Grafológiai elemzés Nyíregyházi iskolások kézírásának és rajzainak elemzése, értelmezése. Készült 2007. februárjában. Készítette: Szilvásy Péter, grafológus,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számadás a talentumról
Advertisements

Lukács Oktatási Központ -
Vélemények a tehetségről
2. osztályos példa Bubernik Eszter
Óvoda.
Témavezető tanár: Kerekes Noémi Készítette: Somogyi Ildikó
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Grafológia Rövid ismertető szervezetek részére.
Az egészségügy és az egészség „ügye” „Képes vagy-e EGÉSZ-séget ÉP-íteni?
Üdvözlök mindenkit!.
Grafológia speciálisan a gyógyászatban X-tréning
„Légy az, aki lehetsz!” A mentalitás szerepe a tanácsadásban
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
4. Kreatív döntéshozatal
3. lépés: Fenomenológiai elemzés
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Áramlástan mérés beszámoló előadás
A művészetek születése Bevezetés az irodalomtörténetbe I.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
Az egyéni fejlesztési terv
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
A kulturális intelligencia
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Az emberi tanulás.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Életközép - krízis Tóth Sándor Pécs,
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
Támogatott Foglalkoztatás célcsoport specifikus ismeretek a foglalkoztatáshoz kapcsolódóan – értelmi sérültek TÁMOP Országos Hálózati Találkozó.
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A Lélekkutató Intézet „Talentum Teszt Centrum” akciója az „Egymásért, Egy-másért” Alapítvány koprodukciójában. Helyszín: Eger, május 17.
Magyar Parlament Nemzetbiztonsági Bizottsága rézére Készítette: Szilvásy Péter december 4.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Lukács Oktatási Központ
Programozás Imagine Logo.
A „diszes” problémák korai jelei
HURO/1001/138/2.3.1 Egy határon átívelő magyar- román idegen nyelvi dráma tehetségprogram megvalósítása.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Mire jó a grafológia? Grafológia a cégek humánpolitkájában Előadó:
KIÉGETTSÉG VIZSGÁLAT 2011/12.
A szociális képességek fejlesztése módszertana
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
A Magyar Parlament Nemzetbiztonsági Bizottsága részére Készítette: Szilvásy Péter december 3.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Inessza Goldberg Izraeli Tudományos Grafológiai Társaság.
Profil Training Kft. H-1112 Budapest Rétkerülő u. 9. Tel: +36/ Fax: +36/
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
Avagy újabb gyöngyszem az önismereti tesztek palettáján.
Az eszközök áttekintése 5/15. Előkészület – tanár A kérdőív kiértékelése Jegyzetlapok a nevekkel a játékhoz Készítette: Sági Lajos2.
LEGO Dacta program.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Tanórai szokásaim 5/14.
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Oktatóbemutató címe Előadó: Név.
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Építs a külföldi szakmai gyakorlatra álláskereséskor!
Előadás másolata:

Grafológiai elemzés Nyíregyházi iskolások kézírásának és rajzainak elemzése, értelmezése. Készült 2007. februárjában. Készítette: Szilvásy Péter, grafológus, a Lélekkutató Intézet igazgatója, az Egymásért Egy-Másért Alapítvány megbízásából

Tartalom A grafológia lényege, értelme A vizsgálatban résztvevők és a vizsgálat tárgya A közönség teszt A gyerek és a környezete Az erőszak természete, hatása, visszahatása A tehetség jelzése Az eredmények összefoglalása, értékelése Megoldások, javaslatok, ötletbörze

A grafológia lényege Az alkotó (duktor) mikró és a makró világának, a racionális és irracionális összefüggéseinek, a szociális térben való elhelyezkedésének projekciójából (grafikum) való visszakövetkeztetés a duktor egyéniségére és személyiségére, és az elemzések szintéziséből tevődik össze a grafológia. A gondolat, az érzelem, a testi állapot, a kapcsolatrendszer, a tendenciák, a viszonyulások elemezhetőek és értelmezhetőek.

