 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lépj tovább a szolgálatban!
Advertisements

Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ
Feltehetek egy kérdést?
Ezért senki se kérkedjék az emberekkel. Hisz minden a tietek: Pál, Apolló, Kéfás, a világ, az élet, a halál, a jelenvalók, az eljövendők: minden a tietek.
Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
A kolerikus vérmérséklet
Konfliktusok fogalma, okai, kezelése
Baseballsapka, kapucni és ami mögötte van Date: Name:Dr. Nagy József Title: pszichológus Microsoft Corporation.
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
Metodicko-pedagogické centrum, Bratislava Európsky sociálny fond
Csoport munka.
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
Társismeret.
DREAM-HOME Agency & Consulting Értékbecslés eladástechnika.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
A játék és a nevetés “Életünk napjai közül egyik sem annyira kárba veszett, mint az, amelyen nem nevettünk.” Szerkesztette: Dr. Hídvégi Márta pszichológus.
Nem számít!. Nem számít! A jó sorrend a konzultációkhoz: 1. Vágyak. 2. Problémák. 3. A félelmek eltávolítása átbeszéléssel! 4. Következő havi terv.
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
VEZETÉSI STÍLUS A STÍLUS FOGALMA a VEZETÉSI stílus fogalma,
interperszonális személyiség-koncepciója
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
Család Családi kapcsolatok jelentősége a gyermek életében
Konfliktus és konfliktuskezelés
MOTIVÁCIÓ.
Alkalmazkodás: megfelelő személyi és tárgyi környezet autizmussal élő gyermekek, felnőttek számára Őszi Tamásné gyógypedagógus Autizmus Alapítvány.
Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
„OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
A munkahely és a stressz
IMA MAGYARORSZÁGÉRT. KEDVES SZERETETREMÉLTÓ EMBEREK!
1 1 1.
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Kell –e érzékenyíteni a munkáltatókat? Csapó Gábor OSGOOD Szolgáltató Az OFA FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban című TÁMOP – /
A stressz szeminárium céljai:
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
2004 tavasz dr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék TEAM…. dehogy ! TEAM, de hogy ?
Olvasd lassan és csendben!.
Krízis.
Az érzelmeink késleltetése,
Konfliktusfelismerés fáziskéséssel (meghalljuk-e a másik vészjelzéseit…)
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
(Iskolán belüli elmozdulások)
Resztoratív módszerek az iskolában
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
Quality Human Management
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
1 Vitatípus A helyzetet meghat. konfliktus CélEszközKövetkezmény Veszekedés Érzelmi, morális, anyagi konfliktus A másik legyőzése, feszültség levezetése.
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
Olvasd lassan és csendben!
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Jn 14,26 A Vigasztaló pedig, a Szentlélek, akit az Atya küld az én nevemben, megtanít majd titeket mindenre, és eszetekbe juttat mindent, amit mondtam.
Felelősen, egészségesen, biztonságosan
JOB Klub Álláspiaci kulisszatitkok
Glokális identitás: 1/5 A glokális falu polgára „Tíz éves koromig – mondta lányom évekkel később – azt hittem, hogy olyan ember vagy,
Tömeges krízishelyzetek a pszichológus szemével II.
A vezető személyisége – a ma követelményei és a holnap kihívásai.
Tantra Indiából
Személyiségfejlődési zavarok
Személyközpontú gondozás
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Együttműködés a szülővel Hogy ne így legyen!. Cél Legyünk képesek a szülők eltérő véleményének az elfogadására, saját nézőpontunk meggyőző kifejtésére,
A kommunikáció tényezői és funkciói
I-091.
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
A család ahonnan jövök.
A lelkigondozott védekezései
Előadás másolata:

 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm eredménye mindig a kapott válasz! Újabb megfontolások a konfliktuskezeléshez

 Helyzetismeret:  A kialakult helyzet, szituáció felismerésének képessége  „voltam már ilyen, vagy ehhez hasonló helyzetben” (érzelmi asszociációk)  „ilyen helyzetben még nem voltam”  Mindkét esetben heves érzelmi reakciók jönnek létre!

 1. Frusztráció, feszültség, szorongás, félelem, pánik, extrém stressz…..  (adrenalin, noradrenalin, cortisol) 2. Kialakul a „csőérzékelés” melynek köszönhetően nem, vagy helytelenül értelmezzük a külvilág felől érkező ingereket.  (közeledést támadásnak, a mosolyt vicsornak fogjuk fel, stb.)  3.Belső állapunkra vonatkozó érzékelés képessége is romlik.  (időérzékelés felbomlik, emlékezetkiesés, magas feszültség mellett nyugodtság érzése.  4.Kognitív funkciók hanyatlanak  (racionalitás, megfontolt gondolkodás, döntéshozatal képessége csökken)  5.Ösztön-cselekvéseket végzünk  (mert a feszültséget ki kell ventillálni vagy le kell mozogni. Olyat teszek, olyat mondok, amit nem tennék, sőt el sem hiszem, hogy megtettem)  6.A pulzus az élettani határ közelében mozog, agyműködés szinte leáll.  (cselekvésképtelenség, kiszolgáltatottság, tehetetlenség érzése stb.)

 Az első benyomás (30 sec.) fontosabb mint a későbbiek.  Négyszer kell eladni önmagunkat:  1.El kell érnem, hogy értsen engem, mert csak így tudom felkelteni a figyelmét.  2.Ki kell vívnom a rokonszenvét, hogy elnyerjem az érdeklődését.  3.El kell érnem, hogy higgyen nekem (hitelesség), mert csak így tudok benne vágyat ébreszteni.  4.Bíznia kell bennem, mert ez ösztönzi cselekvésre.

 Változatlanul az a véleményem …  Egészen világosan meg kell mondanom, hogy …  Ahogy mondtam, a legésszerűbb …  Ha nem csinálod meg, én …  Jobban tennéd, ha …  Tedd ahogy mondom …

 Nézzük meg együtt …  Az talán kölcsönösen elfogadható …  Abban nem értünk egyet …  Az én álláspontom … mi a Te álláspontod? …  Miben térünk el? …  Hogyan tudnánk megoldani? …  Mi az alapvető probléma? …

 Keressünk egy gyors megoldást …  Elfogadom hogy …, ha Te elfogadod, hogy …  Fifti-fifti …  Elégedj meg azzal …  Hajlandó vagyok, ha Te …

 Ez nem az én asztalom …  Ebbe inkább nem mennék bele …  Beszéljünk róla később …  Nem vagyok felhatalmazva, hogy …  Nincs hozzá megjegyzésem …  Nem vagyok abban a helyzetben, hogy vitába szálljak

 Egyetértek azzal, hogy …  El tudom fogadni, hogy …  Úgy teszem, ahogy mondtad …  Nem akartalak megbántani …  Csatlakozom …  Meggyőztél …  Én is úgy gondolom …

 A gyerekekkel való konfliktusok okai, megnyilvánulásai.  A kollégákkal való konfliktus okai, megnyilvánulásai.  A vezetők konfliktusai.  A változások bevezetését kísérő konfliktusok.

 Kérdőívek