Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
A turizmus rendszer környezete
Agrárgazdaságtan II. Előadás
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A piac Szakiskola.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Vállalattal kapcsolatos fogalmak
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
A gazdaságpolitika elméleti alapjai és gyakorlata
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
A külső környezet elemzése
(1) A marketingkörnyezet
Stratégiai tervezés.
Településmarketing Értékaudit.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Számvitel és pénzgazdálkodás KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
  Kitartás  Önbizalom  Magabiztosság  Versenyképesség  Sokoldalúság  Gyakorlati érzék  Kreativitás  Alkalmazkodóképesség  Kommunikációs készség.
III. A logisztika jövője
Marketing BA A marketingkörnyezet Dr. Pavluska Valéria egyetemi docens
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Az ellátási láncok biztonsága
Vállalatok pénzügyi folyamatai
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Az EEM helye a menedzsmentben
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A marketingkörnyezet elemzése
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A vállalkozás fogalma:
SZERVEZETTAN (7. hét) A szervezetek környezete. STEEP és
Foglalkoztatás-politika
Az üzleti vállalkozás. Olyan gazdasági szervezeti alapegység, amely elkülönülten gazdálkodik, a gazdasági élet más szereplőihez a piac közvetítésével.
A MARKETING FOLYAMATA.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Minőségbiztosítási ismeretek
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Milyen tényezők hatnak a fogyasztói viselkedésre?.
Az üzleti vállalkozások környezete A gazdaság kettős funkciója: Anyagi szükségletek kielégítése Alapot teremt, hogy működjenek a közszolgáltatások (egészségügy,
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK II. Előadó: Bod Péter Ákos.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
A külső környezet elemzése
9. tétel.
Marketing I. 2. előadás A vállalat piaca és környezete
Marketing I. 2. előadás A vállalat piaca és környezete
Az életszínvonal és a kereskedelem kapcsolata
A piac és a piacgazdaság
Minőségbiztosítás.
Minőségbiztosítás.
Vállalkozási ismeretek
A GAZDÁLKODÁS Készíítette: Czeglédi László. A GAZDÁLKODÁS KÖRNYEZETE Fogalma: céltudatos tevékenység, melynek keretében a rendelkezésre álló erőforrásokat.
Előadás másolata:

Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete

A vállalkozások kialakulása

Az üzleti vállalkozás fogalma A üzleti vállalkozás olyan önállóan gazdálkodó szervezeti alapegység, amely - a fogyasztói igények kielégítésével - hosszú távon nyereségnövelésre és tőkegyarapításra törekszik, amiért kockázatot is vállal és döntően áru-pénz kapcsolatban van a külső környezetével: a fogyasztókkal, mint vásárlókkal; a szállítóival; a pénzintézetekkel; valamint saját munkavállalóival. Az üzleti vállalkozás valós piacon működik.

A vállalkozás jellemzői Szervezetileg elkülönült, formailag önálló Létrehozói biztosítják a megalakuláshoz, működéshez szükséges anyagi feltételeket Nyereségorientált Kockáztatja az alapítók befektetéseit, a vállalkozásban résztvevők jövedelmét

A vállalat a (jogi személyiséggel rendelkező) üzleti vállalkozás A vállalat fogalma A vállalat a (jogi személyiséggel rendelkező) üzleti vállalkozás szervezeti kerete

A vállalkozások környezete A vállalkozások meghatározott közegben működnek, ezt nevezzük a vállalkozások környezetének Kihat a vállalkozások gazdálkodására, működésére Megkülönböztetünk makro- és mikro környezetet Makro-környezet: a vállalat tágabb környezete, amelyben működik, a mikrokörnyezet valamennyi szereplőjére hatással van Mikro-környezet: a vállalat közvetlen környezete, meghatározza a vállalat piaci jelenlétét

A vállalkozások makrokörnyezete

A vállalkozások makrokörnyezete természeti környezet gazdasági környezet társadalmi környezet technikai környezet politikai és jogi környezet

Természeti környezet A természeti környezet a vállalkozás számára: erőforrás lokális piac

Gazdasági környezet A gazdasági környezet elemei: infláció munkanélküliség beruházások mértéke tulajdonformák a lakosság reáljövedelme megtakarítások hitelhez jutás feltételei

Társadalmi környezet Demográfiai elemek: Kulturális elemek: korösszetétel nemek aránya születésszám Kulturális elemek: iskolázottság vallás társadalmi mobilitás

Technikai környezet A technikai haladás javítja a vállalkozások termelésének hatékonyságát Ezáltal kedvezően hat a vállalkozások versenyhelyzetére DE számolni kell a negatív hatásokkal is

Politikai és jogi környezet A politikai és jogi környezet elemei: törvénykezés monopóliumok korlátozása piacvédelem adópolitika gazdaságpolitikai lépések a munka törvénykönyve

Makrokörnyezet elemzése PEST analízissel Azt vizsgálja, hogy a külső környezet elemei, hogyan befolyásolják a vállalkozás működését, hatékonyságát, milyen problémák jelentkezhetnek

A vállalkozások mikrokörnyezete A belső tényezők – a külső tényezőkkel ellentétben – általában ellenőrizhetők, illetve hatásuk bizonyos mértékig befolyás alatt tartható Ezek azért fontosak, mert a vállalkozás a stratégiai pozíciójának kialakítása során ezekre épít

A vállalkozások mikro-környezete

A vállalkozás mikro-környezete A vállalat belső környezete Szállítók Piaci közvetítők Vevők Versenytársak Közvélemény

A vállalat belső környezete Vezetés Pénzügy K+F Beszerzés Termelés Könyvelés

Szállítók Piaci közvetítők Azok a vállalatok, egyének, amelyek a vállalatot a működéséhez szükséges anyagokkal, szolgáltatásokkal ellátják Piaci közvetítők a vállalkozást termékei eladásában, térítésében, a fogyasztókhoz való eljuttatásában segítik. Lehetnek: Kereskedelmi közvetítők (kereskedelmi ügynökségek, viszonteladók) Szállítmányozók Raktározók Marketingszolgáltató ügynökségek Pénzügyi szolgáltatók (bankok, biztosítók)

Vevők A vállalat célpiacai, akik a terméket fogyasztási céllal vásárolják Csoportjai: Fogyasztópiacok Ipari piacok Viszonteladók piaca Kormányzati és nem nyereségorientált piacok Nemzetközi piac

Versenytársak Az azonos vagy hasonló tevékenységet folytató vállalkozások Ugyanannak a fogyasztónak a pénzéért versenyeznek Figyelembe kell venni az új belépőket is

Közvélemény Elfogadtatás a nyilvánossággal és a versenytársakkal Területei: általános közvélemény helyi közvélemény belső közvélemény

Mikrokörnyezet elemzés – SWOT analízis

Köszönöm a figyelmet!