IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Közösségi pedagógiai gyakorlat
AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban – 1. év febr. 6. – május 23.
Zárórendezvémy Zárórendezvény TIOP / Oktatástechnológiai fejlesztés a Huszár Gál Iskolában.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Értékelés a pedagógiában
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban Budapest, febr. 6.
e-Learning a tanárképzésben
ELEMÉR Informatikai eszközök az iskolafejlesztés szolgálatában Egressy Géniusz tehetségnap Budapest, április 7. TÁMOP /
Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás.
Szervezetfejlesztési Program
NAT 2007 kompetenciák.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Fedezzük fel a geometria szépségeit
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Kompetencia alapú idegen nyelvi
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
ELEMÉR
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Projektkonferencia –2010. okt. 21. Leövey Gimnázium, Budapest.
Digitális eszközök és források a tanórán Országos informatikai mérés Hunya Márta Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Fejlesztési és Innovációs Központ.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Pedagógus értékelési rendszer
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
Dánia Mérés-értékelés tanulmányút Készítette: Bite Zoltán Kolping Katolikus Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium - Pétfürdő.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Sales Back Office Specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
Nemzeti Köznevelési Portál
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Az SZMBK Intézményi Modell
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Iskolai önértékelési keretrendszer az IKT iskolafejlesztő szemléletű használatához

eLEMÉR

Miért jó az iskolának? segítséget nyújt az intézményeknek saját értékeik felmérésére, azonosítására; megkönnyíti az informált döntéshozást; használatával fejlődik a tudatosság és a belső együttműködés; az iskola a megfelelő területeken kap támogatást a fejlesztéshez; támogatást nyújt az informatikai stratégia kidolgozásához.

Mire használható az önértékelés? Helyzetfeltárás Diagram területenként és részterületenként Az eredmény szöveges értékelés formájában kinyomtatható Ötletek, orientáció Informatikai stratégia kialakítása Stratégia sablon található a honlapon A honlapon segítség a fejlesztéshez

Területek 1 A tanuló és a tanulás 2 Tanítás 3 Szervezet 4 Infrastruktúra

1. A tanuló és a tanulás 1.1. Biztonságos eszközhasználat, felelős tartalomkezelés 1.2. Gyakorlott eszközhasználat, intelligens tartalomkezelés 1.3. Innovatív eszközhasználat, kreatív tartalomkezelés 1.4. Az iskolavezetés hatása a tanulóra és a tanulásra

1.3. Innovatív eszközhasználat, kreatív tartalomkezelés 1.3.1. A tanulók önállóan és tudatosan használják az IKT-eszközöket a tanulásukat és a tájékozódásukat segítő információk megszerzésére. 1.3.2. A tanulók önállóan és tudatosan használják az IKT-eszközöket az iskolai és az iskolán kívüli tanulás összekapcsolására. 1.3.3. A tanulók önállóan és tudatosan használják az IKT-eszközöket képességeik tesztelésére. 1.3.4. A tanulók önálló tanulással (is) fejlesztik digitális kompetenciájukat. 1.3.5. A tanulók tisztában vannak az IKT-eszközökre épülő sokféle önkifejezési lehetőséggel. 1.3.6. A tanulók használják az IKT-eszközöket kreativitásuk iskolai és iskolán kívüli bemutatására. 1.3.7. A tanulók törekszenek rá, hogy IKT-eszközökkel készült munkáik esztétikai szempontból is igényesek legyenek.

Mit mutat meg ez a terület? Mivel bizonyítható a választott szint? Ennek a mutatónak a segítségével megismerhetjük, hogy mennyire önállóan és milyen tudatosan használják a tanulók az IKT-eszközök által kínált lehetőségeket a tanulás során, illetve milyen önállóság jellemzi őket digitális kompetenciáik fejlesztésében. Arra is rávilágít, hogy kreativitásuk kibontakoztatásában milyen szerepet játszik az IKT. Bizonyítékok: Tanári interjúk; tanulói interjúk; tanulói munkák Az iskola belső hálózatán elérhető tanulói munkák Az iskola honlapján elérhető tanulói munkák

Önértékelés a gyakorlatban Kitöltő csapatok (3-4 csapat) Kitöltési útmutató Bizonyítékok Kollegák, tanulók bevonása Nem az informatika tanár feladata

Önértékelési rendszer kipróbálása A rendszer kipróbálható http://ikt.ofi.hu demo/demo A mérésben bármely iskola részt vehet Regisztráció OM-azonosítóval

Várjuk a visszajelzéseket, köszönöm a figyelmet! eLEMÉR (elemer@ofi.hu) és munkatársai nevében Tartsayné Németh Nóra nora@tartsay.hu