Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa 2009. január 29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Szakképzés a moduláris felépítésű Országos Képzési Jegyzék rendszerében Soós László Dobogókő, április 3.
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP
A kamara szerepe a duális szakképzésben március 01.
Az új OKJ-s képzések és a megújult Cisco kurzusok kapcsolata
Balassagyarmat, december 12. Stratégiai kérdések a magyar szakképzésben.
Az informatikai szakmai vizsgakövetelmények Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április 5.
Új típusú OKJ vizsgák tapasztalata felnőttképzésben
A moduláris, kompetencia alapú szakképzés Budapest február 17.
Szent László ÁMK Szakközépiskolai Intézményegysége
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
A szakképzés kihívásai az új szakképzési szerkezet tükrében Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április.
Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában Budapest április 21.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE”.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM IX.15. DEBRECEN
4. Anyagvizsgálat a Gyakorlatban Kecskemét, június A RONCSOLÁSMENTES ANYAGVIZSGÁLÓ SZEMÉLYZET TANÚSÍTÁSÁNAK AKTUÁLIS KÉRDÉSEI A MAROVISZ.
A moduláris, kompetencia alapú szakképzés aktuális kérdései
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
INFO-ERA KONFERENCIA HELYI TANTERV KÉSZÍTÉSE A SZAKKÉPZÉSBEN.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
1 Utazás § turizmus Program Utazás § turizmus Program Siófok december 3.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Kompetencia alapú új moduláris képzés
Szakképzési dokumentumok
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Modláné Görgényi Ildikó
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
S ZAKKÉPZÉSI TANTERVEK Informatika Szakképzési Konferencia Szabó András.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Ipari Szakképző Iskolája
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1300 diák, folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok a kor követelményeinek.
Modláné Görgényi Ildikó
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Szakképzés a gazdaság szolgálatában TÁMOP lehetőségek
Szent Lőrinc Vendéglátó és Idegenforgalmi Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium, Eger Vendéglős (OKJ ) vizsga szakmai és vizsgakövetelményei,
Vásárhelyi Pál kereskedelmi Szakközépiskola
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A képzett szakemberekért Hogyan szolgálja a modulrendszerű képzés a gyorsan változó kötött pályás piaci igényeket? Kiszter István osztályvezető június.
TIT Öveges József Ismeretterjesztő és Szakképző Egyesület
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A szakképzésfejlesztéshez szükséges támogató környezet kialakítása Kiskőrös február 10.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
moduláris szakképzési szerkezet
Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
A „Képzés minőségének és tartalmának
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Előadás másolata:

Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.

„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP 2.2.1

Tervezett alprojektek  Pályakövetés rendszerének kialakítása  Minőségbiztosítási rendszer fejlesztése  A szak- és felnőttképzésben oktatók szakmai, munkahelyi tapasztalatszerzése és továbbképzése  Szakmai idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése  Munkahelyi gyakorlati képzés támogatása  Szakmai vizsgarendszer fejlesztése  Vizsgafeladat-bank kialakítása  Tananyagfejlesztés  A képzés iránti kereslet növelése

Szakmai vizsgarendszer fejlesztése

SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNY 1. KÖVETELMÉNYMODUL 2. KÖVETELMÉNYMODUL 3. KÖVETELMÉNYMODUL 1. KÖVETELMÉNYMODUL 2. KÖVETELMÉNYMODUL 3. KÖVETELMÉNYMODUL 1. KÖVETELMÉNYMODUL ÍRÁSBELI GYAKORLATI INTERAKTÍV SZÓBELI Kompetencialeírások

ÍRÁSBELIGYAKORLATIINTERAKTÍVSZÓBELI A követelménymodulok lefedése feladatokkal

A tankönyvi tartalommező megoszlása Hagyományos tankönyvek tartalma: szakmai információk Tanulás- irányító Stabil tartalmak Új korszerű információk Tanulás- irányító Változó tartalmak Információ Tanulás- irányító Helyi tartalmak Korszerű tartalmak befogadása   Helyi  fejlesztések  befogadása A tananyagfejlesztés Tananyagfejlesztés Matematika

