Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep 2012. december 13. 1.dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szervezetfejlesztési Program
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja. „ROMÁK A MUNKAERŐPIACON” konferencia Pécs, szeptember Előadó:
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
TÁMOP projekt 4S együttműködés a minőségi szolgáltatások érdekében.
Dokumentációs rendszer
A stratégiai tervezés módszertana
Az intézményi férőhely kiváltás program jelenlegi helyzete
TÁMOP /A
Projektkezdeményezés és pályázatírás
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
A stratégiai tervezés történeti háttere
Stratégiai tervezés.
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Szervezetfejlesztési Program
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A 2014-ben esedékes Peer Review (szakértői vizsgálat) A Hivatalos Statisztikai Szolgálat tagjainak érintettsége Országos Statisztikai Tanács 
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A dolgozók képzési mentorainak bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Kitagolás – foglalkoztatás – életminőség Az intézményi kiváltás foglalkoztatási szempontú aspektusai.
Rehabilitációs szakmérnök szakmentorok szerepe az intézménykiváltásban
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Szupervízor-coach szakmentorok bemutatkozása
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető.
A stratégiai tervezés folyamata
A befektetőbarát önkormányzat 2011 szeptember 23. Lunk Tamás.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Bélapátfalva - Mentorteam
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
A beiskolázás előkészítése
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Egyéntől a közösségig, passzivitástól a részvételig Fiatalok és a helyi közösség.
TIOP A-11/ Bélapátfalvai Fogyatékosok Otthonának kiváltása
szolgáltatástervezés Dr. Gazsi Adrienn, Kézenfogva Alapítvány
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
A kistérségi gyerekesély programok tervezési folyamata Kalmár Ildikó - Dandé István - Herman Szabolcs Regionális koordinátorok Magyar Tudományos Akadémia.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Tervezési folyamat.
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
Kérdések a második zh-hoz
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
KÉRDÉSEK STRATÉGIÁK: Vannak-e, és ha vannak, akkor milyenek a hajléktalan emberek „stratégiái”? EGYÜTTMŰKÖDÉS: Mikor és hogyan kooperatív vs. konfliktusos.
A kiváltást megvalósító intézmények (pályázók) támogatásának közvetlen módjai a projekttervezés időszakában EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
A foglalkoztatás tervezése a kiváltási Programban
Előadás másolata:

Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program

Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják a megvalósító szervezetek, illetve a mentorhálózat tagjai felöl érkező szervezeti működési finanszírozási és humán erőforrással kapcsolatos kérdéseket majd lehetőségük szerint alternatívák felajánlásával segítséget nyújtanak feltárják a jelzett problémák hátterét és javaslatot tesznek azok megoldására.

Mentorok kompetenciája december dia Ezek alapján a mentorok kompetenciája is az előbb felsorolt 4 területre terjed ki: szervezeti, strukturális (belső rendszerek, folyamatok) működési (jogi háttér feltérképezése) finanszírozási (fenntarthatóság szempontjából történő vizsgálat) humán erőforrással-gazdálkodással kapcsolatos témakörök. A mentori team specialitása: kis létszámú, ugyanakkor szakmailag differenciált összetételű, minden intézménnyel kapcsolatban áll, ez egyben meghatározza felelősséget és hatáskört is. A team célja: egy olyan tudásbázis létrehozása, mely a mentorálás során felmerülő összes kérdést és az arra adott szakmai választ, megoldási lehetőséget összegyűjtve, támpontként szolgál a koncepció hosszú távú megvalósításakor.

Mentori működés feladatai december dia A szervezeti-működési mentor teamnek a szervezet, a működés és a finanszírozás területén (a teljesség igénye nélkül) az alábbi feladatai lesznek: szervezet egészét érintő feladatok szervezeti struktúra kialakítása működési dokumentumok felülvizsgálata, módosítása költségvetés és vagyongazdálkodás áttekintése humán erőforrással kapcsolatos feladatok munkaerő-állomány feltérképezése a változással érintett munkakörök meghatározása a munkaerő változással kapcsolatos költségek tervezése munkaerő fejlesztése csapatmunka támogatása belső kommunikációs stratégia kialakítása

Mentori működés feladatai december dia infrastruktúrával kapcsolatos feladatok a lakások, házak területi elhelyezkedésének hatása a szervezeti struktúrára közlekedési lehetőségek és azok hatásának vizsgálata a szervezet működésére a területi „szétszórtságból” eredő esetleges többletköltségek számbavétele külső szereplőkkel való együttműködés i feladatok külső szolgáltató kiválasztása szerződéskötés,garanciák szerződéses szolgáltatások pénzügyi forrásai

Mentori működés feladatai december dia lakókat és h ozzátartozókat érintő feladat ok lakókat, törvényes képviselőket érintő információk átadása, ill. jogi, pénzügyi kérdések rendezése információkhoz történő hozzáférés, titkosítás térítési díjak és egyéb költségtérítések felülvizsgálata KÍNÁLATI LISTA

Kockázat elemzés, SWOT analízis december dia Erősségek szakmai tapasztalat, tudás, motiváció, együttműködési készség, specializált ismeretek a teamben (gazdasági, humánerőforrás, jogi) Lehetőségek új alapelveken nyugvó szolgáltatás kialakítása, a változás szükségének a felismerése, kormányzati szándék megléte, a pályázati programhoz a forrás biztosított Fenyegetettségek a külső elvárás sokkal nagyobb, mint a kapacitás, bizonytalan jogi környezet, a befogadó közösség félelme, esetleg előítéletessége, a programon túli pénzügyi fenntarthatóság kérdőjelei Gyengeségek feladatkörök, elvárások nem kellően tisztázottak, korlátozott eszközök, lehetőségek munkamódszerek tisztázatlansága, kiforratlansága, bizonytalan a mentori tanácsadás elfogadottsága

Tudástérkép – együttműködés december dia HRPÜ JOG Szerv-működési kulcsmentorok Többi kulcsmentor Szakmentorok MegbízóFSZK KF Intézmények Külső szolgáltatók Fenntartók

Feladat és ütemterv december dia SZAKASZOKFELADAT Hónapok Felkészülés Nyertes pályázatok áttanulmányozása Szervezeti-működési témák összegyűjtése, kidolgozása Munkamegosztás kialakítása 2. Bemutatkozás Kínálati lista szétküldése mentoroknak, intézményeknek 3. Szükséglet- felmérés Intézmények, mentorok konkrét szervezeti-működési igényeinek felmérése, tipizálása, összesítése 4. Tanácsadás, mentorálás Intézményi, mentori igényekhez igazított tanácsadás, mentorálás személyesen, elektronikusan 5. Időközi visszacsatolás Folyamatba épített időközi értékelés, nyitott kérdések elemzése Szabályozási javaslatok összegyűjtése, továbbítása a döntéshozók felé 6. Befejezés előkészítése A szervezet működéséhez nélkülözhetetlen, de hiányzó dokumentációs háttér áttekintése A program utolsó szakaszában felmerülő kérdések rendezése 7. Összegzés, értékelés Intézmények, társmentorok értékelése a szervezeti- működési mentorok munkájáról Önértékelés

Itt a vége … , záró dia