állapotot kellene elérniük, elkerülve minden megelőzhető betegséget és károsodást. Miközben egészségesebbé tesszük Skóciát azáltal, hogy csökkentjük az egyenlőtlenségeket és támogatjuk az egészségesebb életmódot, segítjük a választás lehetőségét. Mindemellett növelni fogjuk a skóciai munkaerő termelékenységét, állami szektor hatékonyságát és részvételét a munkaerő piacon azáltal is, hogy racionalizáljuk az alkalmazot t ak számát.A Skóciában élő embereknek a számukra lehetséges legjobb fizikális és mentális állapotot kellene elérniük, elkerülve minden megelőzhető betegséget és károsodást. Miközben egészségesebbé tesszük Skóciát azáltal, hogy csökkentjük az egyenlőtlenségeket és támogatjuk az egészségesebb életmódot, segítjük a választás lehetőségét. Mindemellett növelni fogjuk a skóciai munkaerő termelékenységét, állami szektor hatékonyságát és részvételét a munkaerő piacon azáltal is, hogy racionalizáljuk az alkalmazot t ak számát.

Az NHS Skóciában – felépítés és finanszírozás Egészség és Jóllét –Az NHS költségei Skóciában 10.6 Mrd –70% - Személyi kiadások - 150,000 fő –12% - Felírt gyógyszerek –18% - Épületek, Orvosi eszközök, Ellátások, Informatika

NHS in Scotland – Structure & Finance 14 Egészségügyi szolgáltatási terület Speciális NHS szolgáltatási területek: 24 órás telefonos szolgálat NHS oktatás NHS egészségügy NHS minőségfejlesztés NHS mentőszolgálat NHS kórházak NHS nemzeti várólista központ

NHS in Scotland – Structure & Finance

Kormányzás az NHS-en belül 1992 Cadbury jelentés Vállalati kormányzás A legjobb gyakorlat kódjának a bemutatása Az auditáló bizottságok bemutatása Lehetőségek a szervezeteken belül Az éves célok bemutatása

Kormányzás az NHS-en belül Vállalati kormányzás –Az irányított és ellenőrzött vállalatok rendszere szerint A kitűzött célok elérhetőek –A teljes keretrendszer pénzügyi szabályrendszert állít be és felügyeli az implementációkat –Az auditorok külső és objektív ellen ő rzést valósítanak meg a a pénzügyi területeken

Kormányzás az NHS-en belül A legjobb gyakorlat kódja –Igazgatók szervezete –Nem vezérigazgatók –Vezérigazgatók –Jelentések és ellenőrzések

Kormányzás az NHS-en belül Lehetőségek a szervezeteken belül - Nem vezérigazgatók esetén –Független í téle t et nyújt –Az információhoz való hozzáférés joga –Pártatlan kiválasztási eljárás –A költségek reagálhatnak az időfelhasználásra Kérdésekkel és kísérletekkel a gondolkodás támogatásra és a kihívásokra

Kormányzás az NHS-en belül Az éves célok bemutatása –Az éves célok teljesítése együttműködésben a legjobb gyakorlat kódjával –Irányelvek a jelentésekhez, amelyek megmutatják a belső kontroll hatékonyságát

Kormányzás az NHS-en belül A belső auditról –A belső auditorok funkciója kiegészítő, de különböző a külső auditorokétól. Jó gyakorlatnak tartjuk azt vállalatok esetén, hogy belső ellenőrző funkciókat hozzanak létre a fő irányítási folyamatok és eljárások rendszeres ellenőrzésre. A rendszeres ellenőrzés a belső audit rendszerének szerves része, amely segít biztosítani a szervezet hatékony működését.

Kormányzás az NHS-en belül folytatva –A belső ellenőrző funkció alkalmas, hogy vizsgálatokat vállaljon az ellenőrző bizottság helyett és amennyiben eltérést tapasztal azt hosszú távon nyomon kövesse. Elengedhetetlen, hogy a belső ellenőrzés korlátlan hozzáféréssel rendelkezzen, illetve, hogy biztosítsák a pozíciójuk függetlenségét.