3. új tananyag 2. új tananyag 1. új tananyag kell Jelenlegi helyzet Helyi tananyagok összeállításának jelenlegi lehetőségei „A” szakképesítés „B” szakképesítés „C” szakképesítés „A” szakképesítés„B” szakképesítés„C” szakképesítés 1. Régi tankönyv Régi tankönyv Régi tankönyv Tanulásirányító az „A” cél-csoportnak Tanulásirányító a „B” cél-csoportnak Tanulásirányító a „C” célcsoportnak

Szakmai Tankönyvi Tartalomszolgáltatási Rendszer Szak-Tan-TáR Tartalom- elemek Tartalomelem: a tananyagelemek szakmai információtartalma + tanulásirányító Tanulásirányító: módszertani segédlet a feladattal vezérelt tanulói tevékenységhez Tantárgy szerkezetű képzési folyamat A. tantárgy B. tantárgy C. tantárgy D. tantárgy E. tantárgy F. tantárgy G. tantárgy H. tantárgy A tartalomelemekből többféle szakmai tankönyv állítható össze Szakmai tantárgyak tankönyveiTananyagegységek tankönyvei 1. tananyagegység 2. tananyagegység 3. tananyagegység 4. tananyagegység 5. tananyagegység 6. tananyagegység Tananyagegység alapú képzési folyamat

A Szak-Tan-TáR használata Szakképesítés kiválasztása Követelménymodulok Abroncsgyártó Agrokémiai és növényvédelmi kereskedő Akusztikus emissziós anyagvizsgáló Anyagbeszerző Asztalosipari szerelő Atomerőművi gépész Atomerőművi karbantartó Automatikai műszerész Automatikai technikus Autógyártó Belsőépítési szerkezet- és burkolatszerelő Beszédleíró-gyorsíró Beton- és vasbetonkészítő Betonelemgyártó Autógyártó feladatok Általános gépészeti munka-, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok A próbagyártás technológiája Gépgyártósori gépkezelői, gépszerelői feladatok Autógyártó Felhasználók tanulási képességek szerint: Információs tartalomTanulásirányító Autógyártó feladatok A próbagyártás technológiája Gépgyártósori gépkezelői, gépszerelői feladatok „A” 30-as szintű „B” 50-es szintű „C” Gyakorlattal rendelkező Egyéni A képzés tartalomelemei

Tartalomelemek Vizsgaelemek SZVK szerinti kompetenciák tartalma Lefedettség

1. szakképesítés Szakképesítések (kimenetek) 2. szakképesítés M 0001M 0002M 0003M 0004M 0005M 0006M 0008M 0009M 0010 Modulok M 0007 Szakképesítések minőségértéke 2. szakképesítés 3. szakképesítés Modulok mennyiségértéke M 0001 M 0002 M 0004 M 0007M 0006 M 0005 M 0008M 0009 M 0010 M 0008 M 0009 M 0010 M 0007 M 0005 M 0006 A modulokhoz kötődő fejlesztési feladatok mennyisége  

SZAKKÉPESÍTÉSEK Fejlesztési feladatok Kompetenciák leírása Belső arányok feltárása Leképzés a vizsga folyamatra Vizsgahelyszínek akkreditációs követelményei Tartalomelem-struktúra meghatározása Meglévő tan- és szakkönyvi anyagok feltárása Bemeneti kompetenciák Feladat készítés Tananyag-tartalomelemek készítése

SZAKKÉPESÍTÉSEK A) HumánB) GépészetC)D)E)F)G)H) Agrár 8 szakmai tématerület; 40 szakmai téma főcsoport; 144 szakmai témacsoport; 192 munkacsoport; 6x192 szakértő. Fejlesztési feladatok Kompetenciák leírása Belső arányok feltárása Leképzés a vizsga folyamatra Vizsgahelyszínek akkreditációs követelményei Tartalomelem-struktúra meghatározása Meglévő tan- és szakkönyvi anyagok feltárása Bemeneti kompetenciák Feladat készítés Tananyag-tartalomelemek készítése

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!