Játék a jelenlévőkkel Gondolják végig, mi történt Önökkel tegnap reggeltől, mostanáig!

- Ki gondolt az alvásra, az álomvilágra?

Rajzolás: Az üres lapra rajzoljon egy kört!

Jelölje be a középpontját! Rajzoljon a lapon bárhova egy nyilat, legalább 1 cm hosszút! Írja le a pozitív egész számokat 0-tól addig, ahány éves jelenleg!

Grafológiai teszt A lap másik oldalára írja le az alábbi mondatot: „Vágyom arra, hogy még sikeresebb legyek, és aktívan cselekszem is ezért!” születési és mai dátum, három aláírás egymás alatt.

Ugyanezt a szöveget leírni, de a másik kézzel!

Összehasonlítás: mennyire olvasható, mennyire hasonlít? Az eredmény utal a bal-jobb szimmetriára, a két fél egyenrangúságára.

A gyerekeket ért néhány lényeges erőszakos hatás A bal kéz és a jobb kéz egyenrangúságának önkényes felborítása. (megoldás pl.:jobb kéz ír, a balkéz rajzol Az erőszakos, horrorisztikus jelenetek a médiában, a játékokban. Ezek csökkentése, több mese. A feszület szimbóluma. Ellentmond a józan észnek és a jó szívnek. A születés előttről származó erőszakos hatások. Megoldás: pl. a magzat jogállásáról szóló alkotmányerejű törvény meghozatala.

A gyerekrajzok és írások vizsgálata Cél: szűrési módszer kifejlesztése és alkalmazása az általános iskolások körében, a veszélyeztetettség illetve a talentum felismerése érdekében. A nagyon pozitív fogadtatás, és a lelkiismeretesség megtisztelő a számunkra! 199 elemezhető írásminta és rajz érkezett. Ebből írásban lett elemezve (gyors, informatív jelleggel) 50 db minta. A minták archiválhatók, a személyiségi jogokat maximálisan tiszteletben tartjuk.

A gyerekek rajzainak elemzése A fa A Napocska és a Holdacska Az arc szemből Az arc oldalról

Rajz minta

A fa: az Életfa. Hova helyezte el az életterében? Mennyire kifinomult? Milyen arányok vannak? Színek Gyökér: az eredet Törzs: az érzelem, a tapasztalás Lomb: a gondolkodás, a fantázia Egyéb: szervszimbolika

Eredmények: A többség (70 %-nál is több) a bal oldalra helyezte el a fát. 60 % erős, vastag törzs és lomb. 25 % részletesen megrajzolt 15 % nagyon gyengén, vázlatosan megrajzolt Határozott életképpel indul legalább 60 %! Kritikus szinten van: 5 %

A Napocska és a Holdacska A megszemélyesített Nap és a Hold jelentése. Elhelyezkedése: lányoknál, fiúknál. Az állapota Relatív helyzete Kísérő elemek

Eredmények A többség megszemélyesíti és pozitívan, mosolyogva ábrázolja a Napot is és a Holdat is. 15 % az egyiket nem személyesíti meg. 20 % nem személyesíti meg egyiket sem. 5 % viharfelhőket is rajzol. 5 % csillagot is rajzol a Hold köré. A gyerekek többsége egyenrangúnak veszi a Napot és a Holdat.

Az arc Szemből ábrázolva a jelen helyzet Oldalról: a jövő iránya, vagy a múlt felé fordulás Eltérések, relatív helyzetek Színesség Kifinomultság Nagyság

Eredmények 60 %-ban az arcokat egy színű ceruzával rajzolták, leginkább feketével. 5 % kifejezetten részletgazdag. 15 % kicsi, semmitmondó. A szem és a száj mindenhol szerepel, az orr kb 20 %-nál lemarad, a fül a szemből nézetben csak 25 %-nál látható. A profil általában balra néz. Az arcok többsége nem mosolyog. Az arcok túlnyomó többsége a nemi párhuzamot mutatja. A szemből nézet és az oldalnézet ritkán vált nemet.