Kormányzás az NHS-en belül A Cadbury jelentés említésének okai a következőek: –Régi –Vállalatokra vonatkozik Finanszírozási sarokkövek az Egyesült Királyságban –A vállalati irányítás és a belső audit támogatása –Állami és privát szektorok által ölelkezett

Auditáló bizottságok és a belső ellenőrzési nyilatkozatok

A belső ellenőrzés nyilatkozata 1999 – Belső pénzügyi ellenőrzési nyilatkozat 2002 – Belső ellenőrzési nyilatkozat- –Pénzügyi, működési, együttműködés és a kockázat menedzsmentje Aktuális nyilatkozat – –A belső ellenőrzési keretrendszer hatékonysága –Az irányítás 4 standardja – Klinikai, Személyzeti, Pénzügyi és Információs

Audit bizottságok az NHS-ben A vezérigazgató nyilatkozata: –Tisztviselőként az én felelősségem a belső ellenőrzési rendszer fenntartása, amely támogatja a különböző szervezeti célkitűzések elérését, amelyeket a Skót minisztérium meghatározott, összhangban azon állami alapok és vagyonok megvédésével amelyek felelőssége rám hárul.

A nyilatkozatoknak megjegyzéseket kell tartalmazniuk a következőkkel kapcsolatban: A belső ellenőrzési rendszer célja Rizikó és ellenőrzési keretrendszer A belső ellenőrzési rendszer hatékonyságának áttekintése Feltételezések – –Az állam nem deríti fel hatékonyan a gyengeségeket, vagy –Minden gyengeséget részletesen felderít

A belső ellenőrzés nyilatkozata Az ellátás biztosítása a vezérigazgató részére Belső - –Egyéni vezető menedzserek –A tárgyhoz tartozó bizottságok – Audit /Klinikai irányítás / Rizikó Független –Az éves belső audit vezetője –Speciális félelmek a belső/külső audittal kapcsolatban

Audit bizottságok Bevezetése az NHS Skóciában Nem vezérigazgatók Jelentések készítése – belső és külső A kormányzás áttekintése Az éves auditok és mérlegek áttekintése Az éves nyilatkozatok és a belső ellenőrzés áttekintése

Belső Audit az NHS Skóciában A belső audit definíciója – –A belső audit egy független, objektív mérés és konzultációs tevékenység, amelynek célja a szervezet működésének fejlesztése és érték hozzáadása. Segíti a szervezetet a céljai elérésében azzal, hogy jól definiált és rendszerezett megközelítést alkalmaz a rizikómenedzsment hatékonyságának növeléséhez és annak értékeléséhez, és az irányítási folyamatok ellenőrzéséhez.

Belső Audit az NHS Skóciában Az NHS Lothian belső auditja –Az NHS Lothian és más NHS egységek –Audit konzorcium –Teljes jövedelem – 1.6 Mrd –11.5 személyzet –1,800 Audit nap

Belső Audit az NHS Skóciában Témák és felépítés az NHS Skóciánál Belső audit tervek –Belső audit jelentések –Belső audit jelentések a –Az audit közvet í téséhez –Követelmények és nyomon követés –Kockázat menedzsment

Belső Audit az NHS Skóciában Témák és felépítés az NHS Skóciánál folytatás –IIA / NHS belső audit standardok –Külső audit kapcsolat –Audit konzorciumok –A belső audit csoport vezetője –A pénz értéke / legjobb érték

Külső Audit az NHS Skóciában Skót vezető auditor Skót audit / cégek könyvelése Pénzügyi nyilatkozat / nemzeti jelentések A belső audit áttekintése

A belső audit teljes célja (és valamennyire a külső audité is) Véleményt nyújtani a belső ellenőrzések megfelelőségéről és hatékonyságáról, ezáltal támogatni a szervezetet céljai megvalósításában, az elérhető legjobb minőségű egészséggondozási tevékenységet megcélozva, a rendelkezésre álló erőforrásain belül.

NHS Skócia Kormányzás & Belső Audit Egészségügyi dolgozók belső auditálási konferenciája Dave Proudfoot, Helyettes vezető belső Auditor 2009 január 28.