A gyerekek kézírásának elemzése Tartalmi rész: vélekedések önmagáról és a környezetéről Grafológia: összhang az önismerettel, a szándékokkal, a tehetséggel, és az iskolai elismertséggel. A vizsgálható szempontok. A dinamikus elemzés alapja

Jól vizsgálható a kézírásból Értelmi képességek: logikusság, gyorsaság, pontosság, képi gondolkodás, kreativitás, fantázia, kombinációs készség, elemző készség, flexibilitás, rendszerszemlélet. Érzelemvilág: hangulatiság, érzelmek dominanciája, hullámzása, cselekvőkészség, örülni tudás, önbizalom, önértékelés. Egészség: Genetikai alapadottság, idegrendszer, keringés, testrészek, izület, immunrendszer, néhány szerv, fizikai terhelhetőség. Szociabilitás kapcsolat a szülőkkel, team-tagság, dominancia, vezetési kapacitás, megbízhatóság, lelkiismeretesség, vállalkozó szellem, önállóság. Talentum: művészetekben, tudományokban, sportokban. Múltbéli hatások, jelen állapot és a jövőkép, tendenciák.

Eredmények Értékrendek A gyerekek többségénél (80 %): elsődleges a barátság. másodlagos a tanulás majd az iskolai megfelelés. A gyerekek 75 %-a kifejezetten szívesen jár iskolába, és nagyon jó véleménye van az iskoláról 60 %-nak A gyerekek ezt komolyan is gondolják (a kézírásuk alapján megfigyelhető)

Mosoly A gyerekek többsége, legalább ¾-e pozitív karakter, a környezeti hatásokra pozitívan reagál. 15 % negatív mentalitású. 5 % aggasztóan negatív. A gyerekek többsége, kb. 60 %-a pesszimista, a jövőképében a negatív elemek erősebbek. A gyerekek 25 %-a optimista, erősen lelkesedni tudó.

Álmok és a vágyak A gyerekek nagyobb része realista. A 20 % fellegekben jár. A 20 % pedig nagyon földhözragadó, és kishitű. A gyerekek csak kis részében van rosszindulat. A gyerekek többsége határozott életcélokat megfogalmaz, ezek 2/3-a reálisnak tűnik, 1/3 nonszensz. A gyerekek nagy többsége hasznos tagja akar lenni a társadalomnak. A pénz nagyon domináns hatású

Mozgás A testnevelés, a sport közkedvelt. Fiúknál a foci vezet, a lányoknál a tánc. A mozgás, az életenergia kovásza, kevésnek tűnik. A gyerekek fizikai terhelhetősége átlagos, de soknál jelentkezik a gyengeség, a túlterhelésre érzékenység. A gyerekek 85 %-a egészséges genetikai apparátussal rendelkezik.

Egyéb A cigánykérdés: nincsen életerő halálfélelem empátia Művészétek: alkotó és előadó (csoportos, egyéni) Paraképesség és a felnőttek (kapcsolatok itt és odaát)

Ötletbörze Írjon le egy jó ötletet arra, hogyan lehet a gyerekek helyzete jobb? Írjon le egy hasznos kezdeményezést arra, hogyan lehet a gyerekek helyzete jobb? A legjobbakat jutalmazzuk!

Összegzés A grafológiai elemzések alapján megállapítható, hogy a vizsgált 200 diák átlaga jó eredményt mutat a művészi és a tudományos tehetségben. Legalább 10 %-a országos hírre tehet szert, és legalább 5 %-a nemzetközileg is elismert teljesítményre képes. Ez az eredmény jobb az országos átlagnál, az eddigi ismereteink alapján. Az írásminták részletesebb elemzésével név szerint is kiválaszthatók azok, akiktől kiemelkedő eredményt lehet elvárni.

A gyerekek a jövőnk reménységei. A gyerekek a felnőttekben reménykednek. Tehát: mi egymásért vagyunk, egy másért, egy még jobbért!